olisi 2000e laittaa vehkeisiin ja 200 päälle tarvittaessa. MacBook riittäisi meille toimintojensa puolesta (surffaus, sähköposti, valokuvat ja joskus tekstinkäsittelyy) mutta 13 tuuman näyttö kodin ainoana koneena vähän hirvittää. Siksi olen harkinnut myö Macbookpro:ta rahat riittäis just.Sitten rupesin laskeskelemaan että samalla rahalla saisin Macbook:in ja Mac Minin. Minulla on kotona 32 tuumainen HD ready LCD Tv, mutta tv:tä tarvii myös tietenkin myös vaimo joten pelkkä mac mini ei ole ratkaisu. Toisaalta pelkän kannettavan hyöty menee jos se on taas ainoa ja sitä ei voi mukaan, kun vaimo ei pääse nettiin jos olen reissussa sen kanssa. Olen melkein tässä jo itse vastannut kysymykseen, mutta olisko kellään ideoita? Ostaakko yksi hyväkone ja olla reissussa ilman konetta vai ostaa kaksi huonompaa? Olisko muita ideoita, esim pystyykö AppleTV:llä surffaa? Onko Mac Mini miten äänekäs ja toimiiko se hyvin LCD TV:een kanssa yhteen (HDMI -liitin)? : Entä riittääkö yksi langaton hiiri ja näppis molemmille koneille, sotkisiko silloin Mac mininin yhtäaikainen käyttö MacBookkia. Kuinka langaton verkko kannattaisi toteuttaa( minulla ei ole tällä hetkellä langatonta modeemia )? Minulla on jo Lecien 300G ulkoinen kovalevy valmiina. Laajakaista modeemia en haluaisi siirtää telkkarin johto viidakkoon, nyt se on eri huoneessa? Olisi kiva siirtyä hermoja raastavasta Windows maailmasta pois, teidän niin kehumaan apple maailmaan, mutta haluiaisin tehdä sen kerralla toimivaksi noin 2000 e raameissa. Auttakaa
Kodin Apple-kokoonpano?
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
REM
Kodin Apple-kokoonpano?
Viesti Kirjoittaja REM »
Olen hankkiutumassa eroon isosta ja äänekkäästä PC:stä ja koko tietokone pöydästä. Olen ajatellut siirtymistä Appleen. Minulla
olisi 2000e laittaa vehkeisiin ja 200 päälle tarvittaessa. MacBook riittäisi meille toimintojensa puolesta (surffaus, sähköposti, valokuvat ja joskus tekstinkäsittelyy) mutta 13 tuuman näyttö kodin ainoana koneena vähän hirvittää. Siksi olen harkinnut myö Macbookpro:ta rahat riittäis just.Sitten rupesin laskeskelemaan että samalla rahalla saisin Macbook:in ja Mac Minin. Minulla on kotona 32 tuumainen HD ready LCD Tv, mutta tv:tä tarvii myös tietenkin myös vaimo joten pelkkä mac mini ei ole ratkaisu. Toisaalta pelkän kannettavan hyöty menee jos se on taas ainoa ja sitä ei voi mukaan, kun vaimo ei pääse nettiin jos olen reissussa sen kanssa. Olen melkein tässä jo itse vastannut kysymykseen, mutta olisko kellään ideoita? Ostaakko yksi hyväkone ja olla reissussa ilman konetta vai ostaa kaksi huonompaa? Olisko muita ideoita, esim pystyykö AppleTV:llä surffaa? Onko Mac Mini miten äänekäs ja toimiiko se hyvin LCD TV:een kanssa yhteen (HDMI -liitin)? : Entä riittääkö yksi langaton hiiri ja näppis molemmille koneille, sotkisiko silloin Mac mininin yhtäaikainen käyttö MacBookkia. Kuinka langaton verkko kannattaisi toteuttaa( minulla ei ole tällä hetkellä langatonta modeemia )? Minulla on jo Lecien 300G ulkoinen kovalevy valmiina. Laajakaista modeemia en haluaisi siirtää telkkarin johto viidakkoon, nyt se on eri huoneessa? Olisi kiva siirtyä hermoja raastavasta Windows maailmasta pois, teidän niin kehumaan apple maailmaan, mutta haluiaisin tehdä sen kerralla toimivaksi noin 2000 e raameissa. Auttakaa
Apple sivuilla puhutaan vain langattomasta musiikin siirrosta joka ei niin minua kiinnosta.
-
p-veli
Re: Kodin apple kokoonpano?
Viesti Kirjoittaja p-veli »
Mielestäni olet juurikin oikeilla jäljillä. Macbook ja macmini on erinomainen yhditelmä viihdekäyttöön. Siis verrattuna pelkkään macbook prohon. Budjettiisi mahtuu vielä airport express jakamaan nettiyhteyttä modeemilta molemmille laitteille ja mainitsemasi langaton hiiri ja näppäimistö -yhdistelmä.
iBook 14", iPod 20 Gt
-
arradarra
Re: Kodin apple kokoonpano?
Viesti Kirjoittaja arradarra »
Aivan. Näin minä ainakin tekisin. Mielestäni tämä olisi paras vaihtoehto tarpeisiinne/tarpeisiisi.p-veli kirjoitti:Mielestäni olet juurikin oikeilla jäljillä. Macbook ja macmini on erinomainen yhditelmä viihdekäyttöön. Siis verrattuna pelkkään macbook prohon. Budjettiisi mahtuu vielä airport express jakamaan nettiyhteyttä modeemilta molemmille laitteille ja mainitsemasi langaton hiiri ja näppäimistö -yhdistelmä.
Elikkä Macbook, MacMini, bluetooth hiiri sekä bluetooth näppäimistö kaupasta kotiin.
Edit: Niin ja vielä se airport express
-Darra
-
MacFinn
Re: Kodin Apple-kokoonpano?
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Mulla on läppäri ja Mac mini yhdistelmä ja pidän sitä ihanteellisena. Mini on hiljainen ja tyylikäs.
Mac ministä kuvan saat telkkuun joko sen HDMI:n kautta (voi olla ongelmia resoluution kanssa) tai onhan siinä telkussa ainakin VGA liitäntä. Nuo telkut kun taitaa aika harvat antaa natiiviresoaan HDMI:n kautta tietokoneelle. Miniin kannattaa harkita myös digitikkua ja EyeTV:tä, se on vaan niin kätevä telkkarikäytössä.
Nykyisissä laitteissa kun on nyt kaikissa 802.11n wlan niin nopeus ainakin riittää.
BT näppis ja hiiri voi olla vähän työläs kytkeä vuoron perään miniin ja MacBookiin, mutta onnistuu kyllä.
Mac ministä kuvan saat telkkuun joko sen HDMI:n kautta (voi olla ongelmia resoluution kanssa) tai onhan siinä telkussa ainakin VGA liitäntä. Nuo telkut kun taitaa aika harvat antaa natiiviresoaan HDMI:n kautta tietokoneelle. Miniin kannattaa harkita myös digitikkua ja EyeTV:tä, se on vaan niin kätevä telkkarikäytössä.
Nykyisissä laitteissa kun on nyt kaikissa 802.11n wlan niin nopeus ainakin riittää.
BT näppis ja hiiri voi olla vähän työläs kytkeä vuoron perään miniin ja MacBookiin, mutta onnistuu kyllä.
-
EJMV
Viesti Kirjoittaja EJMV »
MacFinn kirjoitti:Mulla on läppäri ja Mac mini yhdistelmä ja pidän sitä ihanteellisena. Mini on hiljainen ja tyylikäs.
Vaikuttais hyvältä minustakin tuo mini ja Macbook yhdistelmä..
Mitäs mieltä olette siitä, että kannattaako REM:n vähän passailla ton Minin oston kanssa muutaman viikon mahdollista päivitystä?
Entä jos sitä johtoviidakkoa vielä karsitaan telkan vierestä. Löytyykö digitikuista jo kahdenvirittimen ratkaisua, jolloin vois esim digiboxin kanittaa ja ostaa vaik se Airport express jakaan nettiä sinne jonnekin ADSL:n viereen.
Onkos tälläisestä kokemusta mahdollisena näppiksenä olkkarissa? http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=8122
-
Crimson
Viesti Kirjoittaja Crimson »
Nykyisessä Minissä ei taida edelleenkään n-WLANia olla?MacFinn kirjoitti:Nykyisissä laitteissa kun on nyt kaikissa 802.11n wlan niin nopeus ainakin riittää.
Kyllä. Itsellänikin on sellainen vielä joku päivä. Toistaiseksi joutuu johtojen kanssa kikkailemaan, kun liittää MacBookkia olkkariin.EJMV kirjoitti:Vaikuttais hyvältä minustakin tuo mini ja Macbook yhdistelmä..
Ehdottomasti!EJMV kirjoitti:Mitäs mieltä olette siitä, että kannattaako REM:n vähän passailla ton Minin oston kanssa muutaman viikon mahdollista päivitystä?
Eikös noita kahden virittimen vehkeitä ole Elgatollakin? Tai sit tökkää taakse kaksi halpaa Elgaton USB-tikkua.EJMV kirjoitti:Entä jos sitä johtoviidakkoa vielä karsitaan telkan vierestä. Löytyykö digitikuista jo kahdenvirittimen ratkaisua, jolloin vois esim digiboxin kanittaa ja ostaa vaik se Airport express jakaan nettiä sinne jonnekin ADSL:n viereen.
Juttua löytyy ainakin Logitech dinovo edgen toimivuus? -viestiketjusta. Minä ostin Applen BT-näppiksen olkkariin, kun se on niin hemmetin pieni tyylikäs. Toki lisäksi täytyy olla valitettavasti vielä erillinen BT-hiiri.EJMV kirjoitti:Onkos tälläisestä kokemusta mahdollisena näppiksenä olkkarissa? http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=8122
Mac Mini 2 GHz | 4 GB | 500 GB | Lion
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
-
mike.mcfin
Viesti Kirjoittaja mike.mcfin »
Budjetin suhteen hankkisin 24" iMacin ja siihen 4GB muistia. Tarvittaessa voi vetää kuvan myös telkulle jos siltä tuntuu. Tukiasemaksi joko airport-tuotteita tai joku viidenkympin buffalo/linksys.
PC:n jälkeen äänetön iMac isolla näytöllä tuo niin valtavan kontrastin käyttökokemukseen, että sitä ihastelee monta kuukautta jälkikäteen. Tuolla koneella tekee sitten jo ihan mitä tahansa. iMac istuu olohuoneeseen oikein nätisti.
Ja kun yleensä niitä leffoja katsellaan yhdessä niin mielestäni kahta erillistä konetta ei tarvita sen suhteen. Matkakäyttö jää toki uupuman tuolla valinnalla.
PC:n jälkeen äänetön iMac isolla näytöllä tuo niin valtavan kontrastin käyttökokemukseen, että sitä ihastelee monta kuukautta jälkikäteen. Tuolla koneella tekee sitten jo ihan mitä tahansa. iMac istuu olohuoneeseen oikein nätisti.
Ja kun yleensä niitä leffoja katsellaan yhdessä niin mielestäni kahta erillistä konetta ei tarvita sen suhteen. Matkakäyttö jää toki uupuman tuolla valinnalla.
-
mylman
Viesti Kirjoittaja mylman »
Joo mutta onhan tuo nyt verrattoman ruma verrattuna apple bt-näppikseen.EJMV kirjoitti:
Onkos tälläisestä kokemusta mahdollisena näppiksenä olkkarissa? http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=8122
iPod 4G | iPhone | iPhone 3Gs | iPad | MacBookPro | iMac 21.5"
-
p-veli
REM:lle muistutus: mahdolliset lisämuistit kannattaa ostaa jostain muualta kuin apple storesta...
iBook 14", iPod 20 Gt
-
p-veli
Ja rahaakin säästyy tuohon verrattuna kuutisen euroa, kun pitäytyy applen tarjoamassa ratkaisussa.mylman kirjoitti:Joo mutta onhan tuo nyt verrattoman ruma verrattuna apple bt-näppikseen.EJMV kirjoitti:
iBook 14", iPod 20 Gt
-
EJMV
Viesti Kirjoittaja EJMV »
Samaa mieltä.. RUMAp-veli kirjoitti:Ja rahaakin säästyy tuohon verrattuna kuutisen euroa, kun pitäytyy applen tarjoamassa ratkaisussa.mylman kirjoitti:Joo mutta onhan tuo nyt verrattoman ruma verrattuna apple bt-näppikseen.EJMV kirjoitti:
Apple tuotteet tosin on edelleen päheemmän näköisiä 8)
Edit: Herttilei mikä hinta
11 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka