Kuittaan loistavasti sanottu. Tuo ol ise mitä olisin halunnut kirjoittaa mutta en osannut laittaa sanoiksi.miwalainen kirjoitti: (Minusta podcastien tekijöiden ei tarvitse olla minun kanssani samaa mieltä, jotta podcast olisi kivaa kuunneltavaa. Minusta varsinkin Appleihmisten tulisi osata suhtautua itseensä ja fanaattisuuteensa välillä pikkuriikkisen huumorintajuisemmin. Itse olen Applehörhö henkeen ja vereen, mutta en aina niin ylpeä siitä)
Hopeinen Podcast
-
eewok
Re: Hopeinen Podcast
Viesti Kirjoittaja eewok »
iPad
Apple Watch S5
AirPods Pro
Macbook pro 13”
-
Crimson
Viesti Kirjoittaja Crimson »
Kuten jo aiemmin sanoin:eewok kirjoitti:Kuittaan loistavasti sanottu. Tuo ol ise mitä olisin halunnut kirjoittaa mutta en osannut laittaa sanoiksi.miwalainen kirjoitti: (Minusta podcastien tekijöiden ei tarvitse olla minun kanssani samaa mieltä, jotta podcast olisi kivaa kuunneltavaa. Minusta varsinkin Appleihmisten tulisi osata suhtautua itseensä ja fanaattisuuteensa välillä pikkuriikkisen huumorintajuisemmin. Itse olen Applehörhö henkeen ja vereen, mutta en aina niin ylpeä siitä)
Crimson kirjoitti:Anttonen oli jälleen todella epäpätevä kommentaattori. Jannulla ei ole omakohtaisia kokemuksia tai tietoa mistään, mutta oikeita mielipiteitä sen sijaan sitäkin enemmän. Kyllä kriittinen saa ja pitääkin olla, mutta siihen tarvittaisiin edes jonkinlaisia perusteluja ja varsinkin jättää turha perusnegatiivinen dissaaminen pois.
Crimson kirjoitti: Kritiikkiä Applen tuotteista ja toimista pitääkin esittää (eihän siitä mitään tulis jos podcastia pitäis jotkut kritiikittömätä fanboyt), mutta ei tuosta Anttosen kommentoinnista ainakaan asiantuntemus tai asialliset perustelut välittynyt kuuntelijalle millään tavalla. Tai ehkä se oli vaan huumoria.
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
-
Jamac
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Tämä kyllä yhdeltä osin on justiin se mikä mulla alkoi otsasuonta pullistaa, samalla tunsin tavallaan myötähäpeää.Jone kirjoitti:Oli hieman heikko itse show. Krakenille pointsit viitsimisestä. Tää vieras Henrik Anttonen oli minusta erittäin epämiellyttävä. Totaalisesti apple-ihmisiä dissaava ja todella pessimistinen kaiken suhteen. Muutama lause piti ihan laittaa ylös kahvittelun lomassa.. nerokasta:
Aperture ylihintainen (tosin ei tiennyt mitä se maksaa)
iPhoto on heikko, en käytä sitä, oon huono kuvaaja
En käytä puhelimen gps kun se syö akkua
Kaikki "pilvinet" hommat on ihan persseestä.
IPhoto: esitystila on keinokivaa söpöstelyä ja mitä tällä oikeesti tekee?
Mua ei noi kiinnosta, mulla ei oo intel maccii
Mä käytän FinalCuttii ihan siks koska se on niin perkeIeellisen kallis.
Mitäs niitä iLife softia nyt oikein on? > Mutta eihän niillä mitään tee!
Mä en siis käyttäny iMovie 08 mutta mitä mä oon kuullu niin siitä puuttu ne mitä mä käytän.
Kaipasko kukaan mitään kämäsiä oppitunteja Garagebandiin?
Niin ja sitten se oppitunti on mitä sattuu..ei tuo vakuuta.
Ainoo mitä oon garagebandii ni on niitä looppeja ja tehny muka jonku biisin.
Mä en oo koskaan käyttäny Keynotea. Mä käytän text-editoria.
Mä en oo koskaan käyttäny taulukkolaskentaa.
Ei missään oo sanottu etteikö tää ois ihan yhtä karsee ku Googlen..
Mä en oo koskaan mitään mobile me palvelua.
Eli ehkä seuraavalla joku jota edes hieman kiinnostaa tuo touhu.
Krakenihan on loistava radiosoundiääni, vähän kallellaan Appleen päin, mutta menee hyvin. Krakenin soundi on semmonen että tällaisten tavisten tyttöystävät luulevat saavansa upeaa seksiä vielä puolivuotta sen jälkeen kun ovat kuunnelleet TheKrakenia. Tästä toisesta hemmosta tuli mieleen sellaiset kaverit jotka sylki välituntisin korville, ja joita sitten piti liu'uttaa naama edellä siellä koulun käytävillä että touhu loppui.
-
amanita
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Krakun ääni on kyllä todella miehekäs, matala äänen sointi kai kertoo jostain vahvasta maskuliinisuudesta, sehän siinä tehoa? Ei kuitenkaan mainitsemiisi sfääreihin asti!
Anttonen on kuitenkin tosi hyvä nettipersoona, en ole Krakun podcastia vielä kuullut, mutta mitä Anttosen ääneen tulee, ei mulle ole jäänyt mitään moittimista. Puhujain Kulma on hauska ja Krakun podcastia kevyempi ohjelma. Tukevat kivasti toisiaan kaikenkarvaisen Mac- ja muunkinlaisen tietsikkamaailman kuulumisten jakajina.
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Sherukka
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
-
Touho
Viesti Kirjoittaja Touho »
Suomalainen ihmisolento eli homo sapiens fennicus lienee maapallon perusnegatiivisin eliölaji. Tällä on kait jotenkin hienompaa, hyväksyttävämpää ja suorastaan pyhää suhtautua kaikkeen negatiivisesti ja kyynisesti ainakin ensialkuun, ja positiiviset kommentit etenkin uusiin asioihin ovat jotain heikkopäisten ulkomaanpellejen touhuja.
Tämä ei siis liity suoraan tuohon kyseessäolevaan podcastiin, koska en sitä ole vielä kuullut, mutta noin yleisesti, näihin jo esitettyihin teemoihin liittyen. Pistäkääs nyt sitten tää kiistanalainen podcastikin arkistoon kuultavaksi, että itse kukin voi tehdä omat johtopäätöksensä. Noiden Crimsonin ja muutaman muun kommenttien perusteella saa kyllä sellaisen kuvan, että kuulostaapa melko tutulta, paljolti semmoista, mitä on nähty ja kuultu muuallakin, useammin kuin kerran ja useammaltakin mukakriittiseltä wannabe-besserwisseriltä vuosien saatossa. On joukossa tietty oikeasti fiksujakin kommentoijia, mutta juuri tästä tapauksesta on vielä paha mennä sanomaan, kummasta tai mistä on kyse.
Elikkä siis podcasteja kehiin. Nythän noita on helppo seurata vaikka [?]TV:n tai iTunesin kautta. Pitänee vissiin subscribata tää hopeinen podcast myös. Oikeastaan jonnekin tänne homppuun voisi ruveta listaamaan itse kunkin bongaamia hyviä ja mielenkiintoisia podcasteja noin laajemminkin, eikä pelkästään tietotekniikkaan liittyen. Vai jokos semmoinen ketju on jo?
-
Crimson
Viesti Kirjoittaja Crimson »
http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... 9&t=103232Touho kirjoitti: Pitänee vissiin subscribata tää hopeinen podcast myös. Oikeastaan jonnekin tänne homppuun voisi ruveta listaamaan itse kunkin bongaamia hyviä ja mielenkiintoisia podcasteja noin laajemminkin, eikä pelkästään tietotekniikkaan liittyen. Vai jokos semmoinen ketju on jo?
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
-
Touho
D'oh!Crimson kirjoitti:http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... 9&t=103232Touho kirjoitti: Pitänee vissiin subscribata tää hopeinen podcast myös. Oikeastaan jonnekin tänne homppuun voisi ruveta listaamaan itse kunkin bongaamia hyviä ja mielenkiintoisia podcasteja noin laajemminkin, eikä pelkästään tietotekniikkaan liittyen. Vai jokos semmoinen ketju on jo?
Juu, eipä tuota tarvinnut kaukaa hakea, löytyikin jo heti seuraavasta huoneesta, kunhan tästä ketjusta hyppäsi ulos.
-
The raconteur
Viesti Kirjoittaja The raconteur »
Miten tämä sinun vuodatuksesi liittyy yhtään mihinkään? Tämäkin on niin nähty. Heti kun jotain arvostelee, niin tullaan nillittämään: "Pystytkö muka itse parempaan?!" tai sitten selitetään jotain tarinaa homo simpansseista ja perusnegatiivisuudesta.Touho kirjoitti:Se on muuten jännä homma, että kritiikin analysointi ja vastakritiikki kuitataan täälläkin usein tuolla uskonto- ja kiihkomielisyys -kortilla.
positiiviset kommentit etenkin uusiin asioihin ovat jotain heikkopäisten ulkomaanpellejen touhuja.
Jos otetaan esimerkiksi vaikka tämä "case Anttonen", niin podcastista osan kuunnelleena voin sanoa, että se oli oikeasti huono (tai sitten minulla on vain vähän rajoittunut huumorintaju). Ei sillä että se olisi ihan näihin suhteisiin paisunutta draamaa ansainnut, mutta kuitenkin. Hopeista podcastia olen kyllä aina digannut ja laittanut positiivista palautetta muistaakseni jopa ihan ensimmäisestä jaksosta. Voit aikasi kuluksi selailla tätä topikkia ja ihmetellä, että onpa tämäkin uusi podcast saanut paljon positiivisia kommentteja.
-
Macpoika
Viesti Kirjoittaja Macpoika »
Tätyypä vähän avata Touhon viestiä sinulle.The raconteur kirjoitti:Miten tämä sinun vuodatuksesi liittyy yhtään mihinkään? Tämäkin on niin nähty. Heti kun jotain arvostelee, niin tullaan nillittämään: "Pystytkö muka itse parempaan?!" tai sitten selitetään jotain tarinaa homo simpansseista ja perusnegatiivisuudesta.Touho kirjoitti:Se on muuten jännä homma, että kritiikin analysointi ja vastakritiikki kuitataan täälläkin usein tuolla uskonto- ja kiihkomielisyys -kortilla.
positiiviset kommentit etenkin uusiin asioihin ovat jotain heikkopäisten ulkomaanpellejen touhuja.
Jos otetaan esimerkiksi vaikka tämä "case Anttonen", niin podcastista osan kuunnelleena voin sanoa, että se oli oikeasti huono (tai sitten minulla on vain vähän rajoittunut huumorintaju). Ei sillä että se olisi ihan näihin suhteisiin paisunutta draamaa ansainnut, mutta kuitenkin. Hopeista podcastia olen kyllä aina digannut ja laittanut positiivista palautetta muistaakseni jopa ihan ensimmäisestä jaksosta. Voit aikasi kuluksi selailla tätä topikkia ja ihmetellä, että onpa tämäkin uusi podcast saanut paljon positiivisia kommentteja.
Yksinkertaistettuna Touho sanoo, että ihmisten valitusta Anttosesta ei saisi kautata ihmisten Mac-fanaattisuudella. Ja jos luet jälkimmäisessä lainauksessasi olevan lauseen alun, huomaat, että kyseessä ei ole Touhon oma mielipide.
Se on jännä, että ihmiset eivät ymmärrä suomea.
Unibody MacBook 2.4GHz C2D | Mac OS X Snow Leopard
-
The raconteur
Viesti Kirjoittaja The raconteur »
Tämä pointti taisi mennä minulta tosiaan vähän ohi.Macpoika kirjoitti: Tätyypä vähän avata Touhon viestiä sinulle.
Yksinkertaistettuna Touho sanoo, että ihmisten valitusta Anttosesta ei saisi kautata ihmisten Mac-fanaattisuudella.
Touhon päätelmä --> Touhon mielipide.Ja jos luet jälkimmäisessä lainauksessasi olevan lauseen alun, huomaat, että kyseessä ei ole Touhon oma mielipide.
-
Touho
Otahan chill pilli välillä. Kommentin sijoitus juuri tähän ketjuun oli ehkä virhe. Mutta hälläpäs nyt niin väli, koska esim. Macpoika näyttää jummartaneen pointin juuri niinkuin tarkoitus oli.The raconteur kirjoitti:Miten tämä sinun vuodatuksesi liittyy yhtään mihinkään? Tämäkin on niin nähty. Heti kun jotain arvostelee, niin tullaan nillittämään: "Pystytkö muka itse parempaan?!" tai sitten selitetään jotain tarinaa homo simpansseista ja perusnegatiivisuudesta.Touho kirjoitti:Se on muuten jännä homma, että kritiikin analysointi ja vastakritiikki kuitataan täälläkin usein tuolla uskonto- ja kiihkomielisyys -kortilla.
Itse en siis vielä hauku enkä puolusta ketään tai mitään juuri tähän asiaan liittyvää, vaan totesinpahan vaan ajatuksiani ääneen noin yleisesti, tämän ja usean muunkin ketjun ja foorumin perusteella. TS. ei aihetta vetää hernettä nenään.
-
Macpoika
Kiitos.Touho kirjoitti:Macpoika näyttää jummartaneen pointin juuri niinkuin tarkoitus oli.
-
miwalainen
Viesti Kirjoittaja miwalainen »
Siinä mielessä Touho on mielestäni oikeassa, että ihmisten fanaattisuus johtuu ihan huonoista käytöstavoista (ei osata käyttäytyä eritoten netissä) on mäkkejä tai ei. Edes Appleä ei voida käyttää tuossa tekosyynä. Minusta ei vain ole asiallista kertoa mielipiteenä toisesta ihmisestä, että hän on aivan sieltä jostakin (mikä löytyy meiltä jokaiselta takapuolelta jalkojen yläpuolelta), on Suomessa sitten mielipidevapaus tai ei. Myös netissä voi asioita ottaa joskus huumorilla ja antaa välillä vain olla. Minusta toisen ihmisen tunteet menevät kyllä ehdottomasti tällaisten mielipideilmausten yläpuolelle.Macpoika kirjoitti:Tätyypä vähän avata Touhon viestiä sinulle.
Yksinkertaistettuna Touho sanoo, että ihmisten valitusta Anttosesta ei saisi kautata ihmisten Mac-fanaattisuudella. Ja jos luet jälkimmäisessä lainauksessasi olevan lauseen alun, huomaat, että kyseessä ei ole Touhon oma mielipide.
Se on jännä, että ihmiset eivät ymmärrä suomea.
Oli muuten hauska kiertää sana "*erseestä"
-
amanita
- Ylläpitäjä
Kiva kun on hauskaa!miwalainen kirjoitti: Oli muuten hauska kiertää sana "*erseestä"foorumin sensoroinnin takia.
Tuon filtterin voi muuten sit kääntää pois "Omista asetuksista", jos tuntuu kotoisammalta nähdä ruma sana niin kuin se on.
-
Touho
Tuokin on varmaan totta, mutta huonot tai olemattomat käytöstavat ovat asia erikseen. Täällä on kyllä jo tullut reilusti myös ihan asiallisia ja nimenomaan asioihin eikä henkilöön menevää kritiikkiä, jossa on otettu kantaa juuri siihen, että ko. episodissa sen asiatason on katsottu jääneen hiukan turhan köykäiseksi, epäolennaisemman henkilötason kustannuksella. Tässä ja jossain toisessakin ketjussa esitetyistä kommenteista saa kuvan, että em. kommentaattori on katsottu puhuneen enemmän lähinnä itsestään ja omista 'perussäädöistään', varsinaisen asiapuolen jäädessä siten toivottua vähäisemmäksi ja tason toivottua alhaisemmaksi. Eli lyhyesti sanottuna on ollut väärä henkilö väärässä paikassa, tai amatööri ammattilaisen asialla.miwalainen kirjoitti:Minusta ei vain ole asiallista kertoa mielipiteenä toisesta ihmisestä, että hän on aivan sieltä jostakin (mikä löytyy meiltä jokaiselta takapuolelta jalkojen yläpuolelta), on Suomessa sitten mielipidevapaus tai ei.
Tuo kritiikki ei ole kohdistunut itse podcastiin, päinvastoin, vaan ainoastaan tämän yhden episodin vierasvalintaan ja ko. vieraan kontribuution tasoon. Minusta em. kritiikki ei siis ollut mitenkään henkilöön menevää solvausta, mutta silti se on paikoitellen samaistettu jonkun ircin tms. suunsoittoon. Se mitä on sanottu tai tehty jossain irceissä tms. live-chateissä on ihan eri asia, eikä edes kuulu tänne. Ehkä täällä ollaan toisinaan vähän turhankin herkkähipiäisiä, ainakin tiettyjen asioiden suhteen.
Mutta eiköhän tässä ollut jo tarpeeksi jauhantaa ja rautalangan vääntöä ko. aiheesta, ettei lähde menemään turhan OT:ksi.
OTamanita kirjoitti:Kiva kun on hauskaa!
Tuon filtterin voi muuten sit kääntää pois "Omista asetuksista", jos tuntuu kotoisammalta nähdä ruma sana niin kuin se on.
Joo mutta saako sitä silloin pois myös muille näkyvistä viesteistä?
Eipä tuo nyt niin iso asia ole, ja joskus tuo kiertoilmausten kehittely on tavallaan hauskaa, mutta moinen poliittisesti korrekti sensurointi on minusta turhaa holhousta. Paremminkin siitä voi joskus olla jopa enemmän haittaa kuin hyötyä. Jos/kun sitä filtteröintiä ei ole ollenkaan, tuo miwalaisenkin mainitsema käytöstapojen puute tulee selvemmin esille itse kullekin, ja ko. kirjoituksista voi itse kukin tehdä omat johtopäätöksensä. Jos haluaa saada kommenttinsa esille asiallisessa hengessä, pystyy itse kukin filtteroimaan ne enimmät kakka-sanat ihan itsekin. Eikä se satunnainen paasha, kagameeli, /c:stä, hanurista, tai edes vattu nyt niin kamalaa ole, vai onko? Jos niiden määrää ei itse osaa rajoittaa, sehän vaan antaa itse kirjoittajalle typeryksen leiman, ihan ilman hompun holhousta.
Tämmöinen PC-filtteröinti tuo mieleen nuo ameriikkalaisten touhut, eli esim. että jotain ihmistä voi kohdella ihan miten vaan, kunhan ei vaan kutsu julkisesti neekeriä neekeriksi tai valkoista jostain muualta kuin Kaukaasiasta kotoisin olevaksi. Tai että väkivalta ja agressio ylipäätään voi olla vaikka kuinka rankkaa, mutta jos nuoren naisen nätti nännäpää vilahtaa ruudussa tai julkisuudessa, siitä nousee hirveä haloo.
Mutta sepäs nyt siitä. Jatketaan asialinjalla.
/OT
-
amanita
- Ylläpitäjä
Filtterin olemassaolosta on aina joskus kritiikkiä, yleisilme on kuitenkin siistimpi kirjautumattomille näin. Ehkä löydän jostain pölyn alta viittauksen ja keskustelun aiheesta.Touho kirjoitti:OTamanita kirjoitti:Kiva kun on hauskaa!
Joo mutta saako sitä silloin pois myös muille näkyvistä viesteistä?
Eipä tuo nyt niin iso asia ole, ja joskus tuo kiertoilmausten kehittely on tavallaan hauskaa, mutta moinen poliittisesti korrekti sensurointi on minusta turhaa holhousta. Paremminkin siitä voi joskus olla jopa enemmän haittaa kuin hyötyä. Jos/kun sitä filtteröintiä ei ole ollenkaan, tuo miwalaisenkin mainitsema käytöstapojen puute tulee selvemmin esille itse kullekin, ja ko. kirjoituksista voi itse kukin tehdä omat johtopäätöksensä. Jos haluaa saada kommenttinsa esille asiallisessa hengessä, pystyy itse kukin filtteroimaan ne enimmät kakka-sanat ihan itsekin. Eikä se satunnainen paasha, kagameeli, /c:stä, hanurista, tai edes vattu nyt niin kamalaa ole, vai onko? Jos niiden määrää ei itse osaa rajoittaa, sehän vaan antaa itse kirjoittajalle typeryksen leiman, ihan ilman hompun holhousta.
Tämmöinen PC-filtteröinti tuo mieleen nuo ameriikkalaisten touhut, eli esim. että jotain ihmistä voi kohdella ihan miten vaan, kunhan ei vaan kutsu julkisesti neekeriä neekeriksi tai valkoista jostain muualta kuin Kaukaasiasta kotoisin olevaksi. Tai että väkivalta ja agressio ylipäätään voi olla vaikka kuinka rankkaa, mutta jos nuoren naisen nätti nännäpää vilahtaa ruudussa tai julkisuudessa, siitä nousee hirveä haloo.
Mutta sepäs nyt siitä. Jatketaan asialinjalla.
/OT
Jenkkilän kaksinaismoralismi on vertaansa vailla, meidän pikku sanafiltterimme on olematonta siihen nähden.
PS. Minulla ei ole filtteriä käytössä...
EDIT: Suurimmat pölyröykkiöt oon pyyhkiny tästä. Jos aiheesta halutaan keskustelua, ei sitten tähän ketjuun, vaan tohon jatkoksi.
EDIT: Muutin linkin uudemmaksi
-
TheKraken
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
http://www.hopeinenpodcast.net/2009/01/ ... altiointi/
ps. Leffatykki Podcastin seitsemäs jakso myös ulkona. Haastattelussa Petteri Summanen sekä JP Siili.
-
Macpoika
Anttonen oli aluksi ihan peruspodcastaaja siellä linjan toisessa päässä (ääni kuulosti todsin aluksi erikoiselta, mutta ei enää lopussa). Siinä vaiheessa alkoi kyllästyttämään, kun joka välissä alkoi tulla sitä "HOO! Sit'ä sun tätä... HOO! Sitä sun tätä uudestaan...".
Muuta valittamista ei kovin paljoa ole, osasi muuten kommentoida ihan hyvin, PAITSI siinä kohdassa kun kerrottiin Pagesin full-screen moodista.
Ymmärrän tietysti, että ei ollut kuvia tarjolla (oletan), mutta tuntuu se silti kypsältä, että pilkataan ensin Applen softaa, johon tulee full-screen ominaisuus ja aletaan heti perään ylistää jonkun toisen ohjelman samaa ominaisuutta. Ja ymmärtääkseni ominaisuudet on tehty aika samanlaisiksi, eli peitetään kaikki taustalla oleva (se toinen taisi myös blokata kaikki soundit ym. En tiedä Pagesista.).
Eli osoitan kritiikkini sille jossain vaiheessa esiintyneelle perusnegatiivisuudelle ja sille, että mollataan ominaisuutta Applen softassa ja kehutaan jonkun muun softassa.
-
Juhani L
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Ehdinpä minäkin eilen ja tänään uidessa ja juoksulenkeillä kuunnella koko jakson. Tuntuu ihmeellisestä, että joku on hermostui niin kovin Henrik Anttosen mielipiteistä. Minusta Eero ja Henrik hoitivat homman hienosti ja viihdyttävästi niissä oloissa, missä Applen tapahtumaa seurataan lennossa. Kaikesta ei tarvitse olla samaa mieltä, mutta kyllä monet podcastissa esitetyt kriittiset huomiot Applen tapahtuman pitkäveteisyydestä varmaan ovat aika paikallaan. Kiitos Krakenille ja Henrikille jaksosta ja Krakenille erikseen siitä, että hän jaksoi pistää jutun podcastiksi noista parkujista välittämättä.Macpoika kirjoitti:Anttonen oli aluksi ihan peruspodcastaaja siellä linjan toisessa päässä (ääni kuulosti todsin aluksi erikoiselta, mutta ei enää lopussa). Siinä vaiheessa alkoi kyllästyttämään, kun joka välissä alkoi tulla sitä "HOO! Sit'ä sun tätä... HOO! Sitä sun tätä uudestaan...".
Muuta valittamista ei kovin paljoa ole, osasi muuten kommentoida ihan hyvin, PAITSI siinä kohdassa kun kerrottiin Pagesin full-screen moodista.
Ymmärrän tietysti, että ei ollut kuvia tarjolla (oletan), mutta tuntuu se silti kypsältä, että pilkataan ensin Applen softaa, johon tulee full-screen ominaisuus ja aletaan heti perään ylistää jonkun toisen ohjelman samaa ominaisuutta. Ja ymmärtääkseni ominaisuudet on tehty aika samanlaisiksi, eli peitetään kaikki taustalla oleva (se toinen taisi myös blokata kaikki soundit ym. En tiedä Pagesista.).
Eli osoitan kritiikkini sille jossain vaiheessa esiintyneelle perusnegatiivisuudelle ja sille, että mollataan ominaisuutta Applen softassa ja kehutaan jonkun muun softassa.
-
mythos
Viesti Kirjoittaja mythos »
Täysin samaa mieltä! Epäilmättä ollut haastavaa keksiä puhuttavaa livelähetyksessä kun keynote oli aika yksityiskohtainen. Kiitokset kummallekin, ehkä ensi kerralla hoksaisi livenä kuunellaJuhani L kirjoitti:Ehdinpä minäkin eilen ja tänään uidessa ja juoksulenkeillä kuunnella koko jakson. Tuntuu ihmeellisestä, että joku on hermostui niin kovin Henrik Anttosen mielipiteistä. Minusta Eero ja Henrik hoitivat homman hienosti ja viihdyttävästi niissä oloissa, missä Applen tapahtumaa seurataan lennossa. Kaikesta ei tarvitse olla samaa mieltä, mutta kyllä monet podcastissa esitetyt kriittiset huomiot Applen tapahtuman pitkäveteisyydestä varmaan ovat aika paikallaan. Kiitos Krakenille ja Henrikille jaksosta ja Krakenille erikseen siitä, että hän jaksoi pistää jutun podcastiksi noista parkujista välittämättä.
-
Macpoika
Jaa, että olen parkuja... Vai, että sillä lailla...Juhani L kirjoitti:että hän jaksoi pistää jutun podcastiksi noista parkujista välittämättä.
Ensinnäkään, en sanonut, että olisin hermostunut. Alkoi vaan väsymään siihen, että mitä tahansa siellä sanotaankin, tulee "Hoo!". Näin ei ollut kokoajan ja se oli hyvä, mutta siinä oli kyllä jakso, jossa sitä tuli koko ajan. En tarkoita, että olisi ollut väärin kritisoida. Tarkoitan, että kristiikin tyyli ei ollut niitä kaikkein parhaimpia.
No ei se niin paljon, kun se oli hetkellistä, mutta tuo Pagesin kokonäytöntilan kommentoiti ärsytti. "Sä voit niinku suurentaa ikkunan koko näytölle." ei ollut ominaisuuden kuvaus, vaan lähinnä pilkattiin minusta erittäin hyvää ominaisuutta, jonka toteutusta WriteRoomissa kehuttiin. "Se mustensi koko ruudun. Se piilotti ihan kaiken." Vaikuttaa jostain syystä aika samanlaiselta kuin Pages.
-
Bashi88
Viesti Kirjoittaja Bashi88 »
Myös minun mielestäni tuo kritisoiminen on paikoin mennyt vähän yli, tosin jokaisella saa olla mielipiteensä. Anttosen kommentoinnista tuli mieleen, että ihan hyvin olisin itsekin voinut jossain kaveriporukassa esittää samanlaisia, ironisia arvostelevia kommentteja. Anttonen vain uskalsi sen tehdä suorassa lähetyksessä. Mielestäni se toi hyvää lisäväriä ja monesti naurutkin muuten melko tapahtumaköyhään Keynoteen. Ehkäpä vielä katsastan hänen podcastinsa, kunhan saa muita kuunneltua alta pois.
Mites se sanonta menikään, pessimisti ei pety
Kiitokset TheKrakenille kun laittoi jakson jakoon, pääsi livahtamaan livetilanne ohi kun juutuin MacGyverin ihmeelliseen maailmaan! 8)
-22.12.2012-
-
Macpoika
Komppaan. Eli saattaisin itsekin tehdä ironisia kommentteja, mutta yleensä teen sellaisia kun katso Chuck Norris -elokuvaa keskellä yötä. Ehkä lähinnä sen takia ei oikein tässä iskenyt, koska itse olin erittäin kiinnostunut ohjelmisoista ja niiden uusista ominaisuuksista. Rautauutiset olisivat olleet tietenkin myös kiinnostavia, mutta niitä kun en kuitenkaan saisi ostettua, niin eivät ne niin merkittäviä minulle ole.Bashi88 kirjoitti:Myös minun mielestäni tuo kritisoiminen on paikoin mennyt vähän yli, tosin jokaisella saa olla mielipiteensä. Anttosen kommentoinnista tuli mieleen, että ihan hyvin olisin itsekin voinut jossain kaveriporukassa esittää samanlaisia, ironisia arvostelevia kommentteja.
Eli siis lähinnä minuun eivain oikein iskenyt nuo kommentit. Ja ehkä myöskään podcast ei ole paras paikka sellaisille kommenteille. Ymmärrän kyllä niiden pointin, mutta ei se oikein siltikään iskenyt.
Selitänpä paljon samasta asiasta ja toistan itseäni koko ajan. Hmm...
-
TheKraken
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka