Onko kukaan tietoinen koska mahtaisi tulla uusi iPad? Mahtaako tulla vielä tänä syksynä? Nyt kun povaavat sitä uutta iPhonea ensi kuulle ilmestyväksi niin mietin mahtaako tablettikin uudistua...
Tosiaan on edessä iPadin osto ja saattaisi hieman ketuttaa jos seuraavassa kuussa tulisikin jo uusi malli
Itse olen kanssa ensimmäistä ipadiani hankkimassa. Minua ei haittaa tieto siitä että ensi kuussa esiteltäisiin uusi malli. Ainoa mikä kiinnostaa että kauanko tätä neljännen sukupolven padia tuetaan? Eli kuinka kauas voidaan luvata päivitykset. Nykyiset speksit raudan puolesta riittää mulle paremmin kuin hyvin.
Tukea todenäköisesti löytyy sen, mitä takuutakin... itsellä on ipad1, ja siinä takuulaajennus, joten 2v. yhteensä, tosin sitä tukevan ios:n kehitys loppui 1,5v. kohdalla, ja viimeisin sitä tukeva käyttis on susi, optimoitu jo ipad2:lle, eli ipad1:ssä aiheuttaa kaatuilua pienemmän käyttömuistin takia. Takuuseen laite vaihdettiin kertaalleen, mutta kun ongelmat jatkuivat, niin sitä kyllä tutkittiin, ja loppujen lopuksi appleltakin vaan todettiin, että sori, tää nyt ei vaan toimi, koeta kestää.
Kannattaa siis harkita ios:n päivittämistä uusimpaan siinävaiheessa, kun laitetta ei enään saa uutena kaupasta, ja "normitakuu" on loppunut. Ainakin itse odotan siinävaiheessa muiden käyttökokemuksia, ennenkuin oman laitteeni päivitän. Tällähetkellä Appstoresta ei saa enään oikeastaan mitään appsia, joka tukisi ipad1:n viimeisintäkään (5.1.1) ios:ää, ja viimeisin kunnolla toimiva ios taisi olla viimeisin 4:lla alkava.
Siitähuolimatta tällähetkellä odotan uutta ipadiä, jonka meinaan kyllä hommata, kunhan ilmestyy. 8)
mac mini G4, 1.4Ghz/1Gt, Airport, superdrive, - mbp 15", 2,4GHz c2d, 4Gt, - mac mini aluminium, 2.4Ghz/4Gt - iPad 32 Gt wf+3G, iPod nano 6th gen. 8Gt., iPad Air 32Gt wf+cell
Sama täällä, ei ole kaatunut kertaakaan. Onhan tuo aika hidas, mutta ihan kelpo laite edelleen. Miksi minua hymyilytti tuo "Applelta todettiin, että sori, tää nyt ei vaan toimi..."? Ihan noinko "Applelta" sanottiin
"Ero on siinä, että sinä katsot asiaa vain omasta näkökulmastasi kun minä katson asiaa puolueettomasti." (theinonen)
Alkuperäinen iPad on myös omassa huushollissa ja pyörii moiteettomasti uusimalla käyttiksellä. Ei ole kyllä kertaakaan mikään kaatunu omassa käytössä.
Ja jos pitäisi arvata milloin uusi iPad tulee, niin veikkaisin että kuukausi, ehkä kaksi iPhone:n jälkeen. En itse ainakaan usko että Apple julkaisisi molemmat lippulaiva tuotteensa sama päivänä, sillä siinä tapauksessa he eivät saisi mahdollisuutta kuvata kahta eri videota siitä miten innoisaan porukat telltailevat Apple Storen oven edessä.
MacBook Pro 14" M1 Pro | iPhone 13 Pro Max | iPad Pro 13” (M4)
Apple Watch Ultra | AirPods Pro & Max | Apple Microfiber Cleaning Cloth