Aukiro kirjoitti:Mitä meinasit tuolla näyttiksellä? Että toimii tiettyyn rajaan asti ok? Hetki sitten itsekin mac maailmaan siirtyneenä en ihan kaikesta vielä kaikkea tiedä, mutta eikö leopardin puolella tuo virtualisointi oo hoidettu jo lähes natiivisti, että windows ohjelmatkin pyörivät samoilla tehoilla ku mac versiot?
Kuuntele tän iMacin osalta frissyä, kun sillä on ilmeisesti sama setuppi kuin mitä olet miettinyt.
Näyttiksellä meinasin sitä, että nämä 3D softat voi olla joskus aika kranttuja. Enemmän nämä näyttikset ovat taitaneet tökkiä muiden kuin 3D Maxin kanssa, tosin. Nuo iMacin näyttikset ei nyt ole oikein nykymittapuulla mitään tykkejä. Noissa pätee sama juttu kuin laskentatehossakin - on sitä tehty töitä paljonkin heikommilla osilla.
Ja yhä edelleen, kun frissy sanoo että se toimii niin hän kai tuntee asian paremmin kuin mä. Kun mulla ei ole iMac:iä eikä 3d Maxia - omat kokemukset on Maya/XSI/Silo rintamalta ja Mac Pro/Linux/Windows-masiinoista noiden pyörittäjinä (btw, Linux ja ATI on/oli iso ei-ei).
Virtualisoinnin ongelma oli pitkään, että se ei toiminut tyydyttävästi 3d kiihdytyksen kanssa vaikka prossatehoja olikin. Nykyään ongelma ei ei sitten kai ole ainakaan yhtä iso - tosin mä haluaisin kokeilla itse ennenkuin tähän lähtisin. Ottaen huomioon koko overheadin mitä tosta tulee niin kuulostaa yllättävältä että se toimisi hyvin. Mutta taas, usko niitä jotka on kokeillut äläkä meitä besserwissereitä.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mä en ole kokeillut virtualisointia millään 3D ohjelmalla.
Mun maailmassani on hauskempaa.