Et siis tarvinnut laitetta laisinkaan, vaan kävit vain ostamassa sen laittaaksesi myyntiin?
Rönsy: iPad mini 16Gt uusi/paketissa, hinta 270€ (Kotkassa)
-
arisel
Rönsy: iPad mini 16Gt uusi/paketissa, hinta 270€ (Kotkassa)
Viesti Kirjoittaja arisel »
Et siis tarvinnut laitetta laisinkaan, vaan kävit vain ostamassa sen laittaaksesi myyntiin?
-
Rubberduck Jones
Re: M: iPad mini 16Gt uusi/paketissa, hinta 270€ (Kotkassa)
Viesti Kirjoittaja Rubberduck Jones »
-
Jussi68
Viesti Kirjoittaja Jussi68 »
Ihme kitinää, ymmärtääkseni ko. kikottimen suositushinta on 329€ (korjatkaa, mikäli olen väärässä) ja jos
joku yrittää tehdä vähän tiliä, onko se niin kamalaa?
Ei, mulla ei ollut a) aikaa b) rahaa c) kiinnostusta hankkia iPadia Prisman tarjouksesta, mutta mikäli olisin
sellaista hankkimassa, voisin katsella näitä "Prismahankintoja"
-
arisel
Yhden sortin loisia.
-
Jussi68
Ostaja säästäisi ~60€, myyjä tienaisi ~70€... kuka häviää?
PS. Mulle aivan sama, en ajatellut iPadia ostaa.
-
arisel
-
Jussi68
-
arisel
-
umpio
Re: Rönsy: iPad mini 16Gt uusi/paketissa, hinta 270€ (Kotkas
Viesti Kirjoittaja umpio »
-
arisel
Edit: Ja kokeiluakin varten hankittu on myös eri juttu.
-
umpio
Viesti Kirjoittaja umpio »
Kyllä minä varsin hyvin ymmärrän, että noissa on eroa. Ihan ilman miettimistäkin. Mutta perusajatus on sama. "Minä-en-saanut-halvalla-mutta-tuo-sai-paholainen". Näissä 1 kpl/asiakas käy aina näin; näytä minulle ihminen, jolla ei käy mielessä trokaus, jos on hinta kohdillaan, niin minä näytän sinulle teeskentelijän. Ja ei, en noihin ihmisiin laske mukaan niitä jotka ihan oikeasti haluaisivat käyttää ko. laitetta. Kyllä omassakin sielussa pieni piikki kääntyy, kun näkee noita tarjouspadeja myynnissä, mutta ei mitenkään häiritsevästi. Sen sijaan lipputrokareista olen samaa mieltä kanssasi, arisel. Sitä käytöstä en hyväksy lainkaan, mutta se ei taas mielestäni ole lainkaan verrannollinen esim. tähän paditapaukseen, koska lipputrokarithan tilaavat normihintaisia lippuja ja myyvät kalliimmalla kuin ovh. Trokarilta ostava siis häviää kaupassa.arisel kirjoitti:Arvonnassa voitettu on ihan eri juttu kuin tämä, jokainen ymmärtää asian jos vaivautuu asiaa miettimään.
Edit: Ja kokeiluakin varten hankittu on myös eri juttu.
-
pallo
Viesti Kirjoittaja pallo »
-
arisel
Tämä on kyllä totta. Tämän tapauksen kohdalla ajattelen itseäni enemmän opiskelijaa, joka maksaa vähistä rahoistaan bussilipun edestakaisin tehdäkseen turhan reissun jonkun ahneen vuoksi, sillä jos näitä vain myyntitarkoitukseen ostavia ei olisi, saisi huomattavasti useampi todelliseen tarpeeseensa hankintaa yrittänyt laitteen itselleen.umpio kirjoitti:lipputrokareista olen samaa mieltä kanssasi, arisel. Sitä käytöstä en hyväksy lainkaan, mutta se ei taas mielestäni ole lainkaan verrannollinen esim. tähän paditapaukseen, koska lipputrokarithan tilaavat normihintaisia lippuja ja myyvät kalliimmalla kuin ovh. Trokarilta ostava siis häviää kaupassa.
Noin yleisesti ajattelen niin, että kaupankäynnistä hyötyvät molemmat osapuolet kun hinta on kohdillaan - netissä valitettavasti on kaikenlaisia puliveivareita ja välistävetäjiä, jotka pyrkivät hyötymään tällaisista tilanteista tai ostajien tietämättömyydestä. Jos heidän toimintansa saa yleistä hyväksyntää, nämä vain lisääntyvät. Tämä liittyy Suomessa vallalla olevaan minä itse -ajatteluun, joka on viemässä yhteiskuntaamme täysin väärään suuntaan, ja siitä kärsivät viime kädessä luultavasti tähänkin keskusteluun osallistuneet.
-
pallo
Viesti Kirjoittaja pallo »
-
-MTP-
Viesti Kirjoittaja -MTP- »
-
arisel
Ehkä käyttämääni termiä kritisoivat ymmärtävät sen voimakkaampana kuin itse tarkoitin. En pidä tuollaista toimintaa asiallisena, mutta laitontahan se ei ole; ja toki joku saattaa ihan ajattelemattomuuttaan tai nuoruuttaan innostua pikavoittoajatuksesta; virheitä ja tyhmyyksiähän tekevät kaikki - nekin, jotka luulevat etteivät tee.
Kommentointiani perustelin jo yllä - kannattaisi itse kunkin miettiä tapaansa suhtautua erilaisiin vedätyksiin ja tosi-tv-ajattelumaailman seurauksiin myös omassa elämässä. Haluatteko todellakin suomalaisesta yhteiskunnasta sellaista, että vain vahvimmat selviytyvät ja heikot jätetään oman onnensa nojaan? Tällaista ajatusmaailmaa on ällistyttävän paljon esitelty nimenomaan Hompun Kauppapaikalla, missä asiattomia myynti-ilmoituksia kritisoineita on nimitelty monenlaisilla ilmaisuilla.
Mitä kohtuuttomuuksiin tulee, niin aika harva homppulainen minuakaan henkilökohtaisesti tuntee - se ei silti tunnu eräiden negaatioiden heittelyä haittaavan...
t. nimim. "Tikun nokassa"
-
Mikael K.
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Tässä on kyllä ihan asiaa. En perehtynyt alkuperäiseen tapaukseen, joten siihen en osaa ottaa kantaa. Yhteiskunta vahvimmille kertoo karua kieltään sen suhteen, että asioita ei ole ajateltu alkuunkaan. Nuorena kaikki näyttää ruusuiselta mutta kilometrien karttuessa viisaus toivottavasti lisääntyy. Jokainen kuitenkin vanhenee, monet joutuvat onnettomuuksiin tai muuten menettävät elämänhallinnan. Silloin viimeistään tarvitaan toisia ihmisiä apuun.arisel kirjoitti:
Kommentointiani perustelin jo yllä - kannattaisi itse kunkin miettiä tapaansa suhtautua erilaisiin vedätyksiin ja tosi-tv-ajattelumaailman seurauksiin myös omassa elämässä. Haluatteko todellakin suomalaisesta yhteiskunnasta sellaista, että vain vahvimmat selviytyvät ja heikot jätetään oman onnensa nojaan? Tällaista ajatusmaailmaa on ällistyttävän paljon esitelty nimenomaan Hompun Kauppapaikalla, missä asiattomia myynti-ilmoituksia kritisoineita on nimitelty monenlaisilla ilmaisuilla.
Tästä näkökulmasta katsottuna trokarit haluavat vain hyödyttää itseään ja saada voittoa voiton päälle. Sama näkyy pankkien keinottelussa. Vain eri mittakaavassa. Joka tapauksessa sellainen toiminta ei ole enää rehellistä kaupankäyntiä vaan on astuttu vaarallisille kujille. Siksi sen pitäisikin olla erityisen rangaistavaa, niin että se ei tuhoaisi yhteiskuntaa.
-
Kauppalopo
Viesti Kirjoittaja Kauppalopo »
Ihme urputusta. Nyt puhutaan kuitenkin eräänlaisesta ylellisyystuotteesta, ei köyhän viimeisestä leipäpalasta.
Jos olisin tuollaista laitetta vailla, niin mielelläni ostaisin sen 270€ hintaan ja säästäisin 60€. Ihan sama paljonko myyjä tekisi tiliä.
-
Delli
Viesti Kirjoittaja Delli »
Periaattesta en maksa tästä yhtään enempää kuin sen mitä se tuolla Prismassa 5.9 maksoi, ennen olen ilman nyt ja koetan ostaa halvemmalla lokakuun lopulla (huhu että uuden mallit julkistaan silloin) tämän mallin.
Tuolta huuto.net puolelta näitä (ilmeisesti) samoja Prisman laitteita katselin, 210€ näyttää tällä hetkellä olevan kalleimmat siellä.
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
-
rukkikuski
Viesti Kirjoittaja rukkikuski »
Palaa sivulle “Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka