Ajattelin, että jos alkais kulkee pyörällä töihin talvellakin, jos pysyis pystyssä vaan jollain konstilla
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Viesti Kirjoittaja kuriton »
Viesti Kirjoittaja route66 »
Ilman muuta, ja nastat nimenomaan. Tietysti riippuu vähän fillarista ja ajotavasta. Mulla on kesäkumeina 23mm slicksit ja niillä lipeää heti kun on lunta tai vaikka pehmeää hiekkaa mutkassa. Samaten jäiset ylämäet menee sutimiseksi ilman nastoja.kuriton kirjoitti:niin, että onko kokemusta fillarin talvirenkaista, vai onko mitään järkee ees sellaisia hankkia.
Ajattelin, että jos alkais kulkee pyörällä töihin talvellakin, jos pysyis pystyssä vaan jollain konstilla
Viesti Kirjoittaja Aries »
Jos haluaa löytää itsensä kyljellään mutkan ulkoreunasta, tämä vaihtoehto on suotava. Jos ei halua, sijoittaa yhden tai kahden ryyppyreissun rahat siihen takarenkaaseen...power kirjoitti:Jos haluaa budjettiratkaisun, niin nastarengas vain etupyörään. Toimii.
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Suosittelen ehdottomasti ja mahdollisimman hyvien nastarenkaiden ostamista. Siinä vaiheessa, kun pitää oikeasti pysähtyä ja tehdä ohjausliikkeitä niin huonoja renkaita korkeampi hinta ei tunnu missään. Jouduin ajamaan yhden talven ilman nastarenkaita ja näin jälkeenpäin se kyllä hirvittää vaikka mitään ei sattunut. Nyt en kyllä suostuisi ajamaan ilman nastarenkaita.kuriton kirjoitti:niin, että onko kokemusta fillarin talvirenkaista, vai onko mitään järkee ees sellaisia hankkia.
Viesti Kirjoittaja tosikko »
Se nastoitettu eturengas toimii ihan hyvin, ainakin allekirjoittaneen talvipyöräilykokemuksella ja motoriikalla. Eli kokemusta on (pelkästä) nastoitetusta etupyörästä, joka kannattaa tietty hankkia vanteineen, niin se on helppo ja nopea vaihtaa.Aries kirjoitti:Jos haluaa löytää itsensä kyljellään mutkan ulkoreunasta, tämä vaihtoehto on suotava. Jos ei halua, sijoittaa yhden tai kahden ryyppyreissun rahat siihen takarenkaaseen...power kirjoitti:Jos haluaa budjettiratkaisun, niin nastarengas vain etupyörään. Toimii.
tota vähän pelkäänAries kirjoitti:Jos haluaa löytää itsensä kyljellään mutkan ulkoreunasta, tämä vaihtoehto on suotava.power kirjoitti:Jos haluaa budjettiratkaisun, niin nastarengas vain etupyörään. Toimii.
Viesti Kirjoittaja masamainio »
Viesti Kirjoittaja Aries »
Totta. Kapeammat gummit ovat tuota luokkaa. Niissä tosin ongelmana on se, että nastoja ei ole pahemmin muuta kun siinä keskellä. Tarkoittaa siis sitä, että mutkassa - missä se luultavasati lähtee lapasesta jos on lähteäkseen - niistä ei ole juuri hyötyä...route66 kirjoitti:Mulla on semmoinen fiilis ettei ne hyvät nastarenkaan kovin kalliit olleet, jos oikein muistan niin Nokian kapeimmat (32 mm jotka juuri ja juuri mahtuvat takahaarukkaan) olivat 35 euroa kappale.
Viesti Kirjoittaja masamainio »
Mutkassahan noi yleensä lapasesta lähtee, siks pelkkä etunasta ei oikeen auta...Aries kirjoitti:Totta. Kapeammat gummit ovat tuota luokkaa. Niissä tosin ongelmana on se, että nastoja ei ole pahemmin muuta kun siinä keskellä. Tarkoittaa siis sitä, että mutkassa - missä se luultavasati lähtee lapasesta jos on lähteäkseen - niistä ei ole juuri hyötyä...route66 kirjoitti:Mulla on semmoinen fiilis ettei ne hyvät nastarenkaan kovin kalliit olleet, jos oikein muistan niin Nokian kapeimmat (32 mm jotka juuri ja juuri mahtuvat takahaarukkaan) olivat 35 euroa kappale.
Edellä mainitusta syystä itsellä siis nämä, edessä ja takana![]()
Viesti Kirjoittaja power »
Otinpa nyt kuvan näistä omista. Kuten näkyy, hyvin on Nokia nastat asetellut reunoille. Myyjä tuumasi että tätä leveämpi malli on parempi mutta vaikea sanoa... minä olen ollut näihinkin tyytyväinen kun en muusta tiedä eikä ole ongelmia ollut.Aries kirjoitti:Totta. Kapeammat gummit ovat tuota luokkaa. Niissä tosin ongelmana on se, että nastoja ei ole pahemmin muuta kun siinä keskellä. Tarkoittaa siis sitä, että mutkassa - missä se luultavasati lähtee lapasesta jos on lähteäkseen - niistä ei ole juuri hyötyä...
Viesti Kirjoittaja iJiiHaa »
tota minäkin pelkäsin, että jarrut on sitten umpijäässä, jos pystyssä muuten jo renkaiden puolesta pysyisikin. mites käy vaihteiden pakkasella??iJiiHaa kirjoitti:Juuri asensin hybridiini nastarenkaat eteen ja taakse, Biltemasta ostin 18e /kumi. Ei ole aiempaa kokemusta Bilteman renkaista joten saa nähdä miten kestää, ja testaamaan en nyt pystynyt kun jarrut on umpijäässä. 10 vuotta olen ajanut talvisin ilman nastoja ja ilman suurempia ongelmia mutta nyt ostin kun toisinaan on turvaistuimessa kyytiläinen, toisinaan vedän kahden lapsen pyöräkärryä.
Viesti Kirjoittaja JAK »
Noi Biltsun renkaat on huono ostos. Nastat pyöristyvät todella nopeasti ja ovat jopa liukkaammat kuin ilman nastoja ajettaessa. Näissä fillarin renkaissa pätee sama kuin auton renkaissa, halvalla ei hyvää saa, voi saada jopa erittäin vaaralliset renkaat. Mutta onnea.iJiiHaa kirjoitti:Juuri asensin hybridiini nastarenkaat eteen ja taakse, Biltemasta ostin 18e /kumi. Ei ole aiempaa kokemusta Bilteman renkaista joten saa nähdä miten kestää, ja testaamaan en nyt pystynyt kun jarrut on umpijäässä. 10 vuotta olen ajanut talvisin ilman nastoja ja ilman suurempia ongelmia mutta nyt ostin kun toisinaan on turvaistuimessa kyytiläinen, toisinaan vedän kahden lapsen pyöräkärryä.
Vaihteet voi nikotella, mulla ei ole jarrut oikutelleet koskaan. Puhtaanapito ja silikoni/crc auttaa kyllä mainiosti.kuriton kirjoitti:tota minäkin pelkäsin, että jarrut on sitten umpijäässä, jos pystyssä muuten jo renkaiden puolesta pysyisikin. mites käy vaihteiden pakkasella??
Viesti Kirjoittaja iJiiHaa »