Ei kamalasti..Pasteur kirjoitti:Eikö tuosta tekstistäni todellakaan huokunut yhtään retoriikkaa?
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Viesti Kirjoittaja Arkisto »
Ei kamalasti..Pasteur kirjoitti:Eikö tuosta tekstistäni todellakaan huokunut yhtään retoriikkaa?
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
No ropleems, eivät nämä mitään kauppakirjoja, tai muita virallisia tokumentteja ole.Arkisto kirjoitti:[Sori, olin ilmeisesti painanut väärää lainausnappulaa - korjasin juuri virheeni. Pahoittelen.![]()
Viesti Kirjoittaja Pasteur »
My bad...Arkisto kirjoitti:Ei kamalasti..Pasteur kirjoitti:Eikö tuosta tekstistäni todellakaan huokunut yhtään retoriikkaa?
Kyllä minä sen älysin, olen vain eri mieltä;KunkkuJ kirjoitti:Mutta et tainnut löytää sitä varsinaista sanomaani, tai siis sen ajatusta. Tässä on kaksi aivan eri näkökulmaa. Toinen tuo juridinen, työsuhteeseen liittyvä. Toinen, mitä minä enemmän pohdiskelin, on papin työ sielunhoitajana.
Viesti Kirjoittaja Zipe »
Missäs kohtaa kirkon säännöissä sanotaan ettei transsukupuolinen henkilö voi toimia kirkkoherrana? Entä missä kohtaa Raamatussa tämä mainitaan?Zipe kirjoitti:Mutta henkilö kuka on kirkkoherrana pitää toimia oman kirkon sääntöjen mukaan.
Viesti Kirjoittaja tsip »
En tunne kirkon sääntöjä kun en edes koko kirkkoon kuulu. Raamatun sisällöstäkään minulla ei ole tietoa, mutta alla olevan uutisen mukaan kirkon kanta on aika selkeä:Arkisto kirjoitti:Missäs kohtaa kirkon säännöissä sanotaan ettei transsukupuolinen henkilö voi toimia kirkkoherrana? Entä missä kohtaa Raamatussa tämä mainitaan?Zipe kirjoitti:Mutta henkilö kuka on kirkkoherrana pitää toimia oman kirkon sääntöjen mukaan.
Viesti Kirjoittaja nalle76 »
Ihan vain tarkennuksena omalta kannaltani, koraania en tarkoittanut, vaan nimenomaan kristilliset ristiretket. Ja joo, jokainen pitäköön kaikki oman uskontosa rauhassa (HUOM omassa rauhassa). Lahkoista en nyt ihan samaa mieltä ole että siitä vaan perustamaan/ylläpitämään niitä.Zipe kirjoitti:Vaikka mainitsin Koraanin niin en ole ristiretkiä haluamassa takaisin. Jokainen saa pitää oman uskontonsa rauhassa. Jokainen siis valitkoon itselleen sopivan uskonnon ja miettiköön mitä voi tehdä ja syödä. Mutta henkilö kuka on kirkkoherrana pitää toimia oman kirkon sääntöjen mukaan. Jos on erimieltä niin ei kun perustamaan omaa lahkoa.
Eli ei yhden miehen takia tarvitse tarvitse lähteä kirkon sääntöjä muuttamaan. Kyllä maailmassa on tilaa vaikka vehkeettömien lahkolle!
Esimerkiksi Nokian kirkkoherra Markku Koivisto, joka oli erimieltä asioista kirkon kanssa. Meni ja perusti oman karismaattiset Nokia missionit niin kyllä se minusta rahoitti kirkon toimintaa. Ne henkilöt ketkä tykkäsivät enemmän Koiviston Markun meiningistä menivät hänen perässään ja ketkä tykkäsivät perinteisestä kirkosta jäivät. Mielestäni tämä oli ihan hyvä ratkaisu molemmille osapuolille...nalle76 kirjoitti: Ihan vain tarkennuksena omalta kannaltani, koraania en tarkoittanut, vaan nimneomaan kristilliset ristiretket. Ja joo, jokainen pitäköön kaikki oman uskontosa rauhassa (HUOM omassa rauhassa). Lahkoista en nyt ihan samaa mieltä ole että siitä vaan perustamaan/ylläpitämään niitä.
Se juttu kokonaisuudessaan ei sano oikein mitään kirkon kannasta, mutta jää kuitenkin maku, että hänet savustettiin ulos virastaan. Työnantajan ja seurakunnan enemmistön tuki olisi varmastikin mahdollistanut työn jatkamisen ja siinä menestymisen. Harmillista sinänsä kun sain käsityksen, että hän olisi työssään viihtynyt.Zipe kirjoitti:En tunne kirkon sääntöjä kun en edes koko kirkkoon kuulu. Raamatun sisällöstäkään minulla ei ole tietoa, mutta alla olevan uutisen mukaan kirkon kanta on aika selkeä:
"Keskustelimme asiasta piispan (Mikkelin hiippakunnan piispa Voitto Huotari) kanssa, ja tulimme siihen tulokseen, että minun on parempi jäädä pois virasta, jotta seurakunta saisi työrauhan, kirkkoherra kertoo Savon Sanomille."
http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/papi ... een(281994).ece
Viesti Kirjoittaja wanders »
Olkaa hyvät ja korjatkaa jos olen väärässä, mutta olen luullut että ruustinnat ovat kirkkoherran rouvia.tsip kirjoitti:Ei ole olemassa kirkkorouvia, ne on ruustinnoja! Siis ruustinna yksikössä.
Viesti Kirjoittaja Pasteur »
Erinomaisen hyvä syy! Vaikka suvaitsemattomuus ei ole kirkon myyntituote missään nimessä (jota Arkistokin tuossa on painottanut), niin kirkon kulttuuri nyt vain yksinkertaisesti on keskimääräistä suvaitsemattomampaa. Jos tuo arvomaailma on omaa arvomaailmaa vastaan, niin silloin lienee viisainta ja helpointa erota ja perustaa vaikka se oma lahko tms.tsip kirjoitti:Suvaitsemattomuus on yksi vahva syy, miksi erosin kirkosta.
Lahkolla tarkoitin omaa pientä piiriä, klubia, yhdistystä, uskontoa... en Charles Mansonin lahkoa. Jos joku semmoisen perustaa niin niitä koskee sitten suomen laki. En luonnollisesti tarkoittanut, että tuon kirkkoherran pitäisi perustaa oma Charles Manson lahkonalle76 kirjoitti:Joo, ja Charles Mansonin lahkolaiset? Sitä tarkoitin että kaikki lahkot ei noin vain pitäisi perustaa ja pitää pystyssä. Varmasti on hyviä lahkoja jotka antavat tukea ihmisille, mutta myös niitä jotka ei. Tämä nyt off-topic, koska ei ymmärtääkseni olla perustamassa vehkeetöntä lahkoa vaan kyse on on suvaitsevuudesta ja siitä että kristillinen kirkko voisi hieaman olla ajan hengessä mukana. Mitä se jokseekin onkin, tosin hiukan jäljessä.
Asia selvä! Kotka kuittaa...nalle76 kirjoitti:Kyllä mä sen jo osasin tajuta mitä tarkoitat, kunhan vaan selvensin omaa viestiä...taas
Viesti Kirjoittaja Pbman »
Ei tässä ketjussa keskustella uusien työntekijöiden palkkaamisesta vaan vanhan työntekijän oikeudesta jatkaa työssään jonka hän on hoitanut moitteitta nähtävästi jopa vanhoillistenkin mielestä.Pbman kirjoitti: Kolmantena kysyisin edelleen, että minkä helkatin takia työnantajalla ei saisi olla oikeutta valita työntekijöitään? Tästä on väännetty ennenkin, mutta kuuluu tähänkin ketjuun. Kohta varmaan joku keksii, että paremmin koulutetun suosiminen on epätasa-arvoa. Antakaa työnantajan päättää ketä palkkaa ja mitä ominaisuuksia työhön vaaditaan. Huoh.. liian syvä suo, jatketaan huomenna
Niin oli, ja kyseessä oli melkoinen opillinen ristiriita jollaisen kirkkolakikin tunsi. Imatran kirkkoherralla ja kirkolla ei ole oppiriitoja, eikä ole lakia joka sallisi OA:n erottaa.Zipe kirjoitti:Esimerkiksi Nokian kirkkoherra Markku Koivisto, joka oli erimieltä asioista kirkon kanssa. Meni ja perusti oman karismaattiset Nokia missionit niin kyllä se minusta rahoitti kirkon toimintaa. Ne henkilöt ketkä tykkäsivät enemmän Koiviston Markun meiningistä menivät hänen perässään ja ketkä tykkäsivät perinteisestä kirkosta jäivät. Mielestäni tämä oli ihan hyvä ratkaisu molemmille osapuolille...nalle76 kirjoitti: Ihan vain tarkennuksena omalta kannaltani, koraania en tarkoittanut, vaan nimneomaan kristilliset ristiretket. Ja joo, jokainen pitäköön kaikki oman uskontosa rauhassa (HUOM omassa rauhassa). Lahkoista en nyt ihan samaa mieltä ole että siitä vaan perustamaan/ylläpitämään niitä.
Viesti Kirjoittaja TId »
Ja sinäkö tähän keskusteluun olet tuonut faktoja?Pbman kirjoitti:Kuin vannoutuneet lihansyöjät väittelivisivät kasvissyönnistä. Faktoja ei ole, vain huhupuheita ja yleisiä totuuksia.
Oikeasti Pbman - mitä v****a tämä tarkoittaa?! Rinnastatko sinä kakkaleikit ja transsukupuolisuuden? Edes esimerkkinä kirjoituksesi on erittäin asiaton, asiantuntematon ja loukkaava - olet anteeksipyynnön velkaa kaikille transsukupuolisille ihmisille. Se pedofilia-juttu oli myös liikaa, sekään ei liity tähän vähääkään.Pbman kirjoitti:Minusta ulosteella leikkiminen ei ole meille hyväksi eikä missään mielessä tarpeellista. Näitä ihmisiä vastaan minulla ei ole mitään, toivon sydämestäni, että se kakkaaja tulee järkiinsä ja keksii parempaa tekemistä. Annan hänelle sen mahdollisuuden.
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Viesti Kirjoittaja Crimson »
Vai kakkaajat ja uskovaiset?Arkisto kirjoitti:Oikeasti Pbman - mitä v****a tämä tarkoittaa?! Rinnastatko sinä kakkaleikit ja transsukupuolisuuden?Pbman kirjoitti:Minusta ulosteella leikkiminen ei ole meille hyväksi eikä missään mielessä tarpeellista. Näitä ihmisiä vastaan minulla ei ole mitään, toivon sydämestäni, että se kakkaaja tulee järkiinsä ja keksii parempaa tekemistä. Annan hänelle sen mahdollisuuden.