Eiköhän se "hihitys" lopu, kun tollaisen handulla täytetyn hanskan stikkaa inessiiviinamanita kirjoitti:Nyt on krooninen hihitys päälläni, miten päästä eroon siitä?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Yleinen ihmettely- ja kyselyketju
-
Jussi68
Re: Yleinen ihmettely- ja kyselyketju
Viesti Kirjoittaja Jussi68 »
-
Erño
Viesti Kirjoittaja Erño »
Ok, ehkä judoaskelten drillaaminen näyttää hiukan valssilta ja sitä tehdään puvut päällä, mutta sitä ei lasketa.
Ihmettelen myös Aleston kuivattuja/sokeroituja inkivääripaloja. Kuka hullu näistä voi tykätä???
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
jakovski
Viesti Kirjoittaja jakovski »
Lihapipo kirjoitti:En osaa sanoa, mistä näitä kannattaisi kysellä Suomesta, mutta tuskin tilaaminen ihan kauhean kallista on. Ja toisaalta, onpahan sitten muutama pari varalla.
Hanskat
Paikalliselta eläinlääkäriltä, joka hoitaa kakasta tukkeutuneita hevosten takalistoja
Oli aika söpöä, kun eläintohtorisnainen oli kainaloa myöten meidän lämminverisessä. Oli siinä hieman mielessä että paljonkohan minä ottaisin tuosta työstä. No, kai se pärjää, kun 3ha tontti ja isoo talo ja elukoita niin monta, etten osaa laskia..
Minä heitän kysymyksen ilmoille.. Miksi tämä bushmills on oikeasti näin hyvää viskiä? Tsiisus. Aivan on verratonta.
-
vinouma
Viesti Kirjoittaja vinouma »
Elä tuommosiin lähe ollenkaan.omenamyyrä kirjoitti:Mistä vanhojentansseihin käsineet miespuoliselle tanssijalle? Kävin kysymässä Dressmannilta, eikä siellä oltu koskaan moisesta kuultukaan
-
Jussi68
VaakamamboErño kirjoitti:En ole ikinä tanssinut, ja ihmettelen miksi jotkut haluaisivat niin tehdä ja varsinkin pukeutua jotenkin erikoisesti sitä varten.
Joo, en tanssi... omissa häissä tuli siirreltyä jalkoja - ja kenties joskus "hieman huppelissa" (lue: yli 8 promillea) vähän muutakin
-
maccivaari
Viesti Kirjoittaja maccivaari »
Ne tanssis jotka osaa, konkkapolvet pois näkyviltä!Erño kirjoitti:Samaa mieltä! Valkoihoinen mies ei tanssi.
SONY Cyber-shot DSC-HX1
LUMIX DMC LX3
-
dem0
Viesti Kirjoittaja dem0 »
Meillä kun oli vuosia sitten nuo tanssit niin kaikki hakivat käsineet apteekista, koska halvalla saivat sieltä. Itsellä ei ole hajuakaan noista mutta kerron vain mitä silloin kuulin.omenamyyrä kirjoitti:Mistä vanhojentansseihin käsineet miespuoliselle tanssijalle? Kävin kysymässä Dressmannilta, eikä siellä oltu koskaan moisesta kuultukaan
Edit. Eivätkä ne tietysti olleet mitkään täydelliset käsineet mutta ajoivat hyvin asiansa. Valkoiset kummiskin, vaikka hieman valo niistä läpi kuulsikin.
-
omenamyyrä
Viesti Kirjoittaja omenamyyrä »
-
dem0
Minä olin valmistautunut noihin jo heti lukion alussa ja kun vuotta vanhemmat sitten tanssinsa tanssivat, kysäisin itselleni tanssiparin jo samaisena päivänä medän omaan koitokseen. Vaikka se tarkoittikin sitä että piti etsiä mekko, eikä se ole ollenkaan minun tyyliäni, mutta hienosti vedettiin kaikki kolme kertaa päivän sisään läpi, ilman yhden yhtä virhettä. Nuo tanssit olivat sellainen asia lukiossa mitä itse odotin innolla, ja toisaalta myös kauhulla. Mutta ylpeä olin itsestäni että uskalsin lähteä noihin mukaan. On mitä muistella vielä vuosienkin jälkeen.
-
theinonen
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Käsineet miespuoliselle tanssijalle? Ei kai sitä kuitenkaan olla ketään menossa tappamaan, niin ei käsineille pitäisi olla mitään sen suurempaa käyttöä.
Ja mitä itse siihen lukioon tulee niin tuskin siinä on mitään muistettavaa, että haaskaa 2-3 vuotta omasta elämästään pelkkään turhuuteen. Jopa apinakin saisi lukion käytyä ja voin väittää, että voisin kylmiltäni mennä suoraan pelkkiin ylioppilakirjoituksiin ja saada varsin hyvät paperit kouraan. Joku yksi tentti per päivä tarkoittaa sitä, että riittää kun menee pari tuntia aiemmin paikalle ja selaa hiukan kirjoja niin homma menee pelkästä ulkomuistista. Matematiikkakin on pelkkä vitsi kaavakirjojen kanssa jos annetaan suoraan oikeat kaavat samoilla tunnuksilla ilman, että niitä pitää itse johtaa tai mitenkään laskea auki jotta pääsee käsiksi oikeisiin asioihin. Lukio on ainoastaan se 2-3 vuotta lisää peruskoulua ja taso on sitä luokkaa, eli varsin alhainen.
-
theinonen
Viesti Kirjoittaja theinonen »
-
dem0
-
tosikko
Viesti Kirjoittaja tosikko »
-
amanita
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
M.P.T
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Soidinmenot monesti näyttää sellaiselta. Kävikin mielessä kuinka moni jättää lukiossa tanssit tanssimatta tai ravintolassa joraamiset joraamatta. Kotona minä kyllä tanssin, mutta niissä se vaate vähenee. Itse en julkisesti tanssi vaikka se helpottaakin naikkosten saamista.theinonen kirjoitti:Tanssiva mies näyttää lähes poikkeuksetta aivan urpolta.
Millaista rasvaa? Itse olen kokeillut monenlaisia myrkkyjä moneen erillaiseen tahraan. Ihmesieni on kuitenkin aineista paras. Jopa shokkiväri lähtee, mutta se vaatiikin pesua ja aikaa. Viikonloppu ei riitä sellaiseen.tosikko kirjoitti:Millä saa kylppärin kaakelien saumoista rasvan pois? Tipahti joku tököttipullo lattialle, ja luonnollisesti lasipullo kun oli, niin meni pirstaleiksi.
Kaikki sumutettava vaahto on huijausta. Niillä ei tule puhdasta ja ovat vain pikaiseen siivoukseen. Niillä pidetään se siisti kylpyhuone puhtaana, mutta likaa ne ei mainosten tapaan poista.. Edes se kalkkitahra ei lähde Cilit Bangilla pois kuten mainoksessa.
-
Pippin
Viesti Kirjoittaja Pippin »
Jos LED-lamppuja, tarkoitat, niin omat olen hakenut Verkkokauppa.comista. Lähinnä siksi että ne myy 3000 K Fujilight Classicaa, johon olen mieltynyt. E27, muutenkin aika lähellä hehkulampun olemusta.M.P.T kirjoitti:Mitä LED-valoja myyviä kauppoja tiedätte? Yleensä kun lamppuja kyselee niin myyjä ei tiedä edes mitä se K-kirjain siellä tarkoittaa. Muutenkin valotehot on heikkoja miltei kaikessa. Nyt puhutaan siis ihan EU-alueella olevista kaupoista.
-
arisel
Viesti Kirjoittaja arisel »
-
tosikko
Viesti Kirjoittaja tosikko »
Jotain kosmetiikkatuotteita, eli naamariin lääpittävää tököttiä. Ei lähtenyt muuten lakkabensalla kun kokeilin, aika hyvin kai saumoihin jo imeytynyt.M.P.T kirjoitti:Millaista rasvaa? Itse olen kokeillut monenlaisia myrkkyjä moneen erillaiseen tahraan. Ihmesieni on kuitenkin aineista paras.
-
Pippin
Hyvin ovat kestäneet. Tuo vastaa 60 W lamppua. Jos tarvitsee enemmän valovoimaa, se on huomioitava lamppujen määrässä. Hinta on varmaan järjellinen, jos se maksaa 5 kertaa enemmän, mutta kestää 6 kertaa kauemmin. Sähkönsäästön kun laskee päälle, niin on no-brainer.arisel kirjoitti:Onko jo olemassa järjellisen hintaisia ja valovoimaisia hehkulampun LED-korvikkeita - jotka todella kestävät sen minkä lupaavat, eikä niissä ole mitään piilovittuilua mukana?
Ongelma on ollut lähinnä siinä, että lamput ovat olleet rumia ja tuottaneet sinertävää valoa. Fuji ei ole ruma, mutta turhan jyrkkää sen valo on ja ei vieläkään niin miellyttävää / rauhoittavaa kuin hehkulampun. Olen ratkaissut niiin, että ostan hehkulamppuja lamppuliikkeestä vain yöpöydän lamppuihin. Niitä vahvalankaisiahan myydään vastedeskin. Mutta en kyllä muualle enää laittaisi. Loisteputkitekniikka se näistä surkein on.
http://cdn-d.verkkokauppa.com/images/99 ... x2500.jpeg
Edit: kuvan lisäys.
-
arisel
Viesti Kirjoittaja arisel »
Energiansäästölampuista kokemukset todellakin ovat erittäin huonoja - vaikkeivät ne olisi kuluttaneet virtaa lainkaan, rahantuhlauslamppuja ne silti ovat. Ajattelin jossain vaiheessa laittaa laskun Vihreille kaikista niistä energinsäästölampuista, jotka arvioidun 6-8 vuoden käyttöajan sijasta kestivät 0,5-1,3 vuotta - ja maksoivat hehkulamppuun verrattuna vähintään viisinkertaisen summan. Pidin kyllä niiden valotehosta, kun lumeneita irtosi parhaimmillaan lähes kaksinkertainen määrä, mutta käyttöikä oli kakissa alle arvostelun - periaatteessahan mulle olisi pitänyt sattua joku kaksikymmentä vuotta kestäväkin, vaan eipä ole tullut yhtään - joka ainoa energiansäästölamppu on ollut mieletön rahantuhlauslamppu luvattuun säästöön verrattuna; niitä en enää osta.
-
Pippin
En myöskään pitänyt noista loisteputkitekniikka-lampuista, niiden syttyminenkin kesti liian kauan. Ja laatuerot olivat aika suuret. Jos osti halvan energiasäästölampun, se paloi kyllä lähes yhtä nopeasti kuin hehkulappu. Toisaalta IKEAsta ostamani ovat vieläkin käytössä, odottelen koska voin korvata ne LEDillä. Välivaihe oli se. Eikä tästä sovi vihreitä syyttää, heidän poliittinen painoarvonsa ei olisi tällaiseen riittänyt. Minusta päätös oli lopulta hyvä, se säästää vuodessa Euroopan tasolla tankkilaiva-armadittain öljyä. Tekniikka kehittyy, lamput kans. Odottelen, että WiFi-LEDien hinta laskee tulevina vuosina. Esineiden internet ja sillleen.arisel kirjoitti: joka ainoa energiansäästölamppu on ollut mieletön rahantuhlauslamppu luvattuun säästöön verrattuna; niitä en enää osta.
Sitäpaitsi, en ole oikein tajunnut tätä asiasta noussutta pillitystä. Eivätkö vänisijät teidä, että hehkulamppuja (mainittuja vahvalankaisia) myydään ihan vapaasti. Juuri ostin pari lisää. Että vaihtoehtoja on.
-
M.P.T
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Lakkabensaa en kokeilisi ihan ensihätään. Hiusväri lähtee ajankanssa. Onnettomuuden sattuessa pitää toimia heti. Itse olen ihmesienellä saanut ihmeitä aikaan. Ruokasooda, Fairy ja yms on testattu. Sitten oli jotain suolaraetta mitä saa rautakaupasta. Aina kannattaa miettiä, ettei saumat lähde irti. Kaapimalla pois ja tekemällä uudet saumat saa varmaan parhaan tulokset. Ammamies tuttu paikalle.tosikko kirjoitti:Jotain kosmetiikkatuotteita, eli naamariin lääpittävää tököttiä. Ei lähtenyt muuten lakkabensalla kun kokeilin, aika hyvin kai saumoihin jo imeytynyt.
Juuri tuollaisia rautakaupoissa ja lamppuliikeissä tarjotaan 90% varmuudella. Itse olen tykästynyt 6000K valoon. Kyllä... Ruumishuone, leikkausali on kodikas minulle. Pissin keltainen 3000K tekee pahoinvoivaksi. Alle 4000K ei saa mennä.Pippin kirjoitti:Lähinnä siksi että ne myy 3000 K Fujilight Classicaa, johon olen mieltynyt. E27, muutenkin aika lähellä hehkulampun olemusta.
- E27 Moodlux 1050lm 4000k Noin 15-20€arisel kirjoitti:Onko jo olemassa järjellisen hintaisia ja valovoimaisia hehkulampun LED-korvikkeita - jotka todella kestävät sen minkä lupaavat, eikä niissä ole mitään piilovittuilua mukana?
- E27 V-Tec 1500lm 6000k Noin 15-20€ (1500lm lukee paketissa. Ainakin reilusti kirkkaampi kuin 1050 kilpailijat)
- Philips Tornado High Lumen 42W tai 60W E27. Ovat kestäneet useampia vuosia pihalla. Oikeasti laadukas lamppu.arisel kirjoitti:Energiansäästölampuista kokemukset todellakin ovat erittäin huonoja.
- Biltema 45 E27 ja hinta oli jotain 6€ ja ainakin ulkona on kestänyt. Tuo 30W tuntuu kosahtavan 12-24kk sisään.
-
pallo
Viesti Kirjoittaja pallo »
-
jakovski
Viesti Kirjoittaja jakovski »
Hehkulamppuja ollut, mutta nykyään niistäkin siirrytty ihan ledeihin. Nykyään löytyy ihan lämpimän värisiä ledejä myös. Katsoo vain että tarpeeksi pienet watit ja kelvinit siinä 2700 paikkeilla.
Aulassa on 5kpl 7w led spottia ja voi peeveli, kun ne on liian kirkkaat vaikka ovat himmennetty pienimmilleen. Ei hyvä, siksi ne onkin sammuksissa lähestulkoon aina. Inhoan liian kirkasta valaistusta.
-
Jussi68
Olohuoneen nurkassa http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/40173664/
Energiankulutus pieni, valoteho riittävä... olohuoneessa ei tehdä mitään tarkkuutta vaativaa.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka