Salamijakk on Riepulan tyrantti, näin on minulle valehdeltu
Missä asut?
-
darthmother
Re: Missä asut?
Viesti Kirjoittaja darthmother »
Salamijakk on Riepulan tyrantti, näin on minulle valehdeltu
-
Salamijakk
Viesti Kirjoittaja Salamijakk »
Hyvä se sieltä Balatsista on sellaista heittää?Erño kirjoitti:Mielummin baarissa kuin kujalla?Salamijakk kirjoitti:Sole mikhän, mik ei mishän asu?![]()
Mulla on ollut semmonen mieli/harhakuva, että salmari asuu jossain palatsissa
Totuus on, Kaisa Variksen puoliso ja piilopaikoittaja.
- Salamijakk
-
amanita
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Jone
-
Macco
Viesti Kirjoittaja Macco »
Olen muuten usein heikkoina hetkinäni miettinyt, mihin naapurusto päättyy, eli kuka on minun ensimmäinen ei-naapurini.Jone-51K kirjoitti:Mie asun meillä ja muut meijän naapurissa.
Olen usein ajanut Oulusta Joensuuhun ja takaisin, ja uskaltaisin väittää, etten asu Jonen naapurissa
-
Erño
Viesti Kirjoittaja Erño »
Meniskö se raja siinä kun kadun nimi vaihtuu? Vai onko kaupungeissa jotain pirunpitkiä katuja, eikä tätä teoriaa viitsisi siten käyttääMacco kirjoitti:Olen muuten usein heikkoina hetkinäni miettinyt, mihin naapurusto päättyy, eli kuka on minun ensimmäinen ei-naapurini.Jone-51K kirjoitti:Mie asun meillä ja muut meijän naapurissa.
Olen usein ajanut Oulusta Joensuuhun ja takaisin, ja uskaltaisin väittää, etten asu Jonen naapurissaOn meinaan sevverran pitkä (ja pitkäveteinen) matka.
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Macco
Viesti Kirjoittaja Macco »
Diskleimeri: ei sitten lähdetä kokeilemaan, ketkä on naapureita, nih.
-
Salamijakk
- Salamijakk
-
Salamijakk
Mitä sanoi mies, kun sen vaimo rupes piereen?
Älä remua?
- Salamijakk
-
arijoutsi
Viesti Kirjoittaja arijoutsi »
-
homeKorva
Viesti Kirjoittaja homeKorva »
Puutaloalueen idylliä Kuopijon lintsillä...
-
JHA
Viesti Kirjoittaja JHA »
Kotiteatterista nupit kaakkoon ja leffamaratoni yön lävitse. Se alue josta tulee valituksia kuuluu vielä naapurustoonMacco kirjoitti:Olen muuten usein heikkoina hetkinäni miettinyt, mihin naapurusto päättyy, eli kuka on minun ensimmäinen ei-naapurini.Jone-51K kirjoitti:Mie asun meillä ja muut meijän naapurissa.
-
Celia
Viesti Kirjoittaja Celia »
Rakastan meidän kotia. Eräällä nettisivulla oli kilpailu "voita sisustussuunnitelija uudistamaan jokin kotisi huoneista" tms. Olin jo osallistumassa kunnes aloin miettiä, että mitä jos voittaisin? Minkä huoneen laittaisin uusiksi. Tajusin, että haluan pitää asuntomme juuri sellaisena kuin se on, meillä ei ole nyt tilaa sisustussuunnittelijoille. Jäi sitten osallistumatta ko. kilpailuun. -Vaikka tuskin olisin voittanut, mutta en halunnut ottaa sitä "riskiä."
-
masamainio
Viesti Kirjoittaja masamainio »
EI, vaan köyhällä ei ole varaa maksaa lainaaCrimson kirjoitti:masamainio kirjoitti:Vuokrakämppä tietysti, kun molemmat ollaan niin köyhiä![]()
![]()
Köyhällä ei ole varaa asua vuokralla.
MacBook White 2.0GHz I 2Gt
iPhone 4 16GB
-
Mikael K.
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Minä miellän naapureiksi samassa kerroksessa asuvat; Ne jotka ynähtävät jotakin jos näkee rappukäytävässä. Tätä ei ole tapahtunut sitten sen jälkeen, kun naapurikämpän epävireistä kitaraa rämpyttävä wanna be stara muutti pois. Olisiko pitänyt pudottaa viritysmittari postiluukusta?JHA kirjoitti:Kotiteatterista nupit kaakkoon ja leffamaratoni yön lävitse. Se alue josta tulee valituksia kuuluu vielä naapurustoonMacco kirjoitti:Olen muuten usein heikkoina hetkinäni miettinyt, mihin naapurusto päättyy, eli kuka on minun ensimmäinen ei-naapurini.Jone-51K kirjoitti:Mie asun meillä ja muut meijän naapurissa.
Itse kysymykseen vastaus. Asun kerrostalossa vuokrakämpässä. Tosin tämä ei ole varsinaisesti kämppä tai luukku vaan ihan viihtyisä asunto, joka oli ennen muuttoani remontoitu perusteellisesti. Paikka on ideaali. Yliopisto on viiden minuutin matkan päässä, samoin kirjastot ja kaupat. Naapurit ovat hiljaisia. Ainoa mihin en ole sopeutunut on kaupungin pienuus.
-
mmmvuori
Viesti Kirjoittaja mmmvuori »
60°11'17.63"N
24°57'32.06"E
Ihan hyvä kämppä, loistavalla sijainnilla. Tosin kohta tarvii isompaa kun tuli toi herätyskello (http://hopeinenomena.net/viewtopic.php? ... =a#p480550) hankittua.
Pitää kyllä pysyä maks kilsan päässä tosta, ei sitä viitti mihkää toisiin kaupunkeihin tai - herra paratkoon! - lähiöihin muuttaa!
-
MattiK
Viesti Kirjoittaja MattiK »
Kyllähän sillä summalla mitä vuokraa maksaa kuussa lyhentäisi lainaakin jo kummasti.masamainio kirjoitti:EI, vaan köyhällä ei ole varaa maksaa lainaaCrimson kirjoitti:masamainio kirjoitti:Vuokrakämppä tietysti, kun molemmat ollaan niin köyhiä![]()
![]()
-
MattiK
-
Crimson
Viesti Kirjoittaja Crimson »
Niinpä. Ja maksat myös koko ajan itselle. Kuten joku kauppakorkeakoulun proffa jokin aika sitten sanoi: "Asunnon ostaminen omaan käyttöön on aina perusteltua." Tosin hän tais lisätä tuohon vielä "Kun se tapahtuu muuttovoittoalueelta." tai jotain.MattiK kirjoitti:Kyllähän sillä summalla mitä vuokraa maksaa kuussa lyhentäisi lainaakin jo kummasti.masamainio kirjoitti:EI, vaan köyhällä ei ole varaa maksaa lainaaCrimson kirjoitti:![]()
Mutta vaikka miten päin asiaa kääntelisi, vuokralla asuminen ei ole järkevää. Ainakaan taloudellisesti.
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
-
vinouma
Viesti Kirjoittaja vinouma »
/V
-
DGKarper
Viesti Kirjoittaja DGKarper »
-
mmmvuori
Viesti Kirjoittaja mmmvuori »
Köyhää katsotaan lainaa hakiessa kieroon, kun lakki kourassa pankkiirin pakeille uskaltautuu. Kokemusta on.masamainio kirjoitti:EI, vaan köyhällä ei ole varaa maksaa lainaaCrimson kirjoitti:masamainio kirjoitti:Vuokrakämppä tietysti, kun molemmat ollaan niin köyhiä![]()
![]()
Nykyisin siis maksan lainaa, mutta se ei millään olisi onnistunut ilman puoliskoni vakituista (tuolloin vielä, hah!) duunia ja pientä keräämäänsä alkupääomaa.
Oli muuten koomista tingata kauppiaan kanssa hinnasta, siinä sitä nokiteltiin tonnilla kerrallaan, tosta vaan, kunnes kaupat syntyi. Harvoin pääsee meikäpoika tollasilla summilla pelailemaan. Ja lopuksi sitten näki vain vilaukselta ne osakekirjat ennen kuin ne laitettiin pankin holviin talteen. Näen varmaan "oman" asuntoni osakekirjat seuraavan kerran vasta 23 vuoden päästä...
-
Celia
Viesti Kirjoittaja Celia »
Lyhennyksen päälle tulee myös vastike, joka usein nostaa kokonaiskustannukset vuokraa isommaksi.MattiK kirjoitti:Kyllähän sillä summalla mitä vuokraa maksaa kuussa lyhentäisi lainaakin jo kummasti.masamainio kirjoitti:EI, vaan köyhällä ei ole varaa maksaa lainaaCrimson kirjoitti:![]()
mmmvuori jo sanoikin, että lainan saaminen (tai pyytäminen) voi olla "köyhänä" hankalaa.
-
MattiK
Juu, mutta kuten Crimsonkin tuolla jo totesi, silloin maksaa myös itselleen. Omaisuus karttuu joka kuukausi aina pikkasen. Vuokraa maksaessa kaikki menee vuokraisännän taskuun. Itse olen aina lainaa pankista saanut kun sitä olen tarvinnut, enkä itseäni rikkaaksi laske, joten kyllä siihen on "köyhälläkin" mahdollisuus.Celia kirjoitti: Lyhennyksen päälle tulee myös vastike, joka usein nostaa kokonaiskustannukset vuokraa isommaksi.
mmmvuori jo sanoikin, että lainan saaminen (tai pyytäminen) voi olla "köyhänä" hankalaa.
-
Maza
Viesti Kirjoittaja Maza »
Voihan kuukausierän säätää vaikka kahteensataan, jos vaan pankki suostuu. Silloin jää omistajan maksut vuokralaista pienemmiksi. Ja pitää tietysti muistaa, että vuokranmaksu jatkuu aina vaan, pankkilainalla on tapana loppua joskus. Vaikka meikäläisenkin tapauksessa se tuntuu kovin kaukaiselta.Celia kirjoitti:Lyhennyksen päälle tulee myös vastike, joka usein nostaa kokonaiskustannukset vuokraa isommaksi.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka