Repe Ruutikallo kirjoitti:Molto bene kirjoitti:Itse olen VMware Fusionin kannalla, koska ne pojat on tehnyt duunia jo niin kauan virtualisoinnin puolella, etten hetkeäkään epäile ettei tulisi onnistumaan myös Mac maailmassa.
Minäkin uskon näin, mutta Parallels on onnistunut jo nyt ja nimenomaan Mac-maailmassa. Jostakin syystä VMwaren poitsuilla hommat kestää. Onnistuvat epäilemättä hekin, mutta oletko sitä mieltä että VMwaren varaan voisi heittäytyä just tänään? Parallelsin varaan voi. Kaikki toimii paitsi 3D-tuki, jossa VMware antaa ymmärtää olevansa pitemmällä tarjoilemalla keskeneräistä sapluunaansa kuluttajien kokeiltavaksi. Parallels on näennäisesti jäljessä, mutta onko oikeasti, se selviää vuoden mittaan kunhan näyttävät aikaansaannoksensa julkisesti.
VMware on mukana aika monessa, ja heillä on valmis koodipohja. Parallels kyllä aloitti varmasti mac-versionsa julkistuksen paljon ennen vmwarea, mutta he myös julkaisivat sen niin bugisena ettei vmware olisi kehdannut julkaista edes ensimmäisenä betana moista roskaa.
Itselläni on ollut ensimmäinen maksullinen versio Parallelsista, ja käytän sitä vieläkin (3.x versiota en ole kokeillut, koska se on maksullinen päivitys).
Kotikoneelle olen ostanut Fusionin.
Parallelsilta meni monta päivitystä kunnes tuote oikeasti tuntui valmiilta, mutta nykyisellään se toimiikin hyvin. Vmware on vielä ensimmäisessä versiossa, mutta se on jo nyt erittäin stabiili (varmaan jotain pieniä bugeja on). Itse oletan että he rupeavat myös lisäämään featureita ajan myötä.
Hyvä esimerkki bongattuna vmware Fusionin foorumilta jossa jotkut valittivat ominaisuuksien puuttumista:
"On ikävää ettei VmWare Fusion tue kuin yhtä snapshottia kerrallaan. Parallels on jo lisännyt mahdollisuuden ottaa useita snapshotteja, ja vaikka se onkin niin buginen vielä ettei se toimi kunnolla, niin varmasti tulee jossakin vaiheessa toimimaan".
En nyt suoraan osaa kommentoida ominaisuuden toimivuuteen tai ei, mutta olen sitä mieltä että olisi parempi ensin saada ominaisuudet toimimaan, ja lisätä ne vasta sitten tuotteeseen... (vmware'n kohdalla monesti kyseessä voi olla myös poliittinen päätös, joku ominaisuus löytyy vain ammattimaisemmista ja kalliimmista tuotteista)