ja tähän tamagotchiin ollaan sitten sidottu 2 vuodeksiJupeK kirjoitti:Tuli sitten ostettua 500 euron tamagotchi.
3G-datan todelliset nopeudet oli kyllä tiedossa, mutta että vielä tänä päivänä saa säätää puhelimenkin kanssa. Aika monta vuotta on kuitenkin jo verkkoa rakennettu.
iPhonen kuuluvuus-/verkko-ongelmia?
-
cossuesco
Re: iPhonen kuuluvuus-/verkko-ongelmia?
Viesti Kirjoittaja cossuesco »
-
kronos
Viesti Kirjoittaja kronos »
Ihmettelen eniten sitä, että puhelin kotona istuu usein itsepintaisesti GPRS-verkossa vaikka EDGE-verkossa on täysi kenttä kunhan se välillä suostuu EDGEä käyttämään.
-
Temex
Viesti Kirjoittaja Temex »
-
miikka
Viesti Kirjoittaja miikka »
Soita operaattorille ja kysy mitä ne saa selville; vaihtoehtoja on niin monia, ettei sitä oikein itse pysty ihmettelemään. On mahdollista, että iPhonessa on jotain softavikaa (tai se on tarkoituksellisesti tehty ettei se koko ajan yritä hakea parasta mahdollista verkkoa säästääkseen akkua), ruuhkaa verkossa (EDGE:n puolella ei tilaa) tai sitten verkossa on jotain vikaa (EDGE ei toimi kunnolla).kronos kirjoitti:Ihmettelen eniten sitä, että puhelin kotona istuu usein itsepintaisesti GPRS-verkossa vaikka EDGE-verkossa on täysi kenttä kunhan se välillä suostuu EDGEä käyttämään.
-
Mika73
Viesti Kirjoittaja Mika73 »
Onko tuosta jossain lisää tietoa?kronos kirjoitti:Apple on jo työstämässä 2.0.1 softaa, joten eiköhän ainakin joitakin korjauksia saada piankin. .
-
inf
Viesti Kirjoittaja inf »
Eipä ole mitään tietoja tihkunut julkisuuteen. Veikkaan että jotain pieniä bugikorjauksia vaan luvassa.Mika73 kirjoitti:Onko tuosta jossain lisää tietoa?kronos kirjoitti:Apple on jo työstämässä 2.0.1 softaa, joten eiköhän ainakin joitakin korjauksia saada piankin. .
-
masa
Viesti Kirjoittaja masa »
-
honpsu
Viesti Kirjoittaja honpsu »
iPhone 4 32Gb
-
ranson
Viesti Kirjoittaja ranson »
Päivityy, jos sellainen vain on firmiksessä mukana.honpsu kirjoitti:Päivittyykös radiopuolen firmis edes tuolla normi softapäivityksellä? Tuli vain mieleen.
Juurikin tästä syystä 1st Gen iPhonen kanssa unlockaus porukat joutui aina kerta toisensa jälkeen unlockien kanssa painimaan, kun lukitus on tehty basebandissa, joka siis on GSM sirun firmis.
Uskoisin kyllä, että edelleen ihan samalla linjalla Apple menee, että baseband pystytään normaalin firmis päivityksen yhteydessä päivittämään.
-
vemssi
Viesti Kirjoittaja vemssi »
Kyllä se tulossa on, sillä täällä se on ollut jo melkein viikon.
-
reboad
Viesti Kirjoittaja reboad »
Samaa ongelmaa on täälläkin ollut, keskustassa kävin 3G:llä leikkimässä täysillä tolpilla minkään toimimatta. Muutaman kerran kun nakkasin 3G:n päälle ja pois niin rupesi toimimaan ongelmitta. Ihan selvä softavika.kronos kirjoitti:Apple on jo työstämässä 2.0.1 softaa, joten eiköhän ainakin joitakin korjauksia saada piankin. Itse huomasin tuon 3G ongelman vasta eilen kun menin kaupungin keskustaan jossa 3G toimii. Olin selaamassa sivuja kun puhelin heitti muutamaan kertaan "No service" vaikka palkit oli maksimissa ja olin hyvällä 3G alueella. Itse laitan vielä nämä ongelmat tuon softan piikkiin. Tein puhelimeen restoren ja käytän 5A347 firmistä mutta en usko, että tuolla firmiksellä on vaikutusta puoleen taikka toiseen.
Ihmettelen eniten sitä, että puhelin kotona istuu usein itsepintaisesti GPRS-verkossa vaikka EDGE-verkossa on täysi kenttä kunhan se välillä suostuu EDGEä käyttämään.
Soneralla ei täällä ole EDGE-verkkoa joten näiden välillä hyppelemisestä ei ole tietoa. Mutta omalla kämpillä 3G-verkko hyppii samassa kohtaa tietokoneen edessä no servicen ja neljän palkin välillä! Onneksi pidän 3G:tä pois päältä yleensä aina akkua säästääkseni, jonka olen tottunut tekemään kaikilla puhelimilla. Kämpillä nettiyhteytenä toimiikan WLAN, jonka nopeus myöskin heittelee iphonessa..
-
MasBe
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Täällä foorumilla vai täällä sulla? Täällä foorumilla ei varmaankaan ole ollut, kun se ei vielä ole valmisvemssi kirjoitti:Kyllä se tulossa on, sillä täällä se on ollut jo melkein viikon.
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
frankh
Viesti Kirjoittaja frankh »
Asun itse aivan Helsingin keskustassa, siis takuulla alueela jossa on vahva 3G singnaali. iPhone kuitenkin tiputtaa
nuo kuuluvuus palkit yhteen tai kahteen sen oleessa "lepotilassa" pöydällä makaamassa. Vastaavasti kun puhelimen ottaa pöydältä ja esim
soittaa hyppäävät palkit täyteen viiteen, siis yhdestä palkista suoraan viiteen minun liikkumatta metriäkään. Lisäksi sen aikaa kun puhelinta käyttä
singnaali myös pysyy täydessä viidessä ongelmitta. Omassa päässä laskiskelin että tuo voisi olla virran säästö ominaisuus laskea vastaanottimen tehoa kun puhelinta
ei käytetä mutta tiedä sitten mikä on totuus.
-
vle
Viesti Kirjoittaja vle »
Kannattaisi varmaan kysyä suoraan Applelta, täältä ei löydä kuin tuhat kysymystä ilman vastauksia.frankh kirjoitti:Kirjoittelinkin tästä jo toiseen viestiketjuun missä asiaa ei juuri noteerattu niin laitetaan nyt tännekin.
Asun itse aivan Helsingin keskustassa, siis takuulla alueela jossa on vahva 3G singnaali. iPhone kuitenkin tiputtaa
nuo kuuluvuus palkit yhteen tai kahteen sen oleessa "lepotilassa" pöydällä makaamassa. Vastaavasti kun puhelimen ottaa pöydältä ja esim
soittaa hyppäävät palkit täyteen viiteen, siis yhdestä palkista suoraan viiteen minun liikkumatta metriäkään. Lisäksi sen aikaa kun puhelinta käyttä
singnaali myös pysyy täydessä viidessä ongelmitta. Omassa päässä laskiskelin että tuo voisi olla virran säästö ominaisuus laskea vastaanottimen tehoa kun puhelinta
ei käytetä mutta tiedä sitten mikä on totuus.
Itse arvelisin kyseessä olevan nimenomaan virransäästö.
-
yore
Viesti Kirjoittaja yore »
-
TommyI
Viesti Kirjoittaja TommyI »
-
PowerBook_165c
Viesti Kirjoittaja PowerBook_165c »
Kaikki matkapuhelimet säätelevät tehoaan kentän voimakkuuden mukaan, ja nostavat sitä silloin, kun verkossa ko. laitteen ja tukiaseman välillä liikkuu tavaraa... Palkeista on ihan turha olla huolissaan. Toinen juttu tietysti on, jos puhelin ei löydä kenttää ollenkaan.frankh kirjoitti: Asun itse aivan Helsingin keskustassa, siis takuulla alueela jossa on vahva 3G singnaali. iPhone kuitenkin tiputtaa
singnaali myös pysyy täydessä viidessä ongelmitta. Omassa päässä laskiskelin että tuo voisi olla virran säästö ominaisuus laskea vastaanottimen tehoa kun puhelinta ei käytetä mutta tiedä sitten mikä on totuus.
Mac Mini + Apple 24", iPad, AppleTV, Airport Extreme (stereo), iPhone 8GB, iPod Classic 30 GB
-
Vänrikki
Viesti Kirjoittaja Vänrikki »
-
MacNewbie
Viesti Kirjoittaja MacNewbie »
-
Quebec
Viesti Kirjoittaja Quebec »
latailin tollasen iNetworkTest ohjelman appstoresta, ja hieman nopeuksia: edgellä 4.797KB/sec, wifillä 149.861KB/sec, wifillä 121.560KB/sec. Nyt täällä itähelsingissä 3g alueella niin 3g näkyy, mutta yhden tolpan varassa, joten testi meni edgen puolelle, joten: 77.169KB/sec.
Liittymässä mulla on tehoplus 1mb ja adsl purkissa 2mb/512, soneralta sekin.
-iPhone 4
-iPad 3rd gen
-
Lionel Mandrake
Viesti Kirjoittaja Lionel Mandrake »
Teitkö numeronsiirron? Jos, niin johtuu usein siitä että operaattorit eivät ole uudelleenohjausta tehneet kunnolla. Yllättävän yleinen virhe ja korjaantuu operaattorille soittamalla.MacNewbie kirjoitti:Sain tänään hieman huolestuttavaa viestiä siitä, että puhelut minulle eivät ole tulleet perille. Ilmoittanut käsittääkseni että numeroon ei saada yhteyttä. 3G oli koko päivän käytössä ja Helsingissä asustelen...
-
Mika73
Operaattoripäivitys? Siis tämä 2.0.1?yore kirjoitti:Minulla samanlaisia ongelmia eilen. Sain ilmoituksen, että dataverkkoon ei saa yhteyttä. Illemmalla kun iskin piuhan kiinni iPhoneen sain viestin, että operaattoripäivitys saatavilla. Ekat kokemukset hyviä. Nyt näyttää pysyvän himassa 3G päällä ja MobileMen push toiminnotkin tuntuvat toimivan toisin kuin ennen eilis iltaa.
-
inf
Viesti Kirjoittaja inf »
Ei vaan jotain Soneran asetuksia se korjailee yms.Mika73 kirjoitti:Operaattoripäivitys? Siis tämä 2.0.1?yore kirjoitti:Minulla samanlaisia ongelmia eilen. Sain ilmoituksen, että dataverkkoon ei saa yhteyttä. Illemmalla kun iskin piuhan kiinni iPhoneen sain viestin, että operaattoripäivitys saatavilla. Ekat kokemukset hyviä. Nyt näyttää pysyvän himassa 3G päällä ja MobileMen push toiminnotkin tuntuvat toimivan toisin kuin ennen eilis iltaa.
-
Mika73
Pitänee käyttää johdossa, kun pääsee kotiin. Eli iTunesin kautta tuleeinf kirjoitti:Ei vaan jotain Soneran asetuksia se korjailee yms.Mika73 kirjoitti:Operaattoripäivitys? Siis tämä 2.0.1?yore kirjoitti:Minulla samanlaisia ongelmia eilen. Sain ilmoituksen, että dataverkkoon ei saa yhteyttä. Illemmalla kun iskin piuhan kiinni iPhoneen sain viestin, että operaattoripäivitys saatavilla. Ekat kokemukset hyviä. Nyt näyttää pysyvän himassa 3G päällä ja MobileMen push toiminnotkin tuntuvat toimivan toisin kuin ennen eilis iltaa.
-
rahika03
Viesti Kirjoittaja rahika03 »
- Ongelmat tosiaan tuntuu olevan Sonerassa ei itse puhelimessa.
Olen testannut Soneran korttia Motorolassa sekä Nokialaisessa ja samoja verkkokatoamisia tapahtuu + välillä ei saa vaan yhteyttä.
Myös serkullani on havaittu toisella paikkakunnalla Nokian puhelimella ja Soneran liittymällä prikuulleen samoja ongelmia!
(toisaalta itselläni 3g pysyy päällä ja kantaa alueen rajalle asti yllättävän hyvin paremmin kuin Motolla)
--> Asiasta mainostettu kyllä Soneraa mutta asiakaspalvelu tyylii nauraa naamalle.. "rSF" "DFC"
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka