Olen koittanut pahkailla tata mutta hyvia argumentteja on mielestani seka puolesta etta vastaan joten kaannyn viisaampieni puoleen
Muistin lisays MacBookiin
Keskustelua kannettavista
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
tpheiska
Muistin lisays MacBookiin
Viesti Kirjoittaja tpheiska »
Olen ostamassa uutta opiskelijahintaista mustaa MacBookia ja pohdin muistin lisaysta. Kannattaako hankkia 2*1GB muistit ja maksaa 190 E enemman heti konetta ostaessa, vaiko hommata kammat myohemmin ja myyda mukana tulevat 2*512MB kammat?
Olen koittanut pahkailla tata mutta hyvia argumentteja on mielestani seka puolesta etta vastaan joten kaannyn viisaampieni puoleen
-
kermit
Viesti Kirjoittaja kermit »
Minun kantani on, että muistit erikseen koska n. 200 eurolla saa 2 gigan kampaa ja silloin 512-megaiset jää itselle varalle/myytäväksi.
Ennustajan osa on vaikea, mutta kantsii kuitenkin pitää mielessä, että ensi vuoden puolella muistien kysyntä saattaa kasvaa entisestään, jolloin hintakin voi nousta. Ennustus perustuu Vistan markkinoille tuloon.
Ennustajan osa on vaikea, mutta kantsii kuitenkin pitää mielessä, että ensi vuoden puolella muistien kysyntä saattaa kasvaa entisestään, jolloin hintakin voi nousta. Ennustus perustuu Vistan markkinoille tuloon.
-
matteus/2
-
tpheiska
-
kallekilponen
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Ei ainakaan ellei riko jotain (fyysisesti) vaihtaakseen. Eikös muisti ole määritelty ihan user serviceble partiksi?tpheiska kirjoitti:Kiitos vastauksista. Hommaa mutkistaa vielä entisestään se, että oleskelen n. kuukauden verran koneen oston jälkeen Saksassa, eli voisin saada muistit ostettua ehkä vähän (?) halvemmalla. Katkaiseeko muistien lisääminen takuun?
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Konu-
-
Monte-Cristo
-
Legge
Viesti Kirjoittaja Legge »
Koskee lähinnä jotain naurettavia 256-kampoja, mutta 512-kammat menee kyllä varmasti hyvin kaupaksi. Giga on peruskäyttäjälle varsin riittävä määrä.Monte-Cristo kirjoitti:Minä kun luulin, että keskusmuisti menee aina hyvin kaupaksi. Onko sinulla erilaisia kokemuksia?matteus/2 kirjoitti:Tosin niitä koneen mukana tulleita voi olla vaikea myydä, mutta jääpä ainakin varalle.
-
Monte-Cristo
Viesti Kirjoittaja Monte-Cristo »
No hyvä, sitähän minäkin. Odottelen gigaisten kampojen hintojen putoamista sinne 100 €:n paremmalle puolelle, minkä jälkeen alan hankkiutua näistä 512-megaisista eroon.Legge kirjoitti:Koskee lähinnä jotain naurettavia 256-kampoja, mutta 512-kammat menee kyllä varmasti hyvin kaupaksi. Giga on peruskäyttäjälle varsin riittävä määrä.Monte-Cristo kirjoitti:Minä kun luulin, että keskusmuisti menee aina hyvin kaupaksi. Onko sinulla erilaisia kokemuksia?matteus/2 kirjoitti:Tosin niitä koneen mukana tulleita voi olla vaikea myydä, mutta jääpä ainakin varalle.
T: nimim. Edistynyt peruskäyttäjä
MacBook Pro 13" mid-2010 karvalakki 750 Gt
-
matteus/2
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Kyllä 512-kammat varmaan paremmin menee kaupaksi kuin 256-kammat, mutta kun uusissa koneissa tulee nuo 512-kammat mukana niin se tietysti vähän tyrehdyttää markkinoita, varsinkin kun nuo MacBookin muistit eivät ihan joka koneeseen sovi.Legge kirjoitti:Koskee lähinnä jotain naurettavia 256-kampoja, mutta 512-kammat menee kyllä varmasti hyvin kaupaksi. Giga on peruskäyttäjälle varsin riittävä määrä.Monte-Cristo kirjoitti:Minä kun luulin, että keskusmuisti menee aina hyvin kaupaksi. Onko sinulla erilaisia kokemuksia?matteus/2 kirjoitti:Tosin niitä koneen mukana tulleita voi olla vaikea myydä, mutta jääpä ainakin varalle.
-
tahkis
Viesti Kirjoittaja tahkis »
Meinaatko ettei ne olisi ihan tavallista 667MHz SO-Dimm DDR2:sta?matteus/2 kirjoitti:Kyllä 512-kammat varmaan paremmin menee kaupaksi kuin 256-kammat, mutta kun uusissa koneissa tulee nuo 512-kammat mukana niin se tietysti vähän tyrehdyttää markkinoita, varsinkin kun nuo MacBookin muistit eivät ihan joka koneeseen sovi.Legge kirjoitti:Koskee lähinnä jotain naurettavia 256-kampoja, mutta 512-kammat menee kyllä varmasti hyvin kaupaksi. Giga on peruskäyttäjälle varsin riittävä määrä.Monte-Cristo kirjoitti:Minä kun luulin, että keskusmuisti menee aina hyvin kaupaksi. Onko sinulla erilaisia kokemuksia?matteus/2 kirjoitti:Tosin niitä koneen mukana tulleita voi olla vaikea myydä, mutta jääpä ainakin varalle.
11 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka