![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Viesti Kirjoittaja jmia »
Viesti Kirjoittaja Tape80 »
Viesti Kirjoittaja jmia »
Tape80 kirjoitti:Mitenkäs tuo toimii yrityksen kanssa? tämä varmaankin tyhmä kysymys, mutta voiko Sonera rangaista firmaa, tai toimia niin ettei kuluttajavirasto mahda firman puolesta asialle mitään?
Eli voinko mennä samoin ostamaan paketin, perua sen ja maksaa saman välin(ja voin vähentää alvit koko summasta) ja avata lukituksen?
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Ei mikään.. tokihan joudut maksamaan tuolloin sen Soneran kk-maksun kaksi vuotta, joten en tiedä onko tuo niin kannattavaa..pahakala kirjoitti:Mietin tässä iPhonea ja siihen Telefinlandin liittymää, mutta en ymmärrä tuossa FAQissa tätä kohtaa:
"K: Voinko hankkia Soneran sijasta TeleFinlandin liittymän iPhoneen?
V: Kyllä. Tästä tulee sitten se 2 € per kk ja mitä TeleFinlandilla on tarjolla liittymänä. Joudut tosin maksamaan koko puhelimen heti eli hintaan tulee lisää joko 429 € (8 Gt-malli) tai 519 € (16 Gt-malli)."
Mikäs estää ottamasta Minun Sonera kytkynä esim. 8Gb iPhonen 24kk:si 19.99€/kk ja laittamasta heti Soneran
SIMin tilalle Telefinlandin SIMin???
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Niin mutta miksi sitten tuossa FAQissa lukee, että "Joudut tosin maksamaan koko puhelimen heti eli hintaan tulee lisää joko 429 € (8 Gt-malli) tai 519 € (16 Gt-malli)."?MasBe kirjoitti:Ei mikään.. tokihan joudut maksamaan tuolloin sen Soneran kk-maksun kaksi vuotta, joten en tiedä onko tuo niin kannattavaa..pahakala kirjoitti:Mietin tässä iPhonea ja siihen Telefinlandin liittymää, mutta en ymmärrä tuossa FAQissa tätä kohtaa:
"K: Voinko hankkia Soneran sijasta TeleFinlandin liittymän iPhoneen?
V: Kyllä. Tästä tulee sitten se 2 € per kk ja mitä TeleFinlandilla on tarjolla liittymänä. Joudut tosin maksamaan koko puhelimen heti eli hintaan tulee lisää joko 429 € (8 Gt-malli) tai 519 € (16 Gt-malli)."
Mikäs estää ottamasta Minun Sonera kytkynä esim. 8Gb iPhonen 24kk:si 19.99€/kk ja laittamasta heti Soneran
SIMin tilalle Telefinlandin SIMin???
Soneran sivut ei muuten mainitse sanallakaan 19,99€/kk hinnasta vaan kertoo hinnoiksi nuo samat kuin viime heinäkuussakin eli 31,69€/kk , 51,49€/kk ja 89,99€/kk + iPhone
EDIT: Paitsi että MinunSonera on saanut vaihtoehdon "Palveluista ja laitteesta riippuva kk-maksu + 1 €", millä ilmeisesti saa tuon 19,99€/kk aikaiseksi..
Viesti Kirjoittaja rantom »
Koska puhelinta ei saa suoraan TeleFinlandilta vaan se pitää ensin ostaa Soneralta ja sitten pitää se Minun Sonera-liittymä nurkassa sen 1-2 vuotta. Kun olet ostanut puhelimen niin sitten voit ostaa TeleFinlandilta liittymän. TF ei tarjoa edes sivuillaan iPhonea joten tällä hetkellä on kait ainoa vaihtoehto. Korjatkaa jos olen väärässä.TheKraken kirjoitti:Niin mutta miksi sitten tuossa FAQissa lukee, että "Joudut tosin maksamaan koko puhelimen heti eli hintaan tulee lisää joko 429 € (8 Gt-malli) tai 519 € (16 Gt-malli)."?
Mutta eihän siitä tartte maksaa sitä puhelinta heti, vaan voi maksaa sitä Minun Soneran iPhone osuutta 19,99 e + 2 e/kk ja silti käyttää Telefinlandin simiä.rantom kirjoitti:Koska puhelinta ei saa suoraan TeleFinlandilta vaan se pitää ensin ostaa Soneralta ja sitten pitää se Minun Sonera-liittymä nurkassa sen 1-2 vuotta. Kun olet ostanut puhelimen niin sitten voit ostaa TeleFinlandilta liittymän. TF ei tarjoa edes sivuillaan iPhonea joten tällä hetkellä on kait ainoa vaihtoehto. Korjatkaa jos olen väärässä.TheKraken kirjoitti:Niin mutta miksi sitten tuossa FAQissa lukee, että "Joudut tosin maksamaan koko puhelimen heti eli hintaan tulee lisää joko 429 € (8 Gt-malli) tai 519 € (16 Gt-malli)."?
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Onko tuo 19,99€ + 2€/kk pelkästään 8GB iPhonen hinta? Tulee nimittäin kalliimmaksi ostaa se tuolla lailla (24 * 21,99 = 527,76 vs 24 * 2 = 48 + 429 = 477)TheKraken kirjoitti:Mutta eihän siitä tartte maksaa sitä puhelinta heti, vaan voi maksaa sitä Minun Soneran iPhone osuutta 19,99 e + 2 e/kk ja silti käyttää Telefinlandin simiä.rantom kirjoitti:Koska puhelinta ei saa suoraan TeleFinlandilta vaan se pitää ensin ostaa Soneralta ja sitten pitää se Minun Sonera-liittymä nurkassa sen 1-2 vuotta. Kun olet ostanut puhelimen niin sitten voit ostaa TeleFinlandilta liittymän. TF ei tarjoa edes sivuillaan iPhonea joten tällä hetkellä on kait ainoa vaihtoehto. Korjatkaa jos olen väärässä.TheKraken kirjoitti:Niin mutta miksi sitten tuossa FAQissa lukee, että "Joudut tosin maksamaan koko puhelimen heti eli hintaan tulee lisää joko 429 € (8 Gt-malli) tai 519 € (16 Gt-malli)."?
Viesti Kirjoittaja pete82 »
Se 19,99 sisältää jo liittymän kuukausimaksun, eli tuon 1,99 euroa. Eli 19,99 x 24 = 479,76.Onko tuo 19,99€ + 2€/kk pelkästään 8GB iPhonen hinta? Tulee nimittäin kalliimmaksi ostaa se tuolla lailla (24 * 21,99 = 527,76 vs 24 * 2 = 48 + 429 = 477)
Juu näinhän se on. Sori mun sekoilu.pete82 kirjoitti:Se 19,99 sisältää jo liittymän kuukausimaksun, eli tuon 1,99 euroa. Eli 19,99 x 24 = 479,76.Onko tuo 19,99€ + 2€/kk pelkästään 8GB iPhonen hinta? Tulee nimittäin kalliimmaksi ostaa se tuolla lailla (24 * 21,99 = 527,76 vs 24 * 2 = 48 + 429 = 477)
Viesti Kirjoittaja dieselmies »
Viesti Kirjoittaja omppa »
3.0 on tässä, tällä viikolla ostin. Ai mutta, se kysyi kyllä iTunesista aluksi, että päivitelläänkö jotain.. ja vastasin kyllä.dieselmies kirjoitti:Mikähän mahtaa olla Soneran Iphonen basebandin firmware versio jos nyt tilaan puhelimen? Päivittävätkö automaattisesti uusimpaan? 8)
Se on softan versio mistä sinä puhut, ei basebandin firmware-versio. Tämä jälkimmäinen on näiden juttuja jotka tykkää hakkeroida luuriaan.omppa kirjoitti:3.0 on tässä, tällä viikolla ostin. Ai mutta, se kysyi kyllä iTunesista aluksi, että päivitelläänkö jotain.. ja vastasin kyllä.dieselmies kirjoitti:Mikähän mahtaa olla Soneran Iphonen basebandin firmware versio jos nyt tilaan puhelimen? Päivittävätkö automaattisesti uusimpaan? 8)
Viesti Kirjoittaja kaisla »
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Viesti Kirjoittaja Pikkuroope »
Viesti Kirjoittaja kaisla »
No samoihin seutuihin se meni kuin ostamalla lukitsemattoman puhelimen tässäkin keskustelussa mainituista suomalaisista kaupoista tai Italiasta tuottamalla. Turhaa on käydä euromääristä puhumaan, kun mulle tuli sitä mainittua "laskunhyvitystä"...kallekilponen kirjoitti: Mikä oli loppusumma koko prosessissa?
Viesti Kirjoittaja masa »
Viesti Kirjoittaja Erño »
Viesti Kirjoittaja r_vesa »
Viesti Kirjoittaja rantom »
Ensimmäisellä sivulla on asiasta mainittu.r_vesa kirjoitti:Tarkoitus olisi hommata iPhone 3G Italiasta. Mistä liikkeestä kannattaa ostaa ja miten olette varmistaneet,
että pakkauksessa on oikeasti SIM lukitsematon puhelin?
TIM & Vodafone siis, kokemusta ei noista ole kun en iPhonea ole tilannut saatikka omista.rantom kirjoitti: K: Jotkin maat myyvät iPhonea ilman operaattorilukitusta. Mitkä maat/kaupungit nämä ovat?
V: Lista löytyy täältä : http://support.apple.com/kb/HT1937?locale=fi_FI
Varoituksen sana! Kuten tästä ketjusta (http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... 1&t=116779) käy ilmi, niin takuuhuolto ulkomailta ostettuun puhelimeen on yllättävän sekavaa sekä vaikeata. Mieti siis kahdesti tarvitsetko laitetta kytkyttömänä vai et, vaikka valittavana on Suomessa vain Sonera.
- Belgia (Mobistar)
- Etelä-Afrikka (Vodacom)
- Hong Kong (3)
- Italia (TIM & Vodafone)
- Kreikka (Vodafone)
- Luxemburg (Vox Mobile & LUXGSM)
- Makau (3)
- Puola (Orange & Era)
- Slovakia (Orange)
- Singapore (SingTel)
- Taiwan (Chunghwa Telecom)
- Turkki (TurkCell)
- Tsekki (O2)
- Uusi Seelanti (Vodafone)
- Venäjä (MegaFon, MTS & Beeline)
Sulkeissa olevat ovat siis palveluntarjoajia, joilta pitäisi saada ilman operaattorilukitusta iPhone. En mene listasta takuuseen mutta nuo ovat samat mitä Applen-sivuilla on. Puola on vielä punaisella kunnes Apple päivittää sivunsa. Käyttäjä on saanut jo tilattua Puolasta iPhonen ilman lukitusta, viesti : http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=71&t=122106
Kiitos Cosmolle tiedosta.
Viesti Kirjoittaja r_vesa »
Kyllä, listasta olin tietoinen mutta voisiko joku jolla on oikeaa kokemusta hankinnasta vahvistaa/kumota ettärantom kirjoitti:Ensimmäisellä sivulla on asiasta mainittu.r_vesa kirjoitti:Tarkoitus olisi hommata iPhone 3G Italiasta. Mistä liikkeestä kannattaa ostaa ja miten olette varmistaneet,
että pakkauksessa on oikeasti SIM lukitsematon puhelin?
TIM & Vodafone siis, kokemusta ei noista ole kun en iPhonea ole tilannut saatikka omista.
Viesti Kirjoittaja länkkäri »
Jos puhelimet myydään uutena muoveissa, niin onhan ne lukitsemattomina jo siinä vaiheessa? Tokkopa niitä paketteja siellä availlaan ja sen jälkeen aleta lukituksia purkaa ..r_vesa kirjoitti:Kyllä, listasta olin tietoinen mutta voisiko joku jolla on oikeaa kokemusta hankinnasta vahvistaa/kumota että
ovatko iPhone puhelimet Italiassa lukitsemattomia sillä tavalle ettei sitä tarvitse liikkeessä myyjältä erikseen
varmistaa tai pyytää purkamaan lukitusta ja onko kauppapaikalla/liikkeelle mitään merkitystä tähän asiaan?
Viesti Kirjoittaja Hurkke »
Itse poimin ii-luurin Milanosta työreissulla tuossa pääsiäisen tienoilla TIMin liikkeestä. Hyvin lähti kotona toimimaan, oletuksena tuossa on toki valikot italiaksi, eli jos luurin palauttaa tehdasasetuksille, niin outoa kieltä puskee ruudulle. Tilanne korjaantuu kyllä heti kun laittaa oman sim kortin sisään. Oletettavasti aivan samoin kuin Suomessakin myytävissä luureissa tuo lukitus purettiin ekalla kerralla kun tuon i-tunesiin kytki.länkkäri kirjoitti:Jos puhelimet myydään uutena muoveissa, niin onhan ne lukitsemattomina jo siinä vaiheessa? Tokkopa niitä paketteja siellä availlaan ja sen jälkeen aleta lukituksia purkaa ..r_vesa kirjoitti:Kyllä, listasta olin tietoinen mutta voisiko joku jolla on oikeaa kokemusta hankinnasta vahvistaa/kumota että
ovatko iPhone puhelimet Italiassa lukitsemattomia sillä tavalle ettei sitä tarvitse liikkeessä myyjältä erikseen
varmistaa tai pyytää purkamaan lukitusta ja onko kauppapaikalla/liikkeelle mitään merkitystä tähän asiaan?
Viesti Kirjoittaja jampe »
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”