![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Viesti Kirjoittaja leoNico »
Viesti Kirjoittaja ScorpioN »
No siis voinen raottaa omia kokemuksiani. Tuossa olikohan öbaut viikko puoltoista sitten satuin kaappaamaan huuto.netistä ilmoituksen jossa joku 3G mallia myi. Pistin viestiä ja kaupat tehtiin. Aktivointi suoritettiin (aluksi telefinlandin prepaidilla, jotta pääsi näpräämään) iTunesilla ookoo, ainoa mikä pitää tehdä on tuo oman vastaajanumeron vaihto tuolla puhepostipuolella.Sparta kirjoitti:ok, ajattelin vain että ei kai kukaan nyt suostu omaansa myymään.![]()
En usko että tuossa on mitään ongelmaa koska prepaidiinkin luurin voi aktivoida, eikä puhelin tiedä kenen nimissä prepaid on. Kokeilemalla toki varmaan selviää parhaiten.
Viesti Kirjoittaja Topsi »
Mielestäni FAQ:ssa olisi asiallista mainita myös italian tilanne. Eli italiasta saa täysin lukitsematonta iPhonea 499/569 hintaan.rantom kirjoitti:Ensimmäinen postaus päivitetty, pahoittelut myöhästyneestä päivityksestä.
Viesti Kirjoittaja ovib »
Viesti Kirjoittaja ilari70 »
Viesti Kirjoittaja Escobar75 »
Viesti Kirjoittaja harri »
Ei kannata budjaa landella :-)Escobar75 kirjoitti:et olemme niin takapajulassa ja Sjk vielä sysemmässä ettei pääse etes näkemään ku kuvista näitä laitteita, puhun siis ipod touch (ei löydy koko pitäjästä), iphone (Vaasas vissiin lähin sonerapiste)
Viesti Kirjoittaja Kimble »
Viesti Kirjoittaja Tiketti »
Itselläni on aivan sama tilanne. Soitin asiasta Soneran asiakaspalveluun ja sieltä sanottiin, että minun tulisi ottaa firmalta "matkapuhelinasioista vastaava henkilö" mukaan myyntipisteeseen ja hänen allekirjoittaa sopimus, jolla liittymä vaihdetaan kytkyliittymäksi. En tätä suostunut suoralta kädeltä uskomaan, joten juttelin vielä yritysasiakaspuolen asiakaspalvelijan kanssa ja hän sanoi, että myöskin yritykseltä valtakirja liittymätyypin vaihtoon riittää. Soneran asiakaspalvelu ei siis tarjonnut muuta vaihtoehtoa kuin tuon yritysliittymän vaihtamista kytkyksi.Kimble kirjoitti:Minulla on käytössäni työnantajan maksama ja omistama Soneran liittymä.
Onko niin että minun on edelleen otettava Soneralta kahden euron "Minun Sonera" (karsea tuotenimi muuten) jotta saan iPhonen ulos myymälästä?
Viesti Kirjoittaja aekl »
Kyseessä on näkemys ero:Kimble kirjoitti:En tähän suoraa vastausta hakemalla löytänyt.
Minulla on käytössäni työnantajan maksama ja omistama Soneran liittymä.
Onko niin että minun on edelleen otettava Soneralta kahden euron "Minun Sonera" (karsea tuotenimi muuten) jotta saan iPhonen ulos myymälästä?
Tuntuu nimittäin täysin älyttömältä maksaa Soneralle 24 x 2€ kuukaudessa siitä ilosta, että asioin heidän myymälässään 15 minuuttia.
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Viesti Kirjoittaja ossy »
Viesti Kirjoittaja palevale »
Viesti Kirjoittaja MarkoK »
Viesti Kirjoittaja Escobar75 »
jatketaan Offtopicina:harri kirjoitti:Ei kannata budjaa landella :-)Escobar75 kirjoitti:et olemme niin takapajulassa ja Sjk vielä sysemmässä ettei pääse etes näkemään ku kuvista näitä laitteita, puhun siis ipod touch (ei löydy koko pitäjästä), iphone (Vaasas vissiin lähin sonerapiste)
-Harri
Viesti Kirjoittaja ejm »
Kannattaa ;-) kuukausi mökillä Pyhäjoella! Keuhkot täynnä puhdasta meri-ilmaa ja mieli kuin varsalla. iPhonen hain Tampereelta ( landelta) lomareissulla kaoottiseen remppahelsinkiin. Kotoa Kokkolasta hakureissu Vaasaan olis tehnyt edestakas vain 3 tuntia. Pääkaupunkiseudullahan 3 tuntia on normaali kauppareissu erikoisliikkeeseen, meille kesti ruoan saanti 1,5t Helsingin keskustassa ja matkat majapaikkaan kantakaupungin alueella saman. Sattui lämmin turistipäivä ja kaupunki palkitsi ostovoimaa ratikkaseisokeilla!harri kirjoitti:Ei kannata budjaa landella :-)Escobar75 kirjoitti:et olemme niin takapajulassa ja Sjk vielä sysemmässä ettei pääse etes näkemään ku kuvista näitä laitteita, puhun siis ipod touch (ei löydy koko pitäjästä), iphone (Vaasas vissiin lähin sonerapiste)
-Harri
Näin se on ilmeisesti tehtävä. Olen kohtuullisen varma ettei työnantajani lähde mitään 24kk kytkysopimuksia tekemään. Tämä lienee monen muunkin yrityksen kanta; noin pitkiä sitoumuksia vältetään kuin ruttoa.Tiketti kirjoitti:Kaiken vaivan välttämiseksi avaan siis tuon Minun Sonera [sic] -liittymän ja maksan iPhonen hinnan päälle 48 €; sim-kortin pistän sivuun ja käytän firman liittymällä.
Aijai mikä poru syntyisi Iltalehden etusivulla (vähintäänkin), jos jonkin Nokian uuden puhelinmallin saaminen taskuun vaatisi kahden vuoden laskutussopimuksen tekoa operaattorin kanssa.palevale kirjoitti:Turha syyttää Soneraa siitä, että ovat olleet Elisaa tehokkaampia neuvottelupöydässä Applen kanssa.
Löysin tuolta toiselta omppufoorumilta tällaisen topicin, minkä mukaan Soneralla EI olisi yksinoikeutta..Kimble kirjoitti:Sonera vain latoi tarpeeksi dollareita Applelle jotta sai iPhonen yksinoikeuden jollekin ajalle..palevale kirjoitti:Turha syyttää Soneraa siitä, että ovat olleet Elisaa tehokkaampia neuvottelupöydässä Applen kanssa.
Viesti Kirjoittaja kronos »
Eiköhän tässä painanut Applen puolella enemmän se, että valitsemalla Soneran Apple sai samalla kertaa hoidettua useamman maan haltuunsa. Elisa on kuitenkin pieni pelaaja sitten kun mennään suomen ulkopuolelle.Kimble kirjoitti:Aijai mikä poru syntyisi Iltalehden etusivulla (vähintäänkin), jos jonkin Nokian uuden puhelinmallin saaminen taskuun vaatisi kahden vuoden laskutussopimuksen tekoa operaattorin kanssa.palevale kirjoitti:Turha syyttää Soneraa siitä, että ovat olleet Elisaa tehokkaampia neuvottelupöydässä Applen kanssa.
Sonera vain latoi tarpeeksi dollareita Applelle jotta sai iPhonen yksinoikeuden jollekin ajalle, en minä tuota välttämättä tehokkaaksi neuvotteluksi kutsuisi.
Ketuttaa kun sitä iPhonea ei voi mennä rahalla ostamaan! Sonera ei pysty olemassa olevalle asiakkaalleen tarjoamaan iPhonea käyttöön ilman että pitää allekirjoittaa 24kk laskutussopimus. Suoraan sanoen kakka toimintaa ja täysin keinotekoista asiakasrekisterin lihottamista, jolla voi retostella lehdistötiedotteissa. Ilmeisesti Soneralla on tarkoituksena saada lisää 2€ kuussa maksavia uusia asiakkaita ja suututtaa 250€ kuukaudessa maksavia vanhoja asiakkaita.
Minä en tätä ymmärrä ja siksi muuttuu jo tekstikin karheaksi.
Mrrr... Lisää kahvia...
Viesti Kirjoittaja Pbman »
Mutta Elisalla on taustajoukoissaan Vodafone, joka ei ole enää niin kovin pieni pelaaja ja jolla on jo iPhone myynti. Siksi minä olisin talvella laittanut roponi ennemmin Elisalle kuin Soneralle jos olisi Suomen operaattorista lyöty vetoa.kronos kirjoitti:Eiköhän tässä painanut Applen puolella enemmän se, että valitsemalla Soneran Apple sai samalla kertaa hoidettua useamman maan haltuunsa. Elisa on kuitenkin pieni pelaaja sitten kun mennään suomen ulkopuolelle.Kimble kirjoitti:Aijai mikä poru syntyisi Iltalehden etusivulla (vähintäänkin), jos jonkin Nokian uuden puhelinmallin saaminen taskuun vaatisi kahden vuoden laskutussopimuksen tekoa operaattorin kanssa.palevale kirjoitti:Turha syyttää Soneraa siitä, että ovat olleet Elisaa tehokkaampia neuvottelupöydässä Applen kanssa.
Sonera vain latoi tarpeeksi dollareita Applelle jotta sai iPhonen yksinoikeuden jollekin ajalle, en minä tuota välttämättä tehokkaaksi neuvotteluksi kutsuisi.
Ketuttaa kun sitä iPhonea ei voi mennä rahalla ostamaan! Sonera ei pysty olemassa olevalle asiakkaalleen tarjoamaan iPhonea käyttöön ilman että pitää allekirjoittaa 24kk laskutussopimus. Suoraan sanoen kakka toimintaa ja täysin keinotekoista asiakasrekisterin lihottamista, jolla voi retostella lehdistötiedotteissa. Ilmeisesti Soneralla on tarkoituksena saada lisää 2€ kuussa maksavia uusia asiakkaita ja suututtaa 250€ kuukaudessa maksavia vanhoja asiakkaita.
Minä en tätä ymmärrä ja siksi muuttuu jo tekstikin karheaksi.
Mrrr... Lisää kahvia...
Edit: Typo
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Mutta Vodafonea ei ehkä valittu siksi, että maissa joissa he toimivat, on Applella jo yhteistyökumppanina toinen operaattori yksinoikeus-sopparillaPbman kirjoitti:kronos kirjoitti:Mutta Elisalla on taustajoukoissaan Vodafone, joka ei ole enää niin kovin pieni pelaaja ja jolla on jo iPhone myynti. Siksi minä olisin talvella laittanut roponi ennemmin Elisalle kuin Soneralle jos olisi Suomen operaattorista lyöty vetoa.Kimble kirjoitti:
Eiköhän tässä painanut Applen puolella enemmän se, että valitsemalla Soneran Apple sai samalla kertaa hoidettua useamman maan haltuunsa. Elisa on kuitenkin pieni pelaaja sitten kun mennään suomen ulkopuolelle.
Viesti Kirjoittaja Pbman »
Mutta Elisalla on taustajoukoissaan Vodafone, joka ei ole enää niin kovin pieni pelaaja ja jolla on jo iPhone myynti. Siksi minä olisin talvella laittanut roponi ennemmin Elisalle kuin Soneralle jos olisi Suomen operaattorista lyöty vetoa.[/quote][/quote]MasBe kirjoitti: Eiköhän tässä painanut Applen puolella enemmän se, että valitsemalla Soneran Apple sai samalla kertaa hoidettua useamman maan haltuunsa. Elisa on kuitenkin pieni pelaaja sitten kun mennään suomen ulkopuolelle.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”