Kauanko oli se aika, jonka takia laajakaistaliittymän toimimattomuudesta voi saada korvausta?
Täällä Hki keskustassa Elisan Erottajan keskuksen alueella oli ADSL poikki 14h.
Tein aamulla 8.41 vikailmoituksen, joka kirjattiin myös Elisan nettisivulle teknisiin häiriöihin. Ja nyt 14h myöhemmin tuntuu toimivan, vaikka korjattu-tiedotetta ei ole vielä ilmestynyt.
Korvausta ADSL:n viasta...
Sana on (melkein) vapaa.
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
- Viestit: 1063
- Liittynyt: 1.3.2004 klo 22.08
- Paikkakunta: Hki
Korvausta ADSL:n viasta...
Viesti Kirjoittaja JuhaT »
-
- Viestit: 1063
- Liittynyt: 1.3.2004 klo 22.08
- Paikkakunta: Hki
-
- Viestit: 2017
- Liittynyt: 25.4.2004 klo 16.21
Viesti Kirjoittaja jonesb »
En tiedä nyt tarkkaa aikamäärettä, mutta uskoisin sen löytyvän siitä sopimuksesta, jonka olet tehnyt Elisan kanssa. Mikäli kohtaa ei löydy, ei ole olemassa minkäänalaista rajaa jolloin käytönestymistä ei tulisi korvata.
Eli, jos haluat niin sopimuspapereita tonkimaan. Tosiasiahan on, että mahdollisia korvauksia voit saada "kohtuullisesti", eli käytännössä puhutaan kuukauden parin hyvityksistä.
Jos tämä käytönestyminen oli kannaltasi kriittinen, niin silloin voit laatia vapaamutoisen reklamaation ja vaatia yhtiötä korvaamaan kulut jotka sinulle on aiheutunut (myös tilanteissa joissa olisit jäänyt voitosta paitsi).
Voin muuten sanoa erään ison suomalaisen operaattorin palveluksessa olleena nähneeni reklamaatioita, joissa oli eriteltynä korvausvaateena mm. toteutumatta jääneet osakekaupat, tekemättä jääneet työt, ylimääräisen lastenhoidon järjestämisestä koituneet kulut, matkakulut viikonloppulisineen, puhelinkulut etc.
Parasta on, että tiedän vastaavia jotka on myös korvattu.
Eli, jos haluat niin sopimuspapereita tonkimaan. Tosiasiahan on, että mahdollisia korvauksia voit saada "kohtuullisesti", eli käytännössä puhutaan kuukauden parin hyvityksistä.
Jos tämä käytönestyminen oli kannaltasi kriittinen, niin silloin voit laatia vapaamutoisen reklamaation ja vaatia yhtiötä korvaamaan kulut jotka sinulle on aiheutunut (myös tilanteissa joissa olisit jäänyt voitosta paitsi).
Voin muuten sanoa erään ison suomalaisen operaattorin palveluksessa olleena nähneeni reklamaatioita, joissa oli eriteltynä korvausvaateena mm. toteutumatta jääneet osakekaupat, tekemättä jääneet työt, ylimääräisen lastenhoidon järjestämisestä koituneet kulut, matkakulut viikonloppulisineen, puhelinkulut etc.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Parasta on, että tiedän vastaavia jotka on myös korvattu.
-
- Viestit: 1823
- Liittynyt: 6.6.2005 klo 21.42
Viesti Kirjoittaja Infant »
Kyllähän ne ajat sopimusehdoissa sanotaan, milloin hyvitystä saa automaattisesti (luultavasti vaatii kuitenkin ilmoituksen, mutta ei varsinaisesti pidemmän kaavan reklamaatiota).
Välillisistä kuluista/tappioista ei normaali kuluttajaliittymän omistaja kyllä koskaan saa hyvitystä pl. mahdolliset puhelin tms. asian hoidosta aiheutuneet kulut. Osakekaupat ja vastaavat jos on kriittisiä, niin se on täysin oma moka olla yhden linjan varassa.
Asia erikseen olla lafkoille myytävät piuhat, joissa puhutaankin aivan eri hintaluokista asiakkaalle sekä vasteajoista ja sanktioista operaattorille.
Välillisistä kuluista/tappioista ei normaali kuluttajaliittymän omistaja kyllä koskaan saa hyvitystä pl. mahdolliset puhelin tms. asian hoidosta aiheutuneet kulut. Osakekaupat ja vastaavat jos on kriittisiä, niin se on täysin oma moka olla yhden linjan varassa.
Asia erikseen olla lafkoille myytävät piuhat, joissa puhutaankin aivan eri hintaluokista asiakkaalle sekä vasteajoista ja sanktioista operaattorille.
plop
-
- Viestit: 1063
- Liittynyt: 1.3.2004 klo 22.08
- Paikkakunta: Hki
Viesti Kirjoittaja JuhaT »
Haen nyt niitä, olisiko ollut tämän vuoden alussa tai viime vuoden lopussa myrskyjen jälkeen tehtyjä yleisiä kuluttäjasuojaan perustuvia aikoja.
Minun sopimuksessani ei oikeen ole noita korvausjuttuja, kun taisi olla ensimmäinen Erottajan keskukseen laitettu ADSL liittymä. Piti kirjautua sisään portti.arenanet.fi:n kautta, oli viisi kiinteää IP-osoitetta yms., ja maksoikin 74,68€ (444mk) kuussa. Nopeutta 256/256. Ja avausmaksu oli 210,23€ (1250mk). Tämä siis marraskuussa 2000.
Minun sopimuksessani ei oikeen ole noita korvausjuttuja, kun taisi olla ensimmäinen Erottajan keskukseen laitettu ADSL liittymä. Piti kirjautua sisään portti.arenanet.fi:n kautta, oli viisi kiinteää IP-osoitetta yms., ja maksoikin 74,68€ (444mk) kuussa. Nopeutta 256/256. Ja avausmaksu oli 210,23€ (1250mk). Tämä siis marraskuussa 2000.
-
- Viestit: 1823
- Liittynyt: 6.6.2005 klo 21.42
Viesti Kirjoittaja Infant »
Olettaisin että sopimusehdot on päivitetty vastaamaan nykyistä liittymätyyppiäsi / lähinnä vastaavaa. Niitähän muutetaan ilman, että kukaan juurikaan edes asiasta on tietoinenJuhaT kirjoitti:Haen nyt niitä, olisiko ollut tämän vuoden alussa tai viime vuoden lopussa myrskyjen jälkeen tehtyjä yleisiä kuluttäjasuojaan perustuvia aikoja.
Minun sopimuksessani ei oikeen ole noita korvausjuttuja, kun taisi olla ensimmäinen Erottajan keskukseen laitettu ADSL liittymä. Piti kirjautua sisään portti.arenanet.fi:n kautta, oli viisi kiinteää IP-osoitetta yms., ja maksoikin 74,68€ (444mk) kuussa. Nopeutta 256/256. Ja avausmaksu oli 210,23€ (1250mk). Tämä siis marraskuussa 2000.

plop
-
- Viestit: 2017
- Liittynyt: 25.4.2004 klo 16.21
Viesti Kirjoittaja jonesb »
Näinhän sen pitäisi olla. Kunten sanoin, joskus on tästäkin lipsuttu. [:)]Infant kirjoitti:Kyllähän ne ajat sopimusehdoissa sanotaan, milloin hyvitystä saa automaattisesti (luultavasti vaatii kuitenkin ilmoituksen, mutta ei varsinaisesti pidemmän kaavan reklamaatiota).
Välillisistä kuluista/tappioista ei normaali kuluttajaliittymän omistaja kyllä koskaan saa hyvitystä pl. mahdolliset puhelin tms. asian hoidosta aiheutuneet kulut. Osakekaupat ja vastaavat jos on kriittisiä, niin se on täysin oma moka olla yhden linjan varassa.
Asia erikseen olla lafkoille myytävät piuhat, joissa puhutaankin aivan eri hintaluokista asiakkaalle sekä vasteajoista ja sanktioista operaattorille.
-
- Viestit: 448
- Liittynyt: 23.11.2004 klo 14.38
Viesti Kirjoittaja bryan »
Soneralla ainakin oli 2 viikkoa/kymmenen arkipäivää. Yritysliittymissä voi olla muita sopimuksia, mutta eiköhän tuo ole se alan perinteinen, vaikka aika per seestä noin pitkä aika onkin. Liittymäni oltua kolme viikkoa kiinni sain hikisesti tapeltua kyseisen kuukauden ilmaiseksi, sekä seuraavan. Vaikka aika loogista olisi, ettei maksaisi siitä kuusta jolloin se oli 4 päivää päällä, ei se soneralle niin loogista ollut. Tähän kun lisätään, että liittymän asennus viivästyi viikolla, vaikka oli tilattu 2 kuukautta ennen, niin tässä perheessä surffataan jatkossa jonkun muun palveluntarjoajan kaistalla. Toivottavasti Elisalla eivät ole ihan niin nihkeitä. Niin ja muistakaa tapella hyvityksistä, se kannattaa.
8 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit