Tuotevastuun toimivuus? BT ja trackpad *EI RATKENNUTKAAN*
-
- Viestit: 1713
- Liittynyt: 27.4.2005 klo 20.34
Tuotevastuun toimivuus? BT ja trackpad *EI RATKENNUTKAAN*
Viesti Kirjoittaja Pbman »
Bluetooth sanoo että "Ei käytettävissä" ja "tietoja tästä Macista" ei löydä tietoja lainkaan. Lienee kärähtänyt koko palikka.
Eikös nuo viime kädessä ole USB laitteita läppäreiden sisällä joten veikkaisin että sekä trackpad että BT ovat olleet jotenkin samassa väylässä. Epäilyttää vaan kun molemmat menevät samalla kertaa. Pystyykö joku insinööri vahvistamaan tai kumoamaan?
Mutta alkuperäiseen kysymykseen. Koska/jos kyseessä on puhtaasti rautavika niin toimiiko tuotevastuu? Voisin varmaan olettaa että läppärin raudan pitäisi kestää enemmän kuin kaksi vuotta?
Omalla rahalla korjauttaminen ei varmaan kannata? Koneen arvo lienee 800-1000 euroa (viimeinen 12" PB kaikilla herkuilla) joten yli kahtasataa ei innosta panostaa kun kone on menossa vaihtoon syksyllä joka tapauksessa.
Joudunko nyt tekemään tästä sen palvelimen jota olen ostellut tuolla ostetaan-palstalla.. =(
EDIT: Ei sitten ratkennutkaan vielä vaan ongelma iski uudestaan. Ideoita?
-
- Viestit: 1960
- Liittynyt: 31.10.2006 klo 22.10
Viesti Kirjoittaja Blank^ »
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kuluttajansuojalaki
Kuluttajankauppa (5 luku)
Sopimusehto, joka poikkeaa kuluttajansuojalain 4 luvun säännöksistä ostajan vahingoksi, on mitätön. Esimerkiksi tuotteelle myönnetty takuu aiheuttaa usein epätietoisuutta, sillä kuluttajat eivät aina tiedä todellisista oikeuksistaan. Takuuajan rajoittaminen ei ole 4 luvun mukaan mahdollista, vaan kuluttajalla on oikeus vedota tavarassa ostohetkellä olleeseen virheeseen kohtuullisen ajan kuluessa ostohetkestä lukien (max. 10 vuotta). Tämä oikeus kuluttajalla on riippumatta siitä, minkäpituisen takuun myyjä olisi tuotteelle myöntänyt.
-
- Viestit: 2566
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 12.53
- Paikkakunta: Ylivieska
Viesti Kirjoittaja freemem »
-
- Viestit: 1713
- Liittynyt: 27.4.2005 klo 20.34
Viesti Kirjoittaja Pbman »
En ole.. pitäs varmaan ottaa tuore backup ja koittaa huomenna.freemem kirjoitti:kokeillut pmu resettiä? http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=14449
-
- Viestit: 1713
- Liittynyt: 27.4.2005 klo 20.34
Viesti Kirjoittaja Pbman »
Pbman kirjoitti:En ole.. pitäs varmaan ottaa tuore backup ja koittaa huomenna.freemem kirjoitti:kokeillut pmu resettiä? http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=14449
Eihän sitä malttanut huomiseen vaan piti yötä valvoa tuon takia.
pmu reset ehjäsi koneen =) =) =) Hyvä hyvä. Kiitos!
Case closed!
-
- Viestit: 4885
- Liittynyt: 20.2.2004 klo 23.21
Viesti Kirjoittaja strong »
P.S. Suomalainen maahantuoja Deal-comp pitää Palmeja hyvin satunnaisesti varastotavarana, tilausviiveet ovat olleet kuukausien pituisia.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
- Viestit: 20319
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 22.31
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
What the heck? Apple Store noudattaa suomalaista kuluttajansuojalakia. Ei ole mitään eroa siinä onko Mac ostettu Storesta vai kotimaiselta jämyltä. Älä sotke selvää asiaa, kiitos!Blank^ kirjoitti:Eiköhän tässä voida taas vedota ah-niin-ihanaan kuluttajansuojalakiin, olettaen, että kone on ostettu kotimaiselta jälleenmyyjältä, eikä Apple Storesta.

– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
- Viestit: 218
- Liittynyt: 13.1.2005 klo 10.08
- Paikkakunta: Oulu
Viesti Kirjoittaja stuugi »
Tässä takuusta:strong kirjoitti:Onko suomalaista kuluttajasuojaa sovellettavissa mikäli ostaa EU:n sisällä toimista verkkokaupasta (Esim Palm.com tai Applestore) tuotteen joka on viallinen hieman esim. 1 kk 1 vuoden takuuajan jälkeen. Esim. ko. yritysten Euroopan toimipisteet sijaitsevat Irlannissa. Palm TX:n suhteen puhelinpalvelu tietysti piti kiinni 1 vuoden takuuajasta. Virhevastuusta kadulta työhönsä mahd. tempaistu heppu ei ollut kuullutkaan. Lisäksi Suomesta hankituilla Palm TX- laitteilla on 24 kk takuu, mutta tuotteen saatavuus on erittäin huono. Yleensä suomalaiset takuuajat ovat olleet lyhempiä kuin kansainväliset..
P.S. Suomalainen maahantuoja Deal-comp pitää Palmeja hyvin satunnaisesti varastotavarana, tilausviiveet ovat olleet kuukausien pituisia.
Tuo ei sano mitään virhevastuusta mutta tämä sanoo:"Muusta EU-maasta hankitun tavaran takuu
EU:n kilpailulainsäädännön mukaan valmistajan yhdessä jäsenmaassa myöntämän takuun on oltava samoin edellytyksin voimassa myös muissa EU-maissa. Kuluttajansuojalaki ei kuitenkaan sisällä vastaavaa säännöstä. Kuluttajalla olisi siten oikeus saada tavara takuukorjattua Suomessa, jos sillä on valmistajan antama takuu ja maahantuoja Suomessa. Takuuta ei voida kilpailulainsäädännön mukaan evätä sillä perusteella, että tavara on hankittu toisesta jäsenmaasta tai ostettu siellä toimivasta verkkokaupasta taikka tuotu Suomeen rinnakkaistuontina ohi virallisen maahantuojan."
Noita sopivasti yhdistelemällä saadaa virhevastuu minimissään kaksi vuotta."Virhevastuun kestoaika
Tavaran on kestävyydeltään vastattava sitä, mitä kuluttaja yleensä voi perustellusti olettaa samanlaisen tavaran kaupassa.Ostaja voi takuuajan päättymisen jälkeenkin vedota tavaran virheeseen, jos tavaran kestoikä normaalikäytössä jää lyhyemmäksi kuin mitä ostaja voi yleisen mittapuun perusteella olettaa. Suomen lakiin ei ole otettu EY-direktiivin mukaista kahden vuoden määräaikaa myyjän virhevastuulle. Tämä perustuu siihen, että kestokulutustavaroiden piilevä virhe voi ilmetä vasta yli kahden vuoden kuluttua tavaran luovutuksesta."
Mac Mini G4 1,25 - Mac Mini G4 1,5 - Mac Mini Core Duo 1,66, PowerMac 1,8
Olevat:
Macbook 2,0 - iMac Core2Duo 20", Macbook Pro 2,53Ghz, iMac 24" 3,06Ghz
-
- Viestit: 1960
- Liittynyt: 31.10.2006 klo 22.10
Viesti Kirjoittaja Blank^ »
Tämä päähänpinttymä on jäänyt Apecoden appletracking-sivulta. En tiedä perustuuko lausunto mihinkään, mutta joka tapauksessa olen tässä uskossa elänyt, ettei suoraan Applelta tilatut tuotteet ole kelvollisia tähän kuluttajansuojalain piiriin.Repe Ruutikallo kirjoitti:What the heck? Apple Store noudattaa suomalaista kuluttajansuojalakia. Ei ole mitään eroa siinä onko Mac ostettu Storesta vai kotimaiselta jämyltä. Älä sotke selvää asiaa, kiitos!Blank^ kirjoitti:Eiköhän tässä voida taas vedota ah-niin-ihanaan kuluttajansuojalakiin, olettaen, että kone on ostettu kotimaiselta jälleenmyyjältä, eikä Apple Storesta.
Lainaus sivustolta http://www.apecode.com/appletrack/:
Pitäisi ehkä tarkastella Applen omia sopimusehtoja varmuuden saamiseksi vai mistä oma käsityksesi asiasta on peräisin?14.06.2006, Warning for users in Scandinavia
The Apple Store doesn't respect Scandinavian consumer laws. This means that if you buy something from the Apple Store and it stops working after 1 year, you're out of luck. If you buy it from a local supplier instead, they will abide by the law, and will repair or replace the item for free if it's within 2-3 years, depending on the hardware.
-
- Viestit: 19516
- Liittynyt: 21.3.2005 klo 9.33
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Apple myy koneita suomeen. Apple Computer Finland AB omistaa apple.fi domainin. Se on rekisteröity suomeen. Suomen Applen konttoori löytyy tuosta Hämeentieltä. AppleStore maksaa alvit suomeen. Apple on suomalainen kauppias, siinä missä mikä tahansa muukin.
EDIT: Tonne apecodelle voisi oikeasti laittaa aiheesta palautetta. Tämäkin foorumi on täynnä tarinoita siitä miten apple on virhevastuutaan noudattanut.
Ja käsittääkseni yksikään jämy ei omaan piikkiinsä suomessa virhevastuuta hoida. Vaan he sitten tappelee sen eteenpäin applelle.
Eli: kukkua koko apecode.
-
- Viestit: 1960
- Liittynyt: 31.10.2006 klo 22.10
Viesti Kirjoittaja Blank^ »
Jollain tapaa helpottava uutinen. Olen nimittäin elänyt siinä uskossa, että jos/kun takuun ummettua ilmenee jotain odottamatonta häikkää, eikä Applecarea ole, niin joutuu itse maksajaksi.TheKraken kirjoitti:AppleStore noudattaa niitä ehtoja ihan siinä missä muutkin: väkipakolla.
Apple myy koneita suomeen. Apple Computer Finland AB omistaa apple.fi domainin. Se on rekisteröity suomeen. Suomen Applen konttoori löytyy tuosta Hämeentieltä. AppleStore maksaa alvit suomeen. Apple on suomalainen kauppias, siinä missä mikä tahansa muukin.
EDIT: Tonne apecodelle voisi oikeasti laittaa aiheesta palautetta. Tämäkin foorumi on täynnä tarinoita siitä miten apple on virhevastuutaan noudattanut.
Ja käsittääkseni yksikään jämy ei omaan piikkiinsä suomessa virhevastuuta hoida. Vaan he sitten tappelee sen eteenpäin applelle.
Eli: kukkua koko apecode.
Vaan mistä lienee Apecode saanut tuon informaation vai lieneekö tilanne näin sitten muissa Pohjoismaissa?
-
- Viestit: 159
- Liittynyt: 5.3.2006 klo 19.48
- Paikkakunta: Joensuu
Viesti Kirjoittaja paviaani »
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
iPhone 3G 16Gb
iPod — 20GB
iPod nano — 2GB
iSight
iMac 233 MHz
Belkin EyeTV
+ kaiken ja laista Apple sälää
-
- Viestit: 2566
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 12.53
- Paikkakunta: Ylivieska
-
- Vuoden Homppulainen 2009
- Viestit: 20319
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 22.31
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Ei ole vaan väärä. Soitto Applen tukinumeroon on oikea ratkaisu. (En tietenkään enää puhu tästä tapauksesta joka on case closed, vaan mahdollisista vv-keisseistä yleensä.) Huolloilla ei ole minkäänlaista virhevastuuvelvoitetta. Applen on myyjän edustajana annettava huollolle maksusitoumus jos kyseessä on korjaus virhevastuuna takuuajan jälkeen. Applen puoliavoin piikki huolloille päättyy samalla kuin takuukin. Erikoisemmat tapaukset (kuten mulla oli 12" PB:n kuoren pullistelu) on syytä takuuaikanakin kierrättää Applen tuen kautta.paviaani kirjoitti:Soitto Apple huoltoon on varmaankin oikea ratkaisu.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
- Viestit: 160
- Liittynyt: 28.11.2005 klo 15.39
Viesti Kirjoittaja Futudia »
Vaikka menisi kuinka kauan, olet voittaja jutussa. Sata varma kun tämän arvoinen tuote on noinkin nuori ei ole muuta vaihtoehtoa Applella kun ottaa omaan piikkiin
![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)
-
- Viestit: 218
- Liittynyt: 13.1.2005 klo 10.08
- Paikkakunta: Oulu
Viesti Kirjoittaja stuugi »
En sanoisi sata varma. Oma telkkari pimeni täysin 2v 4kk ikäisenä. Kunnan kuluttajaneuvoja sanoi että ei voi mitään kun on yli 2 vuotta.Futudia kirjoitti:Se ON se ratkaisu. Sitä kautta asiaa ruvetaan vääntämään, ensimmäisenä yhteyttä valmistajaan. (eli siis juurikin valmistajaan, ei huoltoon)
Vaikka menisi kuinka kauan, olet voittaja jutussa. Sata varma kun tämän arvoinen tuote on noinkin nuori ei ole muuta vaihtoehtoa Applella kun ottaa omaan piikkiin
Mac Mini G4 1,25 - Mac Mini G4 1,5 - Mac Mini Core Duo 1,66, PowerMac 1,8
Olevat:
Macbook 2,0 - iMac Core2Duo 20", Macbook Pro 2,53Ghz, iMac 24" 3,06Ghz
-
- Viestit: 160
- Liittynyt: 28.11.2005 klo 15.39
Viesti Kirjoittaja Futudia »
Adressi - kyseinen kuluttajaneuvoja vaihtoon

-
- Viestit: 218
- Liittynyt: 13.1.2005 klo 10.08
- Paikkakunta: Oulu
Viesti Kirjoittaja stuugi »
Eräästä toisesta keissistä kuluttajaviraston tarkastaja (kuluttajavalituslautakunnassa toimiva) sanoi että elektroniikasta on käytännössä mahdotonta sanoa mikä on valmistusvirhe ja mikä käyttövirhe. Nää on näitä.Futudia kirjoitti:Kunnan kuluttajaneuvoja ei osaa hommiaan. Virhevastuu on 2 vuotta, mutta kuten sanottua Suomi ei ole ottanut EY-direktiivin mukaista 2 vuoden takuuta kaikille tuotteille siksi, koska laitteissa piilevät (yleensä valmistus) viat tulevat esille vasta kahden vuoden jälkeen. Laitteen täytyy siis kestää hintaan nähden kohtuullinen aika. Mikä esimerkiksi tarkoittaa kannettavissa tietokoneissa ja tässä tapauksessa vielä 10 kilomummoo maksavissa kannettavissa huomattavasti pidemmän aikaa.
Adressi - kyseinen kuluttajaneuvoja vaihtoon
Miksi ei voida sopia selvästi että jos vehje ei kestä kahta vuotta niin menee valmistajan piikkiin ja sen jälkeen kuluttaja on omillaan. Tai sama vaikka laittais kolme vuotta. Olisi vaan selvä tuo raja.

Mac Mini G4 1,25 - Mac Mini G4 1,5 - Mac Mini Core Duo 1,66, PowerMac 1,8
Olevat:
Macbook 2,0 - iMac Core2Duo 20", Macbook Pro 2,53Ghz, iMac 24" 3,06Ghz
-
- Viestit: 22995
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 11.41
- Paikkakunta: Pori
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Nythän on niin, että Suomen lain mukaan valmistaja ei ole vastuussa vaan myyjä. Tämä johtuu siitä, että kauppasopimuksen ovat keskenään tehneet ostaja ja myyjä. Ja vain sopijapuolet ovat virhe- ym vastuussa.Futudia kirjoitti:Se ON se ratkaisu. Sitä kautta asiaa ruvetaan vääntämään, ensimmäisenä yhteyttä valmistajaan. (eli siis juurikin valmistajaan, ei huoltoon)
Vaikka menisi kuinka kauan, olet voittaja jutussa. Sata varma kun tämän arvoinen tuote on noinkin nuori ei ole muuta vaihtoehtoa Applella kun ottaa omaan piikkiin
Tietysti, jos on ostanut Applen nettikaupasta, yhteys Applen joka on samalla myös valmistaja.
Myyjä ja valmistaja sopivat sitten keskenään kustannuksista.
Niin se menee.
-
- Viestit: 160
- Liittynyt: 28.11.2005 klo 15.39
Viesti Kirjoittaja Futudia »
Ollaan samoilla linjoilla, melkein. Mutta noin 4 vuotta sitten kun väänsin kättä takuun jälkeen hajonneesta töllöstä. Asioin suoraan Philipsin kanssa, näin neuvottiin huoltoliikkeestä.MacFinn kirjoitti:Nythän on niin, että Suomen lain mukaan valmistaja ei ole vastuussa vaan myyjä. Tämä johtuu siitä, että kauppasopimuksen ovat keskenään tehneet ostaja ja myyjä. Ja vain sopijapuolet ovat virhe- ym vastuussa.Futudia kirjoitti:Se ON se ratkaisu. Sitä kautta asiaa ruvetaan vääntämään, ensimmäisenä yhteyttä valmistajaan. (eli siis juurikin valmistajaan, ei huoltoon)
Vaikka menisi kuinka kauan, olet voittaja jutussa. Sata varma kun tämän arvoinen tuote on noinkin nuori ei ole muuta vaihtoehtoa Applella kun ottaa omaan piikkiin
Tietysti, jos on ostanut Applen nettikaupasta, yhteys Applen joka on samalla myös valmistaja.
Myyjä ja valmistaja sopivat sitten keskenään kustannuksista.
Niin se menee.
Ja loppujen lopuksi Philips maksoi viulut. Huoltoliikkeestä sanottiinkin homman jälkeen, että näin se piti mennäkin...
-
- Viestit: 1713
- Liittynyt: 27.4.2005 klo 20.34
Viesti Kirjoittaja Pbman »
Vai onko ideoita mikä voisi olla vikana ja miten sen voisi korjata. Resetti ei auttanut vaika kokeilin parikin kertaa.
Saadaan siis ehkä Applen tulkinta vastuusta takuun jälkeen.
Pistetään gallup: uskotteko että "takuu" kattaa huollon? Kyse on kuitenkin sähkölaitteesta ja vika taitaa olla juuri elektroniikassa jota ei voida laskea kuluvaksi ja se on vaikea rikkoa itse.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
- Viestit: 20319
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 22.31
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
No joo, mutta jos yhtään olet lukenut tätä aloittamaasi ketjua (olethan?) niin sehän ei ole ensimmäinen osoite johon ottaa yhteyttä. Ensin soitetaan Applelle, ja jos lupaavat korjata, sun ei tarvi keskustella Varrin kaa ollenkaan.Pbman kirjoitti:Noniin.. meni sitten uudestaan. Taidan mennä huomenna Varimportille juttelemaan. Kone on siis heiltä ostettu.
Jos Apple kieltäytyy ja alat ahdistella myyjää eli Varria, sitten tästä tulee sangen kiinnostava keissi, koska on myös teoriassa mahdollista että Varri joutuisi maksamaan korjauksen täysin omistaan. Siis teoriassa. Normaalistihan virhevastuut maksaa Apple.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
- Viestit: 1713
- Liittynyt: 27.4.2005 klo 20.34
Viesti Kirjoittaja Pbman »
Ei millään pahalla Repe, mutta kun nimen omaan on lukenut tämän ketjun niin eihän tilanteesta ota mitään selkoa. Viimeisin sana kun on siitä että kauppias on vastuussa: MacFinn: Nythän on niin, että Suomen lain mukaan valmistaja ei ole vastuussa vaan myyjä. Tämä johtuu siitä, että kauppasopimuksen ovat keskenään tehneet ostaja ja myyjä. Ja vain sopijapuolet ovat virhe- ym vastuussa. Vedotaan oikein Suomen lakiin.Repe Ruutikallo kirjoitti:No joo, mutta jos yhtään olet lukenut tätä aloittamaasi ketjua (olethan?) niin sehän ei ole ensimmäinen osoite johon ottaa yhteyttä. Ensin soitetaan Applelle, ja jos lupaavat korjata, sun ei tarvi keskustella Varrin kaa ollenkaan.Pbman kirjoitti:Noniin.. meni sitten uudestaan. Taidan mennä huomenna Varimportille juttelemaan. Kone on siis heiltä ostettu.
Jos Apple kieltäytyy ja alat ahdistella myyjää eli Varria, sitten tästä tulee sangen kiinnostava keissi, koska on myös teoriassa mahdollista että Varri joutuisi maksamaan korjauksen täysin omistaan. Siis teoriassa. Normaalistihan virhevastuut maksaa Apple.
Sitten olet sinä ja Futudia joiden mielestä on homman on valmistajan vastuulla. Voisiko ainakin MacFinn nyt sitten näyttää sen lain kohdan jonka mukaan vastuu on kauppiaan.
Omakin käsitykseni olisi että sopimus on tehty nimen omaan kuluttujan ja kauppiaan välillä. Kauppias sitten asioi maahantuojan kanssa ja maahantuoja puolestaan valmistajan.
Kaiken huippuhan tässä on se että kun nukkui yön yli ja käynnisti koneen (joka jäi siis poikkeuksellisesti pois päältä illalla) niin hiiri BT on taas kunnossa. Mutta ei kaksi ilman kolmatta ja sen jälkeen otetaan kyllä puhelin käteen.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
- Viestit: 20319
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 22.31
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Joko nyt alkaa mennä perille?
Sinuna alkaisin aika kiireesti varmistella asiaa suuntaan tai toiseen eli toisella käyttäjätilillä tai peräti toisella järjestelmällä tsekata voisiko kyseessä olla sittenkin softahäikkä. Kahden vuoden jälkeen aikaa ei kannata hukata.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
- Viestit: 109
- Liittynyt: 1.6.2006 klo 23.46
- Paikkakunta: Helsinki
keneen yhteyttä?
Viesti Kirjoittaja Vaku »
Itse veisin koneen ostopaikkaan ja antaisin niiden pohtia kelle soitetaan ja mitä tehdään.Virheilmoituksen voi tehdä paitsi myyjälle myös kaupan välittäneelle elinkeinonharjoittajalle ja aikaisemmalle myyntiportaalle. Jos tavaralle on annettu takuu, ilmoituksen voi tehdä myös takuunantajalle. Ostaja voi valita kenelle hän virheestä ilmoittaa.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit