JupeK kirjoitti:Tuli sitten ostettua 500 euron tamagotchi.
3G-datan todelliset nopeudet oli kyllä tiedossa, mutta että vielä tänä päivänä saa säätää puhelimenkin kanssa. Aika monta vuotta on kuitenkin jo verkkoa rakennettu.
ja tähän tamagotchiin ollaan sitten sidottu 2 vuodeksi toivottavasti päivittyy softalla. Seuraavalla kerralla mietin kyllä kaksi kertaa kannattaako vaihtaa. Ei se Apple-miehen elo ole aina ruusuilla tanssimista
Apple on jo työstämässä 2.0.1 softaa, joten eiköhän ainakin joitakin korjauksia saada piankin. Itse huomasin tuon 3G ongelman vasta eilen kun menin kaupungin keskustaan jossa 3G toimii. Olin selaamassa sivuja kun puhelin heitti muutamaan kertaan "No service" vaikka palkit oli maksimissa ja olin hyvällä 3G alueella. Itse laitan vielä nämä ongelmat tuon softan piikkiin. Tein puhelimeen restoren ja käytän 5A347 firmistä mutta en usko, että tuolla firmiksellä on vaikutusta puoleen taikka toiseen.
Ihmettelen eniten sitä, että puhelin kotona istuu usein itsepintaisesti GPRS-verkossa vaikka EDGE-verkossa on täysi kenttä kunhan se välillä suostuu EDGEä käyttämään.
Viimeksi muokannut kronos, 16.7.2008 klo 8.49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kuten todettua mulla on juuri tuo EDGE/GPRS-ongelma. Olisin melkein valmis tyytymään siihen, että välillä joutuu kaupungissakin käyttämään EDGE:ä mutta kun tuokaan ei tunnu toimivan.
kronos kirjoitti:Ihmettelen eniten sitä, että puhelin kotona istuu usein itsepintaisesti GPRS-verkossa vaikka EDGE-verkossa on täysi kenttä kunhan se välillä suostuu EDGEä käyttämään.
Soita operaattorille ja kysy mitä ne saa selville; vaihtoehtoja on niin monia, ettei sitä oikein itse pysty ihmettelemään. On mahdollista, että iPhonessa on jotain softavikaa (tai se on tarkoituksellisesti tehty ettei se koko ajan yritä hakea parasta mahdollista verkkoa säästääkseen akkua), ruuhkaa verkossa (EDGE:n puolella ei tilaa) tai sitten verkossa on jotain vikaa (EDGE ei toimi kunnolla).
honpsu kirjoitti:Päivittyykös radiopuolen firmis edes tuolla normi softapäivityksellä? Tuli vain mieleen.
Päivityy, jos sellainen vain on firmiksessä mukana.
Juurikin tästä syystä 1st Gen iPhonen kanssa unlockaus porukat joutui aina kerta toisensa jälkeen unlockien kanssa painimaan, kun lukitus on tehty basebandissa, joka siis on GSM sirun firmis.
Uskoisin kyllä, että edelleen ihan samalla linjalla Apple menee, että baseband pystytään normaalin firmis päivityksen yhteydessä päivittämään.
kronos kirjoitti:Apple on jo työstämässä 2.0.1 softaa, joten eiköhän ainakin joitakin korjauksia saada piankin. Itse huomasin tuon 3G ongelman vasta eilen kun menin kaupungin keskustaan jossa 3G toimii. Olin selaamassa sivuja kun puhelin heitti muutamaan kertaan "No service" vaikka palkit oli maksimissa ja olin hyvällä 3G alueella. Itse laitan vielä nämä ongelmat tuon softan piikkiin. Tein puhelimeen restoren ja käytän 5A347 firmistä mutta en usko, että tuolla firmiksellä on vaikutusta puoleen taikka toiseen.
Ihmettelen eniten sitä, että puhelin kotona istuu usein itsepintaisesti GPRS-verkossa vaikka EDGE-verkossa on täysi kenttä kunhan se välillä suostuu EDGEä käyttämään.
Samaa ongelmaa on täälläkin ollut, keskustassa kävin 3G:llä leikkimässä täysillä tolpilla minkään toimimatta. Muutaman kerran kun nakkasin 3G:n päälle ja pois niin rupesi toimimaan ongelmitta. Ihan selvä softavika.
Soneralla ei täällä ole EDGE-verkkoa joten näiden välillä hyppelemisestä ei ole tietoa. Mutta omalla kämpillä 3G-verkko hyppii samassa kohtaa tietokoneen edessä no servicen ja neljän palkin välillä! Onneksi pidän 3G:tä pois päältä yleensä aina akkua säästääkseni, jonka olen tottunut tekemään kaikilla puhelimilla. Kämpillä nettiyhteytenä toimiikan WLAN, jonka nopeus myöskin heittelee iphonessa..
Kirjoittelinkin tästä jo toiseen viestiketjuun missä asiaa ei juuri noteerattu niin laitetaan nyt tännekin.
Asun itse aivan Helsingin keskustassa, siis takuulla alueela jossa on vahva 3G singnaali. iPhone kuitenkin tiputtaa
nuo kuuluvuus palkit yhteen tai kahteen sen oleessa "lepotilassa" pöydällä makaamassa. Vastaavasti kun puhelimen ottaa pöydältä ja esim
soittaa hyppäävät palkit täyteen viiteen, siis yhdestä palkista suoraan viiteen minun liikkumatta metriäkään. Lisäksi sen aikaa kun puhelinta käyttä
singnaali myös pysyy täydessä viidessä ongelmitta. Omassa päässä laskiskelin että tuo voisi olla virran säästö ominaisuus laskea vastaanottimen tehoa kun puhelinta
ei käytetä mutta tiedä sitten mikä on totuus.
frankh kirjoitti:Kirjoittelinkin tästä jo toiseen viestiketjuun missä asiaa ei juuri noteerattu niin laitetaan nyt tännekin.
Asun itse aivan Helsingin keskustassa, siis takuulla alueela jossa on vahva 3G singnaali. iPhone kuitenkin tiputtaa
nuo kuuluvuus palkit yhteen tai kahteen sen oleessa "lepotilassa" pöydällä makaamassa. Vastaavasti kun puhelimen ottaa pöydältä ja esim
soittaa hyppäävät palkit täyteen viiteen, siis yhdestä palkista suoraan viiteen minun liikkumatta metriäkään. Lisäksi sen aikaa kun puhelinta käyttä
singnaali myös pysyy täydessä viidessä ongelmitta. Omassa päässä laskiskelin että tuo voisi olla virran säästö ominaisuus laskea vastaanottimen tehoa kun puhelinta
ei käytetä mutta tiedä sitten mikä on totuus.
Kannattaisi varmaan kysyä suoraan Applelta, täältä ei löydä kuin tuhat kysymystä ilman vastauksia.
Itse arvelisin kyseessä olevan nimenomaan virransäästö.
Minulla samanlaisia ongelmia eilen. Sain ilmoituksen, että dataverkkoon ei saa yhteyttä. Illemmalla kun iskin piuhan kiinni iPhoneen sain viestin, että operaattoripäivitys saatavilla. Ekat kokemukset hyviä. Nyt näyttää pysyvän himassa 3G päällä ja MobileMen push toiminnotkin tuntuvat toimivan toisin kuin ennen eilis iltaa.
Itselläni first gen. (1.1.3) Iphone ja Soneran asiakkaaksi siirryttyä alkoivat samanlaiset verkko-ongelmat mitä nyt 3G puhelimessa tuntuu olevan. Neljän kuukauden aikana vähän väliä joku kaveri valittaa ettei puhelimeeni saa yhteyttä. Elisan verkossa en moista päässyt kokemaan. Tekniseen tukeen on jo jätetty ongelmaselvitystä...
frankh kirjoitti:
singnaali myös pysyy täydessä viidessä ongelmitta. Omassa päässä laskiskelin että tuo voisi olla virran säästö ominaisuus laskea vastaanottimen tehoa kun puhelinta ei käytetä mutta tiedä sitten mikä on totuus.
Kaikki matkapuhelimet säätelevät tehoaan kentän voimakkuuden mukaan, ja nostavat sitä silloin, kun verkossa ko. laitteen ja tukiaseman välillä liikkuu tavaraa... Palkeista on ihan turha olla huolissaan. Toinen juttu tietysti on, jos puhelin ei löydä kenttää ollenkaan.
Mac-käyttäjä vuodesta 1987
Mac Mini + Apple 24", iPad, AppleTV, Airport Extreme (stereo), iPhone 8GB, iPod Classic 30 GB
Itse en kyllä ole huomannut kyseisiä ongelmia, paitsi työpaikan pukuhuoneessa (Kaukaan sellun konttorirakennus) kenttä oli kadonnut, muutenkin 3G putoaa aina siellä pois, vaikka ulkona on täydet 5 palkkia 3G:tä. Kotona taas vaihtelee 3G:n ja EDGE:n välillä, kuten Nokia N73ME:kin teki.
Sain tänään hieman huolestuttavaa viestiä siitä, että puhelut minulle eivät ole tulleet perille. Ilmoittanut käsittääkseni että numeroon ei saada yhteyttä. 3G oli koko päivän käytössä ja Helsingissä asustelen...
Meillä täällä espoossa ei 3g verkkoa löydä, en kyllä tiedä kuuluisko edes. Mutta samaisessa osoitteessa soneralla joku katvealue läiskä tai vastaava, sillä sonerat ovat kuolleita talon läheisyydessä...
latailin tollasen iNetworkTest ohjelman appstoresta, ja hieman nopeuksia: edgellä 4.797KB/sec, wifillä 149.861KB/sec, wifillä 121.560KB/sec. Nyt täällä itähelsingissä 3g alueella niin 3g näkyy, mutta yhden tolpan varassa, joten testi meni edgen puolelle, joten: 77.169KB/sec.
Liittymässä mulla on tehoplus 1mb ja adsl purkissa 2mb/512, soneralta sekin.
MacNewbie kirjoitti:Sain tänään hieman huolestuttavaa viestiä siitä, että puhelut minulle eivät ole tulleet perille. Ilmoittanut käsittääkseni että numeroon ei saada yhteyttä. 3G oli koko päivän käytössä ja Helsingissä asustelen...
Teitkö numeronsiirron? Jos, niin johtuu usein siitä että operaattorit eivät ole uudelleenohjausta tehneet kunnolla. Yllättävän yleinen virhe ja korjaantuu operaattorille soittamalla.
yore kirjoitti:Minulla samanlaisia ongelmia eilen. Sain ilmoituksen, että dataverkkoon ei saa yhteyttä. Illemmalla kun iskin piuhan kiinni iPhoneen sain viestin, että operaattoripäivitys saatavilla. Ekat kokemukset hyviä. Nyt näyttää pysyvän himassa 3G päällä ja MobileMen push toiminnotkin tuntuvat toimivan toisin kuin ennen eilis iltaa.
yore kirjoitti:Minulla samanlaisia ongelmia eilen. Sain ilmoituksen, että dataverkkoon ei saa yhteyttä. Illemmalla kun iskin piuhan kiinni iPhoneen sain viestin, että operaattoripäivitys saatavilla. Ekat kokemukset hyviä. Nyt näyttää pysyvän himassa 3G päällä ja MobileMen push toiminnotkin tuntuvat toimivan toisin kuin ennen eilis iltaa.
Operaattoripäivitys? Siis tämä 2.0.1?
Ei vaan jotain Soneran asetuksia se korjailee yms.
Operaattoripäivitys? Siis tämä 2.0.1?
Ei vaan jotain Soneran asetuksia se korjailee yms.
Pitänee käyttää johdossa, kun pääsee kotiin. Eli iTunesin kautta tulee