Huomasin sitten aikani kuluksi seuraavaa: InDesign ei vapauta muistia ennen kuin ohjelman lopettaa, kuten ei photarikaan. Ei siinä mitään, mutta levyn oikeuksien korjaus vapauttaa InDesignin lohmiman muistin heti ennalleen. En vaan viitsisi korjailla oikeuksia puolen tunnin välein. Siis esim: mulla on vapaata muistia giga. Exporttaan InDesign-taitosta pdf:n. Muistia onkin jäljellä 50 megaa. Levyn oikeuksien korjaus väittää, ettei korjattavaa ole, mutta silti jostain ilmestyi giga muistia vapaaksi.
Ohjelmia on tän päivän aikana, jolloin ongelma iskeytyi päin naamaa (tai oikeastaan havainto siitä että tää ongelma jatkuu vaikka muistia pitäis olla riittävästi) ollut auki yhtaikaa vain Mail, Safari, Photoshop (jota en käyttänyt, auki taisi olla 2 keskikokoista kuvaa) ja se InDesign + iTunes, ei myöskään aktiivisessa käytössä. InDesignissa pari taittoa auki, yksi pieni ja yksi keskikokoinen. Ai niin ja Acrobat myös, muutama dokumentti sielläkin auki.
Musta tuntuu vaan aika kohtuuttomalta että muistikammat on ladattu maksimiin ja silti mikään ei riitä. Jossain on vikaa, vaan missä? InDesignin uudelleenasennus ei auttanut.
Niin joo, järjestelmän valvonta väittää ettei InDesign syö sitä muistia, mutta kummasti se muisti hupenee kun InDesignilla tekee jotain ja vapautuu kun ohjelman sammuttaa. Todellinen muisti -sarake järjestelmän valvonnassa siis pysyy aika stabiilina, esimerkkitapauksessa vaihdellen 480 mb – 520 mb välillä / InDesign. Vapaana oleva muisti kuitenkin kutistuu gigasta siihen viiteenkymppiin.
Sori jos olen sekava, olin just flunssassa ja ulosanti saattaa olla kaukana täydellisestä.
Apua...?
**edit: korjailin sieltä täältä