(Mie otin ja lähetin juuri kivoja kännykkäkamerakuvia sille onkelmaiselleni.. Ellei se niistä innostu ja mumise jotain anteeksipyynnön tapaista saadakseen.. minut luokseen..
Hompun sinkkuketju
-
growlithe
Viesti Kirjoittaja growlithe »
(Mie otin ja lähetin juuri kivoja kännykkäkamerakuvia sille onkelmaiselleni.. Ellei se niistä innostu ja mumise jotain anteeksipyynnön tapaista saadakseen.. minut luokseen..
iPod Touch 16GB
iPod Shuffle 2GB
Nokia E71 White Steel
-
Drago
-
Macco
-
Jaroneko
Viesti Kirjoittaja Jaroneko »
Vaik mähän valitin jo et pitää semmonen valita.
growlithe: Näytä meillekin, niin voidaan sitten ihmetellä kuinka outo se sun miähes on, jos ei niihi reagoi. ^^
Ajelin muute tänää Kangasalan ja Valkeakosken läpi tossa tullessa. Kummasta sut ois löytäny?
(PeliPC Intel C2Q Q8200, 3GB, HD5850, W7)
-
lemantra
-
maxima
Viesti Kirjoittaja maxima »
Eiköhän tämä koko viestiketju ole varsin huumorintäyteistä.lemantra kirjoitti:Herra mun siunaa, että ihan kontaktipalstakin. Mitä vielä?tehokontaktitkin?
No ei siinä, en ole tuomitsemislinjalla.
"I have a rule: if you're an idiot then don't speak"
-
Anniel
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Joka tapauksessa olen näköjään siis ensimmäinen rohkea rastimassa kohtaa "nainen etsii miestä"
-
Repe Ruutikallo
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Se vain mietityttää, että kuinka nuo naista etsivät naiset saataisiin noteeraamaan toisensa, jos lähdetään siitä että kumpikin on näpännyt tosissaan ja ainakaan molemmat eivät ehkä halua tuota hakuaan oikein nimimerkin voimin täällä mainostaa?
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
growlithe
Eilen Kangasalta kahdestakin paikkaa; Etusaaresta ja Laarulankärjestä (,jossa muuten näin kyltin jonkun talon pihaan, että Knuutila, mutta ne ovat kuulemma jotain eri porukkaa, sen verran yleinen sukunimiJaroneko kirjoitti:Ajelin muute tänää Kangasalan ja Valkeakosken läpi tossa tullessa. Kummasta sut ois löytäny?
Iskä muuten kyllä tiesi Löövit.
Jos nyt täällä päin enemmänkin hiippailet, niin kyllä mulle soittaa saa.. Sun tiedoilla ei liene enää kovin vaikeaa löytää Finderista mua.
iPod Touch 16GB
iPod Shuffle 2GB
Nokia E71 White Steel
-
growlithe
iPod Touch 16GB
iPod Shuffle 2GB
Nokia E71 White Steel
-
Hiljaisuus
Viesti Kirjoittaja Hiljaisuus »
*gröhöm* *tuuppaa muita miehiä hieman kauemmaksi*Anniel kirjoitti: Joka tapauksessa olen näköjään siis ensimmäinen rohkea rastimassa kohtaa "nainen etsii miestä"
Hei kaunotar, käytkö usein täällä? *wink* *wink* *nudge* *nudge*
Ompput: Mb Pro 17" unibody, 2.8 Ghz, 8 gb, 500 gb, anti-glare / Air 11", 1.6 Ghz, 4 gb, 128 gb
Palvelin: AMD 64 Laptop / FreeBSD
iPod/iPad/iPhone: 16 gb nano 5th gen violetti / 32gb wifi / 4 32GB musta
-
amanita
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Kyllähän tohon saa kymmenen vaihtoehtoa ja onnistuisi noiden vaihtoehtojen lisääminenkin, mutta....onkohan tarpeellista?growlithe kirjoitti:Äänestyksestä muuten puuttuu sekin vaihtoehto että "Kyllä, olen nainen ja kaikkiruokainen", "Kyllä, olen mies ja kaikkiruokainen"..
nimim. En tiedä.....
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
growlithe
Eipä kukaan ole ainakaan vielä asiasta loukkaantunut, että tuskin tarvii. Vois mennä jo liian sekavaksi sitten. Tulipa vaan mieleen, että oon näköjään tullut syrjineeksi vähemmistöjä..amanita kirjoitti:Kyllähän tohon saa kymmenen vaihtoehtoa ja onnistuisi noiden vaihtoehtojen lisääminenkin, mutta....onkohan tarpeellista?growlithe kirjoitti:Äänestyksestä muuten puuttuu sekin vaihtoehto että "Kyllä, olen nainen ja kaikkiruokainen", "Kyllä, olen mies ja kaikkiruokainen"..
nimim. En tiedä.....
iPod Touch 16GB
iPod Shuffle 2GB
Nokia E71 White Steel
-
Hiljaisuus
Viesti Kirjoittaja Hiljaisuus »
En ole kyllä laittanut, kun ei oiikein löydy itsestäni hyvää kuvaa. Ehkä voisin tuonne jonkun ei niin hyvä kuvan postata.growlithe kirjoitti:Ovathan kaikki naista hakevat sinkkumiehet jo laittaneet kuvansa tuonne.. http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?t=95931 ?![]()
Ompput: Mb Pro 17" unibody, 2.8 Ghz, 8 gb, 500 gb, anti-glare / Air 11", 1.6 Ghz, 4 gb, 128 gb
Palvelin: AMD 64 Laptop / FreeBSD
iPod/iPad/iPhone: 16 gb nano 5th gen violetti / 32gb wifi / 4 32GB musta
-
Drago
-
Mikael K.
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
En halua näin väittääkään. Heitto oli lähinnä sellaisille, jotka heittäytyvät pseudostadilaisiksi.kallekilponen kirjoitti:No en tietenkään sitä tarkoittanut että kuvittelisin sitä olevani...siksi nuo lainausmerkit...itse katson asuvani hyvinkin maaseudulla...Mikael K. kirjoitti:Se on huonoa itsetuntoa, jos ei asu Stadissa ja kuvittelee olevansa stadilainen. Selviä eroja eri paikkakuntien tai maakuntien välillä on kyllä havaittavissa (pseudostadilaisuus on pahinta laatua olevaa haihattelua).kallekilponen kirjoitti:Oikeasti kyllä perin oudon kuvan antaa tämä ketju hopeisen omenan käyttäjäkunnan asuinpaikoista...on jo aikoihin eletty, kun vajaan kilometrin päässä helsingin rajasta asuva tuntee itsensä "stadilaiseksi" suhteessa muihin foorumilaisiin...pitäisiköhän tosiaan laittaa pystyy poll hompun käyttäjien sijoittumisesta...
-
Lillan
-
MacFinn
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Vieläkö se ABC on yhtä sottainen kun syksyllä? Elokuun lopussa tuli syötyä siellä, ruoka viipyi ja oli kylmää ja huonoa ja tila ruokapaikaksi hirvittävän likainen.Drago kirjoitti:Heh kävin eilen illalla Toijalan abc:lla kahvillaTänään ei kyllä taida tapanin tansseilta ehtiä.
-
kallekilponen
-
Macco
-
Jaroneko
Viesti Kirjoittaja Jaroneko »
No mä oon jo ainaki kahesti tätä puutetta valittanu...growlithe kirjoitti:Eipä kukaan ole ainakaan vielä asiasta loukkaantunut, että tuskin tarvii. Vois mennä jo liian sekavaksi sitten. Tulipa vaan mieleen, että oon näköjään tullut syrjineeksi vähemmistöjä..
Vai että iltavuorossa Toijalan ABC:llä? Hitsi ku on noi sisko ja mutsi mukana, muuten voisin ajaakin sitä kautta... Ne ei vaan kuitenkaan arvostais.
No kyllä sä mun mielessäni olit ja sanoin jopa mutsille siihen viereen, että pitäs käydä moikkaan, mutten raaskinu ees soittaa ku kello ei ollu vielä kuutta aamulla...Lillan kirjoitti:Ja mulle mitään vinkannu! Hmpf!Jaroneko kirjoitti: Ajelin muute tänää Kangasalan ja Valkeakosken läpi tossa tullessa.
(Ja jos mä oisin siltä reitiltä mihkään poikennu, mut ois hirtetty ja heitetty järveen)
(PeliPC Intel C2Q Q8200, 3GB, HD5850, W7)
-
kallekilponen
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Kuin myös, ei sillä että omalta kannalta tarvetta niille vaihtiksille olisi, mutta tasapuolisuuden nimissä...Jaroneko kirjoitti:No mä oon jo ainaki kahesti tätä puutetta valittanu...growlithe kirjoitti:Eipä kukaan ole ainakaan vielä asiasta loukkaantunut, että tuskin tarvii. Vois mennä jo liian sekavaksi sitten. Tulipa vaan mieleen, että oon näköjään tullut syrjineeksi vähemmistöjä..
-
growlithe
Huoh. Että oli rasittava työpäivä ja heti, kun pääsin kotiin, pitäisi jaksaa tällaisiin vastata. *vuodatus, jonka kirjoitin jo, mutta pyyhin samoin tein, koska ketään ei kiinnosta mun työpäivä kuitenkaan*MacFinn kirjoitti:Vieläkö se ABC on yhtä sottainen kun syksyllä? Elokuun lopussa tuli syötyä siellä, ruoka viipyi ja oli kylmää ja huonoa ja tila ruokapaikaksi hirvittävän likainen.Drago kirjoitti:Heh kävin eilen illalla Toijalan abc:lla kahvillaTänään ei kyllä taida tapanin tansseilta ehtiä.
Mistä sotkuisuus voi johtua?
Voi olla kiire. --> ei ehdi vaihtaa astiakärryjä --> asiakkaat eivät saa astioitaan mahtumaan kärryihin --> sali räjähtää käsiin --> asiakkaat tulevat kärttyisiksi ja myyjät ressaavat yhä enemmän.
Salin siivoaminen kuuluu kuitenkin yksiselitteisesti kaikille salin puolella työskenteleville, ja sinnehän syöksytään siivoamaan rätin ja desinfiointiaineen kanssa aina heti, kun ehditään. Roskiksia tyhjennetään, pöytiä hinkataan, astiakärryjä vaihdetaan, asiakkailta unohtuneita astioita ja roskia keräillään..
Auttaisi muuten TODELLA paljon, jos kaikki asiakkaat muistaisivat viedä astiansa kärryyn! Ette uskokaan, miten suuri apu siitä meille on! Joku voisi ajatella, että jätänpä astiani pöytään, niin tänne on pakko palkata lisähenkilökuntaa vuoroon. Mutta ei se vaan mene niin tuolla. Kynnys palkata vuoroon lisää porukkaa on aivan jotain.. Jos joku on saikulla, muut painavat hommia senkin edestä. Hienoa. Mulla ei ole ollut sydäntä olla tuolta yhdelläkään sairaslomapäivällä. Oonhan mie kipee ollut, flunssaa nyt tulee itse kullekin välillä. Mutta en yksinkertaisesti voisi tehdä sitä työtovereilleni. Jos tilalleni ei saataisi tai otettaisi ketään toista, niin.. No, kyllä mä tiedän, miltä se tuntuu.
Voi olla, ettei uusia astiakärryjä saada, koska tiskikone on jälleen kerran rikki, ja kaikki (keittön pakit sun muut) on tiskattava käsin. Ei olisi ensimmäinen kerta. Kyllä, uusi pesukone ostettiin nyt remontin jälkeen. Toimii erittäin huonosti.
Miksi ruoka olisi huonoa?
RIIPPUU KOKISTA. Riippuu aivan ÄLYTTÖMÄSTI kokista! Ei saisi riippua, tietenkään. Esim. tänään oli 16-22 keittiöllä tyttö, joka tekee hyvin, nopeasti ja erinomaisen makuista ja näköistä ruokaa. Kysyin häneltä tänään, kauanko pitsassa kestää. (Asiakas tiedusteli sitä minulta.) Ei ollut jonoa, joten kokki vastasi, että ohutpohjaisessa pitsassa menee 6 minuuttia ja pannupitsassa 10, koska pannupitsa on pitempään uunissa. Kysyin taannoin saman kysymyksen eräältä toiselta kokilta. Ajat olivat 15 ja 20 - eikä ollut jonoa silloinkaan.
Kello 22 kokin ja hesepaistajan lähtiessä kotiin vuoroon tuli tyttö, jonka tehtävänä on hoitaa sekä hampparit että á la carte ja jolla on kuulemma käsi niin kipeä, että homma siksi kestää.. ja kestää.. ja kestää. Ja ruoasta on tullut valituksia kyseisen tytön ollessa vuorossa. Itse salintyöntekijänä olen tietenkin tekemisissä asiakkaiden kanssa - mitä tuollaisessa tilanteessa voi sanoa? Hävettää todella paljon pyydellä anteeksi ja hyvitellä joka ikistä tilausta! Ja harmittaa niin kovasti asiakkaiden puolesta. Säälittää mua se tyttökin. Mutta yleensä hän on - syystä, jota en tiedä - poikkeuksetta mulle niin ilkeä ja katkera aina, että toisinaan sympatiseeraaminen on vähän vaikeaa.
Mikseivät hinnat vaihtele sen mukaan, kuka kokki on vuorossa? Kysynpä vaan.
En osaa itse tehdä á la carte -ruokia, mutta Hesen hampparireseptit on tullut opeteltua. Totta kai siis menen paistamaan hamppareita (käsienpesun kautta), jos ehdin ja pystyn, jos paistajaa ei näy tai hän ei ehdi tai jotain. Sellaisia tilanteita on usein. Asiakkaalle tuotteet olisi kuitenkin saatava toimitettua ajoissa. Silloin tietenkin kassa jää vahtimatta, koska arki-illassa on vain yksi hesekassa töissä. Tänään ei ollut muuten lounaskassaakaan jostain syystä. Ehkä hän oli sairaana. Hoidin siis sekä Heseä että ravintolaa ja autoin hesepaistossa ja Salessa. Ei se homma lähde toimiin millään, ellei vuoroihin palkata enemmän työntekijöitä. Se on johtoportaassa se vika. Olen lähes jokaisen työpäivän jälkeen vähintäänkin rättipoikkiväsynyt. Aina saa venyttää itsensä äärimmilleen ja joustaa, tehdä parhaansa - ja tietenkin kotona pitäisi vielä tehdä koululäksyt.. Työsopimukseni ABC:llä on vakituinen, mutta pääpointti tällä hetkellä on silti opiskelussa. Tuo on vaan sivuhomma, joka nyt kuitenkin sattuu viemään tehokkaasti kaikki mehut.
Toisaalta, tänään lämmitti sydäntä se, kun Heseen tuli asiakas, joka käy siellä usein, ottaa aina mukaan ja joka toinen kerta hänen paketistaan puuttuu jotain. Hän sanoi, että onpa hyvä, että sinä olet töissä, ei ainakaan jää mitään puuttumaan.
Kuitenkin monet työtoverini kuiskailevat tämän asiakkaan saapuessa, että tuolta se valittaja taas tulee. Ei hän valittaisi, jos kaikki olisi kunnossa. On oikein valittaa tuollaisessa tilanteessa. Myyjän tulisi olla pahoillaan ja pyytää anteeksi, tunnustaa virheensä, antaa tuote PLUS antaa hyvitystä JA oppia virheistään. Ja olla koko ajan ystävällinen eikä menettää hermojaan. Ellei myyjä ymmärrä toimia niin, missä vika?
Perehdytyksessä! Pyrin aina selittämään kaikki asiat juurta jaksain uusille tulokkaille ja rohkaisemaan heitä neuvojen pyytämiseen. Väki vaihtuu tuolla tiuhaan, joten välillä aina uusien ja uusien naamojen neuvominen on turhauttavaa. Mutta haluan sillä koittaa ehkäistä sitä, mitä itse olen ja mitä moni muu on kokenut. Eli että ei ole käytännössä perehdytetty ollenkaan. Ok, tulin kesätyöntekijäksi taloon, joten sinänsä ymmärrän (?), että perehdytys on tehty vasemmalla kädellä. Mutta silti..
Eräs uusi tyttö sanoi minulle vähän aikaa sitten, että "Kiitos, kun jaksat kertoa näin perusteellisesti. Nyt ymmärsin. Kaikki kun eivät aina tunnu jaksavan opettaa, heh." Olin samalla tyytyväinen ja samalla pettynyt. Tyytyväinen, että tyttö oli ymmärtänyt mun selostuksesta jotain mutta pettynyt, että talossa on edelleen sitä "Njaa, taas uus naama, kohta se lähtee kuitenkin, enpä jaksa perehdyttää" -asennetta.
Prkl!
Joka tapauksessa pahoittelen, että olet joutunut syömään kylmää ja huonoa ruokaa likaisessa paikassa. Ja tervetuloa uudestaan "paremmalla onnella". Toivottavasti on silloin sellainen työporukka töissä, joka oikeasti tekee jotain eikä vain juorua toisistaan pahaa, tulee keskenään toimeen ja että laitteetkin vielä toimisivat. Takaan, että silloin ABC-kokemuksesi olisi jotain aivan muuta.
iPod Touch 16GB
iPod Shuffle 2GB
Nokia E71 White Steel
-
growlithe
Mutta et oo sentään LOUKKAANTUNUT?Jaroneko kirjoitti:No mä oon jo ainaki kahesti tätä puutetta valittanu...growlithe kirjoitti:Eipä kukaan ole ainakaan vielä asiasta loukkaantunut, että tuskin tarvii. Vois mennä jo liian sekavaksi sitten. Tulipa vaan mieleen, että oon näköjään tullut syrjineeksi vähemmistöjä..![]()
iPod Touch 16GB
iPod Shuffle 2GB
Nokia E71 White Steel
-
kallekilponen
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Macco kirjoitti:29:2. Tytöillä kova urakkakallekilponen kirjoitti:Asiasta viidenteen, nähtävästi jo toinen vastus tullut ensimmäiseen kohtaan...mutta aika miespainotteiselta nuo tulokset tosiaan näyttävät.
34:3 Eipä tuo kaula ainakaan kutistuvan näytä.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka