Kaksi viimeistä postausta - oletteko ikinä edes käyttäneet Applen tuotteita tai tehneet kehitystyötä niillä? =D Mutumielipiteenne heijastuvat selkeästi kokemuksista Microsoft maailman 32bit -> 64bit transitiosta.
Applen kehitystyökalumaailmassa 32 bittinen -> 64 bittinen transitio on yhtä läpinäkyvä käyttäjälle kuin powerpc -> intel muutos (joka oli suhteiltaan aivan eri luokkaa), jos ohjelmakoodi on geneeristä ei tarvita kuin uudelleenkäännös ja se sama binääri toimii niin powerpc / intel / 32bit / 64bit alustalla, taikuudet tapahtuvat taustalla (ios alustalla nyt kehitystyökalut saattavat tehdä useamman binäärin, ja AppStore sitten hoitaa käyttäjille oikeat versiot, mutta se ei tilannetta miksikään muuta). Se on sitten kehittäjän lyhytnäköisyyttä jos on vääntänyt jotain laitteistoalustariippumatonta inline assemblyä väliin.
Jos katsoitte edes Keynotea(?!), siinä kerrottiin kehittäjän kokemus pelin upgreidaamisen 32bit -> 64bit vaatimasta kehitystyöstä - pelin muuttamiseen meni aikaa, mitä se oli, muutamia tunteja?
Vain Windows (7) maailmassa tuskastellaan vieläkin 32bit vs. 64 bit alustan ohjelmien, ajureiden ja alustan yhteensopimattomuusongelmien kanssa, sekä käyttöjärjestelmän eri versioiden kanssa.
theinonen kirjoitti:Power PC ---> Intel siirros oli helppo kun vanhat laitteet joutuivat kuitenkin romukoppaan.
Hyvä, voit heittää sen iPhone 5:senkin vanhana romukoppaan. Harmi vain että Apple ei ajatellut, eikä ajattele ihan näin.
MacBook (Late 2008 AluUnibody, 2GHz C2D / 8GB / 128GiB SSD & 160GiB 7200rpm, 10.8)
iPhone 4 32Gb