![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
90 min. iltapainit. Alkulämmöt vähän löysäillen, tehtäväsparrit/drillit hyvällä sykkeellä ja sparrit sitten aika lailla täysillä. Lepopäivä ansaittu.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Viesti Kirjoittaja Erño »
Viesti Kirjoittaja KenSu »
Leuanvetoa voi treenata ilman laitteita ihan vaan kiipeämällä/hyppäämällä leuanvedon yläasentoon ja siitä hiiiiitaaaasti hivuttamalla itsensä alas painovoimaa vastustaen. Laske vaikka kymmeneen siinä matkalla alas. Ja sitten uusi toisto perään. Ja repeat niin kauan kun jaksaa.Spacelord kirjoitti:
No itse olen ollut niin paskassa kuosissa, ettei leuanveto ole luistanut lainkaan. Nyt kun salilta löytyi hyvä laite tuon treenaamiseen, jolla saa omaa läskimassaansa kevennettyä, on tuokin alkanu tuntua jotenkin järkevämmältä touhulta kuin aiemmin. Aika paljon on vielä duunia, mutta duuni on se, mikä pitää vireyden yllä, mutta turha itseään on paskoa
Viesti Kirjoittaja Spacelord »
KenSu kirjoitti:Leuanvetoa voi treenata ilman laitteita ihan vaan kiipeämällä/hyppäämällä leuanvedon yläasentoon ja siitä hiiiiitaaaasti hivuttamalla itsensä alas painovoimaa vastustaen. Laske vaikka kymmeneen siinä matkalla alas. Ja sitten uusi toisto perään. Ja repeat niin kauan kun jaksaa.Spacelord kirjoitti:
No itse olen ollut niin paskassa kuosissa, ettei leuanveto ole luistanut lainkaan. Nyt kun salilta löytyi hyvä laite tuon treenaamiseen, jolla saa omaa läskimassaansa kevennettyä, on tuokin alkanu tuntua jotenkin järkevämmältä touhulta kuin aiemmin. Aika paljon on vielä duunia, mutta duuni on se, mikä pitää vireyden yllä, mutta turha itseään on paskoa
Mulla tosin fyssari kielsi leuanvedot kunnes jännetupin tulehdus paranee. Mahdolliseksi alkusyyksi fyssari löysi kyynärnivelen yliojentuvuuden. Ja totta tosiaan, kun kiinnitin salilla huomiota etten missään liikkeissä (esim hauiskäännöt) päästänyt kyynärvartta edes lähelle täyttä ojennusta, niin oli paljon parempi. Leuat saa kyllä vielä odottaa.
Viesti Kirjoittaja Spacelord »
Jeps, kiitoksia vinkistä. Otan nää messiin kun vähän vielä läskit sulaa ja saan voimatasot entiselleen. Mennee vuoden loppuun, mutta kun painoja voi näköjään lisätä 2vkon välein niin aika nopeasti tässä varmaan päästään entiseen tasoon.KenSu kirjoitti:Juu, käänteisenä jarruttaen saa voimatasoja kasvamaan, kohdistuvat oikeaan lihasryhmään eikä ole riskiä siitä, että rupeaa reuhtomaan epätoivoisesti väärällä tekniikalla. Tappavan raskasta se on tuokin alkuun. Toistojen välissä voi tosi nopeasti ravistella käsiä ja pyöritellä hartioita.
No jotain tällaista se mullakin on, että se alin asento tuntuu niin paskamaiselta ja epäluonnikkaalta, että ei saa tarpeeksi kiukkua siihen treeniin ja turhaan vaan kipeytyy paikat. Meikällä tuo ylätaljan veto eteen ottaa noiden hartioiden ja yläselän lisäksi todella paljon vatsalihaksiin, mutta liereiseen vatsoihinhan sen kuuluukin ottaa? Teen siis vastaisuudessakin nuo eteen kun se tuntuu paremmalta ja treeni menee ns. perille.Itse en tee koskaan ylätaljaa niskan taakse vaan aina vedän rinnalle. Ei kai se niin huono ole niskan taaksekaan tehtynä mutta käsittääkseni siinä on just tuota vaaraa että vääntää jotain paikkaa väärällä tavalla. Asennon pitäminen luonnollisena kai vaikeampaa kuin eteen tehtynä.
Ei menny ihan kylmiltään kantapäät maahan, joten joutunee treenaamaan tuota aika lailla. Parempi varmaan ottaa jostain tukea, että saa pidettyä itsensä tasapainossa, jos vetää kantapäät lattiaan tarkoituksella? Mikä tuon haasteen vitsinä oli?Nilkan joustavuutta voi treenata pysyttelemällä syväkyykkyasennosta, ihan oman kehon painolla vaan. Taannoinhan oli tämä "squat 30 minutes per day for 30 days" -haaste, joka voisi auttaa. Siis päivän aikana yhteensä puoli tuntia syväkyykkyasennossa, saa olla vaikka kuinka monessa ja lyhyessä pätkässä. Tätä kuukauden ajan joka päivä. Tavoitteena olisi että kantapäät on maassa, mutta monelle tämä taitaa olla alkuun melko vaikeaa. Itse hämmästyin että mulla ei ole mitään ongelmaa pitää kantapäitä maassa, kun yleensä olen todella liikkuvuusrajoitteinen.
Viesti Kirjoittaja rok »
Viesti Kirjoittaja rok »
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Hyvä, että olet ymmärtänyt sen ettei sinulla olisi mitään jakoa turkulaisia vastaan. Itäsuomalaiset löllykät.Erño kirjoitti:...Tänä vuonna en lähde SM-kisoihin, koska ne järjestetään turussa.