Haluaisitko ensin kenties varmistua tekohengitystaidoistani?Anniel kirjoitti:Minut saa koska vaan viedä veneilemäänTosin uida en osaa, joten joku meripelastustaitoinen tarvis saada matkaseuraks
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
Viesti Kirjoittaja Lare »
Haluaisitko ensin kenties varmistua tekohengitystaidoistani?Anniel kirjoitti:Minut saa koska vaan viedä veneilemäänTosin uida en osaa, joten joku meripelastustaitoinen tarvis saada matkaseuraks
Viesti Kirjoittaja Erño »
Tottakai luit. Ei tullu yllätyksenäkuriton kirjoitti:Luin hätäseen, että Hompun viettelykerho.
Viesti Kirjoittaja amanita »
Lare kirjoitti:Haluaisitko ensin kenties varmistua tekohengitystaidoistani?Anniel kirjoitti:Minut saa koska vaan viedä veneilemäänTosin uida en osaa, joten joku meripelastustaitoinen tarvis saada matkaseuraks
Njaaaa...etpä niinkään hassusti tainnut lukeakaan...kuriton kirjoitti:Luin hätäseen, että Hompun viettelykerho.
Viesti Kirjoittaja maxima »
Täällä on ja toimii kuin... ööh... rullapurje! Jos tuulee, vettä sataa kaatamalla, vene keikkuu ja kaiken lisäksi on väsynyt, on paljon helpompaa sitloorasta vetää yhdestä köydestä purje kiltisti ja kevyesti sisään.amanita kirjoitti:Onkos täällä ketään jolla on rullaiso käytössä? Maailmalla noita on runsaasti, Charter-veneissä varsinkin jo lähes kaikissa uusimmissa. Toimintavarmuudesta kiinnostaa kuulla kovastikin!
Toki, ja sujuvasti heilutan melaa peräsimessä.amanita kirjoitti:Paitövei...sydänhieronnan toi Lare taitaa hallita myöskin?
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Siis miten tää nyt menee, mies seilaa JÄRVELLÄ ja kehuu MERIpelastustaidoillaan. Eihän se nyt noin mene, kai.Lare kirjoitti:Mulla on vaan pulpettivene + 18hv, ja sitten soutuvene, molemmat järviversioita. Ei voi elvistellä.
Viesti Kirjoittaja ptkmit »
No mutta Anniel. Veneillessä ei uida. Vasta ankkuripaikalla, jos haluaa. Seilatessa kun putoaa veneestä niin uimataidosta ei paljon ole hyötyä. Mutta kelluntavälineistä kyllä. Ainakin ruumis pysyy pinnalla kun pelastajat ehtivät paikalle etsimäänAnniel kirjoitti:Minut saa koska vaan viedä veneilemäänTosin uida en osaa, joten joku meripelastustaitoinen tarvis saada matkaseuraks
Lare sää oot ollu ton Repen opissa...vai päinvastoin? Hienot veneethän noi on, kaikki veneet on hienoja!!!Lare kirjoitti:Toki, ja sujuvasti heilutan melaa peräsimessä.amanita kirjoitti:Paitövei...sydänhieronnan toi Lare taitaa hallita myöskin?
Nyt pitää lopettaa, jotta saapi ihmiset jutella itse aiheesta.
Mulla on vaan pulpettivene + 18hv, ja sitten soutuvene, molemmat järviversioita. Ei voi elvistellä.
Viesti Kirjoittaja Pasteur »
Viesti Kirjoittaja Leader dog »
Kyllä kerhoon pääsee. Kaikki ovat kavereita merellä. Niin kuin jo osoitit, ei sitä koskaan tiedä koska kaveria tarvitaan.Leader dog kirjoitti:Pääseehän veneilykerhoon jos veneenä pikku muskeli ; 2450 Arriva 454 cid ulkoputkilla , joten vauhtia ja ääntä on.
Olen ollut huomaavinaan ettei valtaosa purjeveneiliöistä morjesta laisinkaan , vaikkakin olen jopa hinannut yhden purjeveneen satamaan , tosin tuo onnekas veneilijä tarjosi kaljat ja hieman valitteli äänekästä venettäni...?.
Viesti Kirjoittaja Pasteur »
Viesti Kirjoittaja Maza »
Mutta onhan meillä Järvi-Suomen merenkulkupiirikin.MacFinn kirjoitti:Siis miten tää nyt menee, mies seilaa JÄRVELLÄ ja kehuu MERIpelastustaidoillaan. Eihän se nyt noin mene, kai.Lare kirjoitti:Mulla on vaan pulpettivene + 18hv, ja sitten soutuvene, molemmat järviversioita. Ei voi elvistellä.
Viesti Kirjoittaja mutofuto »
Viesti Kirjoittaja Markose »
Viesti Kirjoittaja maxima »
Mikäköhän se nytte oli missä vanhemmat kävivät - joku kurssi jossain jossa (hei, tarviiko sitä nyt tarkemmin tietää?) oli iso allas, johon generoitiin suuria aaltoja ja tuulta ja vesisadetta. Venelehtikin tuon kävi koeajamassa. Noh kuitenkin, siellä opetettiin ettei paukkuliivejä kannattaisi käyttää, sillä ovat erittäin toimintaepävarmoja. Kaikki iskut ja kolaukset mitä liivit kärsivät ovat pahasta ja niin siellä kävikin ettei olikos nyt puolet pamahtaneet kun veteen hypättiin (nämä olivat siis ihmisten omia veneilypaukkuliivejä jotka olivat ottaneet mukaan). Ei kovin hyödyllistä jos tajuttomana puominiskusta tipahtaa mereen.mutofuto kirjoitti:Paukkuliivit vuotaa. Ei oo varaa uusiin. Hukutaan sitten.![]()
Kyllähän tommonen pöristelijä hyvin kerhoon mahtuu! Mitä tulee moikkaamisiin, ainakin minä vilkutan jopa onkijoillekin, olen kyllä kuullut mainitsemastasi seikasta puolin ja toisin. Mut moikkaillaan kun tavataan!Leader dog kirjoitti:Pääseehän veneilykerhoon jos veneenä pikku muskeli ; 2450 Arriva 454 cid ulkoputkilla , joten vauhtia ja ääntä on.
Olen ollut huomaavinaan ettei valtaosa purjeveneiliöistä morjesta laisinkaan , vaikkakin olen jopa hinannut yhden purjeveneen satamaan , tosin tuo onnekas veneilijä tarjosi kaljat ja hieman valitteli äänekästä venettäni...?.
Viesti Kirjoittaja hatey »
Hienoa!Markose kirjoitti: Tulipas muuten juuri liityttyä kannattajajäseneksi Espoon Meripelastusseuraan, suosittelen muillekin tukemaan vapaaehtoista meripelastustyötä. Ei sitä koskaan tiedä vaikka joskus itsekin tarvitsisi apua, on hyvä että meripelastajilla on kalusto kunnossa !
Viesti Kirjoittaja Leader dog »
Hmm, kuka tietää vaikka olisit jo vilkutellutkin tälle kaunokaiselle , sillä edellisellä omistajalla se oli usein Aura-joella papattamassa.amanita kirjoitti:Kyllähän tommonen pöristelijä hyvin kerhoon mahtuu! Mitä tulee moikkaamisiin, ainakin minä vilkutan jopa onkijoillekin, olen kyllä kuullut mainitsemastasi seikasta puolin ja toisin. Mut moikkaillaan kun tavataan!Leader dog kirjoitti:Pääseehän veneilykerhoon jos veneenä pikku muskeli ; 2450 Arriva 454 cid ulkoputkilla , joten vauhtia ja ääntä on.
Hmm... nämä murtovesien immeiset ne on niin MERi-ihmisiä että...MacFinn kirjoitti:Siis miten tää nyt menee, mies seilaa JÄRVELLÄ ja kehuu MERIpelastustaidoillaan. Eihän se nyt noin mene, kai.
Tosin, hukkumistilastojen mukaan meripelastustaidot on suomalaisilla kunnossa mutta järvitaidoista kiikastaa. Meinaan kun Juhannuksena hukkuneista n. 20:stä 19 on hukkunut makeaan veteen ja yksi ehkä suolaiseen. Monena vuonna se yksikin on hukkunut vaikka ämpäriin ennenkuin suolaiseen veteen.
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Viesti Kirjoittaja mylman »
Tajuttoman hyvin liittyy toi kuva tohon tekstiin!NeliX4 kirjoitti:Kemiö - Uusikaupunki välillä tulee pyörittyä. Enimmäkseen Taivassalon lähettyvillä. Kalastus on lähinnä satunnaista, ei todellakaan mitään vetouistelua.
Tuli vaihdettua reilu vuosi sitten vene 620 Flipperistä, kukkaroystävällisempään Terhi f45:een trailerilla. Joskus taas kun rahatilanne sallii, on tuo Flipper hankittava takaisin. Voi lähteä liikenteeseen vaikka huonommallakin kelillä.
Tuossa purkissa on sen verran pieni pulpetti, ettei siihen saa merikorttia mahtumaan. Tilasin jenkeistä nyt sitten karttaplotterikaiun tuohon, joka on tullissa odottamassa. On tuo plotterin käyttö kyllä muuten noloa. Tarvitsee satamassa pitää aina vaan tuota kaikua näkyvissä.
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Olisko nyt?mylman kirjoitti:
Tajuttoman hyvin liittyy toi kuva tohon tekstiin!
NeliX4 kirjoitti:
Kuva: Kalastus on lähinnä satunnaista, ei todellakaan mitään vetouistelua.
Kemiö - Uusikaupunki välillä tulee pyörittyä. Enimmäkseen Taivassalon lähettyvillä.
Tuli vaihdettua reilu vuosi sitten vene 620 Flipperistä, kukkaroystävällisempään Terhi f45:een trailerilla. Joskus taas kun rahatilanne sallii, on tuo Flipper hankittava takaisin. Voi lähteä liikenteeseen vaikka huonommallakin kelillä. Tuossa purkissa on sen verran pieni pulpetti, ettei siihen saa merikorttia mahtumaan. Tilasin jenkeistä nyt sitten karttaplotterikaiun tuohon, joka on tullissa odottamassa. On tuo plotterin käyttö kyllä muuten noloa. Tarvitsee satamassa pitää aina vaan tuota kaikua näkyvissä.