FAQ : iPhone. Mistä ja miten? (Lue aloitusviesti!)
-
jmia
Re: FAQ : iPhone 3G:n myynti/hankinta Suomessa/muualla
Viesti Kirjoittaja jmia »
-iPhone 4S 32Gt (iOS 5.1)
-iPad 2 16Gt
-
Tape80
Viesti Kirjoittaja Tape80 »
Eli voinko mennä samoin ostamaan paketin, perua sen ja maksaa saman välin(ja voin vähentää alvit koko summasta) ja avata lukituksen?
-
jmia
Viesti Kirjoittaja jmia »
Tape80 kirjoitti:Mitenkäs tuo toimii yrityksen kanssa? tämä varmaankin tyhmä kysymys, mutta voiko Sonera rangaista firmaa, tai toimia niin ettei kuluttajavirasto mahda firman puolesta asialle mitään?
Eli voinko mennä samoin ostamaan paketin, perua sen ja maksaa saman välin(ja voin vähentää alvit koko summasta) ja avata lukituksen?
Varmaan selkeintä varmistaa Soneran asiakaspalvelusta tuo. Mua ainakin neuvoivat aivan ystävällisesti kun purkuasioista tänä aamuna vielä kyselin.
-iPhone 4S 32Gt (iOS 5.1)
-iPad 2 16Gt
-
MasBe
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Ei mikään.. tokihan joudut maksamaan tuolloin sen Soneran kk-maksun kaksi vuotta, joten en tiedä onko tuo niin kannattavaa..pahakala kirjoitti:Mietin tässä iPhonea ja siihen Telefinlandin liittymää, mutta en ymmärrä tuossa FAQissa tätä kohtaa:
"K: Voinko hankkia Soneran sijasta TeleFinlandin liittymän iPhoneen?
V: Kyllä. Tästä tulee sitten se 2 € per kk ja mitä TeleFinlandilla on tarjolla liittymänä. Joudut tosin maksamaan koko puhelimen heti eli hintaan tulee lisää joko 429 € (8 Gt-malli) tai 519 € (16 Gt-malli)."
Mikäs estää ottamasta Minun Sonera kytkynä esim. 8Gb iPhonen 24kk:si 19.99€/kk ja laittamasta heti Soneran
SIMin tilalle Telefinlandin SIMin???
Soneran sivut ei muuten mainitse sanallakaan 19,99€/kk hinnasta vaan kertoo hinnoiksi nuo samat kuin viime heinäkuussakin eli 31,69€/kk , 51,49€/kk ja 89,99€/kk + iPhone
EDIT: Paitsi että MinunSonera on saanut vaihtoehdon "Palveluista ja laitteesta riippuva kk-maksu + 1 €", millä ilmeisesti saa tuon 19,99€/kk aikaiseksi..
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
TheKraken
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Niin mutta miksi sitten tuossa FAQissa lukee, että "Joudut tosin maksamaan koko puhelimen heti eli hintaan tulee lisää joko 429 € (8 Gt-malli) tai 519 € (16 Gt-malli)."?MasBe kirjoitti:Ei mikään.. tokihan joudut maksamaan tuolloin sen Soneran kk-maksun kaksi vuotta, joten en tiedä onko tuo niin kannattavaa..pahakala kirjoitti:Mietin tässä iPhonea ja siihen Telefinlandin liittymää, mutta en ymmärrä tuossa FAQissa tätä kohtaa:
"K: Voinko hankkia Soneran sijasta TeleFinlandin liittymän iPhoneen?
V: Kyllä. Tästä tulee sitten se 2 € per kk ja mitä TeleFinlandilla on tarjolla liittymänä. Joudut tosin maksamaan koko puhelimen heti eli hintaan tulee lisää joko 429 € (8 Gt-malli) tai 519 € (16 Gt-malli)."
Mikäs estää ottamasta Minun Sonera kytkynä esim. 8Gb iPhonen 24kk:si 19.99€/kk ja laittamasta heti Soneran
SIMin tilalle Telefinlandin SIMin???
Soneran sivut ei muuten mainitse sanallakaan 19,99€/kk hinnasta vaan kertoo hinnoiksi nuo samat kuin viime heinäkuussakin eli 31,69€/kk , 51,49€/kk ja 89,99€/kk + iPhone
EDIT: Paitsi että MinunSonera on saanut vaihtoehdon "Palveluista ja laitteesta riippuva kk-maksu + 1 €", millä ilmeisesti saa tuon 19,99€/kk aikaiseksi..
-
rantom
Viesti Kirjoittaja rantom »
Koska puhelinta ei saa suoraan TeleFinlandilta vaan se pitää ensin ostaa Soneralta ja sitten pitää se Minun Sonera-liittymä nurkassa sen 1-2 vuotta. Kun olet ostanut puhelimen niin sitten voit ostaa TeleFinlandilta liittymän. TF ei tarjoa edes sivuillaan iPhonea joten tällä hetkellä on kait ainoa vaihtoehto. Korjatkaa jos olen väärässä.TheKraken kirjoitti:Niin mutta miksi sitten tuossa FAQissa lukee, että "Joudut tosin maksamaan koko puhelimen heti eli hintaan tulee lisää joko 429 € (8 Gt-malli) tai 519 € (16 Gt-malli)."?
-
TheKraken
Mutta eihän siitä tartte maksaa sitä puhelinta heti, vaan voi maksaa sitä Minun Soneran iPhone osuutta 19,99 e + 2 e/kk ja silti käyttää Telefinlandin simiä.rantom kirjoitti:Koska puhelinta ei saa suoraan TeleFinlandilta vaan se pitää ensin ostaa Soneralta ja sitten pitää se Minun Sonera-liittymä nurkassa sen 1-2 vuotta. Kun olet ostanut puhelimen niin sitten voit ostaa TeleFinlandilta liittymän. TF ei tarjoa edes sivuillaan iPhonea joten tällä hetkellä on kait ainoa vaihtoehto. Korjatkaa jos olen väärässä.TheKraken kirjoitti:Niin mutta miksi sitten tuossa FAQissa lukee, että "Joudut tosin maksamaan koko puhelimen heti eli hintaan tulee lisää joko 429 € (8 Gt-malli) tai 519 € (16 Gt-malli)."?
-
MasBe
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Onko tuo 19,99€ + 2€/kk pelkästään 8GB iPhonen hinta? Tulee nimittäin kalliimmaksi ostaa se tuolla lailla (24 * 21,99 = 527,76 vs 24 * 2 = 48 + 429 = 477)TheKraken kirjoitti:Mutta eihän siitä tartte maksaa sitä puhelinta heti, vaan voi maksaa sitä Minun Soneran iPhone osuutta 19,99 e + 2 e/kk ja silti käyttää Telefinlandin simiä.rantom kirjoitti:Koska puhelinta ei saa suoraan TeleFinlandilta vaan se pitää ensin ostaa Soneralta ja sitten pitää se Minun Sonera-liittymä nurkassa sen 1-2 vuotta. Kun olet ostanut puhelimen niin sitten voit ostaa TeleFinlandilta liittymän. TF ei tarjoa edes sivuillaan iPhonea joten tällä hetkellä on kait ainoa vaihtoehto. Korjatkaa jos olen väärässä.TheKraken kirjoitti:Niin mutta miksi sitten tuossa FAQissa lukee, että "Joudut tosin maksamaan koko puhelimen heti eli hintaan tulee lisää joko 429 € (8 Gt-malli) tai 519 € (16 Gt-malli)."?
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
pete82
Viesti Kirjoittaja pete82 »
Se 19,99 sisältää jo liittymän kuukausimaksun, eli tuon 1,99 euroa. Eli 19,99 x 24 = 479,76.Onko tuo 19,99€ + 2€/kk pelkästään 8GB iPhonen hinta? Tulee nimittäin kalliimmaksi ostaa se tuolla lailla (24 * 21,99 = 527,76 vs 24 * 2 = 48 + 429 = 477)
iPhone 3GS 16Gt
iPhone 4S 32Gt
-
TheKraken
Juu näinhän se on. Sori mun sekoilu.pete82 kirjoitti:Se 19,99 sisältää jo liittymän kuukausimaksun, eli tuon 1,99 euroa. Eli 19,99 x 24 = 479,76.Onko tuo 19,99€ + 2€/kk pelkästään 8GB iPhonen hinta? Tulee nimittäin kalliimmaksi ostaa se tuolla lailla (24 * 21,99 = 527,76 vs 24 * 2 = 48 + 429 = 477)
Ja siis pointtihan nyt ei ole välttämättä siinä tuleeko se kalliimmaaksi, mutta esim. opiskelijalle tai muuten vain köyhälle 19,99 e/kk voi olla huomattavasti mukavampi, kuin järkätä jostain puoli tonnia puhelinta varten
-
dieselmies
Viesti Kirjoittaja dieselmies »
-
omppa
Viesti Kirjoittaja omppa »
3.0 on tässä, tällä viikolla ostin. Ai mutta, se kysyi kyllä iTunesista aluksi, että päivitelläänkö jotain.. ja vastasin kyllä.dieselmies kirjoitti:Mikähän mahtaa olla Soneran Iphonen basebandin firmware versio jos nyt tilaan puhelimen? Päivittävätkö automaattisesti uusimpaan? 8)
-
TheKraken
Se on softan versio mistä sinä puhut, ei basebandin firmware-versio. Tämä jälkimmäinen on näiden juttuja jotka tykkää hakkeroida luuriaan.omppa kirjoitti:3.0 on tässä, tällä viikolla ostin. Ai mutta, se kysyi kyllä iTunesista aluksi, että päivitelläänkö jotain.. ja vastasin kyllä.dieselmies kirjoitti:Mikähän mahtaa olla Soneran Iphonen basebandin firmware versio jos nyt tilaan puhelimen? Päivittävätkö automaattisesti uusimpaan? 8)
-
kaisla
Viesti Kirjoittaja kaisla »
Päivä 1
Marssin Soneran omaan myymälään ja lunastan itselleni iPhone:n yhdellä eurolla ja 12kk:n kytkysopimuksella. Myymälän ulkopuolelta soitan asiakaspalveluun. Henkilö luurin toisessa päässä ei tiedä miten tulee toimia.
”Odota vähän aikaa, mä selvittelen”.
Hetken kuluttua ilmoitus sadan euron sakkomaksusta, josta kuittaan olevani tietoinen. Sopimus seis tällä päivämäärällä. Prosessi on alkanut.
Päivä 2
Saan puhelun Soneran asiakaspalvelusta, johon en voi kesken töiden vastata. Noin tunnin kuluttua liittymäni pimenee. Soitan toisesta liittymästä Soneralle.
”Joo, sä olet eilen irtosanonut tän liittymän”.
”En ole vaan kytkysopimuksen. Liittymä saa olla auki.”
”Ai miten niin sanonut irti kytkysopimuksen…?”
Selitän uuden lain.
Liittymä avataan uudelleen ja samalla tiedustelen milloin saan laskun. Kun kyseessä on loppulasku se asiakaspalvelun mukaan lähtee heti. Kysyn loppusummaa, joka paljastuu jonkin verran odotettua suuremmaksi. Syyksi selviää, että puhelimen hinnaksi lasketaan sen suositushinta. Okei, en ollut lukenut sääntöjä riittävällä tarkkuudella, mutta aina kannattaa yrittää vierittää syy kaverin niskoille:
”Tosta olisi pitänyt sanoa ostotilanteessa.”
”Niin olisi, mä hyvitän vähän tätä laskua. Tämä lähtee ihan pian sulle.”
Jään innolla odottamaan.
Päivä 8
Soitan Soneralle laskusta, jota ei ole kuulunut.
”Siis mitä, eihän sitä kytkysopimusta voi katkaista..?”
Selitän uuden lain.
”Odotan.”
”Joo, se lasku tulee toukokuun puolessavälissä.”
”?”
”Joo näin on.”
”Ei voi olla, kun purkukoodikin tulee saada 2 viikkoa irtisanomisen jälkeen.”
”No mitäs tässä, odotellaan..”
”Mä laitan sulle tekstarilla sen loppusumman ja muut tiedot, niin voit maksaa ja kun se näkyy täällä, niin puretaan lukitus.”
”Suurkiitos!”
Saan tiedot puolessa tunnissa ja maksan laskun heti.
Päivä 13
Soitan Soneran asiakaspalveluun toiveissani saada purkukoodi.
Selitän uuden lain.
”Voinhan mä odotella..”
”Se sun puhelin ei ole lukittu.”
”?”
”Se sopimus on purettu niin nopeasti, ettei sitä ole ehditty lukita.”
Eikä muuta kuin DNA:n korttia luurin kurkusta alas. Virheellinen sim-kortti -ilmoitus.
Soitan Soneran asiakaspalveluun.
Selitän uuden lain.
”Joo…”
”Mä selvittelen asian esimiehen kanssa ja soitan sulle huomenna.”
”Voitko soittaa ihan henkilökohtaisesti, kun en viitsisi ENÄÄ selittää tätä juttua kenellekään?”
”Kyllä.”
Päivä 14
Saan puhelun Soneran asiakaspalvelusta.
”Puhelimen lukitus on purettu, laita koneeseen kiinni ja homma toimii.”
Pian teksti ruudulla: ONNEA, IPHONESI LUKITUS ON AVATTU!
-
kallekilponen
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Mikä oli loppusumma koko prosessissa?
-
Pikkuroope
Viesti Kirjoittaja Pikkuroope »
— mylman
! Myydään DJI Phantom 3 Advanced: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=88&t=250353 !
-
kaisla
Viesti Kirjoittaja kaisla »
No samoihin seutuihin se meni kuin ostamalla lukitsemattoman puhelimen tässäkin keskustelussa mainituista suomalaisista kaupoista tai Italiasta tuottamalla. Turhaa on käydä euromääristä puhumaan, kun mulle tuli sitä mainittua "laskunhyvitystä"...kallekilponen kirjoitti: Mikä oli loppusumma koko prosessissa?
-
masa
Viesti Kirjoittaja masa »
Täytyy kommentoida sun allekirjoitusta. Mulla käy töissä konttorissa monenlaista kulkijaa ja kaikki komentoi "KYLLÄ SULLA ON KOMEA NÄYTTÖ" Minä siihen notta- tää on kyllä ihan koko tietokone tässä (iMac 24")
-
Erño
Viesti Kirjoittaja Erño »
Itse hommaan kuitenkin Tsekistä, Dubaista, tai kehitysmaasta omani, ettei tarvi alkaa säätämään.
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
r_vesa
Viesti Kirjoittaja r_vesa »
että pakkauksessa on oikeasti SIM lukitsematon puhelin?
-
rantom
Viesti Kirjoittaja rantom »
Ensimmäisellä sivulla on asiasta mainittu.r_vesa kirjoitti:Tarkoitus olisi hommata iPhone 3G Italiasta. Mistä liikkeestä kannattaa ostaa ja miten olette varmistaneet,
TIM & Vodafone siis, kokemusta ei noista ole kun en iPhonea ole tilannut saatikka omista.rantom kirjoitti: K: Jotkin maat myyvät iPhonea ilman operaattorilukitusta. Mitkä maat/kaupungit nämä ovat?
V: Lista löytyy täältä : http://support.apple.com/kb/HT1937?locale=fi_FI
Varoituksen sana! Kuten tästä ketjusta (http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... 1&t=116779) käy ilmi, niin takuuhuolto ulkomailta ostettuun puhelimeen on yllättävän sekavaa sekä vaikeata. Mieti siis kahdesti tarvitsetko laitetta kytkyttömänä vai et, vaikka valittavana on Suomessa vain Sonera.
- Belgia (Mobistar)
- Etelä-Afrikka (Vodacom)
- Hong Kong (3)
- Italia (TIM & Vodafone)
- Kreikka (Vodafone)
- Luxemburg (Vox Mobile & LUXGSM)
- Makau (3)
- Puola (Orange & Era)
- Slovakia (Orange)
- Singapore (SingTel)
- Taiwan (Chunghwa Telecom)
- Turkki (TurkCell)
- Tsekki (O2)
- Uusi Seelanti (Vodafone)
- Venäjä (MegaFon, MTS & Beeline)
Sulkeissa olevat ovat siis palveluntarjoajia, joilta pitäisi saada ilman operaattorilukitusta iPhone. En mene listasta takuuseen mutta nuo ovat samat mitä Applen-sivuilla on. Puola on vielä punaisella kunnes Apple päivittää sivunsa. Käyttäjä on saanut jo tilattua Puolasta iPhonen ilman lukitusta, viesti : http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=71&t=122106
Kiitos Cosmolle tiedosta.
-
r_vesa
Viesti Kirjoittaja r_vesa »
Kyllä, listasta olin tietoinen mutta voisiko joku jolla on oikeaa kokemusta hankinnasta vahvistaa/kumota ettärantom kirjoitti:Ensimmäisellä sivulla on asiasta mainittu.r_vesa kirjoitti:Tarkoitus olisi hommata iPhone 3G Italiasta. Mistä liikkeestä kannattaa ostaa ja miten olette varmistaneet,
TIM & Vodafone siis, kokemusta ei noista ole kun en iPhonea ole tilannut saatikka omista.
ovatko iPhone puhelimet Italiassa lukitsemattomia sillä tavalle ettei sitä tarvitse liikkeessä myyjältä erikseen
varmistaa tai pyytää purkamaan lukitusta ja onko kauppapaikalla/liikkeelle mitään merkitystä tähän asiaan?
-
länkkäri
Viesti Kirjoittaja länkkäri »
Jos puhelimet myydään uutena muoveissa, niin onhan ne lukitsemattomina jo siinä vaiheessa? Tokkopa niitä paketteja siellä availlaan ja sen jälkeen aleta lukituksia purkaa ..r_vesa kirjoitti:Kyllä, listasta olin tietoinen mutta voisiko joku jolla on oikeaa kokemusta hankinnasta vahvistaa/kumota että
ovatko iPhone puhelimet Italiassa lukitsemattomia sillä tavalle ettei sitä tarvitse liikkeessä myyjältä erikseen
varmistaa tai pyytää purkamaan lukitusta ja onko kauppapaikalla/liikkeelle mitään merkitystä tähän asiaan?
-
Hurkke
Viesti Kirjoittaja Hurkke »
Itse poimin ii-luurin Milanosta työreissulla tuossa pääsiäisen tienoilla TIMin liikkeestä. Hyvin lähti kotona toimimaan, oletuksena tuossa on toki valikot italiaksi, eli jos luurin palauttaa tehdasasetuksille, niin outoa kieltä puskee ruudulle. Tilanne korjaantuu kyllä heti kun laittaa oman sim kortin sisään. Oletettavasti aivan samoin kuin Suomessakin myytävissä luureissa tuo lukitus purettiin ekalla kerralla kun tuon i-tunesiin kytki.länkkäri kirjoitti:Jos puhelimet myydään uutena muoveissa, niin onhan ne lukitsemattomina jo siinä vaiheessa? Tokkopa niitä paketteja siellä availlaan ja sen jälkeen aleta lukituksia purkaa ..r_vesa kirjoitti:Kyllä, listasta olin tietoinen mutta voisiko joku jolla on oikeaa kokemusta hankinnasta vahvistaa/kumota että
Kannattaa toki muistaa että jos ongelmia tulee, niin takuun kanssa saa varmasti riidellä. Ainakin lasipalatsin omppumyymälässä olivat vahvasti sitä mieltä että helpoin tapa toimia olisi käydä lomalla italiassa/lontoossa tms. maassa jossa Aple hoitaa itse korjaukset ja marssia lähimpään applestoreen. Yleinen käytäntö ilmeisesti on, että lyödään rikkinäinen laite myyjälle kouraan, hetken tuota pyörittelevät ja antavat tilalle uuden muoveissa. Näinhän se _pitäsi_ mennä Suomessakin...
Ainiin, lisäyksenä vielä että varmin merkki lukitsemattomuudesta lienee hinta, olisikohan se ollut jotain 560 erkkiä jonka maksoin 16G versiosta. Hiukan jäi jännittämään se postimerkin kokoinen kuitti jonka sain ainoana todisteena ostotapahtumasta...
-
jampe
Viesti Kirjoittaja jampe »
Paketteja niiltäkin löytyy, en osaa sanoa ovatko ne luurit lukossa.
Macintosh käyttäjä vuodesta 1986.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka