Ja korjaisko joku otsikkoon, että myös 3.2.1 tuli
Safari 3.2 ja 3.2.1 julkaistu
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
-
Pikkuroope
Re: Safari 3.2 julkaistu
Viesti Kirjoittaja Pikkuroope »
Toivottavasti tää 3.2.1 sit korjaa ton jumituksen ja sen, että kun vaihtaa yksityisestä selauksesta pois ni tulee hirvee jumi ja taas kattellaan rantapalloa.
"Hintaneuvos on salamannopea, mutta pikkuroope vielä nopeampi."
— mylman
! Myydään DJI Phantom 3 Advanced: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=88&t=250353 !
— mylman
! Myydään DJI Phantom 3 Advanced: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=88&t=250353 !
-
Anniel
Re: Safari 3.2 julkaistu
Viesti Kirjoittaja Anniel »
MuoksPikkuroope kirjoitti:Ja korjaisko joku otsikkoon, että myös 3.2.1 tuli
"Don't submit to stupid rules. Be yourself and not a fool. Don't accept average habits. Open your heart and push the limits." - M.Cretu
-
MacDummy
Re: Safari 3.2 ja 3.2.1 julkaistu
Viesti Kirjoittaja MacDummy »
Olen nyt sitkeästi käyttänyt Safaria testimielessä viime aikoina, mutta olen kohdannut pahoja ongelmia muutamien sivustojen kanssa.
Esimerkiksi, kun digicamera.netin pääsivulta yritän avata uutiset- osion, niin Safari menee säännönmukaisesti jumiin tai kaatuu suoraan. Kun sitten käynnistän ohjelman uudestaan, niin kaatumishetkellä auki olevat sivut avautuvat täysin normaalisti, myös kaatumisen aiheuttanut.
Tämä 3.2.1- päivitys muutti tilannetta sen verran, että jumiin menemisen sijasta ohjelma toisinaan kaatuu reippaasti, jolloin jonkinlainen virheilmoitus jää näkyviin. Yhden kerran siinä viitattiin Flash- pluginiin, mutta näitä virheilmoituksia arvotaan vissiin satunnaisgeneroinnilla, joten ei siitä taida olla apua.
Olisiko hyviä neuvoja? Jos ongelmaa ei poistu, niin safarimatkailu jää lyhyeksi seikkailuksi.
Kone on Powermac G5 , jos sillä on jotain merkitystä. Lisäksi on Stand (hankala asentaa ja aikalailla hyödytön) sekä Saft (ok, kehityskelpoinen).
Esimerkiksi, kun digicamera.netin pääsivulta yritän avata uutiset- osion, niin Safari menee säännönmukaisesti jumiin tai kaatuu suoraan. Kun sitten käynnistän ohjelman uudestaan, niin kaatumishetkellä auki olevat sivut avautuvat täysin normaalisti, myös kaatumisen aiheuttanut.
Tämä 3.2.1- päivitys muutti tilannetta sen verran, että jumiin menemisen sijasta ohjelma toisinaan kaatuu reippaasti, jolloin jonkinlainen virheilmoitus jää näkyviin. Yhden kerran siinä viitattiin Flash- pluginiin, mutta näitä virheilmoituksia arvotaan vissiin satunnaisgeneroinnilla, joten ei siitä taida olla apua.
Olisiko hyviä neuvoja? Jos ongelmaa ei poistu, niin safarimatkailu jää lyhyeksi seikkailuksi.
Kone on Powermac G5 , jos sillä on jotain merkitystä. Lisäksi on Stand (hankala asentaa ja aikalailla hyödytön) sekä Saft (ok, kehityskelpoinen).
-
TheKraken
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Eipä kaadu täällä. Hyvin toimii.
Eikä niitä erroreita millään satunnaisgeneraattorilla tehdä, vaan kyllä se aika oikein sen kaatumissyyn tuppaa kertomaan.
Eikä niitä erroreita millään satunnaisgeneraattorilla tehdä, vaan kyllä se aika oikein sen kaatumissyyn tuppaa kertomaan.
-
Touho
Viesti Kirjoittaja Touho »
Jotenkin tulee vaan mieleen, että kaitpa sillä koneella tai paremminkin systeemin kokonaisuudella täytyy olla jotain merkitystä, ja etenkin käyttäjän omilla asetuksilla sekä selaimessa että muualla käyttiksessä. Kas kun piti käydä ihan asiasta tehden tuolla digicamera.netissä testaamassa, enkä saanut Safaria jumiin sitten niin millään, kaatumisesta puhumattakaan. Eipä tuo ole pahemmin jumitellut muuallakaan. Ainoa erikseen asennettu plugini on ad block, eikä muitakaan 'turhia' lisukkeita käyttiksessä juuri ole. Pelaa kuin junan vessa, wanhemmassakin koneessa.
Veikkaanpa että kyllä se vika tässäkin tapauksessa taitaa olla jossain muualla kuin itse Safarissa. Voiskohan turhan roinan koneelta siivoamisesta kenties olla apua?
Veikkaanpa että kyllä se vika tässäkin tapauksessa taitaa olla jossain muualla kuin itse Safarissa. Voiskohan turhan roinan koneelta siivoamisesta kenties olla apua?
-
Teppo Tulppu
Viesti Kirjoittaja Teppo Tulppu »
Safari 3.2 alkoi kaatuilla eikä 3.2.1 muuttanut mitään. Mitään ylimääräistä ei ole asennettu, paitsi Flashi ja siitä on uusin versio. Yhdessä tab-setissä kasa linkkejä päivän uutisiin, ne kun avaa niin Safari kaatuu aina. Aina. Taidanpa vaihtaa pois Safarista. ![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Kerro kerro kuvastin, on Tulppu maassa kaunehin.
-
TheKraken
Mitäs linkkejä? Voisi ihan mielenkiinnosta testailla
-
Touho
Viesti Kirjoittaja Touho »
No sittenhän voisi olettaa, että ongelma kenties kulminoituu tuohon flässiin, ja looginen ratkaisu olisi kokeilla selainta ilman sitä. Jos kaatuilu loppuu sen jälkeen, niin asiahan lienee sillä selvä. Jos se vika ylipäätään on Safarissa.Teppo Tulppu kirjoitti:Mitään ylimääräistä ei ole asennettu, paitsi Flashi ja siitä on uusin versio.
Enivei, pitipähän testata tuokin, eli tätä viestiä kirjoitellessa avasin samalla nuo taskbarin uutiset kaikki kerralla omiin tabeihin, eikä mitään ihmeellistä tapahtunut, jokainen tabi aukesi ja latautui vaan normaalisti. Liekö ainoa ero sitten se, että en ole asentanut mitään erillistä flässipluginia, ainoastaan tuon mainosten piilottajan.
Eihän se Safari mikään ihmeselain ole, yksi muiden joukossa vaan. Totta on sekin, että jotkut tietyt saitit, kenties vähän kökösti ohjelmoidut flässi- tai java-saitit saattavat kaataa tai jumittaa Safarin, mutta tosi harvoin. Ei se nyt ihan niin huono selain oikeasti ole, mitä joistakin näistä kommenteista voisi päätellä. Monilla meistä se ei juuri kaatuile, ja toimii moitteettomasti mm. verkkopankin sivuilla.
-
MacDummy
Viesti Kirjoittaja MacDummy »
Ei toimi Safari edelleenkään kunnolla, mitähän se "turhan roinan siivoaminen" voisi mielestäsi olla? Koneelle on asenneltu kaikenlaista ohjelmaa, mutta tarpeettomat on poistettu ohjeen mukaan roskikseen, joten en ymmärrä, mikä sitä turhaa roinaa on. Olen kyllä samaa mieltä, että varmaankin kokonaisuudella, raudalla ym asetuksilla on merkitystä, mutta niiden säätely ei kai pitäisi kuulua tällaiselle tyhmälle käyttäjälle.Touho kirjoitti:Jotenkin tulee vaan mieleen, että kaitpa sillä koneella tai paremminkin systeemin kokonaisuudella täytyy olla jotain merkitystä, ja etenkin käyttäjän omilla asetuksilla sekä selaimessa että muualla käyttiksessä. Kas kun piti käydä ihan asiasta tehden tuolla digicamera.netissä testaamassa, enkä saanut Safaria jumiin sitten niin millään, kaatumisesta puhumattakaan. Eipä tuo ole pahemmin jumitellut muuallakaan. Ainoa erikseen asennettu plugini on ad block, eikä muitakaan 'turhia' lisukkeita käyttiksessä juuri ole. Pelaa kuin junan vessa, wanhemmassakin koneessa.
Olen kyllä tässä asiassa aika lailla skeptisempi...TheKraken kirjoitti: niitä erroreita millään satunnaisgeneraattorilla tehdä, vaan kyllä se aika oikein sen kaatumissyyn tuppaa kertomaan
-
TheKraken
No itse perustan omaan kokemukseeni tämän ja sitä on aika paljon kun Safaria kohtuullisen paljon käyttelen. Jos se sanoo, että Flash-kaatoi, niin aina on ollut tietty flash-juttu minulla auki. Ja jos sanotaan, että Java-kaataa, niin aina on minulla on jotain javajuttuja siinä auki. Useimmiten olen myös saanut toistettua kaatumisen safarin omilla vinkeillä.
-
Pikkuroope
Viesti Kirjoittaja Pikkuroope »
Niin minäkin, aika hyviä neuvoja se siihen on antanu..TheKraken kirjoitti:No itse perustan omaan kokemukseeni tämän ja sitä on aika paljon kun Safaria kohtuullisen paljon käyttelen. Jos se sanoo, että Flash-kaatoi, niin aina on ollut tietty flash-juttu minulla auki. Ja jos sanotaan, että Java-kaataa, niin aina on minulla on jotain javajuttuja siinä auki. Useimmiten olen myös saanut toistettua kaatumisen safarin omilla vinkeillä.
"Hintaneuvos on salamannopea, mutta pikkuroope vielä nopeampi."
— mylman
— mylman
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka