90 min. iltapainit. Alkulämmöt vähän löysäillen, tehtäväsparrit/drillit hyvällä sykkeellä ja sparrit sitten aika lailla täysillä. Lepopäivä ansaittu.
Laihdutus- ja kuntoiluketju
-
Erño
Re: Laihdutus/Kuntoiluketju
Viesti Kirjoittaja Erño »
90 min. iltapainit. Alkulämmöt vähän löysäillen, tehtäväsparrit/drillit hyvällä sykkeellä ja sparrit sitten aika lailla täysillä. Lepopäivä ansaittu.
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
KenSu
Viesti Kirjoittaja KenSu »
Leuanvetoa voi treenata ilman laitteita ihan vaan kiipeämällä/hyppäämällä leuanvedon yläasentoon ja siitä hiiiiitaaaasti hivuttamalla itsensä alas painovoimaa vastustaen. Laske vaikka kymmeneen siinä matkalla alas. Ja sitten uusi toisto perään. Ja repeat niin kauan kun jaksaa.Spacelord kirjoitti:
No itse olen ollut niin paskassa kuosissa, ettei leuanveto ole luistanut lainkaan. Nyt kun salilta löytyi hyvä laite tuon treenaamiseen, jolla saa omaa läskimassaansa kevennettyä, on tuokin alkanu tuntua jotenkin järkevämmältä touhulta kuin aiemmin. Aika paljon on vielä duunia, mutta duuni on se, mikä pitää vireyden yllä, mutta turha itseään on paskoa
Mulla tosin fyssari kielsi leuanvedot kunnes jännetupin tulehdus paranee. Mahdolliseksi alkusyyksi fyssari löysi kyynärnivelen yliojentuvuuden. Ja totta tosiaan, kun kiinnitin salilla huomiota etten missään liikkeissä (esim hauiskäännöt) päästänyt kyynärvartta edes lähelle täyttä ojennusta, niin oli paljon parempi. Leuat saa kyllä vielä odottaa.
-
Spacelord
Viesti Kirjoittaja Spacelord »
KenSu kirjoitti:Leuanvetoa voi treenata ilman laitteita ihan vaan kiipeämällä/hyppäämällä leuanvedon yläasentoon ja siitä hiiiiitaaaasti hivuttamalla itsensä alas painovoimaa vastustaen. Laske vaikka kymmeneen siinä matkalla alas. Ja sitten uusi toisto perään. Ja repeat niin kauan kun jaksaa.Spacelord kirjoitti:
No itse olen ollut niin paskassa kuosissa, ettei leuanveto ole luistanut lainkaan. Nyt kun salilta löytyi hyvä laite tuon treenaamiseen, jolla saa omaa läskimassaansa kevennettyä, on tuokin alkanu tuntua jotenkin järkevämmältä touhulta kuin aiemmin. Aika paljon on vielä duunia, mutta duuni on se, mikä pitää vireyden yllä, mutta turha itseään on paskoa
Mulla tosin fyssari kielsi leuanvedot kunnes jännetupin tulehdus paranee. Mahdolliseksi alkusyyksi fyssari löysi kyynärnivelen yliojentuvuuden. Ja totta tosiaan, kun kiinnitin salilla huomiota etten missään liikkeissä (esim hauiskäännöt) päästänyt kyynärvartta edes lähelle täyttä ojennusta, niin oli paljon parempi. Leuat saa kyllä vielä odottaa.
Ahaa, eli vähän niinkun käänteisenä tuo liike. Pitää kokeilla, kun on jotain toivoa saada menemään tuo edes sinnepäin puhtaasti. Tällä hetkellä vielä pitää hioa noita liikesarjojen linjoja vähän kohdilleen ja saada voimatasot vähän korkeammalle levelille.
Meikällä tää vasen ranne on ollut tässä nyt 1,5vkoa kipeenä. Melkein koko viime viikon se kiukutteli koko aika, mutta viikonlopun tienoilla kipu alkoi hellittää ja nyt se on melkeinpä jo kuosissa. Hieman aristaa, kun aivan ääriasentoihin vääntää tai kiertää, mutta se kielii vain siitä, että ei kannata tietentahtoen luonnottomilta tuntuvia asentoja edes hakea.
Mikähän muuten tuossa ylätaljan vedossa on, kun niskan taakse nykiessä se vääntää ikävän oloisesti vasempaan hartiaan + hauikseen, jolloin viimeiset 20-30cm liikkeestä menee ihan huitomiseksi? Olen koittanut erilevyisiä otteita tangosta, vähentää ja nostaa vastusta jne. mutta mikään ei oikein ota auttaakseen, joten olen sitten tehnyt tuon vedon eteen, jossa tuota vääntöä ei tunnu ja saan tehtyä liikkeen puhtaasti.
Vähän sama juttu on kyykkyjen kanssa, kun tangon pitäminen hartioilla tuntuu paskamaiselta nimenomaan juuri käsivarsissa. En saa jotenkin vasenta käsivartta taipumaan tarpeeksi taaksepäin, jolloin liikkeestä tulee vähän liikaa taiteilua.
Pohkeita treenatessa olen koittanut jo vuosia saada vasenta nilkkaa yhtä "joustavaksi" ja taipuvaksi kuin oikeatakin, mutta silti vasemman nilkan notkeus on aivan surkea oikeaan verrattuna. Mahtaisiko tuo johtua auton ajamisen aiheuttamasta nilkan venytyksestä vuosien saatossa ja miten tuota olisi turvallista ja järkevää hieman treenata vasemmalle nilkalle? Karatea kun treenasin, näkyi tämä juuri neko ashi dachissa, kun en päässyt vasemmalla jalalla tarpeeksi alas, jotta stanssit olisivat olleet puhtaita.
-
KenSu
Itse en tee koskaan ylätaljaa niskan taakse vaan aina vedän rinnalle. Ei kai se niin huono ole niskan taaksekaan tehtynä mutta käsittääkseni siinä on just tuota vaaraa että vääntää jotain paikkaa väärällä tavalla. Asennon pitäminen luonnollisena kai vaikeampaa kuin eteen tehtynä.
Kyykyissä minä kyllä pyrin vetämään käsivarsia just eteenpäin, tai siis ikäänkuin käännän kyynärpäitä vähän eteen jolloin se tanko lepää minusta paremmin ja vartalon asento ei lähde kippaamaan eteenpäin. Ei ne hirveän eteen käänny, ehkä kyynärvarret on aavistuksen verran vertikaalista sivussa niin että kyynärpäät on pikkasen edempänä kuin kämmenet. Apinaotteella pidän tangosta kiinni niin ei tule rutistettua turhia. Etukyykyssä pitäisi kääntää kyynärpäitä reilummin eteen mutta siinä tahtoo mulla ottaa liikkuvuus vastaan.
Nilkan joustavuutta voi treenata pysyttelemällä syväkyykkyasennosta, ihan oman kehon painolla vaan. Taannoinhan oli tämä "squat 30 minutes per day for 30 days" -haaste, joka voisi auttaa. Siis päivän aikana yhteensä puoli tuntia syväkyykkyasennossa, saa olla vaikka kuinka monessa ja lyhyessä pätkässä. Tätä kuukauden ajan joka päivä. Tavoitteena olisi että kantapäät on maassa, mutta monelle tämä taitaa olla alkuun melko vaikeaa. Itse hämmästyin että mulla ei ole mitään ongelmaa pitää kantapäitä maassa, kun yleensä olen todella liikkuvuusrajoitteinen.
-
Spacelord
Viesti Kirjoittaja Spacelord »
Jeps, kiitoksia vinkistä. Otan nää messiin kun vähän vielä läskit sulaa ja saan voimatasot entiselleen. Mennee vuoden loppuun, mutta kun painoja voi näköjään lisätä 2vkon välein niin aika nopeasti tässä varmaan päästään entiseen tasoon.KenSu kirjoitti:Juu, käänteisenä jarruttaen saa voimatasoja kasvamaan, kohdistuvat oikeaan lihasryhmään eikä ole riskiä siitä, että rupeaa reuhtomaan epätoivoisesti väärällä tekniikalla. Tappavan raskasta se on tuokin alkuun. Toistojen välissä voi tosi nopeasti ravistella käsiä ja pyöritellä hartioita.
No jotain tällaista se mullakin on, että se alin asento tuntuu niin paskamaiselta ja epäluonnikkaalta, että ei saa tarpeeksi kiukkua siihen treeniin ja turhaan vaan kipeytyy paikat. Meikällä tuo ylätaljan veto eteen ottaa noiden hartioiden ja yläselän lisäksi todella paljon vatsalihaksiin, mutta liereiseen vatsoihinhan sen kuuluukin ottaa? Teen siis vastaisuudessakin nuo eteen kun se tuntuu paremmalta ja treeni menee ns. perille.Itse en tee koskaan ylätaljaa niskan taakse vaan aina vedän rinnalle. Ei kai se niin huono ole niskan taaksekaan tehtynä mutta käsittääkseni siinä on just tuota vaaraa että vääntää jotain paikkaa väärällä tavalla. Asennon pitäminen luonnollisena kai vaikeampaa kuin eteen tehtynä.
Ei menny ihan kylmiltään kantapäät maahan, joten joutunee treenaamaan tuota aika lailla. Parempi varmaan ottaa jostain tukea, että saa pidettyä itsensä tasapainossa, jos vetää kantapäät lattiaan tarkoituksella? Mikä tuon haasteen vitsinä oli?Nilkan joustavuutta voi treenata pysyttelemällä syväkyykkyasennosta, ihan oman kehon painolla vaan. Taannoinhan oli tämä "squat 30 minutes per day for 30 days" -haaste, joka voisi auttaa. Siis päivän aikana yhteensä puoli tuntia syväkyykkyasennossa, saa olla vaikka kuinka monessa ja lyhyessä pätkässä. Tätä kuukauden ajan joka päivä. Tavoitteena olisi että kantapäät on maassa, mutta monelle tämä taitaa olla alkuun melko vaikeaa. Itse hämmästyin että mulla ei ole mitään ongelmaa pitää kantapäitä maassa, kun yleensä olen todella liikkuvuusrajoitteinen.
-
KenSu
Ei siinä mun mielestä pitäisi mitään tasapainotukea tarvita. Selän EI TARVITSE olla suorana vaan voi ihan rennosti kumartua eteenpäin, antaa selän pyöristyä ja roikottaa käsivarsia vaikka jalkojen välissä maassa. Jalkojen levitystä säätämällä, välillä kapeammalle, välillä leveämmälle, voi helpottaa oloa. Tämän pitäisi olla kuulemma ihmiselle luonnollinen lepoasento, mikä tuntuu meikäläisestä melko uskomattomalta. Mutta kehittyvässä maailmassa tämä on normaali ruokailuasento, väitetään.
-
Erño
https://www.youtube.com/watch?v=uwLM5n-rYmA
Lepopäivä, eli pelkkä junnutreenin veto.
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
rok
Viesti Kirjoittaja rok »
Normaali kyykkysetti alkuun, mutta prässin tein poikkeuksellisesti yhdellä jalalla. Sehän tuntui oikein mukavalta, eikä tarvinnut ladata prässiä täyteen kiekkoja. Taidan ottaa mukaan settiin. Tein myös takareidet koneessa -ei hyvä. Ei ole SJMV:n voittanutta.
-
Erño
Treenin päälle heti kassalle myyjäksi ja sitten rullailemaan ja verryttelemään. Tulihan siinä samalla vähän vilkuiltua naisten peruskurssia.
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
rok
Viesti Kirjoittaja rok »
Et varmasti halua naikkosta elämääsi sotkemaan treenejäsi?
-
Erño
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Tauvo
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Hyvä, että olet ymmärtänyt sen ettei sinulla olisi mitään jakoa turkulaisia vastaan. Itäsuomalaiset löllykät.Erño kirjoitti:...Tänä vuonna en lähde SM-kisoihin, koska ne järjestetään turussa.
-
Erño
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Erño
Tunteroinen painonnostelua. Vuorossa työntö + työsarjat. Lämpömobbailut, pari eri supersettiä, nostot 70, 80 ja 90 kilolla. Sormi meinasi vastustella koko ajan rack-asennossa jo nostoissa ja kyykätessä tuntui jo kipeältä. Jätin työsarjat sikseen ja lähdin painimaan.
Treenin päälle pienet käsilläkäppäilyt ja takapuoli kavereiden kanssa.
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Erño
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Erño
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Erño
Edit: ai niin, sain hienon Eleikon t-paidan. Sali sponssaa.
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Erño
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Erño
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Erño
Torstai-iltana vielä iltanujut. Tuli painittua aika reippaasti.
Perjantai-iltana piti olla painonnostotreenissä vuorossa työntö, mutta ei tuo sormi kestänyt ollenkaan rack-asentoon siirtymistä. Tein siis pari kevyttä supersarjaa ja lähdin mukaan lukkopainiin. Ja tulikin sitten painittua 2h putkeen.
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Erño
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Erño
Tänään käyty aamusta painimassa isojen ukkojen kanssa. Illalla lisää.
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Erño
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Erño
90 min. iltapainit. Kuristelua tekniikkana ja sparrierät pitkiä.
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
vinouma
Viesti Kirjoittaja vinouma »
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka