Haluaisitko ensin kenties varmistua tekohengitystaidoistani?Anniel kirjoitti:Minut saa koska vaan viedä veneilemäänTosin uida en osaa, joten joku meripelastustaitoinen tarvis saada matkaseuraks
Hompun veneilykerho
-
Lare
Re: Hompun veneilykerho
Viesti Kirjoittaja Lare »
-
kuriton
-
Erño
Viesti Kirjoittaja Erño »
Tottakai luit. Ei tullu yllätyksenäkuriton kirjoitti:Luin hätäseen, että Hompun viettelykerho.
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
amanita
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Lare kirjoitti:Haluaisitko ensin kenties varmistua tekohengitystaidoistani?Anniel kirjoitti:Minut saa koska vaan viedä veneilemäänTosin uida en osaa, joten joku meripelastustaitoinen tarvis saada matkaseuraks
Njaaaa...etpä niinkään hassusti tainnut lukeakaan...kuriton kirjoitti:Luin hätäseen, että Hompun viettelykerho.
Paitövei...sydänhieronnan toi Lare taitaa hallita myöskin?
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
maxima
Viesti Kirjoittaja maxima »
Täällä on ja toimii kuin... ööh... rullapurje! Jos tuulee, vettä sataa kaatamalla, vene keikkuu ja kaiken lisäksi on väsynyt, on paljon helpompaa sitloorasta vetää yhdestä köydestä purje kiltisti ja kevyesti sisään.amanita kirjoitti:Onkos täällä ketään jolla on rullaiso käytössä? Maailmalla noita on runsaasti, Charter-veneissä varsinkin jo lähes kaikissa uusimmissa. Toimintavarmuudesta kiinnostaa kuulla kovastikin!
"I have a rule: if you're an idiot then don't speak"
-
Lare
Toki, ja sujuvasti heilutan melaa peräsimessä.amanita kirjoitti:Paitövei...sydänhieronnan toi Lare taitaa hallita myöskin?
Nyt pitää lopettaa, jotta saapi ihmiset jutella itse aiheesta.
Mulla on vaan pulpettivene + 18hv, ja sitten soutuvene, molemmat järviversioita. Ei voi elvistellä.
-
MacFinn
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Siis miten tää nyt menee, mies seilaa JÄRVELLÄ ja kehuu MERIpelastustaidoillaan. Eihän se nyt noin mene, kai.Lare kirjoitti:Mulla on vaan pulpettivene + 18hv, ja sitten soutuvene, molemmat järviversioita. Ei voi elvistellä.
Tosin, hukkumistilastojen mukaan meripelastustaidot on suomalaisilla kunnossa mutta järvitaidoista kiikastaa. Meinaan kun Juhannuksena hukkuneista n. 20:stä 19 on hukkunut makeaan veteen ja yksi ehkä suolaiseen. Monena vuonna se yksikin on hukkunut vaikka ämpäriin ennenkuin suolaiseen veteen.
-
ptkmit
Viesti Kirjoittaja ptkmit »
No mutta Anniel. Veneillessä ei uida. Vasta ankkuripaikalla, jos haluaa. Seilatessa kun putoaa veneestä niin uimataidosta ei paljon ole hyötyä. Mutta kelluntavälineistä kyllä. Ainakin ruumis pysyy pinnalla kun pelastajat ehtivät paikalle etsimäänAnniel kirjoitti:Minut saa koska vaan viedä veneilemäänTosin uida en osaa, joten joku meripelastustaitoinen tarvis saada matkaseuraks
Menet kai lentokoneeseenkin vaikket osaa itse lentää.
-
amanita
- Ylläpitäjä
Lare sää oot ollu ton Repen opissa...vai päinvastoin? Hienot veneethän noi on, kaikki veneet on hienoja!!!Lare kirjoitti:Toki, ja sujuvasti heilutan melaa peräsimessä.amanita kirjoitti:Paitövei...sydänhieronnan toi Lare taitaa hallita myöskin?
Nyt pitää lopettaa, jotta saapi ihmiset jutella itse aiheesta.
Mulla on vaan pulpettivene + 18hv, ja sitten soutuvene, molemmat järviversioita. Ei voi elvistellä.
Eikä täällä nyt tartte pullistella....millään....
-
Pasteur
Viesti Kirjoittaja Pasteur »
"Ohoi - peltoa näkyvissä!"
-
Leader dog
Viesti Kirjoittaja Leader dog »
Olen ollut huomaavinaan ettei valtaosa purjeveneiliöistä morjesta laisinkaan , vaikkakin olen jopa hinannut yhden purjeveneen satamaan , tosin tuo onnekas veneilijä tarjosi kaljat ja hieman valitteli äänekästä venettäni...?.
FC-pilviWeikot.
http://www.youtube.com/watch?v=D8Z1SYJ6Lbo
Malmin lentokentän puolesta; www.youtube.com/watch?v=ytaCH19R1cY
-
ptkmit
Kyllä kerhoon pääsee. Kaikki ovat kavereita merellä. Niin kuin jo osoitit, ei sitä koskaan tiedä koska kaveria tarvitaan.Leader dog kirjoitti:Pääseehän veneilykerhoon jos veneenä pikku muskeli ; 2450 Arriva 454 cid ulkoputkilla , joten vauhtia ja ääntä on.
Olen ollut huomaavinaan ettei valtaosa purjeveneiliöistä morjesta laisinkaan , vaikkakin olen jopa hinannut yhden purjeveneen satamaan , tosin tuo onnekas veneilijä tarjosi kaljat ja hieman valitteli äänekästä venettäni...?.
Itsekseen sitten jupistaan moista mölytoosaa.
-
Pasteur
Viesti Kirjoittaja Pasteur »
Jos törmätään johtaja koiraan niin liftataan!
-
Maza
Viesti Kirjoittaja Maza »
Mutta onhan meillä Järvi-Suomen merenkulkupiirikin.MacFinn kirjoitti:Siis miten tää nyt menee, mies seilaa JÄRVELLÄ ja kehuu MERIpelastustaidoillaan. Eihän se nyt noin mene, kai.Lare kirjoitti:Mulla on vaan pulpettivene + 18hv, ja sitten soutuvene, molemmat järviversioita. Ei voi elvistellä.
-
mutofuto
Viesti Kirjoittaja mutofuto »
Kauden eka kisakin meni aivan vatuiks. Kivaa vadelmaa vaan sinnekin.
http://aijaa.fi
MBPr 13" / Thunderbolt Display / ~35TB SSD+HDD+RAID / Nikon - Imagine. / Sony FS
G4 MDD FW800 / iMac G3 DV SE / iPhone 12 mini / iPad Mini 5
-
Markose
Viesti Kirjoittaja Markose »
Kalastuspaatti pääsääntöisesti
Tulipas muuten juuri liityttyä kannattajajäseneksi Espoon Meripelastusseuraan, suosittelen muillekin tukemaan vapaaehtoista meripelastustyötä. Ei sitä koskaan tiedä vaikka joskus itsekin tarvitsisi apua, on hyvä että meripelastajilla on kalusto kunnossa !
-
maxima
Viesti Kirjoittaja maxima »
Mikäköhän se nytte oli missä vanhemmat kävivät - joku kurssi jossain jossa (hei, tarviiko sitä nyt tarkemmin tietää?) oli iso allas, johon generoitiin suuria aaltoja ja tuulta ja vesisadetta. Venelehtikin tuon kävi koeajamassa. Noh kuitenkin, siellä opetettiin ettei paukkuliivejä kannattaisi käyttää, sillä ovat erittäin toimintaepävarmoja. Kaikki iskut ja kolaukset mitä liivit kärsivät ovat pahasta ja niin siellä kävikin ettei olikos nyt puolet pamahtaneet kun veteen hypättiin (nämä olivat siis ihmisten omia veneilypaukkuliivejä jotka olivat ottaneet mukaan). Ei kovin hyödyllistä jos tajuttomana puominiskusta tipahtaa mereen.mutofuto kirjoitti:Paukkuliivit vuotaa. Ei oo varaa uusiin. Hukutaan sitten.![]()
"I have a rule: if you're an idiot then don't speak"
-
amanita
- Ylläpitäjä
Kyllähän tommonen pöristelijä hyvin kerhoon mahtuu! Mitä tulee moikkaamisiin, ainakin minä vilkutan jopa onkijoillekin, olen kyllä kuullut mainitsemastasi seikasta puolin ja toisin. Mut moikkaillaan kun tavataan!Leader dog kirjoitti:Pääseehän veneilykerhoon jos veneenä pikku muskeli ; 2450 Arriva 454 cid ulkoputkilla , joten vauhtia ja ääntä on.
-
hatey
Viesti Kirjoittaja hatey »
Hienoa!Markose kirjoitti: Tulipas muuten juuri liityttyä kannattajajäseneksi Espoon Meripelastusseuraan, suosittelen muillekin tukemaan vapaaehtoista meripelastustyötä. Ei sitä koskaan tiedä vaikka joskus itsekin tarvitsisi apua, on hyvä että meripelastajilla on kalusto kunnossa !
Itse olen miehistöjäsen, tämä on antoisaa toimintaa.
http://www.meripelastus.fi/fi/main.html

Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Leader dog
Viesti Kirjoittaja Leader dog »
Hmm, kuka tietää vaikka olisit jo vilkutellutkin tälle kaunokaiselle , sillä edellisellä omistajalla se oli usein Aura-joella papattamassa.amanita kirjoitti:Kyllähän tommonen pöristelijä hyvin kerhoon mahtuu! Mitä tulee moikkaamisiin, ainakin minä vilkutan jopa onkijoillekin, olen kyllä kuullut mainitsemastasi seikasta puolin ja toisin. Mut moikkaillaan kun tavataan!Leader dog kirjoitti:Pääseehän veneilykerhoon jos veneenä pikku muskeli ; 2450 Arriva 454 cid ulkoputkilla , joten vauhtia ja ääntä on.
FC-pilviWeikot.
http://www.youtube.com/watch?v=D8Z1SYJ6Lbo
Malmin lentokentän puolesta; www.youtube.com/watch?v=ytaCH19R1cY
-
ptkmit
-
Lare
Hmm... nämä murtovesien immeiset ne on niin MERi-ihmisiä että...MacFinn kirjoitti:Siis miten tää nyt menee, mies seilaa JÄRVELLÄ ja kehuu MERIpelastustaidoillaan. Eihän se nyt noin mene, kai.
Tosin, hukkumistilastojen mukaan meripelastustaidot on suomalaisilla kunnossa mutta järvitaidoista kiikastaa. Meinaan kun Juhannuksena hukkuneista n. 20:stä 19 on hukkunut makeaan veteen ja yksi ehkä suolaiseen. Monena vuonna se yksikin on hukkunut vaikka ämpäriin ennenkuin suolaiseen veteen.
Sen opin tänä kesänä, että jos kanootilla lähden vesille, niin laitan sepalustan valmiiksi auki. On nimittäin kiikerää kyytiä äkikseltään.
-
NeliX4
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »

Kuva: Kalastus on lähinnä satunnaista, ei todellakaan mitään vetouistelua.
Kemiö - Uusikaupunki välillä tulee pyörittyä. Enimmäkseen Taivassalon lähettyvillä.
Tuli vaihdettua reilu vuosi sitten vene 620 Flipperistä, kukkaroystävällisempään Terhi f45:een trailerilla. Joskus taas kun rahatilanne sallii, on tuo Flipper hankittava takaisin. Voi lähteä liikenteeseen vaikka huonommallakin kelillä. Tuossa purkissa on sen verran pieni pulpetti, ettei siihen saa merikorttia mahtumaan. Tilasin jenkeistä nyt sitten karttaplotterikaiun tuohon, joka on tullissa odottamassa. On tuo plotterin käyttö kyllä muuten noloa. Tarvitsee satamassa pitää aina vaan tuota kaikua näkyvissä.
[edit] leiskaa päivitetty
-
mylman
Viesti Kirjoittaja mylman »
Tajuttoman hyvin liittyy toi kuva tohon tekstiin!NeliX4 kirjoitti:Kemiö - Uusikaupunki välillä tulee pyörittyä. Enimmäkseen Taivassalon lähettyvillä. Kalastus on lähinnä satunnaista, ei todellakaan mitään vetouistelua.
Tuli vaihdettua reilu vuosi sitten vene 620 Flipperistä, kukkaroystävällisempään Terhi f45:een trailerilla. Joskus taas kun rahatilanne sallii, on tuo Flipper hankittava takaisin. Voi lähteä liikenteeseen vaikka huonommallakin kelillä.
Tuossa purkissa on sen verran pieni pulpetti, ettei siihen saa merikorttia mahtumaan. Tilasin jenkeistä nyt sitten karttaplotterikaiun tuohon, joka on tullissa odottamassa. On tuo plotterin käyttö kyllä muuten noloa. Tarvitsee satamassa pitää aina vaan tuota kaikua näkyvissä.
-
NeliX4
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Olisko nyt?mylman kirjoitti:
Tajuttoman hyvin liittyy toi kuva tohon tekstiin!
NeliX4 kirjoitti:
Kuva: Kalastus on lähinnä satunnaista, ei todellakaan mitään vetouistelua.
Kemiö - Uusikaupunki välillä tulee pyörittyä. Enimmäkseen Taivassalon lähettyvillä.
Tuli vaihdettua reilu vuosi sitten vene 620 Flipperistä, kukkaroystävällisempään Terhi f45:een trailerilla. Joskus taas kun rahatilanne sallii, on tuo Flipper hankittava takaisin. Voi lähteä liikenteeseen vaikka huonommallakin kelillä. Tuossa purkissa on sen verran pieni pulpetti, ettei siihen saa merikorttia mahtumaan. Tilasin jenkeistä nyt sitten karttaplotterikaiun tuohon, joka on tullissa odottamassa. On tuo plotterin käyttö kyllä muuten noloa. Tarvitsee satamassa pitää aina vaan tuota kaikua näkyvissä.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka