Voi mennä hiukan off-topic mutta kun tämä on irvokkaan hienoa.
Soneralta tuli internetin tökkimisen takia Helpsonin lahjakortti 10 €. Kokeilin heidän sivuillaan olevaa hakua sanoilla osx, os x, Mac, iPhone ja apple josko heillä olisi jotain tietoa mäkeistä.
Vastaukset oli hakusanoilla osx ja os x
"Tiedostojen kopiointi
Jokainen tietokone hajoaa joskus. Kun se hetki koittaa, on hyvä tietää, että esimerkiksi vuosien mittaan ottamasi digikuvat eivät menneet tietokoneen mukana. Asiantuntijamme kopioi haluamasi tiedostot tietokoneeltasi CD-, DVD -levyille tai toiselle tietokoneelle." Hintaa tuolla oli 30 €, kun kävin sen palveluista katsomassa.
Hakusanoilla Mac, iPhone ja apple
"Ei tuloksia. Valitettavasti emme löytäneet ongelmaasi suoraan vastaavaa palvelua, mutta voit aina ottaa yhteyttä Helpson Puhelintukeen tai kokeilla hakua uudestaan. "
Haulla pelkkä virusturva hakuoraakkeli vastasi "Virusten poisto.
Tämän päivän tietokonemaailma on täynnä erilaisia viruksia ja haittaohjelmia. Tarkistamme tietokoneesi virusten ja haittaohjelmien varalta ja poistamme ne." Hintaa tuollakin oli 30 €.
Uusi haku virusturva mac ja vastaus oli
"Ei tuloksia.
Valitettavasti emme löytäneet ongelmaasi suoraan vastaavaa palvelua, mutta voit aina ottaa yhteyttä Helpson Puhelintukeen tai kokeilla hakua uudestaan."
Soittaminen niille maksaa 1,99€ + pvm/mpm eli tuolla 10€ saisi peräti 5 min ongelmanratkaisuaikaa.
Siis tunti maksaa vain 120€ ja vähän päälle.
Mikä tässä on kaikkein hienointa? Se, että tämä internetyhteyksissä ollut katkos tapahtui lahjakortissa olleen saatteen mukaan 15.9.
Näitä katkoksia ja tökkimisiä on ollut niin paljon, että en edes pysty mitenkään muistamaan tuota yksittäistä tapahtumaa normaalista poikkeavana toimintana.
Lopputulos on että sapettaa vielä enemmän tuo Soneran touhu. Olisivat suoraan vähentäneet sen 10 € laskusta ja jättäneet lähettämättä mainoskirjeet ja lahjakortin, jolla en tee mitään. Hienosti toteutettu mainoskampanja.
t. isoP
P.S. Tietoturvan asentamista asiantuntijan mukana tuomalla ohjelmistolla vois kokeilla, se kun maksaa vain 30 € ja heidän palvelussaan sanotaan näin "Tietoturva ohjelmisto voi olla itsesi hankkima tai asiantuntijamme mukanaan tuoma."
P.P.S. Nyt on internetyhteys pari päivää toiminut lähes kunnolla. Pitäisiköhän soittaa ja kysyä missä on vika. Ei tarvinnut, toiminta palasi normaaliksi.
Soneran internetyhteys pätkii mutta onneksi on Helpson
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 19.2.2008 klo 21.56
Soneran internetyhteys pätkii mutta onneksi on Helpson
Viesti Kirjoittaja IsoP »
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 20.8.2007 klo 22.02
- Paikkakunta: Espoo
Re: Soneran internetyhteys pätkii mutta onneksi on Helpson
Viesti Kirjoittaja ih »
Saman lahjakortin laittoivat minullekin. Samalta 15.9 päivältä laittoivat korvaukseksi, silloinhan taisi sirinällä jotain laajempia ongelmia olla. Minun tapauksessani tämän taas tekee hassuksi, että mitään ongelmia ei yhteydessä ole ollut reiluun puoleentoista vuoteen. Kyseessä kuitulittymä, jonka luotettavuus lienee adsl tms. yhteyksiä luotettavampi.
Vaan mitähän hittoa tuolla lahjakortilla nyt tekisi. Soitanko piruuttani muutaman oluen jälkeen ja kyselen tyhmiä? "Näytöllä lukee push any button, näppäimistössä ei sellaista ole, mitä tehdä?".
Vaan mitähän hittoa tuolla lahjakortilla nyt tekisi. Soitanko piruuttani muutaman oluen jälkeen ja kyselen tyhmiä? "Näytöllä lukee push any button, näppäimistössä ei sellaista ole, mitä tehdä?".
-
- Viestit: 3192
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 5.04
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Soneran internetyhteys pätkii mutta onneksi on Helpson
Viesti Kirjoittaja vesku »
Jospa mie vastaan ku tunnetusti assiasta jotain tiiän...
Toi Helpson-lahjakortti laitettiin sen takia kun ihmisten (win-) tietokoneissa jäi ongelma päälle vaikka itse verkkovika saatiin (lopulta) korjattua. Tämä sitten luonnonlain omaisella vääjäämättömyydellä johti asiakaspalveluiden tukkeutumiseen, vaikka "vika" siis oli asiakkaan laitteissa. Helpsonia on juurikin tuon maksullisuuden vuoksi vähän vaikea tällaisissa tapauksissa perustella. Sieltä kuitenkin löytyy tietotaito näissä jutuissa ja tosiaan, viisi minuuttia tuohon vikaan riittää loistavasti (voivat ottaa etäyhteyden jos asiakas on ns. "käsi"). Ja tosiaan, on tästä markkinoinnillinenkin hyöty (ja säästö) sen sijaan että 400.000 asiakkaalle olisi annettu 10€ alennus kk-maksusta jo määritellyn hyvityksen lisäksi (hyvitystä pitää itse hakea, tietysti).
Helpsonnilta ei hakuja Macille löydy ku he eivät sitä tue (eivät myöskään Linuxia). Toistaiseksi. Road showssansa kysyessäni kertoivat syyksi "kun ei niissä ole vikoja". Siis niitä vikoja joita 99,99% asiakaspuheluista koskee. Kertoivat että suurin osa heidän työntekijöistään on kyllä siviilissä Macisteja/Linux-jengiä, ja juuri tuosta em. syystä.
Helpsonin hintaan sen verran että voit kyllä verrata sitä muihin vastaaviin. Jos siis semmoisia löydät. Puhumattakaan jos sen windows-rohjakkeensa lähtee roudaamaan huoltoon, jossa pelkkä työn vastaanotto maksaa viiskymppiä. Sitäpaitsi jos ei Helpson osaa auttaa, lasku hyvitetään eli sitä ei tarvii maksaa.
Voihan sen kortin käyttää vaikkei tarviis. Eniten siinä kuitenkin tekee hallaa oikealle tarvitsijalle joka kenties joutuu jonottamaan sen vuoksi.
Kuluttajajärjestön tekemän tutkimuksen mukaan kuulemma yli 95% Helpsonin asiakkaista on ollut tyytyväisiä tai erittäin tyytyväisiä. Tiiä hänestä sitten kun en ole tarvinnut. Windows-käyttäjät ovat moista kyllä kaivanneet (siis tämä perusjengi joka ostaa marketti-PC:n eikä ymmärrä tietotekniikasta a) yhtään ja b) mitään).
IsoP: olet kai ollut pätkimisestä yhteydessä tekniseen asiakaspalveluun (0206-90101)? Vastoin yleistä uskomusta, Sonera ei todellakaan aktiivisesti seuraa yksittäisten liittymien toimintaa vaan vian (jollainen tuo selvästi on) korjaaminen edellyttää kyllä asiakkaan aktiivisuutta. Laita vaikka mulle privana yhteystiedot niin laitan soittopyynnön.
Toi Helpson-lahjakortti laitettiin sen takia kun ihmisten (win-) tietokoneissa jäi ongelma päälle vaikka itse verkkovika saatiin (lopulta) korjattua. Tämä sitten luonnonlain omaisella vääjäämättömyydellä johti asiakaspalveluiden tukkeutumiseen, vaikka "vika" siis oli asiakkaan laitteissa. Helpsonia on juurikin tuon maksullisuuden vuoksi vähän vaikea tällaisissa tapauksissa perustella. Sieltä kuitenkin löytyy tietotaito näissä jutuissa ja tosiaan, viisi minuuttia tuohon vikaan riittää loistavasti (voivat ottaa etäyhteyden jos asiakas on ns. "käsi"). Ja tosiaan, on tästä markkinoinnillinenkin hyöty (ja säästö) sen sijaan että 400.000 asiakkaalle olisi annettu 10€ alennus kk-maksusta jo määritellyn hyvityksen lisäksi (hyvitystä pitää itse hakea, tietysti).
Helpsonnilta ei hakuja Macille löydy ku he eivät sitä tue (eivät myöskään Linuxia). Toistaiseksi. Road showssansa kysyessäni kertoivat syyksi "kun ei niissä ole vikoja". Siis niitä vikoja joita 99,99% asiakaspuheluista koskee. Kertoivat että suurin osa heidän työntekijöistään on kyllä siviilissä Macisteja/Linux-jengiä, ja juuri tuosta em. syystä.
Helpsonin hintaan sen verran että voit kyllä verrata sitä muihin vastaaviin. Jos siis semmoisia löydät. Puhumattakaan jos sen windows-rohjakkeensa lähtee roudaamaan huoltoon, jossa pelkkä työn vastaanotto maksaa viiskymppiä. Sitäpaitsi jos ei Helpson osaa auttaa, lasku hyvitetään eli sitä ei tarvii maksaa.
Voihan sen kortin käyttää vaikkei tarviis. Eniten siinä kuitenkin tekee hallaa oikealle tarvitsijalle joka kenties joutuu jonottamaan sen vuoksi.
Kuluttajajärjestön tekemän tutkimuksen mukaan kuulemma yli 95% Helpsonin asiakkaista on ollut tyytyväisiä tai erittäin tyytyväisiä. Tiiä hänestä sitten kun en ole tarvinnut. Windows-käyttäjät ovat moista kyllä kaivanneet (siis tämä perusjengi joka ostaa marketti-PC:n eikä ymmärrä tietotekniikasta a) yhtään ja b) mitään).
IsoP: olet kai ollut pätkimisestä yhteydessä tekniseen asiakaspalveluun (0206-90101)? Vastoin yleistä uskomusta, Sonera ei todellakaan aktiivisesti seuraa yksittäisten liittymien toimintaa vaan vian (jollainen tuo selvästi on) korjaaminen edellyttää kyllä asiakkaan aktiivisuutta. Laita vaikka mulle privana yhteystiedot niin laitan soittopyynnön.
iMac 21,5" late 2009 OSX 10.10 Macbook Pro 13,3" mid 2009 OSX 10.10 Powermac G4 450 2/120/64 OSX 10.5.8 Leopard; iPod nano 8gig (product)RED 3.gen; iPhone 5 64 Gb iPad mini 32 Gb
-
- Viestit: 194
- Liittynyt: 8.5.2007 klo 10.55
Re: Soneran internetyhteys pätkii mutta onneksi on Helpson
Viesti Kirjoittaja Geemies »
Harmi vaan että tuolla lahjakortilla ei voi maksaa puhelinlaskua josta tuo puhelu veloitetaan. Anna lahjakortti vaikka joululahjaksi kaverille jolla on Winkkari.ih kirjoitti:Vaan mitähän hittoa tuolla lahjakortilla nyt tekisi. Soitanko piruuttani muutaman oluen jälkeen ja kyselen tyhmiä? "Näytöllä lukee push any button, näppäimistössä ei sellaista ole, mitä tehdä?".
-
- Viestit: 7416
- Liittynyt: 20.5.2005 klo 10.41
- Paikkakunta: Turku I
Re: Soneran internetyhteys pätkii mutta onneksi on Helpson
Viesti Kirjoittaja Maza »
Tämä lahjakortinkuvatus ei siis ollutkaan korvaus siitä yhden päivän kestäneestä sähköposti- ja verkkopimennosta.vesku kirjoitti:Jospa mie vastaan ku tunnetusti assiasta jotain tiiän...
Toi Helpson-lahjakortti laitettiin sen takia kun ihmisten (win-) tietokoneissa jäi ongelma päälle vaikka itse verkkovika saatiin (lopulta) korjattua. Tämä sitten luonnonlain omaisella vääjäämättömyydellä johti asiakaspalveluiden tukkeutumiseen, vaikka "vika" siis oli asiakkaan laitteissa.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 20.8.2007 klo 22.02
- Paikkakunta: Espoo
Re: Soneran internetyhteys pätkii mutta onneksi on Helpson
Viesti Kirjoittaja ih »
Jotenkin kuvittelin itsekin että kyse oli soneran dns-servereiden sekoamisesta kyseisenä päivänä.Maza kirjoitti:Tämä lahjakortinkuvatus ei siis ollutkaan korvaus siitä yhden päivän kestäneestä sähköposti- ja verkkopimennosta.vesku kirjoitti:Jospa mie vastaan ku tunnetusti assiasta jotain tiiän...
Toi Helpson-lahjakortti laitettiin sen takia kun ihmisten (win-) tietokoneissa jäi ongelma päälle vaikka itse verkkovika saatiin (lopulta) korjattua. Tämä sitten luonnonlain omaisella vääjäämättömyydellä johti asiakaspalveluiden tukkeutumiseen, vaikka "vika" siis oli asiakkaan laitteissa.
-
- Viestit: 3192
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 5.04
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Soneran internetyhteys pätkii mutta onneksi on Helpson
Viesti Kirjoittaja vesku »
Ei sinänsä.Maza kirjoitti:Tämä lahjakortinkuvatus ei siis ollutkaan korvaus siitä yhden päivän kestäneestä sähköposti- ja verkkopimennosta.vesku kirjoitti:Jospa mie vastaan ku tunnetusti assiasta jotain tiiän...
Toi Helpson-lahjakortti laitettiin sen takia kun ihmisten (win-) tietokoneissa jäi ongelma päälle vaikka itse verkkovika saatiin (lopulta) korjattua. Tämä sitten luonnonlain omaisella vääjäämättömyydellä johti asiakaspalveluiden tukkeutumiseen, vaikka "vika" siis oli asiakkaan laitteissa.
iMac 21,5" late 2009 OSX 10.10 Macbook Pro 13,3" mid 2009 OSX 10.10 Powermac G4 450 2/120/64 OSX 10.5.8 Leopard; iPod nano 8gig (product)RED 3.gen; iPhone 5 64 Gb iPad mini 32 Gb
-
- Viestit: 3192
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 5.04
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Soneran internetyhteys pätkii mutta onneksi on Helpson
Viesti Kirjoittaja vesku »
Juu, alkuperäisessä ongelmassa oli, kyllä. Lue viestini kokonaan.ih kirjoitti:Jotenkin kuvittelin itsekin että kyse oli soneran dns-servereiden sekoamisesta kyseisenä päivänä.Maza kirjoitti:Tämä lahjakortinkuvatus ei siis ollutkaan korvaus siitä yhden päivän kestäneestä sähköposti- ja verkkopimennosta.vesku kirjoitti:Jospa mie vastaan ku tunnetusti assiasta jotain tiiän...
Toi Helpson-lahjakortti laitettiin sen takia kun ihmisten (win-) tietokoneissa jäi ongelma päälle vaikka itse verkkovika saatiin (lopulta) korjattua. Tämä sitten luonnonlain omaisella vääjäämättömyydellä johti asiakaspalveluiden tukkeutumiseen, vaikka "vika" siis oli asiakkaan laitteissa.
iMac 21,5" late 2009 OSX 10.10 Macbook Pro 13,3" mid 2009 OSX 10.10 Powermac G4 450 2/120/64 OSX 10.5.8 Leopard; iPod nano 8gig (product)RED 3.gen; iPhone 5 64 Gb iPad mini 32 Gb
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit