http://www.apple.com/games/hardware/
heh...Quake 4:sta ei suositella, kuin G5:lle, vaikka siitä on universal binaryt...eipä taida olla Intel vehkeistä pelikoneeksi
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Viesti Kirjoittaja teroyk »
Viesti Kirjoittaja Tuurihaukka »
Viesti Kirjoittaja teroyk »
Ei sentään vihaa Apple ei vain ymmärtänyt, että siirtymä aika pitää olla pitempiTuurihaukka kirjoitti: Apple vihaa meitä selkeesti
Viesti Kirjoittaja Tuurihaukka »
Niin, mä kylläkin tarkotin sitä, että Simsiä suositellaan vain sellaiselle henkilölle, josta ei pidetä.teroyk kirjoitti:Ei sentään vihaa Apple ei vain ymmärtänyt, että siirtymä aika pitää olla pitempi ja olisi pitänyt tulla vielä tuplaytimiset G4-kannettavat ja mac-minit Intellin hommien
kanssa päällekkäin. Ja kaikki eivät ymmärtäneet minun vinkkiäni, että kannattaa ostaa PPC-macejä, niinkauan kuin saa.
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Teroykilla on kyllä pahat PPC patoumat päällänsä.ruutiveijari kirjoitti:Miksi ihmeessä?teroyk kirjoitti:Ja kaikki eivät ymmärtäneet minun vinkkiäni, että kannattaa ostaa PPC-macejä, niinkauan kuin saa.
Viesti Kirjoittaja teroyk »
Ja patoutumat jatkuuTheKraken kirjoitti:Teroykilla on kyllä pahat PPC patoumat päällänsä.
Paitsi, että PPC-prossun omaavat Playstation 3:n pelaajat nauravat PC-ihmisille ensivuonna, kun tosipelaajien näytönohjaimet maksavat samanverran kuin PS3:n.TheKraken kirjoitti:PPC kuoli siihen kun IBM ei pysynyt muiden tahdissa mukana. Tahtoisitko sinä, että tällä hetkellä tai ensivuonna PC-miehet nauraisivat meille, kun heidän läppärinsä yms yms koneet pyörivät tuplaten nopeampina kuin macit?
Minun mielestäni aivan liian lyhyt. Suurin osa kyllä tietää mitä pitää tehdä, mutta haluaaTheKraken kirjoitti:Siirtymäkauden tulee olla lyhyt, jotta se otetaan tosissaan. Esim. tämä suomen digitv-siirtymä on ollut aivan liian pitkä. Ensivuoden elokuussa moni on ihmeissään kun telkkarista katoaa kuva, eivätkä tiedä yhtään mitä pitää tehdä, koska ovat asiaa lykänneet ja lykänneet, kun "ei sillä vielä mikään kiire ole".
Se on kyllä totta, että ei pelit enää ongelma pelkästää prossusta, vaan enempikin muualla...mutta olisi hyvää pitää kilpailevaa systeemiä pystyssä, ettei kehitys jämähdä.TheKraken kirjoitti:Eikä se ole kiinni prossusta, vaan näyttiksestä. Joten PPC ei tähän(kään) yskään auttaisi.
Viesti Kirjoittaja ruutiveijari »
Cell-prosessori, nykymuodossaan, on äärimmäisen vaikeasti ohjelmoitavissa oleva dedikoitu prosessori, jonka käyttö "kaikkeen peruskäyttöön" tarkoitetussa kotikoneessa on aika pitkälti täysi mahdottomuus.teroyk kirjoitti:Voisin kuvitella ostavani macmini tyyppisen koneen kakkoskoneeksi, jossa olisi CELL-prosessori...
Viesti Kirjoittaja Simppa »
Mä oon joskus ennenkin kuullut täällä ton väitteen, mikä varmaan on tosi, ja vaikeeta varmasti on, siitä huolimatta ainakin Toshiba tekee hdtv:nsä ton prosun ympärille ja IBM Blade serverinsä. Kaiken lisäksi kun tuo vielä on Linuxin päällä ja muitakin Linuc sovelluksia löytyy, niin mikä nottei, voitais tulevaisuudessa nähdä sovelluksia kotiinkin. Tosta prosusta on niin kovin vähän kokemuksia vielä.ruutiveijari kirjoitti:Cell-prosessori, nykymuodossaan, on äärimmäisen vaikeasti ohjelmoitavissa oleva dedikoitu prosessori, jonka käyttö "kaikkeen peruskäyttöön" tarkoitetussa kotikoneessa on aika pitkälti täysi mahdottomuus.teroyk kirjoitti:Voisin kuvitella ostavani macmini tyyppisen koneen kakkoskoneeksi, jossa olisi CELL-prosessori...
Viesti Kirjoittaja teroyk »
Ei se aivan noinkaan ole. Totta on, että täyden tehon saamiseksi prosessorista tarvitsee hieman syvemmän tason koodausta. Mutta keikkeen peruskäyttöönkin sen saa. Jossain vain heti moititaan mahdottomaksi, kun alunperin windowsille tehty c++ koodi ei käännykkään nappia painamalla.ruutiveijari kirjoitti:Cell-prosessori, nykymuodossaan, on äärimmäisen vaikeasti ohjelmoitavissa oleva dedikoitu prosessori, jonka käyttö "kaikkeen peruskäyttöön" tarkoitetussa kotikoneessa on aika pitkälti täysi mahdottomuus.teroyk kirjoitti:Voisin kuvitella ostavani macmini tyyppisen koneen kakkoskoneeksi, jossa olisi CELL-prosessori...
Viesti Kirjoittaja sami81 »
teroyk kirjoitti:Kuinka moni on applen sivuilla eksynyt tällaiselle sivulle:
http://www.apple.com/games/hardware/
heh...Quake 4:sta ei suositella, kuin G5:lle, vaikka siitä on universal binaryt...eipä taida olla Intel vehkeistä pelikoneeksi
Viesti Kirjoittaja matti503 »
No se että Tosgiba tekee HDTV:n tolla, on just kaikkee muuta kuin peruskäyttöä.Simppa kirjoitti:Mä oon joskus ennenkin kuullut täällä ton väitteen, mikä varmaan on tosi, ja vaikeeta varmasti on, siitä huolimatta ainakin Toshiba tekee hdtv:nsä ton prosun ympärille ja IBM Blade serverinsä. Kaiken lisäksi kun tuo vielä on Linuxin päällä ja muitakin Linuc sovelluksia löytyy, niin mikä nottei, voitais tulevaisuudessa nähdä sovelluksia kotiinkin. Tosta prosusta on niin kovin vähän kokemuksia vielä.ruutiveijari kirjoitti:Cell-prosessori, nykymuodossaan, on äärimmäisen vaikeasti ohjelmoitavissa oleva dedikoitu prosessori, jonka käyttö "kaikkeen peruskäyttöön" tarkoitetussa kotikoneessa on aika pitkälti täysi mahdottomuus.teroyk kirjoitti:Voisin kuvitella ostavani macmini tyyppisen koneen kakkoskoneeksi, jossa olisi CELL-prosessori...
Viesti Kirjoittaja Simppa »
Yep. Mitä sitten? Varmaan menetin jonkun tärkeen pointin tosta sun vastauksesta. Onko siis niin, että koska tota käytetään hdtv:n prosessorina, niin se sulkee pois joitakin mahdollisia tulevaisuuden käyttötarkoituksia? Multimediakeskus himaan, kuinkahan kaukana se on tosta hdtvstä?matti503 kirjoitti:No se että Tosgiba tekee HDTV:n tolla, on just kaikkee muuta kuin peruskäyttöä.Simppa kirjoitti:Mä oon joskus ennenkin kuullut täällä ton väitteen, mikä varmaan on tosi, ja vaikeeta varmasti on, siitä huolimatta ainakin Toshiba tekee hdtv:nsä ton prosun ympärille ja IBM Blade serverinsä. Kaiken lisäksi kun tuo vielä on Linuxin päällä ja muitakin Linuc sovelluksia löytyy, niin mikä nottei, voitais tulevaisuudessa nähdä sovelluksia kotiinkin. Tosta prosusta on niin kovin vähän kokemuksia vielä.ruutiveijari kirjoitti:Cell-prosessori, nykymuodossaan, on äärimmäisen vaikeasti ohjelmoitavissa oleva dedikoitu prosessori, jonka käyttö "kaikkeen peruskäyttöön" tarkoitetussa kotikoneessa on aika pitkälti täysi mahdottomuus.teroyk kirjoitti:Voisin kuvitella ostavani macmini tyyppisen koneen kakkoskoneeksi, jossa olisi CELL-prosessori...
Viesti Kirjoittaja MiniMe »
Haluaisitkohan kertoa, millä asetuksilla itse pelaat? Itse en ole saanut nostettua kuvan laatua kovin hyväksi.sami81 kirjoitti:Kyllä mulla on ihan toi Quake 4 ja toimi kun unelma tässä iMac intel konessa että sillen
Viesti Kirjoittaja matti503 »
Simppa kirjoitti:Yep. Mitä sitten? Varmaan menetin jonkun tärkeen pointin tosta sun vastauksesta. Onko siis niin, että koska tota käytetään hdtv:n prosessorina, niin se sulkee pois joitakin mahdollisia tulevaisuuden käyttötarkoituksia? Multimediakeskus himaan, kuinkahan kaukana se on tosta hdtvstä?matti503 kirjoitti:No se että Tosgiba tekee HDTV:n tolla, on just kaikkee muuta kuin peruskäyttöä.Simppa kirjoitti:Mä oon joskus ennenkin kuullut täällä ton väitteen, mikä varmaan on tosi, ja vaikeeta varmasti on, siitä huolimatta ainakin Toshiba tekee hdtv:nsä ton prosun ympärille ja IBM Blade serverinsä. Kaiken lisäksi kun tuo vielä on Linuxin päällä ja muitakin Linuc sovelluksia löytyy, niin mikä nottei, voitais tulevaisuudessa nähdä sovelluksia kotiinkin. Tosta prosusta on niin kovin vähän kokemuksia vielä.ruutiveijari kirjoitti: Cell-prosessori, nykymuodossaan, on äärimmäisen vaikeasti ohjelmoitavissa oleva dedikoitu prosessori, jonka käyttö "kaikkeen peruskäyttöön" tarkoitetussa kotikoneessa on aika pitkälti täysi mahdottomuus.
Viesti Kirjoittaja piedra »
Viesti Kirjoittaja matti503 »
Viesti Kirjoittaja Simppa »
Ahaa, ok. No joo, samoilla linjoilla. Ohjelmistoprojekteilla on vaan taipumus yksinkertaistua kun alusta tunnetaan ja sille on jo sovelluksia. Siks aattelin, että tulevaisuus vois olla toisenlainen, ja rautahan ei tässä tapauksessa ole mitenkään suhteettoman kallista. Ehkäpä hyviä kehitystyökalujakin ilmaantuu, jos kehittäjätaho haluaa tolle laajemmat mahdollisuudet.matti503 kirjoitti:Tosin toi kalleus saatto johtua siitä, että suuren tehon irti ottaminen vaatii tarkkaa suunnittelua. Tavallisen softan kirjottaminen Cell:lle ei oo vaikeeta, mutta mit järkeä, kun halvempia PPC-prossuja on saatavilla. Jos taas halutaan ottaa kaikki teho irt, niin sitten on suunniteltava tarkkaan SPE:iden käyttö, koska siihenhän ton koko prossun teho perustuu.
Viesti Kirjoittaja matti503 »
Simppa kirjoitti:Ahaa, ok. No joo, samoilla linjoilla. Ohjelmistoprojekteilla on vaan taipumus yksinkertaistua kun alusta tunnetaan ja sille on jo sovelluksia. Siks aattelin, että tulevaisuus vois olla toisenlainen, ja rautahan ei tässä tapauksessa ole mitenkään suhteettoman kallista. Ehkäpä hyviä kehitystyökalujakin ilmaantuu, jos kehittäjätaho haluaa tolle laajemmat mahdollisuudet.matti503 kirjoitti:Tosin toi kalleus saatto johtua siitä, että suuren tehon irti ottaminen vaatii tarkkaa suunnittelua. Tavallisen softan kirjottaminen Cell:lle ei oo vaikeeta, mutta mit järkeä, kun halvempia PPC-prossuja on saatavilla. Jos taas halutaan ottaa kaikki teho irt, niin sitten on suunniteltava tarkkaan SPE:iden käyttö, koska siihenhän ton koko prossun teho perustuu.
Se tosiasia että, SPE:iden käyttö täytyy suunnitella tarkkaan, on tietty selvä, koska siis valittunahan on nimenomaan erilainen prosessorityyppi. No okei, voi olla, ettei ole kaupallisesti järkevää, sitä mä en osaa arvioida. Jonkinlaista tuoteperhettähän toi tietty tarvitsee, varsinkin jos siis lähestytään normaalia tietokonetta, ja voi olla ettei PS3:sta sen pohjaksi ole.
Miten muuten normaalin PPC prossuun verratuna teho, virrankulutus, koko, lämpö(suht kuumana taitaa käydä) jne. suhteutuu? Joissakin sovelluksissa saattaa olla hyvinkin tärkeetä. Käsittääkseni toi on vähintäänkin kilpailukykyinen komponentti.
Tässä labraraportti, tosin tässä keskitytään lähinnä tieteellisen laskennan näkökulmaan:
http://www.cs.berkeley.edu/~samw/projects/cell/CF06.pdf
Viesti Kirjoittaja harkonen »
Palaa sivulle “Pelit ja pelaaminen”