BuenoRepe Ruutikallo kirjoitti:...
Tarkemmin ajateltuani olin tämän verran sulle maatalousketjusta pystyssä, kun kerran tarjosit näin houkuttelevan tilaisuuden. Lieneekö kohtuutonta?
...
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Viesti Kirjoittaja Simppa »
Mä kyl tipahdin täysin. Miten sen hiplaustoiminnon näihin koneisiin voi ympätä? Vai siis jotain Multitouch-konetta ooteltiin? No eipä sen väliä, ei mun noita toiveita tarttekkaan täyttää.Macco kirjoitti:Lienee Multitouch.TheKraken kirjoitti:Mikä hemmetin hiplaustoiminta?frissy kirjoitti:Puhumattakaan hiplaustoiminnasta. Se oikeasti räjäyttäisi pankin, varsinkin käyttöliitymä-puolella (siis kun keskitytään käyttämiseen).
Viesti Kirjoittaja Sälli »
Uutinen viime lokakuulta: Resolution independence in Leopard confirmed by Apple.Repe Ruutikallo kirjoitti:Jos Leopardiin tulisi kaivattu resoluutioriippumaton käyttöliittymä, se jo yksistään olisi semmonen juttu että![]()
![]()
Alustavien testien mukaan näyttäis et softissa on kiitettävästi säikeitä, mut kaikkiin tehtäviin toi ei vaan sovellu. Kaikki multitaskaus tietty on pirun nopeeta.tianyl kirjoitti:Luulis sen riittävän vähän vaativammallekin käyttäjälle. Tässä kun ollaan koko ajan ot:n rajalla niin onko kellään havaintoa miten Applen omat softat hyödyntää kahdeksaa ydintä? Saako niistä minkäänlaista vastinetta rahalle?Jamac kirjoitti: Hö, no Mac Pro taisi päivittyä viime viikolla, vai oliko se edellisellä viikolla! On kumma ellei kahdeksan prosessoriydintä (tupla quad-core) kolmen gigahertsin nopeudella riitä...
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Toivottavasti ei tosiaan mikään Tiikerin feature...Simppa kirjoitti:Repelle vielä siitä resoluutiovapaudesta, että onko se tää sama feature, minkä saa tiikerissäkin enabloitua?
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Kyllä se on sama feature.Repe Ruutikallo kirjoitti:Toivottavasti ei tosiaan mikään Tiikerin feature...Simppa kirjoitti:Repelle vielä siitä resoluutiovapaudesta, että onko se tää sama feature, minkä saa tiikerissäkin enabloitua?
Mitä featurea muuten tarkoitat?
Juu tossa sällin linkissä oli kaikki erittäin pätevästi selitetty. Kiitti siitä. Se on siis sama jutska, mikä Tiikerinkin sisässä on beettana matkustanut, mut ei se vähennä yhtään sen arvoa. Mut tosiaan pitkät on kehityskaaret. En ny muista, mistä sen sai tökättyä päälle, en oo kokeillu, koska on kuulemma erittäin buginen.Repe Ruutikallo kirjoitti:Toivottavasti ei tosiaan mikään Tiikerin feature...Simppa kirjoitti:Repelle vielä siitä resoluutiovapaudesta, että onko se tää sama feature, minkä saa tiikerissäkin enabloitua?
Mitä featurea muuten tarkoitat?
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Monet muutkin ovat arvelleet, että multitouch on Leopardin "salainen ominaisuus". En minäkään tiedä, miten sen pitäisi toimia. En minä ainakaan halua kosketella tietokoneeni monitoria sormillani, käsihän siinä väsyisi.Simppa kirjoitti:Mä kyl tipahdin täysin. Miten sen hiplaustoiminnon näihin koneisiin voi ympätä? Vai siis jotain Multitouch-konetta ooteltiin? No eipä sen väliä, ei mun noita toiveita tarttekkaan täyttää.Macco kirjoitti:Lienee Multitouch.TheKraken kirjoitti:Mikä hemmetin hiplaustoiminta?frissy kirjoitti:Puhumattakaan hiplaustoiminnasta. Se oikeasti räjäyttäisi pankin, varsinkin käyttöliitymä-puolella (siis kun keskitytään käyttämiseen).
Viesti Kirjoittaja frissy »
Viesti Kirjoittaja tianyl »
Ei tossa pelkät huhuilut riitä. Ton toteuttaminen vaatii vähän jotain muutakin kuin Leopardilta softa tuen...frissy kirjoitti:Tässä on se, mitä nyt on huhuiltu. Kenties kyseinen dude on erään firman palkkalistoilla tätä nykyä. Nuo liippaa aika läheltä iphonen toimintoja...
http://cs.nyu.edu/~jhan/ftirtouch/
Viesti Kirjoittaja Macpoika »
Todennäköisesti tuki useammalle hiirelle, joilla voi vääntää ja kääntää ja zoomata ja ym.Thoth kirjoitti:Monet muutkin ovat arvelleet, että multitouch on Leopardin "salainen ominaisuus". En minäkään tiedä, miten sen pitäisi toimia. En minä ainakaan halua kosketella tietokoneeni monitoria sormillani, käsihän siinä väsyisi.
Viesti Kirjoittaja frissy »
Viesti Kirjoittaja am_tiainen »
Niinhän noin toimittiin tiikerin aikoihin jolloin Macin ostaneille jaeltiin Tiikerin oikeuttavia kuponkeja postikulujen hinnalla.Repe Ruutikallo kirjoitti:Nyt olisi Applella kiinnostava paikka panna porukat liikkeelle. Ilmoittavat vaikka WWDC:ssä tai jo ennen, että tästä lähtien jokainen uuden Macin ostaja saa Leopardin toimituskulujen hinnalla, kunhan se on ilmestynyt. Saattaisi kannattaa? Ja olisi myös hienoa PR:rrää.
Viesti Kirjoittaja ERA »
Viesti Kirjoittaja Jubax »
No niin, tässähän on visio iLifen drag&droppien jatkoksi! Hiivattiin hiirulaisen nappulat lopullisesti ja käyttöön tulee"kosketusnäyttö-näppäimistö"!Thoth kirjoitti:Tulipa muuten mieleen seuraava seikka. On ironista, että Applea hypetetään nyt multitouchista -- samaa Applea, joka on vuosikausia itsepintaisesti pitäytynyt yhden napin hiiressä!
Viesti Kirjoittaja iPratt »
Tai sitten kaikki kannettavat tulevat olemaan tabletteja joita voi käyttää koneen provisoiman näppäimistön kautta. Tekniikka tuohon jo riittää tänään; tosin kallista. Tai sitten kannettava joka on puhelimen kokoinen ja joka sisältää kaksi projektoria, joista toinen heijastaa näytön ja toinen näppäimistön (tai mikä lie input laite tuossa vaiheessa).Jubax kirjoitti:No niin, tässähän on visio iLifen drag&droppien jatkoksi! Hiivattiin hiirulaisen nappulat lopullisesti ja käyttöön tulee"kosketusnäyttö-näppäimistö"!Thoth kirjoitti:Tulipa muuten mieleen seuraava seikka. On ironista, että Applea hypetetään nyt multitouchista -- samaa Applea, joka on vuosikausia itsepintaisesti pitäytynyt yhden napin hiiressä!
Visio: Mulla on tulevaisuudessa tämän 24":n iMacin perinteisen näppiksen sijasta toisella näytöllä varustettu "multitoutch"-näppis! Eli vanhan näytön ja koneen voi halutessaan pitää mutta vanhalla nappulanäppiksellä voisi heittää vesilintua!
Edit: Näin muuten ajatellen mieleen tulee iPhonen kosketusnäyttö...mielenkiintoisia yhtymiä...no, saas nähdä kuinka käy...
Viesti Kirjoittaja wanders »
(Tänään olen erikoistunut poimimaan yksittäisiä lauseita ja kommentoimaan niitä - tässä olisi tehnyt mieli vielä typistää lainausta mutta koin sen asiayhteyttä loukkaavaksi, joten jätän hieman enemmän.)am_tiainen kirjoitti: Sen lisäksi epätavallisen paljon bugeja on esiintynyt jopa viimeisimmissä Beta versioissa (bugeja on tullut joka versiossa enemmän ja enemmän!!!) eli jotain todella suurta ne on tekemässä Leopardiin kun koko systeemi/käyttis on ihan hajoamisvaiheessa vaikka se pitäisi olla jo kohta valmis Applen alkuperäisen suunnitelmien mukaan.
Viesti Kirjoittaja iPratt »
Jep ... ihan sama kuin tuo softan viivästymisen tekeminen positiiviseksi asiaksi.wanders kirjoitti:(Tänään olen erikoistunut poimimaan yksittäisiä lauseita ja kommentoimaan niitä - tässä olisi tehnyt mieli vielä typistää lainausta mutta koin sen asiayhteyttä loukkaavaksi, joten jätän hieman enemmän.)am_tiainen kirjoitti: Sen lisäksi epätavallisen paljon bugeja on esiintynyt jopa viimeisimmissä Beta versioissa (bugeja on tullut joka versiossa enemmän ja enemmän!!!) eli jotain todella suurta ne on tekemässä Leopardiin kun koko systeemi/käyttis on ihan hajoamisvaiheessa vaikka se pitäisi olla jo kohta valmis Applen alkuperäisen suunnitelmien mukaan.
Jos bugien määrä on suuruuden merkki, niin täällä ei kai kukaan halua kiistää Windowsin suuruutta?![]()
Viesti Kirjoittaja Monte-Cristo »
Viesti Kirjoittaja Saruwine »
Minä moittisin pikemminkin työmäärän aliarvioinnista. Kyllähän Apple palkkaa lisää väkeä sen kuin ehtii – parhaillaan rakentavat uusia toimitiloja Cupertinoon – mutta ei tässä vaiheessa projektia aivan uusista työntekijöistä ole kuin harmia.Monte-Cristo kirjoitti:Itse kyllä syytän Applea resurssiensa yliarvioinnista, palkkaisivat lisää väkeä.
Viesti Kirjoittaja Saruwine »
Kuinka niin? On eri asia yrittää jouduttaa projektia palkkaamalla kokonaan uusia ihmisiä taloon kuin nakittaa entisiä työntekijöitä hieman toisiin hommiin. Nyt täytyy muistaa, että Leopardin viimeistely ei välttämättä ole kovinkaan paljon eri hommaa kuin iPhonen käyttöjärjestelmän viimeistely.Saltikov kirjoitti:Eli Applen selitys myöhästymisestä olikin puppua - mitä epäilinkin
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”