Jos kannan malliesimerkkisuomalaisena-kaikkionturvallisempaakunkantaakaikenvyölaukussa- 3000e matkakassaa, niin appajee jos sieltä joku turkkilainen viiksivallu ne vie, niin loma on tottavie huonolla jamalla. Luottokortti kun on, niin sen kanssa pystyy asioimaan maailmalla. Jokainen tekee kuten parhaakseen näkee, eikä aleta siis tästä asiasta kinastelemaan tuon enempiä.
AppleID lapselle ei onnistu, Applen idiotismia
Kaikki ohjelmiin, iTunes Storeen, App Storeen, synkronointiin, iOS-käyttöjärjestelmään jne. liittyvät keskustelut tänne
-
jakovski
Re: AppleID lapselle ei onnistu, Applen idiotismia
Viesti Kirjoittaja jakovski »
Näinpä. Luottokortit toimivat maailmalla, toisin kuin omistamani debit.
Jos kannan malliesimerkkisuomalaisena-kaikkionturvallisempaakunkantaakaikenvyölaukussa- 3000e matkakassaa, niin appajee jos sieltä joku turkkilainen viiksivallu ne vie, niin loma on tottavie huonolla jamalla. Luottokortti kun on, niin sen kanssa pystyy asioimaan maailmalla. Jokainen tekee kuten parhaakseen näkee, eikä aleta siis tästä asiasta kinastelemaan tuon enempiä.![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jos kannan malliesimerkkisuomalaisena-kaikkionturvallisempaakunkantaakaikenvyölaukussa- 3000e matkakassaa, niin appajee jos sieltä joku turkkilainen viiksivallu ne vie, niin loma on tottavie huonolla jamalla. Luottokortti kun on, niin sen kanssa pystyy asioimaan maailmalla. Jokainen tekee kuten parhaakseen näkee, eikä aleta siis tästä asiasta kinastelemaan tuon enempiä.
..onko yhtäkään viestiä, mitä en ole joutunut muokkaamaan..
-
KenSu
Viesti Kirjoittaja KenSu »
Periaatteet on ihan jees, mutta kannattaa myös hyväksyä se fakta, ettei koko maailma pyöri jokaisen yksilön periaatteiden mukaisesti. Markasta luovuttiin ja Euro tuli, vaikka mun isä sitä kovasti vastusti ja toistuvasti siitä jaksoi urputtaa. Noh, ehti kuolla sydäriin sopivasti juuri kuukautta ennen kuin Euro tuli, joten eipä tarvinnut luopua periaatteistaan.
Viimeksi muokannut KenSu, 7.1.2015 klo 13.54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
pallo
Viesti Kirjoittaja pallo »
^Hyvä syy kyseenalaistaa omia periaatteitaan tai katella asioita toisesta perspektiivistä, tapauskohtaisesti varmaan ikävälläkin tavalla.
Viimeksi muokannut pallo, 7.1.2015 klo 14.08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
MacFinn
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Tämä palvelu pakottaa käyttämään luottokorttia tai ainakin omistamaan sellaisen. Jos sellaiseen ei omat periaatteet taivu, voi olla käyttämättä tätä palvelua. Yleisestä tilanteesta poikkeavista periaatteistaan joutuu aina maksamaan, tässä nyt näin. Voihan sen kortin syöttää AppleID:lle, avata sen lapsen AppleID:n ja poistaa kortinnumeron. Jos tähän ei periaatteet taivu, niin oma valintasi.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
via
Viesti Kirjoittaja via »
tää on jo offtopic mutta mää en ole vielä ollut kaikkialla ja tähän saakka olen selvinnyt, ennen debitiä electroncilla tms - kysyjän ongelmasta ei tässä ole nyt kyse mutta kyllä debitillä elää vaikkei saakaan vuokrattua autoaDelli kirjoitti: Luottokortti on tietysti ihan oma asia mutta itselle ei tulisi mieleenkään matkustella ilman sitä, kaikkialla ei pysty maksamaan debit-ominaisuudella ja rahaa en todellekaan halua kantaa niin paljoa mukana.
-
umpio
Viesti Kirjoittaja umpio »
No jopas tästä nyt väännetään
Olen matkustellut vähän siellä ja täällä, enkä ole mitään luottokorttia tarvinnut, nykyisin suuri kiitos kuuluu tuolle debit -korttiin liitetylle Visalle. Samaten auton olen saanut kun sitä olen tarvinnut. Samaten kaikennäköisiä palveluja (softa, rauta, myynti) on tullut käytettyä ja tavaraa ostettua koti- ja ulkomailta. Missään en vielä ole törmännyt tällaiseen ongelmaan, että joku asia ei onnistu ilman luottokorttia, mutta kerta se on näköjään ensimmäinenkin...
Jotta tämä nyt ei täysin negaationa jatkuisi, niin mainittakoon vielä, että tänään tuli Applen tuesta vielä tarkentava sähköposti, jossa kehotettiin varmistamaan _jos_ nuorelle (> 13, < 18) ID:n luon, että Ask to Buy -toiminto on aktivoitu. Tukiasioissa minulla ei koskaan ole ollut Applen suhteen moitittavaa; kysymyksiin/reklamaatioihin on pikaisesti vastattu ja jatkettu niin kauan kuin on tarpeen, jotta ongelmaan löydetään ratkaisu. Ja ilman sitä monen suomalaisen tukipalvelun perusasennetta "joo, sä oot nyt itte sössiny ton homman, ei tää meistä johdu". Epäsuomalaiseen tapaan jopa olen joskus kiitospostin heille palvelustaan lähettänyt.
Olen matkustellut vähän siellä ja täällä, enkä ole mitään luottokorttia tarvinnut, nykyisin suuri kiitos kuuluu tuolle debit -korttiin liitetylle Visalle. Samaten auton olen saanut kun sitä olen tarvinnut. Samaten kaikennäköisiä palveluja (softa, rauta, myynti) on tullut käytettyä ja tavaraa ostettua koti- ja ulkomailta. Missään en vielä ole törmännyt tällaiseen ongelmaan, että joku asia ei onnistu ilman luottokorttia, mutta kerta se on näköjään ensimmäinenkin...
Jotta tämä nyt ei täysin negaationa jatkuisi, niin mainittakoon vielä, että tänään tuli Applen tuesta vielä tarkentava sähköposti, jossa kehotettiin varmistamaan _jos_ nuorelle (> 13, < 18) ID:n luon, että Ask to Buy -toiminto on aktivoitu. Tukiasioissa minulla ei koskaan ole ollut Applen suhteen moitittavaa; kysymyksiin/reklamaatioihin on pikaisesti vastattu ja jatkettu niin kauan kuin on tarpeen, jotta ongelmaan löydetään ratkaisu. Ja ilman sitä monen suomalaisen tukipalvelun perusasennetta "joo, sä oot nyt itte sössiny ton homman, ei tää meistä johdu". Epäsuomalaiseen tapaan jopa olen joskus kiitospostin heille palvelustaan lähettänyt.
"Vetää kestää niin p...sti mutta työntää ei yhtään..."
-
Delli
Viesti Kirjoittaja Delli »
Anteeksi jos nyt en ymmärrä, Visahan on luottokortti eli sinulla on luottokortti.umpio kirjoitti:No jopas tästä nyt väännetään![]()
Olen matkustellut vähän siellä ja täällä, enkä ole mitään luottokorttia tarvinnut, nykyisin suuri kiitos kuuluu tuolle debit -korttiin liitetylle Visalle.
Viimeksi muokannut Delli, 7.1.2015 klo 23.14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
iPhone 16 128GB
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
-
khaosaming
Viesti Kirjoittaja khaosaming »
Luottokortti vai maksuaikakortti on kysymys, johon en osaa aukottomasti vastata. Riippuu kai puhujasta, kummaksi korttinsa mieltää. Minä en muista käyttäneeni luottoa vielä kertaakaan, eikä sitä ole edes aktivoitu. Silti voin käyttää Visaa kuin luottokorttia netissä tai ulkomailla. Maksuaikaa on kuukausi.
Jiihaa, juuri kokeilin ja pääsin OP:n sivuille. Täältä Thaimaasta käsin on ollut useita päiviä mahdotonta saada yhteyttä Osuuspankin nettipankkiin.
Jiihaa, juuri kokeilin ja pääsin OP:n sivuille. Täältä Thaimaasta käsin on ollut useita päiviä mahdotonta saada yhteyttä Osuuspankin nettipankkiin.
Viimeksi muokannut khaosaming, 7.1.2015 klo 23.37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ledru-Rollin: "There go the people. I must follow them, for I am their leader."
-
umpio
Viesti Kirjoittaja umpio »
Visa itsessään _ei nykyisin_ enää ole pelkkä luottokortti; jos huomasit tekstistäni, niin olen koko ajan puhunut Debit -kortista, jossa on Visa -ominaisuus. Maksut siis debit -kortilla veloitetaan tililtä heti, eikä siinä ole luotto-ominaisuutta. Toki nyt, kun luen tuota siteeraamaasi tekstiä, havaitsen että olisin tuon lauseeni selvemminkin kirjoittaa, mutta oletin että kaikille on jo tätä nykyä selvää että mikä on debitin ja creditin ero (muukin kuin että toinen oli ikkunaseinällä ja toinen oven puolellaDelli kirjoitti:Anteeksi jos nyt en ymmärrä, Visahan on luottokortti eli sinulla on luottokortti.
"Vetää kestää niin p...sti mutta työntää ei yhtään..."
-
Delli
Viesti Kirjoittaja Delli »
Kyllä minulle on selvää mikä niiden ero on, minulla ne on myös samassa kortissa.
Jos maksan debit-puolella niin silloin ostos veloitetaan heti tililtä. (tilillä on oltava katetta)
Jos maksan credit-puolelta (Visa) niin silloin pystyn ostamaan luotolla valitsemaani luottorajaan asti, maksuaikaa saa keskimäärin 45 vrk. (tilillä ei tarvitse ostohetkellä olla katetta)
Sitä en tiennyt että jos debit-kortissa lukee Visa niin se ei välttämättä ole luottokortti.
Jos maksan debit-puolella niin silloin ostos veloitetaan heti tililtä. (tilillä on oltava katetta)
Jos maksan credit-puolelta (Visa) niin silloin pystyn ostamaan luotolla valitsemaani luottorajaan asti, maksuaikaa saa keskimäärin 45 vrk. (tilillä ei tarvitse ostohetkellä olla katetta)
Sitä en tiennyt että jos debit-kortissa lukee Visa niin se ei välttämättä ole luottokortti.
Viimeksi muokannut Delli, 8.1.2015 klo 0.55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
iPhone 16 128GB
-
jakovski
Viesti Kirjoittaja jakovski »
Visa verified kortti kylläkin on perus pankkikortti. Kaksi aivan eri asiaa. Visa ja visa verified.
..onko yhtäkään viestiä, mitä en ole joutunut muokkaamaan..
-
ikl
Viesti Kirjoittaja ikl »
Koska ketju on jo erkaantunut kauas alkuperäisestä aiheesta, lisätään vielä tämä...
Visaa ei enää kaikissa paikoissa pidetä ns.oikeiden luottokorttien veroisena. Kuulemani mukaan esimerkiksi USA:ssa saattaa tulla jo vastaan tilanne, jossa erilaisten takuumaksujen/varausten maksamiseen ei VISA (luottokortti) enää kelpaa, vaan vaaditaan joku toisen luottokorttiyhtiön kortti.
Visaa ei enää kaikissa paikoissa pidetä ns.oikeiden luottokorttien veroisena. Kuulemani mukaan esimerkiksi USA:ssa saattaa tulla jo vastaan tilanne, jossa erilaisten takuumaksujen/varausten maksamiseen ei VISA (luottokortti) enää kelpaa, vaan vaaditaan joku toisen luottokorttiyhtiön kortti.
-
khaosaming
Viesti Kirjoittaja khaosaming »
Ei siellä rapakontakalassa kelpaa enää edes presidentin kortti.
http://www.bbc.com/news/world-us-canada-29664831
http://www.bbc.com/news/world-us-canada-29664831
President Barack Obama's credit card was declined at a restaurant in New York City last month, he said.
"It turned out I guess I don't use it enough," Mr Obama said. "They thought there was some fraud going on."
Fortunately, he said, First Lady Michelle Obama had a credit card on hand and paid for the meal.
Viimeksi muokannut khaosaming, 8.1.2015 klo 8.17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ledru-Rollin: "There go the people. I must follow them, for I am their leader."
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka