Tutut siinä varmaan vain vilkuttelivat toisilleen!Hulkman kirjoitti:Sunnuntaiajelua.
..käsimerkkejä oli havaittavissa. Kummassakin autossa naiskuski.
Liikenne
-
arisel
- Viestit: 21480
- Liittynyt: 27.11.2005 klo 22.21
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja arisel »
-
arisel
- Viestit: 21480
- Liittynyt: 27.11.2005 klo 22.21
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja arisel »
Eli oikeasti peltikolarin aiheutti taas kerran joku takapuoli.Ulosajaneen henkilöauton perässä ajanut kuljettaja jarrutti huomatessaan onnettomuuden. Hänen takanaan ajanut kolmas kuljettaja ei ehtinyt reagoida, vaan törmäsi ensimmäiseksi jarruttaneen auton perään.
-
Tauvo
- Viestit: 13087
- Liittynyt: 2.5.2009 klo 14.39
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
-
arisel
- Viestit: 21480
- Liittynyt: 27.11.2005 klo 22.21
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja arisel »
-
Kauppalopo
- Viestit: 1156
- Liittynyt: 17.9.2012 klo 11.57
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja Kauppalopo »
Ylempänä, tuskin ilta-sanomista:arisel kirjoitti: Mainitsinko kokoomuksen? Pahoittelen, mutta tuo on lainaus Ilta-Sanomista - palautteen kokoomuksen maininnasta voit osoittaa sinne.
Ennen Kokoomuksen hallitustaipaleen alkua jokaisen potentiaalisen rattijuopon lähellä kierteli yksi poliisipartio eikä kukaan päässyt loukkaamaan itseään. Oi niitä aikoja. Nyt ei auta kuin toivoa, että syntiset tappavat itsensä kivuliaalla tavalla liikenteessä. Toivottavasti ovat niitä pahoja riistäjäkapitalisteja, jotka eivät tee Oikeaa Työtä TM.Eikä poliisia tietenkään näy, koska poliisit on säästetty pois liikenteen valvonnasta. Mutta tätähän kokoomus haluaakin.
Nyt täytyy lopettaa tämä jauhaminen ja keskittyä kahmimaan muiden tekemää rahaa työläisen selkänahasta valmistettuun lompakkooni ja tileilleni veroparatiiseissa.
-
arisel
- Viestit: 21480
- Liittynyt: 27.11.2005 klo 22.21
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja arisel »
Mielestäsi siis poliiseja on riittävästi valvomassa liikennettä ja kokoomus on hoitanut pienyrittäjien asiat kuntoon - nyt lienee jo turha paperisota siivottu historian tsaristiseen hämärään!
Vai - olisiko kenties jotain pientä säätöä vielä tekemättä?
-
Mailia
- Viestit: 7872
- Liittynyt: 15.7.2009 klo 3.11
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja Mailia »
-
Hulkman
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 3.9.2011 klo 8.16
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja Hulkman »
-
Don MC
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 4.10.2010 klo 21.05
- Paikkakunta: Turku/Raisio
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja Don MC »
Nyt on Ollilan Jore keksinyt oikein loistavan keinon rahastaa. Kilometrivero autoille. Ideana olisi lopettaa auto- ja ajoneuvoverot (kaksi samantapaista nimeä, kaksi erilaista veroa) ja niiden sijaan laskuttaa autoilijoita ajettujen kilometrien mukaan, á 6,8 senttiä per kilometri. Tiedonkeruu tapahtuisi GPS-paikannuksen avulla.
Kyllä on oikea aivopieru päässyt taas Shellin pojalta. Artikkelissa Autoliiton edustaja kertoo, että auto- ja ajoneuvoveroja kannetaan vuosittain noin 1,8 miljardia euroa. Autoa kohden se on keskimäärin 550 euroa vuodessa. Artikkelissa kerrotaan myös, että autoilla ajetaan Suomessa keskimäärin 16000km vuodessa. Noniin, nyt pitäisi olla helppo laskea.
16000km x 6,8c = 1088€. Ööö? Kertokaapa mulle missä kohtaa laskin väärin? Eikös tavoitteena ollut kerätä nuo 550€ per auto, eikä 1088€? No, tottahan toki: Nuo GPS-systeemit maksavat maltaita ja sen takia pitää kerätä tuplasti kalliimpi vero. Ja kun lisäksi auto- ja ajoneuvoveroista luopuminen aiheuttaa säästöjä (ei tarvi enää kerätä niitä, eikä tarkistaa onko tullut maksettua), niin tuon uuden systeemin ylläpito on vielä sitäkin kalliimpaa. Siis joku vajaa 2 miljardia vuodessa maksaa kerätä tätä uutta liikenneveroa? Siis pelkkä keräys. Gimme a break!
Jos oikeasti haluaa tasapuolisesti ja helposti kerätä autoilijoilta 550€/vuosi, niin pitää nostaa polttoaineveroa. Jostain luin, että keskivertoauto kuluttaa 7,4 litraa satasella (yhdistetty ajo). 16000km:n keskivertoajolla tuo tekee 1184 litraa vuodessa. 550€ jaettuna 1184 litralla tekee rapiat 46 senttiä litralta. Sen verran pitäisi bensan hintaa nostaa.
Tai no, ei nyt oikeasti niin paljoa. Pitää nimittäin muistaa, että auto- ja ajoneuvoverot jäävät pois, ja silloin poistuu myös niihin liittyvä raskas byrokratia. Joku 35 senttiä litralta olisi ehkä osuvampi arvaus. Tämä tarkoittaisi että litra nousee about 1,65€ => 2€.
Ja se on valtiolle ilmaista. Polttoaineveron keräyssysteemi on jo olemassa ja sitä on suht halpa ylläpitää.
Itselläni tuo 35c korotettu bensavero (ja poistetut auot- ja ajoneuvoverot) tarkoittaisi, että vuotuinen ajoneuvoveroni about tuplaantuisi. Mutta voisin kyllä elää sen kanssa, kun tietäisin, että verotus olisi vihdoinkin oikeudenmukaista kaikille ja että uuden säästeliäämmän auton hankkiminen tulisi olemaan halvempaa.
EDIT: Niin, ja unohtui melkein sanoa että ongelmiahan siitä syntyy jos jokaista autoa aletaan kyttäämään GPS:llä. Arvata saattaa, että ihmiset sabotoisivat laitteita minkä ehtivät ja muutenkin nousisi älämölö valtion suorittamasta kyttäilystä.
Plus (alati pienenevä) läjä eri kilpailijoiden kamaa.
-
redhat
- Viestit: 3764
- Liittynyt: 17.7.2010 klo 13.13
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja redhat »
Tuossa Saabissa autovero eli päästömaksu on n. 190e / vuosi, en käsitä miten 1088 euroa (16 000km / v) on vähemmän kuin 190e.
Mites jakeluautot, pulla-autot, taksit ym. kaupunkialueella suhaavat? Vuodessa tulee helposti se 40tkm, autovero about 2500 euroa vuodessa.
Nostetaan hintoja, maanalaisen paikan helppoa!
http://sisainenaani.com
-
arisel
- Viestit: 21480
- Liittynyt: 27.11.2005 klo 22.21
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja arisel »
Moni äänestää tämän puolesta jokasekuntisesta seurannasta välittämättä, kun ajattelee saavansa ostaa uuden auton "puolet halvemmalla".
Yhtään enemmän ajavalle tuo lienee katastrofi - ja aiheuttaa tasan päinvastaisen vaikutuksen kuin nyt tavoitellaan mm. työssäkäyntialueen kasvattamisella.
-
khaosaming
- Viestit: 3514
- Liittynyt: 22.7.2010 klo 0.14
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja khaosaming »
-------------------------------redhat kirjoitti:Tuossa Saabissa autovero eli päästömaksu on n. 190e / vuosi...
Sekoitat nyt autoveron ja ajoneuvoveron, mikä on ymmärrettävää. Termistö on sekavaa ja vero kerätään monista eri lähteistä. Autoverosta olisi jo aika luopua, jotta rajalla ei olisi tullimuuria. Ollilan esittämä tapa seurantalaitteineen ei ole hyvä. Jotain muuta olisi hyvä esittää sen sijaan. Entä kaksipyöräiset sitten? Minusta niistä ei pitäisi periä mitään käyttömaksua, koska skootterit ja moottoripyörät vähentävät ruuhkia.
-
vemssi
- Viestit: 532
- Liittynyt: 5.7.2008 klo 11.42
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja vemssi »
Tarkistuslaskenta on helppo suorittaa käyttämällä valtion itsensä käyttämiä suureita käyttäen. Trafin tilastoista voidaan katsoa, että esim. vuonna 2010 vuotuinen ajosuorite Suomessa oli 53,8 miljardia kilometriä. VM:n tilastoista taas tiedetään, että auto- ja ajoneuvoveroa kerätään vuodessa 1,8 miljardia euroa. Nyt siis tuo 1,8 miljardia euroa pitäisi saada kerättyä 53,8 miljardin ajokilometrin polttoaineista. Siis 1,8 Mrd € / 53,8 Mrd km = 0,033 € / km. Siis 3,3 eurosenttiä. Tässä valossa esitetty 6 cnt on todellakin tuplavero nykyiseen verrattuna.Don MC kirjoitti:Kyllä on oikea aivopieru päässyt taas Shellin pojalta. Artikkelissa Autoliiton edustaja kertoo, että auto- ja ajoneuvoveroja kannetaan vuosittain noin 1,8 miljardia euroa. Autoa kohden se on keskimäärin 550 euroa vuodessa. Artikkelissa kerrotaan myös, että autoilla ajetaan Suomessa keskimäärin 16000km vuodessa. Noniin, nyt pitäisi olla helppo laskea.
Edelleen Trafin tilastoista nähdään, että vuonna 2008 Suomessa kulutettiin 3,9 miljardia tonnia (tie)liikennepolttoaineita, joka on 4,641 miljardia litraa (1 kg bensiiniä on 1,19 litraa – unohdetaan polttoöljyt ja kuvitellaan kaikki bensaksi). Siis 1,8 miljardia euroa pitäisi saada kerättyä myymällä 4,641 miljardia litraa polttoainetta. Se tekee 0,39 euroa per litra.Don MC kirjoitti:Jos oikeasti haluaa tasapuolisesti ja helposti kerätä autoilijoilta 550€/vuosi, niin pitää nostaa polttoaineveroa. Jostain luin, että keskivertoauto kuluttaa 7,4 litraa satasella (yhdistetty ajo). 16000km:n keskivertoajolla tuo tekee 1184 litraa vuodessa. 550€ jaettuna 1184 litralla tekee rapiat 46 senttiä litralta. Sen verran pitäisi bensan hintaa nostaa.
Hyvä arvaus.Don MC kirjoitti:Tai no, ei nyt oikeasti niin paljoa. Pitää nimittäin muistaa, että auto- ja ajoneuvoverot jäävät pois, ja silloin poistuu myös niihin liittyvä raskas byrokratia. Joku 35 senttiä litralta olisi ehkä osuvampi arvaus. Tämä tarkoittaisi että litra nousee about 1,65€ => 2€.
Käytännössä ainoa tarvittava asia olisi asetuksen muutos, ei mitään muuta.Don MC kirjoitti:Ja se on valtiolle ilmaista. Polttoaineveron keräyssysteemi on jo olemassa ja sitä on suht halpa ylläpitää.
Eiköhän tämä vero ole tässä vain keppihevosena. Valtaapitävät tietävät, että auto- ja ajoneuvoveroja vihataan ja että niistä yleisesti halutaan eroon. On siis helppo kätkeä todelliset syyt verotuksen muuttamisen taakse. Jokainen voi tykönään miettiä mihin valtiovalta voisi käyttää reaaliaikaista kaikkien ajoneuvojen sijaintitietoa…Don MC kirjoitti:EDIT: Niin, ja unohtui melkein sanoa että ongelmiahan siitä syntyy jos jokaista autoa aletaan kyttäämään GPS:llä. Arvata saattaa, että ihmiset sabotoisivat laitteita minkä ehtivät ja muutenkin nousisi älämölö valtion suorittamasta kyttäilystä.
-
vemssi
- Viestit: 532
- Liittynyt: 5.7.2008 klo 11.42
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja vemssi »
Johan tuo 40 tkm tulee helposti ihan normiajelunakin, jos on vähänkin pidempi työmatka.redhat kirjoitti:Mites jakeluautot, pulla-autot, taksit ym. kaupunkialueella suhaavat? Vuodessa tulee helposti se 40tkm, autovero about 2500 euroa vuodessa.
-
Don MC
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 4.10.2010 klo 21.05
- Paikkakunta: Turku/Raisio
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja Don MC »
Sanottaisko varovasti laskettuna, että 1,5 miljardia on se summa, joka oikeasti valtion kassaan asti kilahtaa (summa voi olla pienempikin; kulut ovat varmasti hirvittävät, kuten aina). Jos lasketaan 1,5 miljardin euron mukaan ja jaetaan se 4641 miljardilla litralla bensaa, niin saadaan summaksi 32 cnt per litra.
Nostamalla polttoaineveroa 32 sentillä per litra saadaan yksinkertaisesti kerättyä nuo verot. Ja samalla rohkaistaan kansaa ajamaan säästeliäämmin, sekä ostamaan bensapihejä uusia autoja vanhojen syöppöjen tilalle. Jos verotulot tulevaisuudessa uhkaavat tippua (liian piheistä autoista johtuen), niin lätkäistään vain pari senttiä lisää veroa siihen bensaan.
Itse ajan suurinpiirtein juuri tuon keskimääräisen 16000 km vuodessa. En ajele turhaan ja jokaisen ajon suunnittelen siten, että saan hoidettua mahdollisimman monta asiaa samoilla ajokilometreillä. Tuota 16000 km en pysty millään järkevin keinoin vähentämään. Minun on PAKKO ajaa 16000 km vuodessa.
Mielelläni säästäisin kuluissa hommaamalla pihin auton, mutta uudet pihit autot ovat kalliita. Autoveron poisto ja siirtäminen käyttöveroon helpottaisi hieman tuota tilannetta, mutta kiinteä 6,8 cnt kilometrivero taas vesittäisi tehokkaasti koko suunnitelman. Maksaisin saman 1088€ vuodessa, oli minulla sitten nykyinen V6 tai joku uusi pihimpi auto.
Mutta valtiotahan ei kiinnosta päästöt eikä polttoainesäästöt. Valtiota kiinnostaa vain RAHA, ja sitähän se kerää tukuittain kun ihmiset ajelevat bensarosvoillaan kiinteään kilometrihintaan.
Tämä "Tax Ollila" on kyllä niin mätäkuun juttuja, ettei muulla vertaa. Teknisestikin todella vaikeasti toteutettavissa ja väärinkäytösten ja virheiden vaara on suuri. Korotettu bensavero taas olisi "ilmainen" toteuttaa ja toimisi täysin automaattisesti ja pomminvarmasti. Ilman mitään Tieto Oyj:ltä tilattuja miljardijärjestelmiä. Poliisinkin helpotukseksi kukaan ei enää ajelisi autolla, jossa ei olisi vero maksettuna: Maksat veron joka kerta kun käyt pumpulla.
Ja jokainen voisi itse hieman vaikuttaa verojensa määrään keventämällä kaasujalkaa. Tai hommaamalla pihimmän auton. Nehän olisivat vähän halvempia kun autovero poistettaisiin.
Plus (alati pienenevä) läjä eri kilpailijoiden kamaa.
-
redhat
- Viestit: 3764
- Liittynyt: 17.7.2010 klo 13.13
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja redhat »
http://sisainenaani.com
-
tuomas92
- Viestit: 4915
- Liittynyt: 26.11.2007 klo 16.27
- Paikkakunta: Hamina
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Jep. Lisäksi kaikki eivät halua ostaa uutta autoa vaikka siihen olisikin varaa. Auto on rahallisesti aina huono sijoitus ja uusi auto vielä huonompi. Käytettynä löytyy monesti (ainakin Saksan markkinoilta) sellaisia helmiä hankintahintaansa nähden että uusi auto ei pärjää ainakaan minulla kilpailussa mitenkään.redhat kirjoitti:Mites sitten ne joilla ei ole varaa ostaa uutta autoa?
Olen samaa mieltä tästä ehdotetusta kilometripohjaisesta verotussysteemistä - se lisää kohtuuttomasti kuluja niille, ketkä tarvitsevat autoa päivittäin, eikä kannusta pienipäästöisen auton hankintaan, jos se on tuolla tavalla kiinteä.
-
khaosaming
- Viestit: 3514
- Liittynyt: 22.7.2010 klo 0.14
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja khaosaming »
----------------------tuomas92 kirjoitti:Käytettynä löytyy monesti (ainakin Saksan markkinoilta) sellaisia helmiä...
Eikös väliaikainen autovero (hankintaverotus) ole ollut suomalaisten suurin harminaihe yli 50 vuotta? Nyt kun siitä ollaan pääsemässä, tulee ikävä
Jos tai kun autovero poistuu, ei enää kannata lähteä Saksaan hakemaan romua Suomen teille. Uuden auton (tai käytetyn) voi hakea mistä tahansa EU-maasta ilman taistelua verottajan kanssa. Autosta (tai moottoripyörästä) tulee samanlainen kulutushyödyke kuin makkarasta, tietokoneista tai kaljasta. Minusta tuo kuulostaa melkein paratiisilta.
Ainoa häviäjä on ulkomailla työskentelevät, jotka jostain käsittämättömästä syystä ovat saaneet tuoda autonsa verottomana kotimaahan. Taitaa rauhanturvaaminen kärsiä pahan imagokolauksen, kun Mersut ja Harlikat saa Suomesta (tai Eestistä) samaan hintaan menemättä Afganistaniin.
-
CrashDummy
- Viestit: 181
- Liittynyt: 13.6.2013 klo 19.57
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja CrashDummy »
redhat kirjoitti:Mites sitten ne joilla ei ole varaa ostaa uutta autoa?
He osallistuvat tietenkin uusien autojen ostotalkoisiin rahallisesti, saamatta mitään hyötyä itselleen.redhat kirjoitti:Mites sitten ne joilla ei ole varaa ostaa uutta autoa?
Käytännössä tällainen vero tulee siirtämään monen vanhalla autolla (olosuhteiden pakosta) ajavan autonvaihtoa eikä suinkaan nopeuta sitä, koska rahaa on rajallisesti ja jos autolla on töissä käytävä, menot vaan kasvavat.
Vaimolleni tuo merkitsisi 1500 euron lisäveroa vuodessa, kun 3-vuorotyöhön sairaalaan ei millään julkisella pääse. Itselläni 6,8 sentin polttoainekulu/km tasan tuplaantuu. Työssäkäymisen mielekkyys alkaa horjua pahasti!
Kaikkihan uudella autolla haluavat ajaa, kunhan sen maksaa joku muu. Tässä nyt sitten pääsee tasaverolla niin rikas, rakas kuin köyhäkin. Ero on se, että rikas kerää hyödyn ja köyhä köyhtyy entisestään. Se siitä "oikeudenmukaisesta ja tasapuolisesta liikenteen hinnoittelusta".
Tämä paljon haukuttu autovero on itse asiassa ollut rehellinen ja tasapuolinen: auton hinnassa myös käytettynä on aina jonkinmoinen osuus veroa, joten ensimmäinen ostaja ei ole sitä koskaan joutunut yksin kärsimään ellei aja autoa loppuun. Kun autovero on ostettaessa maksettu, sen määrä ei enää muutu ja auton myydessään saa tavallaan jäljellä olevan veron määrän takaisin hinnassa.
Nyt sitten kukaan ei tiedä, paljonko auton vero tulee olemaan, koska sitä tullaan muuttamaan joka vuosi (lue korottamaan) budjettipaineiden vuoksi. Kovin sinisilmäistä väkeä, joka ei ymmärrä, että auton hinnassa nyt oleva muutaman tonnin autovero kuitataan 2-3 vuodessa tietulleina ja sen jälkeen verotus onkin jo paljon kovempi. Itse maksan mieluummin veron kerran auton oston yhteydessä ja se siitä.
Enkä kyllä mitenkään ymmärrä sitä auton ulkomailta hakemisen autuutta ja valittamista tuontiautojen veroista. Mihin oikeudenmukaisuuteen perustuu se, että ulkomailta tuodun auton veron pitäisi olla pienempi kuin mikä on Suomesta uutena ostetussa?
-
khaosaming
- Viestit: 3514
- Liittynyt: 22.7.2010 klo 0.14
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja khaosaming »
-----------------CrashDummy kirjoitti: Enkä kyllä mitenkään ymmärrä sitä auton ulkomailta hakemisen autuutta ja valittamista tuontiautojen veroista. Mihin oikeudenmukaisuuteen perustuu se, että ulkomailta tuodun auton veron pitäisi olla pienempi kuin mikä on Suomesta uutena ostetussa?
Onneksi uudessa järjestelmässä on sama, mistä autonsa hankkii. Uuden auton tai käytetyn saa tuoda EU-alueelta tullitta ja veroitta. Myös ALV:n voi (ja pitää) maksaa lähtömaahan. Vanha systeemi oli pelleilyä alusta loppuun. Suurin menettäjä on suomalainen maahantuontiporras, jonka yhteistyö verottajan kanssa on taannut heille suljetun talouden kilpailuedun. Verollinen hinta on laskettu maahantuojan myyntihinnasta, jossa on mukana katteet.
Tasaveromallia ajetaan Suomessa kaikkialle. Miksi auton kohtelun pitäisi olla erilainen kuin vaikkapa varainsiirtoveron asunto-osakkeissa? Tai miksi ulkomailla asuva (eestiläinen raksamies) saa ajaa Suomessa verottomalla autolla, mutta suomalainen ei? Uudessa mallissa myös se eestiläinen vierastyöläinen joutuu maksamaan käyttömaksua.
Luulen, että autoveron poistuttua autonvalmistajat laittavat uusia tehtaita aivan Suomen rajan tuntumaan Venäjälle ja Suomen puolelle perustetaan myyntiorganisaatio. Autoralli Hangon vapaasatamasta kääntyy päinvastaisen suuntaan.
-
tuomas92
- Viestit: 4915
- Liittynyt: 26.11.2007 klo 16.27
- Paikkakunta: Hamina
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
En sinänsä puolustellut nykyistä systeemiä. Totesin vain, että tuo kilometreihin perustuva järjestelmä ei minusta(kaan) ole ainakaan tuollaisenaan hyvä.khaosaming kirjoitti:Eikös väliaikainen autovero (hankintaverotus) ole ollut suomalaisten suurin harminaihe yli 50 vuotta? Nyt kun siitä ollaan pääsemässä, tulee ikäväGood riddance, sanon mä.
Minusta tuo tekee ko. toiminnasta vain entistä kannattavampaa (tai sitten olen ymmärtänyt pahasti väärin. Saksalaisilla autoilla on niiden sikäläiseen myyntihintaan suhteutettuna ajettu paljon vähemmän ja ne ovat paremmassa kunnossa kuin suomalaisilla teillä koko pienen ikänsä kulkeneet sisaruksensa.khaosaming kirjoitti: Jos tai kun autovero poistuu, ei enää kannata lähteä Saksaan hakemaan romua Suomen teille. ---
-
khaosaming
- Viestit: 3514
- Liittynyt: 22.7.2010 klo 0.14
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja khaosaming »
----------------------tuomas92 kirjoitti:Saksalaisilla autoilla on niiden sikäläiseen myyntihintaan suhteutettuna ajettu paljon vähemmän ja ne ovat paremmassa kunnossa kuin suomalaisilla teillä koko pienen ikänsä kulkeneet sisaruksensa.
Puhut kuin nigerialainen autojobbari. Suomeen on tuotu autoja, joita saksalainen ei huoli tai ei maksa niin hyvin kuin Suomesta sai. Autoveron poistuttua rajat ovat vapaat omatuonnille. Ei mene kuin viisi vuotta, niin uudet autot ovat second hand -rivissä. Vanhat autoverolliset autot paalataan Suomessa nopeasti. Hommasta tulee läpinäkyvää. Minusta kaikkien etu. Toinen asia on kuinka seurantajärjestelmä luodaan. Siinä on monta muttaa ja arveluttavaa kohtaa. Luulisin, että Ollila puhuu omaan ja kaverien pussiin. Hänet pitäisi sivuuttaa koko asiassa täysin.
-
tuomas92
- Viestit: 4915
- Liittynyt: 26.11.2007 klo 16.27
- Paikkakunta: Hamina
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Minusta tämä oli asiaton kommentti. Kuka tahansa voi halutessaan itse mennä paikan päälle toteamaan tilanteen. Ja mitä ihmeen väliä sillä on, kelpaako jokin auto saksalaisostajalle vai ei? Eiköhän enemmän ole merkitystä sillä, mitä itse on etsimässä ja löytääkö mieleisensä. Ja siis selvennyksen vuoksi, kun puhuin auton tuonnista Saksasta, en tarkoittanut mitään Suomessa toimivan välittäjäfirman käyttöä, vaan sitä, että hoidetaan homma itse alusta loppuun.khaosaming kirjoitti: Puhut kuin nigerialainen autojobbari.
Mutta minusta voidaan jatkaa tuosta kilometriverosta taas. Pahoittelen että johdin keskustelua sivuraiteille.
-
khaosaming
- Viestit: 3514
- Liittynyt: 22.7.2010 klo 0.14
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja khaosaming »
------------------tuomas92 kirjoitti:Ja mitä ihmeen väliä sillä on, kelpaako jokin auto saksalaisostajalle vai ei?
Minä haluan nähdä ajan, jolloin suomalainen autoilija tai moottoripyöräilijä tai skootteristi voi halutessaan ostaa hyvän ja edullisen kulkuvälineen Suomesta tarvitsematta pokkailla Saksan suuntaan. Kaikenlainen käytettyjen ja ruuvattujen tuontiautojen kanssa vehtailu on kehitysmaatouhua.
Mikä estää tilaamasta autoa netistä kotiovelle? No, se autovero tietysti. Puhumattakaan mitä ylilyöntejä ja kikkailuja on saatu kestää sen varjolla, että autosta tehdään penkit poistamalla paku ja muut veronkiertojipot päälle.
-
tuomas92
- Viestit: 4915
- Liittynyt: 26.11.2007 klo 16.27
- Paikkakunta: Hamina
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Kelpaisi minullekin. Mutta se kulutus mitä ne autot kokevat täällä verrattuna Keski-Eurooppaan tekee edelleen eroa, vaikka hinnat laskisivatkin.khaosaming kirjoitti:Minä haluan nähdä ajan, jolloin suomalainen autoilija tai moottoripyöräilijä tai skootteristi voi halutessaan ostaa hyvän ja edullisen kulkuvälineen Suomesta tarvitsematta pokkailla Saksan suuntaan.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit