Koska iPhonea joutuu joka ilta lataamaan, kun kerran nettiä ja muita ominaisuuksia siinä tulee varmasti käytettyä, sitä vartenhan ne on sinne tehty että niitä käytetäänMiksi Applen kännykkäakku menisi loppuun nopeammin kuin Nokian?
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Viesti Kirjoittaja JMaccos »
Koska iPhonea joutuu joka ilta lataamaan, kun kerran nettiä ja muita ominaisuuksia siinä tulee varmasti käytettyä, sitä vartenhan ne on sinne tehty että niitä käytetäänMiksi Applen kännykkäakku menisi loppuun nopeammin kuin Nokian?
Viesti Kirjoittaja Jukava »
Kun tässä nyt varmaan viitattiin minun heittooni niin kommentoidaan vielä tätäkin.EJMV kirjoitti:Mistä toi: "Kestää vain vuoden käyttöä" mielipide on tullut?
Viesti Kirjoittaja kronos »
Siis mitä?. Takuuhan on 1 vuosi mutta kyllä ne Applen laitteet toimivat enemmän kuin vuoden ja tämän lupaa myös Apple. Ei takuuajan pituudella ole mitään tekemistä sen kanssa kuinka kauan laitetta voi käyttää. Kyse on lähinnä valmistajan politiikasta. Joku valmistaja antaa pidemmän takuun kuin joku toinen. Pitkä takuu on myös joillekin valmistajille myyntiargumentti. Minulla on useita Applen valmistamia laitteita, jotka ovat vanhempia kuin vuoden. Vanhin, yhä täysin toimiva G4 on kohta 8 vuotta vanha ja se toimii täysin normaalisti. Kuinka monella on 8 vuotta vanha ja yhä toimiva PC, jossa mm. nykyiset ohjelmat toimivat yhä täysin normaalisti?Jukava kirjoitti:Kun tässä nyt varmaan viitattiin minun heittooni niin kommentoidaan vielä tätäkin.EJMV kirjoitti:Mistä toi: "Kestää vain vuoden käyttöä" mielipide on tullut?
En tarkoittanut, että Applen tuotteet automaattisesti hajoaisivat atomeiksi kun ikää on 1 vuosi ja 1 sekuntti, vaan sitä että Apple LUPAA romujensa toimivan vain vuoden, kun muut valmistajat uskaltavat luvata puolet pidemmän ajan.
Viesti Kirjoittaja EJMV »
Kiitos kysymästäJukava kirjoitti: Noh, en tiedä mikä Nokialainen sinulla on ollut.
-Netti toimii oikein mainiosti E71:llä, flash tuki mukaanlukien natiivisoftalla.
-IP-puhelut natiivina softassa, soittaminen yhtä helppoa kuin tavallisenkin puhelun, sen kuin valitset haluatko soittaa Matkapuhelun, Videopuhelun vai Internetpuhelun.
-"iPodina" Nokia toimii myös oikein hyvin natiivisoftalla, clickwheeliä ikävä, mutta muuten oikein mukava. Tosin musiikkia kuuntelen ite yleensä Nanolla tai läppärillä, säästyy puhelimen akku. Musiikin siirtäminen melkein helpompaa, ja muisti laajennettavissa helposti halvempaa.
-Podcastit voi ladata suoraan puhelimeen 3G:n yli, ei tarvitse edes yhdistää PC:hen. Natiivisofta.
-Leffat pyörii kokonäytön tilassa ja itse tykkään kun iTunesin kanssa ei tässä yhteydessä tarvitse taistella. SmartMovie leffat vie myös vähemmän tilaa.
-Puhelin synkkaa itsensä Exchangen yli, ei tarvitse turhaan liittää koneeseen.
-Videokuvaus toimii natiivina.
-Kaukosäädinsoftia saatavana, PC-kaukosäädin vakiona.
-Shazamistä ei ole hajuakaan mikä on
Täytyy myöntää, että tänään asensin uusia käytettävyyttä ennestään parantavia ominaisuuksia. Sääli kun Nokiaan ei saa ominaisuuksiin tuollaisia korjauksia edes tehtyä.Valinnanvara on aina plussaa. Mutta jokatapauksessa iPhonen vertailu vanhoihin Nokioihin tai Afrikkamalleihin ei ole kovin mielekästä. E71:kin on halvempi puhelin.
Ja väitän että lyön parit asetukset Nokialaiseeni murto-osassa siitä ajasta joka iPhonistilla menee jailbreikkaukseen ja lisäsoftapaikkauksien asenteluun.
Parhautta on, että näistä ostaja saa molemmat kannat esille. Ei kukaaan tosiaan voi sanoa toiselle mikä on juuri hänelle paras puhelin. Suositellaan vaan.Ja ei, en halua aloittaa iPhone vastaan Nokia sodan osaa 93434535. Tällä foorumilla vaan sattuneesta syystä on hyvin paljon iPhonistejä, joten pitää toisenkin leirin näkökantaa esiin tuoda. iPhonessa on monia puutteita, joiden takia se ei esim. minulle olisi edes vaihtoehto. Joitakin näistä saa Jailbreakillä paikkailtua, joitakin ei.
Puhelinta hankkivalle suosittelen tosiaankin esim. E71 ja/tai E90 (jos mediaominaisuudet on pääpainona niin miksei 5800XM:kin) kokeilemista. Jos siis on iPhone luokan summia halukas pistämään peliin.
Viesti Kirjoittaja mercury »
Kun kerran näin täsmällisesti kysytään, vastaan että minulla on. Ja offtopic riittäköön.kronos kirjoitti:Kuinka monella on 8 vuotta vanha ja yhä toimiva PC, jossa mm. nykyiset ohjelmat toimivat yhä täysin normaalisti?
Viesti Kirjoittaja TId »
iPhone sovittaa Youtuben kuvanlaadun yhteyden nopeuden mukaan. Mitä nopeampi yhteys, sitä parempi laatu. Itse 2G mallin omistajana näen selvän eron EDGE:n ja Wifi:n välillä. Eipä ole kuitenkaan tuo EDGE-nopeus häirinnyt videoiden katsomista. Toiset jaksaa odottaa, toiset ei. En kuitenkaan menisi sanomaan että tuolla megasella videot olisivat heti katsottavissa ilman latausta. Eihän koneellakaan Youtube-videot lataudu aina heti vaikka nettinä olisi 100/10.JMaccos kirjoitti:12. Tarviiko muuten hankkia iPhone 3Glle Data Teho 1Mb/s nopeus, jos haluaa että Youtube videoita ei tarvitse odotella ja latailla ollenkaan, vaan toimivat suoraan heti? Vai riittääkö tuo perus 14,90€ maksava liittymä (nopeus ilmeisesti 512k?)?
Hmm... outoa.iPhone sovittaa Youtuben kuvanlaadun yhteyden nopeuden mukaan. Mitä nopeampi yhteys, sitä parempi laatu.
Kyllä mulla on vaan videot alkanut pyörimään aivan heti, aina. (Kotona Elisa ADSL 2Mb/512kb).En kuitenkaan menisi sanomaan että tuolla megasella videot olisivat heti katsottavissa ilman latausta. Eihän koneellakaan Youtube-videot lataudu aina heti vaikka nettinä olisi 100/10.
Viesti Kirjoittaja Miklu »
Itsellä on ollut iPhone kohta vuoden eikä akun kesto ole huomattavasti heikentynyt. En tosin ole joutunut lataamaan akkua päivittäin, sillä iPhone on minulle pääasiassa puhelin ja en siksi sillä esim. netissä surffaa kotona tai työpaikalla. (Helpompi käyttää tietokonetta tuohon tarkoitukseenMacFinn kirjoitti:Tuo akkuhöpinä kuulostaa happamilta pihlajanmarjoilta. Omien kokemusten mukaan Applen käyttämät akut eivät vuodessa pilaannu iPodeissa, läppäreissä eikä iPhoneissa. Ainakaan systeri ei valita omansa akkua. Ja se on ollut sillä reilusti yli vuoden.
Miksi Applen kännykkäakku menisi loppuun nopeammin kuin Nokian?
Mikä on HETI?JMaccos kirjoitti: Kyllä mulla on vaan videot alkanut pyörimään aivan heti, aina. (Kotona Elisa ADSL 2Mb/512kb).
No juuri tuota tarkoitin. Eli pari-kolme sekuntia klikkaamisesta video pyörii "heti" ja pyörii loppuun asti pysähtymättä.Mikä on HETI?
Itselläni on 10M/10M piuha ja eikä kyllä ikinä HETI pyörähdä käyntiin. Pari kolme sekunttia kestää YLEENSÄ siitä kun videon linkkiä klikkaan. Joskus kun youtube päättää olla hitaalla niin voi se ympyrä pyöriä pidempäänkin mustalla ruudulla.
Viesti Kirjoittaja smicke »
En tiedä onko Soneralla heikompi verkko sitten, mutta harvoin on alle 512kbps:n latausnopeudet jääneet Elisalla kun olen läppäriin liittänyt kaupungissa 3G alueella ruuhkattomaan aikaan.smicke kirjoitti:Data teho on turha. Harvoin tuntuu 3G-verkko kuuluvan niin hyvin sisätiloihin että tuosta olisi oikeasti hyötyä.
Viesti Kirjoittaja Pis »
Paikoin on, paikoin ei.Jukava kirjoitti:En tiedä onko Soneralla heikompi verkko sitten...
Eli verkkooperaattorin lisäksi erona se että ei ole iPhone. iPhone tiputtaa yllättävissä paikoissa Edgeen tai peräti perus-GSM:ään. Onkohan antennin tehot pienellä akun säästämiseksi vai mikä on?Jukava kirjoitti:Itsellä siis E71 ja 2M katto Saunalahdella.
Viesti Kirjoittaja iPSP »
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Pyöriihän ne ihan kevyesti, ainakin 3G-yhteydellä. Tosin alussa on pieni bufferointiviive, ja iPhonen YouTube-applikaatio "keventää" matskua: kuvan- ja äänenlaatu ei ole maksimaalinen.JMaccos kirjoitti:Eli pyöriikö nuo Youtube videot heti suoraan alusta loppuun pysähtymättä tuolla perusnopeudella (14,90€) vai tarvisko tuon Datatehon?
Noniin, kiitoksia tästä infosta. Eli Data Teho taitaa jäädä sitten kauppaan. Pelkäsin vaan, että joutuisi kauemmin odottelemaan tuota bufferointia ennenkuin se pystyy alkaa pyörittää pätkää ja pääsee loppuun asti myös pysähtymättä. Tuo pari-kolme sekuntia alussa ei haittaa.Pyöriihän ne ihan kevyesti, ainakin 3G-yhteydellä. Tosin alussa on pieni bufferointiviive, ja iPhonen YouTube-applikaatio "keventää" matskua: kuvan- ja äänenlaatu ei ole maksimaalinen.
Viesti Kirjoittaja MacNewbie »
Minusta 3G yhteydellä Youtuben kuva on täysin katselukelvoton. Ihan järkyttävän näköistä pikselimössöä.matteus/2 kirjoitti:iPhonen YouTube-applikaatio "keventää" matskua: kuvan- ja äänenlaatu ei ole maksimaalinen.JMaccos kirjoitti:Eli pyöriikö nuo Youtube videot heti suoraan alusta loppuun pysähtymättä tuolla perusnopeudella (14,90€) vai tarvisko tuon Datatehon?
Ja minä kuulin että sillä voi lentää kuuhun...JMaccos kirjoitti: Mutta hmm... sellaista olin kuullut, että iPhonessa tuo Youtube kuvanlaatu olisi jopa parempi kuin kotikoneelta katsottunua?
Viesti Kirjoittaja Pis »
Ovatko Youtuben videot jossain vaiheessa muka muuttuneet kovin tarkoiksi? Perinteisestihän ne ovat olleet 320x240 ja nyt tarkemmat 480x360 ovat yleistymässä.Jukava kirjoitti:Ja minä kuulin että sillä voi lentää kuuhun...JMaccos kirjoitti: Mutta hmm... sellaista olin kuullut, että iPhonessa tuo Youtube kuvanlaatu olisi jopa parempi kuin kotikoneelta katsottunua?
iPhonen näyttö ei pysty edes näyttämään youtuben maksimitarkkuuksia vaikka kaista riittäisikin.
Ainoa plussa voi olla se, että pienemmältä näytöltä ei heikkolaatuisen kuvan virheet erotu yhtä hyvin.
Kyllä, ja tuo heikoin 320x240 onkin sitten ainoa joka iPhonen ruutuun täydellä tarkkuudella mahtuu, kun PC/MAC pystyy toistamaan myös 480x360 ja 1280x720 matskun kun saatavilla.Pis kirjoitti:Ovatko Youtuben videot jossain vaiheessa muka muuttuneet kovin tarkoiksi? Perinteisestihän ne ovat olleet 320x240 ja nyt tarkemmat 480x360 ovat yleistymässä.Jukava kirjoitti:Ja minä kuulin että sillä voi lentää kuuhun...JMaccos kirjoitti: Mutta hmm... sellaista olin kuullut, että iPhonessa tuo Youtube kuvanlaatu olisi jopa parempi kuin kotikoneelta katsottunua?
iPhonen näyttö ei pysty edes näyttämään youtuben maksimitarkkuuksia vaikka kaista riittäisikin.
Ainoa plussa voi olla se, että pienemmältä näytöltä ei heikkolaatuisen kuvan virheet erotu yhtä hyvin.
Viesti Kirjoittaja hyxal »
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”