Greenpeacen greenmyapple-kampanjalla ei tunnu olevan vaikutusta: uusin elekroniikkafirmojen ympäristörankkaus on taas tyly Applelle: How the companies line up. Lenovo sen sijaan on ottanut onkeensa ja noussut elokuun jumbosijalta ykköseksi.
Liekö tuo nyt niin mahdotonta tai kallista Applellekaan. Ei vaan taida pätkääkään kiinnostaa.
Joo turha ottaa Greenpeacen sanomisia vakavasti, kun kyseessä on tätä nykyä neomarxilainen terroristiorganisaatio. Jotain järjestöstä kertonee jo sekin, että itse perustaja erosi siitä ajat sitten.
IMO Greenpeace on organisaatio täynnä ääliöhippejä jotka eivät edes itse usko siihen minkä vuoksi aiheuttavat tuhoa ja hämminkiä, haluavat vain yksinkertaisesti syyn miksi riehua. Ihan niin kun ASEM "mielenosoittajat" piiloutuivat "anarkistien hameen alle".
Saisivat vain kuolla pois kun eivät mitään järkevää saa aikaiseksi.....
Viimeksi muokannut L_A_G, 28.7.2007 klo 17.03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ellei Greenpeacella nyt satu olemaan jotain erityistä syytä vihata Applea, voi kuitenkin olettaa että tuo raportti antaa edes jonkin verran osviittaa asiasta.
Miten Greenpeace voi itse käyttää teknologiaa? Sehän saastuttaa niin paljon luontoa. Miten he voivat käyttää nettiä tai muita laitteita, koska muuten rikkoisivat periaatteitaan, mitä ovat jo tehneet.
Perimmäinen ajatus on hyvä... Ja kaunis. Vaan ompa saanut lähes koomiset mittasuhteet nykyään. Siis yleisesti tuo GP:n touhu.
Sen sijaan uskon kyllä sen että elektroniikkavalmistajillakin olisi vähän tsempattavaa tällä saralla. Itse ainakin valitsisin kahdesta omenasta sen vihreämmän... Mikäli olisi mistä valita.
tässä olis gp:lle parempaakin tekemistä http://en.wikipedia.org/wiki/Pollution
Mutta medianäkyvyyttä = lahjoituksiahan tulee paremmin pienemmistä ison näkyvyyden omaavista yrityksien lokaamisesta vai mitä?
eli kannattaako yrittää ottaa tikkua sormesta jos se on ranteesta poikki?
Raikka kirjoitti:Loogista; ne käyttää vaan Lenovon koneita![:D]
Tänään HS:ssä ruotsalainen tutkija kertoo, että Kiinassa tehtaiden työntekijöiden olot ovat samalla tasolla kuin Euroopassa 1840-luvulla. Ja Lenovohan on isoista merkeistä ainoa kiinalaisessa omistuksessa oleva tietokonefirma. Vaikka siellä ja Taiwanissahan valtaosa kaikista muistakin koneista nykyään kasataan. Myrkyt ja kierrätys ym. on yksi asia ja tämä asia on toinen (ja paljon paljon kinkkisempi). Luulen että Greenpeace haluaa keskittyä aivan oikein näihin ympäristöasioihin. Ja Appleahan he oikeasti rakastavat.
valvoja kirjoitti:Greenpeace ei oo enää sitä mitä se oli ennen. Järjestön perustajaki on eronnut siitä ja vastuutaa nykyjään sitä.
Aaaron kirjoitti:Joo turha ottaa Greenpeacen sanomisia vakavasti, kun kyseessä on tätä nykyä neomarxilainen terroristiorganisaatio. Jotain järjestöstä kertonee jo sekin, että itse perustaja erosi siitä ajat sitten.
Kovin on negaa. Täytyy hieman puolustaa, vaikka GP onkin minusta yksisilmäinen valinnoissaan. Etenkin kummeksun näitä nyhjää tyhjästä metsäspektaakkeleita Suomessa.
Mutta Patrick Moore ei ole ihan noin yksiselitteinen tapaus, hän ei ole mr. Greenpeacin perustaja, vaan varhainen keskeinen aktivisti, joka käänsi kelkkansa joskus yli kaksikymmentä vuotta sitten jo. Vaihtoi puolta ihan siis. Moore on muovi- ja puutollisuuden konsultti nykyään ja on sitä mieltä että Amazonin sademetsillä ei ole mitään hätää ja että Kiina tekee viksusti kun rakentaa maailman suurimman padon jne.
Tuon IT-puulaakiarvionnin suhteen tulee helposti mieleen että onko Appleen isketty kun se on niin näkyvä kohde jolla saa julkisuutta, mutta noiden PDF:n mukaan parantamisvaraa firmalla on. Ilmeisesti muut ovat muuttaneet politiikkaansa.
Nää on just näitä.
Tämäkin ketju menee piloille näiden takia. Tulee tänne, juuri rekisteröitynyt samana päivänä. Mikäköhän on tarkoitus? Saada meidät vihaisiksi. Minä en ainakaan sorru keskustelemaan tästä sen enempään.
Nää on just näitä.
Tämäkin ketju menee piloille näiden takia. Tulee tänne, juuri rekisteröitynyt samana päivänä. Mikäköhän on tarkoitus? Saada meidät vihaisiksi. Minä en ainakaan sorru keskustelemaan tästä sen enempään.
Sortumisesi tapahtui jo silloin, kun vastasit trollin viestiin.
No, jos omppu on *piip* niin muilla menee sitten todella heikosti
Sinällään huvittavaa, että jos muut kosauttaa tuon testin niin ei mitään, mutta auta armias jos fysiikan lakeja murtava Apple ei ole vihreä (kuten yksikään noista ei edes ole...) niin maailma tuhoutuu.
Ihmettelen vain, että ovatko ottaneet huomioon käyttöarvon. Vanhat pc-läppärit kun useesti päätyy tunkiolle (joko ehjinä tai rikkinäisinä), kun taas esim. clamshellejä halutaan edelleen ostaa jne. Päätyvätkö omput hiukan myöhemmin takaisin kiertoon.
Noh, kuten sanoin. Pelastan mielummin pandoja kuin tuen greenpeacen palkkoja.
Häh, mulla on avatarikin, en mä voi ihan turha jätkä olla
Ja apple on ihan рaska koska sen takia palaa metsät ja napajäät sulaa ja aurinko muuttaa keirtorataansa kun otsonikaasut vähenee kun menee ilmakehä.
Etkö oikeesti yhtää ajattele millanen ongelma applen välinpitämättömyys on.
Microsoft tekee tosi paljon lahjoituksia vihreän tulevaisuuden puolesta, mutta apple vaan piahtaroi siinä rahassa minkä ne repii kuluttajilta.
syrkon kirjoitti:Etkö oikeesti yhtää ajattele millanen ongelma applen välinpitämättömyys on.
Microsoft tekee tosi paljon lahjoituksia vihreän tulevaisuuden puolesta, mutta apple vaan piahtaroi siinä rahassa minkä ne repii kuluttajilta.
Microsoft on hieman isompi pulju ja ja on repinyt hieman enemmän rahaa kuluttajilta, joten lahjoutuksetkin ovat isompia ja näin ne noteerataan mediassa yms.