iPhoto tuppaa hyytymään Macbookissa
Hyvä ja kevyt softa kuvien näyttämiseen
-
SuBBe
Hyvä ja kevyt softa kuvien näyttämiseen
Viesti Kirjoittaja SuBBe »
-
Sherukka
Re: Hyvä ja kevyt softa kuvien näyttämiseen
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
XeeSuBBe kirjoitti:Onko hyviä ehdotuksia ohjelmasta, joka olisi kevyt ja näppärästi toimiva...tarve vaan saada järjestellä kuvia ja näyttää niitä...pitää olla kevyt, koska kuvat on ulkoisella kovolla ja se syö resursseja jonkin verran...
-
Maza
Viesti Kirjoittaja Maza »
-
morbusg
Viesti Kirjoittaja morbusg »
-
miicah
Viesti Kirjoittaja miicah »
Tähän allekirjoitus.
-
Sherukka
Esikatselu on paska minun mielestäni, ja kyllä, olen tutustunut siihen perusteellisesti.miicah kirjoitti:Nimenomaan. Onko jokin painava syy, miksei OSX:n oma esikatselu ja Finder kelpaa?
-
kallekilponen
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Miten sen siis haluat?Sherukka kirjoitti:... mm. AppleScript -rajapinta siinä on vaajaa joten en saa sitä hienosti Finderin nappulan alle juuri niin kuin haluan.
-
Sherukka
Luuletko että nyt sen muistan!?kallekilponen kirjoitti:Miten sen siis haluat?Sherukka kirjoitti:... mm. AppleScript -rajapinta siinä on vaajaa joten en saa sitä hienosti Finderin nappulan alle juuri niin kuin haluan.
EDIT2: Finderiinhän saa omia painonappeja (nappuloita) toolbariin (ihan tavallisia kuvakkeita siis).
Olisiko ollut niin etten olisin saanut hakemistoa suoraan pikkukuvina Preview:iin (tarkoitithan esikatselulla Preview:iä etkä Quicklook:ia?)?
EDIT: Otetaan sen verta takaisin ettei se ihan paska ole, ehkä kelpaa jollekin?
-
kallekilponen
Miten quicklook tähän asiaan nyt kuuluu? Ei mitenkään...Sherukka kirjoitti: Luuletko että nyt sen muistan!?![]()
Olisiko ollut niin että olisin saanut hakemiston suoraan pikkukuvina Preview:ssä (tarkoitithan esikatselulla Preview:iä etkä Quicklook:ia?)?
Mutta siis selitäppäs tuo "hakemiston suoraan pikkukuvina Preview:ssä". En vieläkään ymmärrä mitä haluat.
Se on erinomainen softa siihen mihin se on suunniteltukin, eli kuvien nopeaan esikatseluun.EDIT: Otetaan sen verta takaisin ettei se ihan paska ole, ehkä kelpaa jollekin?
-
Sherukka
Preview:inhän saa laitettua indeksikuva -moodiin (thumbnail -tyylisenä), tätä tarkoitin.
Xee on mielestäni kuitenkin parempi, en osaa selittää miksi mutta se sopii minulle jotenkin vain paremmin. Olen yrittänyt Preview:iä myös käyttää mutta, mutta...
-
kallekilponen
Saako? Tarkoitatko nyt sivupalkkia vai jotain ihan muuta? Miksi sinne pitäisi saada hakemisto? Kun eihän esikatselu ole kuvien hallintasofta, se vaan näyttää avatut kuvatiedostot kerralla. Kuulostaisi, että tuohon tarkoitukseen soveltuisi paljon paremmin Adobe Bridge, jota siihen itse käytänkin. Esikatselu kun on nimenomaan vain nopeaan vilkuiluun soveltuva softa.Sherukka kirjoitti:Tässä tilassa minun ei ehkä pitäisi kirjoittaa mitään.![]()
Preview:inhän saa laitettua indeksikuva -moodiin (thumbnail -tyylisenä), tätä tarkoitin.
-
Sherukka
Haa! Sinäkään et ole tätä ominaisuutta löytänyt!?kallekilponen kirjoitti:Saako? Tarkoitatko nyt sivupalkkia vai jotain ihan muuta? Miksi sinne pitäisi saada hakemisto? Kun eihän esikatselu ole kuvien hallintasofta, se vaan näyttää avatut kuvatiedostot kerralla. Kuulostaisi, että tuohon tarkoitukseen soveltuisi paljon paremmin Adobe Bridge, jota siihen itse käytänkin. Esikatselu kun on nimenomaan vain nopeaan vilkuiluun soveltuva softa.Sherukka kirjoitti:Tässä tilassa minun ei ehkä pitäisi kirjoittaa mitään.![]()
Etsi valikoista, sieltä sen löytää muistaakseni, joku näppäinyhdistelmä se oli...
-
rthghdfger
Viesti Kirjoittaja rthghdfger »
Koodi: Valitse kaikki
activate application "Finder"
tell application "System Events"
keystroke "a" using command down
keystroke "y" using {command down, option down}
delay 1
keystroke return using command down
end tell
-
Sherukka
Se olikin Slideshow -moodissa, sieltä index sheet, tätä tarkoitin...Sherukka kirjoitti:Haa! Sinäkään et ole tätä ominaisuutta löytänyt!?kallekilponen kirjoitti:Saako? Tarkoitatko nyt sivupalkkia vai jotain ihan muuta? Miksi sinne pitäisi saada hakemisto? Kun eihän esikatselu ole kuvien hallintasofta, se vaan näyttää avatut kuvatiedostot kerralla. Kuulostaisi, että tuohon tarkoitukseen soveltuisi paljon paremmin Adobe Bridge, jota siihen itse käytänkin. Esikatselu kun on nimenomaan vain nopeaan vilkuiluun soveltuva softa.Sherukka kirjoitti:Tässä tilassa minun ei ehkä pitäisi kirjoittaa mitään.![]()
Preview:inhän saa laitettua indeksikuva -moodiin (thumbnail -tyylisenä), tätä tarkoitin.En siis tarkoita sivupalkkia.
Etsi valikoista, sieltä sen löytää muistaakseni, joku näppäinyhdistelmä se oli...
-
kallekilponen
Ahh...mutta juu, aivan eri juttu. Itse kyllä käytän tuota toimintoa kun näytän esin lomakuvia jollekulle, mutta ei tuo tosiaan ole järjestelyohjelma.Sherukka kirjoitti: Se olikin Slideshow -moodissa, sieltä index sheet, tätä tarkoitin...
Siihen hommaan Bridge on omiaan.
-
Sherukka
Itse lykkään kuvat Apertureen ja nyt sanon öitä ja pyydän anteeksi jos sotkin tämän ketjun.kallekilponen kirjoitti:Ahh...mutta juu, aivan eri juttu. Itse kyllä käytän tuota toimintoa kun näytän esin lomakuvia jollekulle, mutta ei tuo tosiaan ole järjestelyohjelma.Sherukka kirjoitti: Se olikin Slideshow -moodissa, sieltä index sheet, tätä tarkoitin...
Siihen hommaan Bridge on omiaan.
-
rthghdfger
Kaikesta huolimatta ketjun nimi on Hyvä ja kevyt softa kuvien näyttämiseen.kallekilponen kirjoitti:Ahh...mutta juu, aivan eri juttu. Itse kyllä käytän tuota toimintoa kun näytän esin lomakuvia jollekulle, mutta ei tuo tosiaan ole järjestelyohjelma.
-
kallekilponen
Mutta Sherukka halusi jotain ihan muuta, kuten huomaisit jos lukisit edellistä keskustelua.McPekkis kirjoitti:Kaikesta huolimatta ketjun nimi on Hyvä ja kevyt softa kuvien näyttämiseen.kallekilponen kirjoitti:Ahh...mutta juu, aivan eri juttu. Itse kyllä käytän tuota toimintoa kun näytän esin lomakuvia jollekulle, mutta ei tuo tosiaan ole järjestelyohjelma.
-
rthghdfger
8)
-
Maza
Viesti Kirjoittaja Maza »
Tigerissä se ei tosiaankaan kelpaa.miicah kirjoitti:Nimenomaan. Onko jokin painava syy, miksei OSX:n oma esikatselu ja Finder kelpaa?
-
Sherukka
Tunnustan, minun syytäni oli.McPekkis kirjoitti:En voi kieltää ettenkö olisi ketjua lukenut, kun siihen olen kommentoinutkin. Lisäksi voin sanoa, että aika sekavaksi on taas yksi ketju saatu. Ilman suurempia ketjujen ojentamispuheita sanon, että yritän osallistua ketjuihin niiden alkuperäisten kysymysten pohjalta, josta katsottuna puheet Bridgesta ja Aperturesta ovat taas tykin tuomista hyttysten metsästykseen. Saattaahan niinkin syntyä tulosta.
8)
Välisekoilut saa minun puolestani poistaa.
-
morbusg
Viesti Kirjoittaja morbusg »
Sehän on ihan niin maan penteleen loistava ohjelma, yksi parhaimmista mitä OSX:n mukana tulee, ja on ollut sitä jo pantterista lähtien.
Niiq IMHO ja sillee.
-
Fixx
Viesti Kirjoittaja Fixx »
Mulla on itselläni käytössä vanha Allan Liun JView, joka on älyttömän nopea. Tämä oli jonkin aikaa poissa jakelusta, mutta nyt uusi versio löytyy http://www.macupdate.com/info.php/id/7338/jview
Kiitos tämän ketjun hain tuota softaa uudestaan ja nyt se on MacUpdatessa jakelussa. Ei kun testaamaan... vanha versioni ei tainnut olla edes UB.
-
perminna
Viesti Kirjoittaja perminna »
En käytä iPhotoa tai mitään muutakaan kuvahallintaohjelmaa, koska haluan pitää kuvat helposti muiltakin koneilta käytettävinä, mutta samalla jotenkuten järjestyksessä. Kuvat ovat siis kansioissa sopivasti järjestettyinä. Kuvien katseluun käytän Quick lookia. Sillä käyn esimerkiksi RAW-kuvat läpi, kun olen siirtänyt kuvat kamerasta koneelle. Käytän sitä myös, kun näytän lomakuvia yms. tutuille. Valitsen ensimmäisen kuvan, napautan välilyöntiä, säädän esikatselun sopivan kokoiseksi ja rullaan nuolilla kuvat läpi. Helppoa ja tarpeeksi kevyttä.
-
Hepo
Viesti Kirjoittaja Hepo »
MacBook3.1 | 2.2GHz Intel Core 2 Duo | 4GB | 640GB | 12/2007
iPhone 5S 32GB + iPad2 32 GB Wi-Fi 3G + iPod Nano 3gen ja 6gen + ATV3
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka