lemantra kirjoitti:TheKraken kirjoitti:ogc kirjoitti:Mahtaako tuosta ny olla niinpaljo oikeasti käytännön hyötyä, itse avaan yleensä tiedostot ihan tuplaklikkaamalla niitä enkä raahaamalla ohjelman päälle.
Käytän kokoajan. Aivan kaikessa.
Jos tahdon maililla lähettää tiedoston, raahaan sen liitteen mailin kuvakkeen päälle. Jos olen jo mailia ehtinyt kirjoittaa jonkun matkaa, niin sitten raahaan sen siihen itse viestiin.
Jos tahdon muokata jotain kuvaa photarissa vetäisen sen kuvan photarin päälle dockiin.
Jos tahdon safarissa tallentaa kuvan työpöydälle, vedän sen työpöydälle.
Jos tahdon ylipäätään kopioida jotain, siirrän/kopioin sen vetämällä.
Jos tahdon ladata torrentin, vedän torrentin bits on wheelsin kuvakkeen päälle.
Jos tahdon copypasteta jotain viereisestä ikkunasta toiseen avoinna olevaan, maalaan sen ja vedän sen. Muuten kyllä tässä käytän yleensä leikepöytää.
Se on aivan helvatan kätevä ominaisuus, kunhan vain sitä tajuaa alkaa käyttämään.
Ei saakuri, mien tiennykkään tätä!! Oppia ikä kaikki.
Hetkonen,
siis onko luulona, ettei wintoosa osaa avata drag'n'drop fileitä?
Jos tahdon doku.txt. auki vaikka firefoxilla, olen tottunut raahaamaan dokun työpöydällä olevaan firefox kuvakkeeseen ja voila. Samoin taitaa toimia esim. photari.
Mailina käytän thunderbirdiä, jossa onnistuu liiteen raahaaminen kirjoitettavaan viestiin,ei siis kuvakkeeseen, kuten Maililla (muistaakseni pitää vain raahata sinne ylös oikealle).
Ohjelmoijasta kai homma on kiinni eikä käyttiksestä. Ei tosin niin hyvin ihan toimi kuin os:lla, mutta kuiteskin...
Ja just testasin ton kuvan vetäisyn työpöydälle firefoxsissa: toimii.
Samoin toi tekstin maalaus ja raahaus vaikka webbisivulta tekstikenttään...
Sanokaa jos höpisen ohi aiheen. En tietenkään ole lukenut ihan kaikkia viestejä ketjussa...
Tuli vain mieleen.