Anniel, vinkki! Saattaisi kannattaa käydä tutustumassa Joensuuhun käytetyn Webaston kanssa.....Jone-51K kirjoitti:Jos on hieman raottaa kukkaron nyörejä niin asennuta Webasto. Ompi lämmin valmiiksi kun oot lähdössä ja saat olla vaikka napajäätiköllä sen biilin kanssa parkissa ja silti starttaa ja lämmintä piisaa. Uusi asennettuna 1450€ http://www.isoniitynautokorjaamo.fi/webasto.html ja edullisemmin moisen saa jos nurkissa pörrää joku kolli jolta asennus taittuu niin käytetyn saa 150-250€ hintaan vaikka täältä http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=67207753 Laitteen käyttö vastaa lämmitystolpan käytön vaikeusluokkaa eli helppoa kun heinänteko. Lisämokkuloilla sen voi kytkeä päälle vaikka GSM puhelimella aamukahvipöydästä ja seurata kun naapuri raastaa jäistä lasia -27 pakkasessaAnniel kirjoitti:En saanut autopaikkaa! Mihin ihmeeseen mä nyt ton biilin laitan? Onko ainut vaihtoehto repiä sitä käyntiin helmikuun pakkasesta tosta kadulta, jossa on paikkoja todella rajoitetusti? Kele!
Vuodatustopick.
-
amanita
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Anniel
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Näköjäänamanita kirjoitti:Anniel, vinkki! Saattaisi kannattaa käydä tutustumassa Joensuuhun käytetyn Webaston kanssa.....![]()
-
hrmh
Viesti Kirjoittaja hrmh »
Galenos, rakastettuni
-
Anniel
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Kuunteleppa Juha Vainion Elämää ja erotiikkaa, jos vaikka helpottaishrmh kirjoitti:Opettakaa joku fysiikkaa ja vektorilaskentaa ja differentiaalilaskentaa ja jakoalgoritmit ja totuusarvot ja aritmeettinen peruslause ja algoritmit ja käänteisfunktioiden sovellukset ja kemian pitkä oppimäärä ja ihmisen fysiologia ja anatomia ja ei minulla muuta kiitos
-
Erño
Viesti Kirjoittaja Erño »
Minä olin hyvä vauhtia oppimassa, mutta sitten tuli vahva halu unohtaa koko påskåhrmh kirjoitti:Opettakaa joku fysiikkaa ja vektorilaskentaa ja differentiaalilaskentaa ja jakoalgoritmit ja totuusarvot ja aritmeettinen peruslause ja algoritmit ja käänteisfunktioiden sovellukset ja kemian pitkä oppimäärä ja ihmisen fysiologia ja anatomia ja ei minulla muuta kiitos
-
rok
Viesti Kirjoittaja rok »
Hyi hyi, vektorit hyi.hrmh kirjoitti:Opettakaa joku fysiikkaa ja vektorilaskentaa ja differentiaalilaskentaa ja jakoalgoritmit ja totuusarvot ja aritmeettinen peruslause ja algoritmit ja käänteisfunktioiden sovellukset ja kemian pitkä oppimäärä ja ihmisen fysiologia ja anatomia ja ei minulla muuta kiitos
Matematiikka syö miestä.
-
Lare
Viesti Kirjoittaja Lare »
Blondimatematiikka on parasta: Jos jaat, et kerro.hrmh kirjoitti:Opettakaa joku fysiikkaa ja vektorilaskentaa ja differentiaalilaskentaa ja jakoalgoritmit ja totuusarvot ja aritmeettinen peruslause ja algoritmit ja käänteisfunktioiden sovellukset ja kemian pitkä oppimäärä ja ihmisen fysiologia ja anatomia ja ei minulla muuta kiitos
-
Jamac
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Anniel kirjoitti:Kuunteleppa Juha Vainion Elämää ja erotiikkaa, jos vaikka helpottaishrmh kirjoitti:Opettakaa joku fysiikkaa ja vektorilaskentaa ja differentiaalilaskentaa ja jakoalgoritmit ja totuusarvot ja aritmeettinen peruslause ja algoritmit ja käänteisfunktioiden sovellukset ja kemian pitkä oppimäärä ja ihmisen fysiologia ja anatomia ja ei minulla muuta kiitos
-
Kibe
Viesti Kirjoittaja Kibe »
Höpö höpö.. Matematiikka ftw!rok kirjoitti:Hyi hyi, vektorit hyi.hrmh kirjoitti:Opettakaa joku fysiikkaa ja vektorilaskentaa ja differentiaalilaskentaa ja jakoalgoritmit ja totuusarvot ja aritmeettinen peruslause ja algoritmit ja käänteisfunktioiden sovellukset ja kemian pitkä oppimäärä ja ihmisen fysiologia ja anatomia ja ei minulla muuta kiitos
Matematiikka syö miestä.
HTC Legend
-
matteus/2
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Mulla kun on tolppapaikka, niin mulle kävis varmaan joku Webastoa edullisempi (sähkökäyttöinen?) lämmitin? Onko semmoisen asennus vaikeaa?Jone-51K kirjoitti:Jos on hieman raottaa kukkaron nyörejä niin asennuta Webasto.
-
Maza
Viesti Kirjoittaja Maza »
Lohkolämmitin. Hinnat lienee 200 euron paikkeilla, asennus maksaa kymppejä. Nämä on ihan lonkalta ammuttuja lukuja, mutta tuskinpa pahasti pielessäkään.matteus/2 kirjoitti:Mulla kun on tolppapaikka, niin mulle kävis varmaan joku Webastoa edullisempi (sähkökäyttöinen?) lämmitin? Onko semmoisen asennus vaikeaa?Jone-51K kirjoitti:Jos on hieman raottaa kukkaron nyörejä niin asennuta Webasto.
-
matteus/2
-
Maza
Viesti Kirjoittaja Maza »
Okei, niinpä tietysti. Entäs sitten sisätilanlämmitin? Tarvitsee töpselin matkustamoon.matteus/2 kirjoitti:Lohkolämmitin autosta kyllä löytyy, mutta se lämmittää vain moottorin.Maza kirjoitti:Lohkolämmitin.
-
Jone
Viesti Kirjoittaja Jone »
matteuksella lie autossa moottoria lämmittävä lohkolämmitin? Tämä usein on Suomeen tuoduissa autoissa mutta jos ei, sellaisen sinne saa mutta se on liikkeen asennettavien puolella. Tämän lisäksi autoon voisi hommata sisätilaa lämmittämään ihan perus sähkölämmittimen joka on nopea ja tehokas. Kustannukset on luokkaa: hyvä (DEFA)haaroitussarja jolla sähkö tuodaan lohkolta sisätilaan n.80€ ja tehokas lämmitin 80€. 50€ saa myös jo ihan ok lämmittimen. Asennus onnistuu toki kotikonsteinkin jos asennuspalikat on plug and play tyylisiä mutta jos yhtään tarvitsee tehdä erikoisia johdotustöitä niin silloin ei kannata/saa touhuta niiden kanssa koska jännitehän on hengenvaarallinen ja pahimmassa asennuksessa virran voi johtaa auton runkoon ja.. Tämän asennus liikkeessä ei ole kallista. Se käy nopsaan alan ihmiseltä.matteus/2 kirjoitti:Hieman offtopiccia, mutta kun olen autoasioista ihan pihalla niin käytän tilaisuuden hyväkseni:
Mulla kun on tolppapaikka, niin mulle kävis varmaan joku Webastoa edullisempi (sähkökäyttöinen?) lämmitin? Onko semmoisen asennus vaikeaa?Jone-51K kirjoitti:Jos on hieman raottaa kukkaron nyörejä niin asennuta Webasto.
Huomioitavaa on se paljonko se tolppa antaa sitä sähköä. Joissakin taloyhtiöissä on nääs niin ettei saa pitää moista lämmitintä. Esimerkin 80€ lämmitin kuluttaa 2000W (50 kpl perus hehkulampun verran) Eli kun aamulla kaikki parkkipaikalla huudattaa lämmittimiään samaan aikaan niin kulutus on hetkellisest aika kova. Tämä selviää soittamalla huoltoyhtiöön.
Taas tuollainen bensasta tai dieselistä energiansa saava on toimivaksi todettu täällä pohjolassakin. Homman nimihän tuossa on se että suljetussa tilassa siis palaa ihan liekki joka lämmittää vettä joka taas kiertää auton moottoritilassa oman pumpun avulla. Laite liitetään auton omaan jäähdytyvesikiertoon. Asennus onnistuu kotikonsteinkin mutta jos ei ole autoja raplannut niin kannattaa viedä asennettavaksi kyläsepälle tai liikkeeseen tai voipi tulla iso laski.
-
matteus/2
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Kiitos näistä tiedosta! Täytyypä selvittää minkälainen käyttöpolitiikka tolpalla on, mitään erillistä ohjeistusta ei ole annettu. Jos sieltä jostain jalkatilasta löytyisi valmis sähköpistoke, niin hommahan olisi vissiin miltei siinä. Bensalämmitin on mukavuudenhaluni tyydyttämiseen vähän turhan kallis investointi, ehkä sitten seuraavaan autoon...Jone-51K kirjoitti:Huomioitavaa on se paljonko se tolppa antaa sitä sähköä. Joissakin taloyhtiöissä on nääs niin ettei saa pitää moista lämmitintä.
-
Lare
Viesti Kirjoittaja Lare »
Monissa sisälämmittimissä on tehosäätö. Osta sellainen. Meillä oli kielletty edellisessä paikassa, mutta pienimällä teholla ei iheuttanut ongelmia. Ikkunat sulivat kuienkin. Tai ennekuni joku ehtii, jää suli ikkuinoiden pinnoilta.Jone-51K kirjoitti:Huomioitavaa on se paljonko se tolppa antaa sitä sähköä. Joissakin taloyhtiöissä on nääs niin ettei saa pitää moista lämmitintä.
-
Aries
-
To_Ok
Viesti Kirjoittaja To_Ok »
-
Lihapipo
-
JuzziK
-
Salamijakk
-
Erño
-
Erño
-
Salamijakk
Viesti Kirjoittaja Salamijakk »
http://www.youtube.com/watch?v=-6qWbZY_ ... re=related
- Salamijakk
-
Salamijakk
Viesti Kirjoittaja Salamijakk »
http://www.youtube.com/watch?v=Fer_vdrd ... re=related
- Salamijakk
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka