MacBook ja p*ska suorituskyky
-
arma
MacBook ja p*ska suorituskyky
Viesti Kirjoittaja arma »
-
gramdel
Re: macbook ja p*ska suorituskyky
Viesti Kirjoittaja gramdel »
/---
ap
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Blank^
Viesti Kirjoittaja Blank^ »
Sen sijaan Intel GMA 950:n huonossa grafiikkasuorituskyvyssä ei ole mitään ihmeellistä. Ja kyllä, jopa iTunes Visualizerin saa nykimään Intelin näyttiksellä, valitettavasti.
-
gramdel
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Juu, tämä on kyllä totta. Mulla hiukan nopeammalla x3100 näyttiksellä kone ja ei silläkään kyllä käytännössä juuri pelailla.Blank^ kirjoitti:Sen sijaan Intel GMA 950:n huonossa grafiikkasuorituskyvyssä ei ole mitään ihmeellistä. Ja kyllä, jopa iTunes Visualizerin saa nykimään Intelin näyttiksellä, valitettavasti.
/---
ap
http://gramdel.kapsi.fi/
-
MacFinn
Re: MacBook ja p*ska suorituskyky
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Syy: gb->GB
-
arma

pitää varmaa tsekkaa ne tuulettimet.. miten toi kuoren irrottaminen käytännössä tehdään?
-
Blank^
Viesti Kirjoittaja Blank^ »
Katsopa ne lämmöt silloin, kun konetta kuormitetaan kunnolla, koska sehän kertomasi mukaan aiheuttaa koneen sammumisen.
-
atheos
Viesti Kirjoittaja atheos »
Topcase eli näppiskansi irti ja paineilmaa ja ehkä todella varovaista imurointia tuonne ilmanvaihto-osastoon. Jotkut ovat vaihtaneet prosessorista lämmönjohtotahnatkin mikä on myös laskenut lämpötiloja jopa sen 10°C mutta se on jo sellainen operaatio mitä en suosittele jos ei ole reilusti kokemusta tai sorminäppäryyttä. Siinä kun ei tarvitse tumpeloida kuin ihan vähän ja emolevy on entinen.
Topcasen irrotuskin on vähän veemäinen operaatio mutta kyllä se lähtee. Suurin riski rikkoa jotain on itse kannen irrottaminen kun ruuvit ovat irti ja siinä nimenomaan näppiksen liitinpiuha joka hajoaa helposti jos kantta nostaa liikaa.
Ja iFixit.com palvelee tässäkin asiassa erinomaisesti ja kuvien kera.
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
arma
ei varmaan mun taidoilla kannata käydä noita kuoria avaamaan.. eikö humacissa ole joku huolto, tekisiköhän ne sielä??
-
NeliX4
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Humacin huoltohinnoilla kannattaa jo ostaa uus konearma kirjoitti:ei varmaan mun taidoilla kannata käydä noita kuoria avaamaan.. eikö humacissa ole joku huolto, tekisiköhän ne sielä??
Mä voin esim avata sen parilla kympillä ja puhaltaa pölyt pois, Turussa. Myös Softapäivitykset pitää olla viimeisellään. Miltä muuten prossukuorma näyttää, ettei joku printteriajuri tms. jää kinnaamaan?
-
applerules!
Viesti Kirjoittaja applerules! »
minun fujitsun cpu menee jopa 102°kun se kuormittuuarma kirjoitti:nyt kun vähän rasitan konetta, adium safari, azureus päällä ja siirrän musaa puhelimeen ja kuuntelen musaa youtubesta niin cpu lämpö 80°![]()
ei varmaan mun taidoilla kannata käydä noita kuoria avaamaan.. eikö humacissa ole joku huolto, tekisiköhän ne sielä??
-
NeliX4
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
OnneX sulla on sit iBook, kun/jos jotain tarvii saada aikaiseksi.applerules! kirjoitti:minun fujitsun cpu menee jopa 102°kun se kuormittuuarma kirjoitti:nyt kun vähän rasitan konetta, adium safari, azureus päällä ja siirrän musaa puhelimeen ja kuuntelen musaa youtubesta niin cpu lämpö 80°ei varmaan mun taidoilla kannata käydä noita kuoria avaamaan.. eikö humacissa ole joku huolto, tekisiköhän ne sielä??
-
dasb00t
Viesti Kirjoittaja dasb00t »
Ei tollaisen lämmön pitäisi vielä aiheuttaa ainakaan mitään sammumista. Intelin prossut kestää speksien mukaankin muistaakseni jonnekin 110c ennenkuin lyövät luukut kiinni. En tosin tiedä onko Applella jotain omia virityksiä tämän suhteen.arma kirjoitti:nyt kun vähän rasitan konetta, adium safari, azureus päällä ja siirrän musaa puhelimeen ja kuuntelen musaa youtubesta niin cpu lämpö 80°![]()
Itsellä oli kaaaaaauan sitten samanlainen ongelma Dellin läppärin kanssa. Imuri-paineilma-imuri-paineilma komboa hieman tuuletusritilöiden taakse ja jo tokeni. Itse veikkaisin että puhdistamalla homma korjaantuu.
-
arma

mutta munkin silmien mukaan tossa on jotain pahasti vialla?!?!! ohjelmia päällä: safari,adium,vuze(azureus),itunes,vlc,last.fm.
Miten tuo paineilma puhallus käytännössä tapahtuis?? ruuvit auki kuoresta, kuori varovasti auki, joku laite mikä puhaltaa kovaa tuulettimee?
-
Matti Niemelä
Viesti Kirjoittaja Matti Niemelä »
Rikkinäisiä muisteja tai emoa veikkaisin itse. Yks olis koittaa keikata jostain käytettyinä 5-10 eurolla 2 gigaa DDR2 667 MHz jollon ehkä rikkinäisestä muistista pääsisi eroon, ja kone toimisi muutenkin suuresti jouhevammin. Itsellä oli giga muistia kun hommasin karvalakki-Minin, ja jouduin sitä muutaman päivän silleen käyttämään. Loppui kyllä niin äkkiä muisti että äitiä tuli ikävä sillä gigalla.
-
Sherukka
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
-
arma
Jotain tälle on kyllä pakko prkl tehdä, ei tätä kestä meinaa mennä hermo!!!!
-
Matti Niemelä
Viesti Kirjoittaja Matti Niemelä »
-
Elroy
Viesti Kirjoittaja Elroy »
-
zeroc
Viesti Kirjoittaja zeroc »
MacBook pro 2008 15"
Hp Proliant G5 2x2ghz quadcore
Dell poweredge 1950 2x1,86ghz quadcore
Sonera Iphone 4 32gb
Ipad 2 16gb 3G
-
applerules!
Viesti Kirjoittaja applerules! »
eihän tuo 80 astetta vielä mitään ole, minun fujitsu s2110 aka. "paistinpannu" youtuben käytöstä menee kirjaimellisesti sinne 110-125 asteeseen ja toimii moitteetta, paitsi että kerran sain palovamman siitä pohjasta, pitää avata speedfan ja sieltä säätää tuulettimet päälle, joskus vain unohtuuarma kirjoitti:nyt kun vähän rasitan konetta, adium safari, azureus päällä ja siirrän musaa puhelimeen ja kuuntelen musaa youtubesta niin cpu lämpö 80°![]()
-
Hount
Viesti Kirjoittaja Hount »
Niin, ei tuo 80 astetta ole vielä paljoa, mutta konehan käytännössä idlailee tuossa. Adium+Safari+Azureus+Tiedostonsiirto+Youtube = 15-25% rasitus, piikeissä 50+dasb00t kirjoitti:Ei tollaisen lämmön pitäisi vielä aiheuttaa ainakaan mitään sammumista. Intelin prossut kestää speksien mukaankin muistaakseni jonnekin 110c ennenkuin lyövät luukut kiinni. En tosin tiedä onko Applella jotain omia virityksiä tämän suhteen.arma kirjoitti:nyt kun vähän rasitan konetta, adium safari, azureus päällä ja siirrän musaa puhelimeen ja kuuntelen musaa youtubesta niin cpu lämpö 80°![]()
Itsellä oli kaaaaaauan sitten samanlainen ongelma Dellin läppärin kanssa. Imuri-paineilma-imuri-paineilma komboa hieman tuuletusritilöiden taakse ja jo tokeni. Itse veikkaisin että puhdistamalla homma korjaantuu.
- Hount
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka