Mulla Tompan teline ja Navigon Nordics. Navigon toiminut hyvin ennen telinettäkin, mutta jotenkin tuntuu, että se toimii vielä sujuvammin telineellä. Etenkin käännöksissä sen huomaa. Mutta voi olla että kuvittelen ku teline on niin hienohulkki kirjoitti:Pahoittelut, jos tähän on jo tullut vastaus mutta hyötyykö Navigonin ohjelma Tomtom-telineen GPS-vahvistuksesta? Käy ärsyttämään tuo Tomtomin tapa pätkästä musiikki ääniohjeiden ajaksi.
iPhone (auto)navigaattorina
-
musamäkki
Re: iPhone (auto)navigaattorina
Viesti Kirjoittaja musamäkki »
-
TupeN
Viesti Kirjoittaja TupeN »
Mites siinä toimii puhelujen handsfree ominaisuus? Kuuluuko kunnolla?musamäkki kirjoitti:Mulla Tompan teline ja Navigon Nordics. Navigon toiminut hyvin ennen telinettäkin, mutta jotenkin tuntuu, että se toimii vielä sujuvammin telineellä. Etenkin käännöksissä sen huomaa. Mutta voi olla että kuvittelen ku teline on niin hienoApp Storesta pitää ladata ilmainen Tompan car kit appsi, jotta teline ei joka kerta huomauta, että sulla ei oo tompan ohjelmaa.
-
K@rtsa
Viesti Kirjoittaja K@rtsa »
One other important feature of note is the addition of support for the original iPhone and all iPod touch models. The iPod touch lacks internal GPS, however, so those devices would have to paired with an external GPS receiver such as the TomTom car kit in order to function.
DETAILED, UP-TO-DATE MAPS
- FREE updated map from v8.30 to 8.35
- Updated points of interest database
IQ ROUTES TECHNOLOGY
- Updated IQ Routes database with millions of new measurements
ADVANCED SAFETY FEATURES
- Added Advanced Lane Guidance in both portrait and landscape mode
- Added Text-to-speech in English US, English UK, English Australia, French Canada, Spanish Latin America
- Added Help Me! emergency menu
DESIGNED AND OPTIMIZED FOR THE IPHONE AND IPOD TOUCH
- Added iPod player support
COMPATIBILITY
- Added support for original iPhone and iPod touch (all models)
-
hulkki
Viesti Kirjoittaja hulkki »
-
musamäkki
mulla ainakin toimii handsfree hyvin molempiin suuntiin. Huomasin sellaisen jutun et jos käynnistää eka auton ja sit vasta laittaa luurin telineeseen niin ei tahdo löytää bluetoothia mut ku eka luuri telineeseen ja sit vasta virrat päälle niin löytyy saman tien.TupeN kirjoitti:Mites siinä toimii puhelujen handsfree ominaisuus? Kuuluuko kunnolla?musamäkki kirjoitti:Mulla Tompan teline ja Navigon Nordics. Navigon toiminut hyvin ennen telinettäkin, mutta jotenkin tuntuu, että se toimii vielä sujuvammin telineellä. Etenkin käännöksissä sen huomaa. Mutta voi olla että kuvittelen ku teline on niin hienoApp Storesta pitää ladata ilmainen Tompan car kit appsi, jotta teline ei joka kerta huomauta, että sulla ei oo tompan ohjelmaa.
-
hulkki
Ite oon kanssa pannut merkille saman asian Tompan telineestä. Ilmeisesti Navigon osaa myös palata normaalisti navigointiin puhelun päätyttyä..? Menee harkintaan että pitäisikö se vaihtaa kuitenkin Navigoniin. Jotenkin tuo musan pätkiminen on niin ärsyttävän kuulosta. Toinen vaihtoehto ois tietysti laittaa ääniopasteet pois päältä tai ootella Tompan suunnalta päivitystä...musamäkki kirjoitti:mulla ainakin toimii handsfree hyvin molempiin suuntiin. Huomasin sellaisen jutun et jos käynnistää eka auton ja sit vasta laittaa luurin telineeseen niin ei tahdo löytää bluetoothia mut ku eka luuri telineeseen ja sit vasta virrat päälle niin löytyy saman tien.TupeN kirjoitti:Mites siinä toimii puhelujen handsfree ominaisuus? Kuuluuko kunnolla?musamäkki kirjoitti:Mulla Tompan teline ja Navigon Nordics. Navigon toiminut hyvin ennen telinettäkin, mutta jotenkin tuntuu, että se toimii vielä sujuvammin telineellä. Etenkin käännöksissä sen huomaa. Mutta voi olla että kuvittelen ku teline on niin hienoApp Storesta pitää ladata ilmainen Tompan car kit appsi, jotta teline ei joka kerta huomauta, että sulla ei oo tompan ohjelmaa.
-
musamäkki
Joo Navigon palaa takaisin ohjelmaan automaattisesti puhelun päätyttyä. Itselläni ratkaisi paljon tuo Navigonin ja Tompan ero siinä, että tomppa pysäyttää äänen ja navigon vaan feidaa sen ääniohjeiden ajaks, joka on mun mielestä ehdottomasti parempi. Varsinkin kaupungissa kun ohjeita tulee tiuhaan.hulkki kirjoitti:Ite oon kanssa pannut merkille saman asian Tompan telineestä. Ilmeisesti Navigon osaa myös palata normaalisti navigointiin puhelun päätyttyä..? Menee harkintaan että pitäisikö se vaihtaa kuitenkin Navigoniin. Jotenkin tuo musan pätkiminen on niin ärsyttävän kuulosta. Toinen vaihtoehto ois tietysti laittaa ääniopasteet pois päältä tai ootella Tompan suunnalta päivitystä...musamäkki kirjoitti:mulla ainakin toimii handsfree hyvin molempiin suuntiin. Huomasin sellaisen jutun et jos käynnistää eka auton ja sit vasta laittaa luurin telineeseen niin ei tahdo löytää bluetoothia mut ku eka luuri telineeseen ja sit vasta virrat päälle niin löytyy saman tien.TupeN kirjoitti:Mites siinä toimii puhelujen handsfree ominaisuus? Kuuluuko kunnolla?musamäkki kirjoitti:Mulla Tompan teline ja Navigon Nordics. Navigon toiminut hyvin ennen telinettäkin, mutta jotenkin tuntuu, että se toimii vielä sujuvammin telineellä. Etenkin käännöksissä sen huomaa. Mutta voi olla että kuvittelen ku teline on niin hienoApp Storesta pitää ladata ilmainen Tompan car kit appsi, jotta teline ei joka kerta huomauta, että sulla ei oo tompan ohjelmaa.
-
Sleipner
Viesti Kirjoittaja Sleipner »
-
musamäkki
Puhutko nyt Tompan vai Navigonin softasta? Suosittelen joka tapauksessa nopeinta reittivalinta -vaihtoehtoa..Sleipner kirjoitti:Eipä tuo uusi päivitys parantanut ainakaan näiden teiden kohdalla mitään. Ihan ihme kiertoreittejä yrittää viedä. Yksikin ihme kietoreitti oli kun katsoin että matkaa oli jäljellä 5.1km sitten kun päästin risteyksen ohi isompaa tietä pitkin, matka vaihtui 3 kilometriksi, ja jäljellä oleva aika ei muuttunut miksikään. Se yritti siis viedä minua pidemmän kautta, huonompaa tietä pitkin, aikaa siis ei säästynyt ja kummallakin tiellä liikenne on samanlaista. Ei nyt kyllä oikein tajua näitä että miten ihmeessä se arpoo nuo reittivalinnat ja mihin tietoihin se ne valinnat perustaa...
-
Sleipner
Tompan. Nopein reittivalinta oli käytössä kyllä. Joka kuitenkin todellisuudessa on hitaampi ja pidempi.musamäkki kirjoitti:Puhutko nyt Tompan vai Navigonin softasta? Suosittelen joka tapauksessa nopeinta reittivalinta -vaihtoehtoa..Sleipner kirjoitti:Eipä tuo uusi päivitys parantanut ainakaan näiden teiden kohdalla mitään. Ihan ihme kiertoreittejä yrittää viedä. Yksikin ihme kietoreitti oli kun katsoin että matkaa oli jäljellä 5.1km sitten kun päästin risteyksen ohi isompaa tietä pitkin, matka vaihtui 3 kilometriksi, ja jäljellä oleva aika ei muuttunut miksikään. Se yritti siis viedä minua pidemmän kautta, huonompaa tietä pitkin, aikaa siis ei säästynyt ja kummallakin tiellä liikenne on samanlaista. Ei nyt kyllä oikein tajua näitä että miten ihmeessä se arpoo nuo reittivalinnat ja mihin tietoihin se ne valinnat perustaa...
-
zuki
Viesti Kirjoittaja zuki »
iPhone 17
Apple Watch Ultra 2
-
Sleipner
Mielestäni puhelin on liian kaukana ikkunalla, koska näyttö on kuitenkin sieltä asti aika pieni luettava. Tosin tämähän riippuu ihan automallistakin että miten kaukana se sielä on. Itse olen testannut VW passat 3BG ja Golf III. Kojelautaan en ole vielä alkanut sitä läpyskän paikkaa etsimään, mutta hieman kömpelön näköinen se ainakin on, koska jos siirrät telineen autosta toiseen niin sitten toisessa autossa on se tyhmä lätkä siinä kojelaudassa. Muutenkin se kojelauta on toisaalta hyvä paikka puhelimelle, mutta huono navigaattorille koska navigaattori pitää mielestäki turvallisuuden kannalta olla ikkunalla.zuki kirjoitti:Tulipa nyt tilattua pitkän harkinnan jälkeen tompan carkit. Navigonin softa tompan telineellä pitäisi olla sitten parasta mitä saa iphoneen navigoinin saralla? Miten on toiminut se kojelautaan kiinnitys mahdollisuus? Jääkö puhelin kovin kauas ikkuna kiinnityksellä?
-
salminec
Viesti Kirjoittaja salminec »
Ja älkää vetäkö herneitä jos vastaus löytyy jo täältä,kulutin tässä linkissä ja muilla sivuilla pari tuntia etsien vastausta.
Kiitos etukäteen!
-
musamäkki
Samaa mieltä, että puhelin jää aika kauaksi kun telineessä ei ole vartta. Mutta kokonaisuus ratkaisee ainakin mulla, ja kun teline muuten on mielestäni hyvä, niin tämän kanssa elää.Sleipner kirjoitti:Mielestäni puhelin on liian kaukana ikkunalla, koska näyttö on kuitenkin sieltä asti aika pieni luettava. Tosin tämähän riippuu ihan automallistakin että miten kaukana se sielä on. Itse olen testannut VW passat 3BG ja Golf III. Kojelautaan en ole vielä alkanut sitä läpyskän paikkaa etsimään, mutta hieman kömpelön näköinen se ainakin on, koska jos siirrät telineen autosta toiseen niin sitten toisessa autossa on se tyhmä lätkä siinä kojelaudassa. Muutenkin se kojelauta on toisaalta hyvä paikka puhelimelle, mutta huono navigaattorille koska navigaattori pitää mielestäki turvallisuuden kannalta olla ikkunalla.zuki kirjoitti:Tulipa nyt tilattua pitkän harkinnan jälkeen tompan carkit. Navigonin softa tompan telineellä pitäisi olla sitten parasta mitä saa iphoneen navigoinin saralla? Miten on toiminut se kojelautaan kiinnitys mahdollisuus? Jääkö puhelin kovin kauas ikkuna kiinnityksellä?
-
SicMX
Viesti Kirjoittaja SicMX »
Ootko saanut vielä toimimaan kunnolla?musamäkki kirjoitti:Tänään tuli TomTomin Car Kit -autoteline postissa. Asennukset ja muut meni hyvin mut nyt on yks iso ongelma: oon vetäny telineestä lähtevästä line-out liittimestä piuhan autostereoihin ja tulee hurjat suhinat ja radiohäiriöt. Kokeilin samaa piuhaa puhelimen kuulokeliittimeen ja siitä ei tule niin kovaa häiriöääntä, mutta tulee myös jonkin verran. Osaiskohan joku auttaa, miten kannattais edetä säätöhommissa?
-
musamäkki
Jep, tosin kikkailemalla. Luulen, että johtuu mun autostereosta. Ostin Biltemasta multimediareitittimen (5,99€), jolla sain linjatulon volume säädettyä pienemmäks ja Partco -firmasta RCA vaippavirtaerottimen (10€). Nyt on clean soundiSicMX kirjoitti:Ootko saanut vielä toimimaan kunnolla?musamäkki kirjoitti:Tänään tuli TomTomin Car Kit -autoteline postissa. Asennukset ja muut meni hyvin mut nyt on yks iso ongelma: oon vetäny telineestä lähtevästä line-out liittimestä piuhan autostereoihin ja tulee hurjat suhinat ja radiohäiriöt. Kokeilin samaa piuhaa puhelimen kuulokeliittimeen ja siitä ei tule niin kovaa häiriöääntä, mutta tulee myös jonkin verran. Osaiskohan joku auttaa, miten kannattais edetä säätöhommissa?
-
hulkki
Joo, luulen kanssa että vika sun stereoissa.. itellä ei ainakaan tullut telineen kanssa mitään häiriöääntä.musamäkki kirjoitti:Jep, tosin kikkailemalla. Luulen, että johtuu mun autostereosta. Ostin Biltemasta multimediareitittimen (5,99€), jolla sain linjatulon volume säädettyä pienemmäks ja Partco -firmasta RCA vaippavirtaerottimen (10€). Nyt on clean soundiSicMX kirjoitti:Ootko saanut vielä toimimaan kunnolla?musamäkki kirjoitti:Tänään tuli TomTomin Car Kit -autoteline postissa. Asennukset ja muut meni hyvin mut nyt on yks iso ongelma: oon vetäny telineestä lähtevästä line-out liittimestä piuhan autostereoihin ja tulee hurjat suhinat ja radiohäiriöt. Kokeilin samaa piuhaa puhelimen kuulokeliittimeen ja siitä ei tule niin kovaa häiriöääntä, mutta tulee myös jonkin verran. Osaiskohan joku auttaa, miten kannattais edetä säätöhommissa?
-
lesalmin
Viesti Kirjoittaja lesalmin »
Asennetaanko esim. "Eurooppa" -versio ostettaessa koko euroopan kartat luuriin samalla, kun ko. softa asennetaan?
Miten karttapäivityksiä hankitaan ja mitä ne maksaa?
-
rsaarela
Viesti Kirjoittaja rsaarela »
Sama häiriöääni täälläkin. Aika ikävä kuunnella.hulkki kirjoitti:Joo, luulen kanssa että vika sun stereoissa.. itellä ei ainakaan tullut telineen kanssa mitään häiriöääntä.musamäkki kirjoitti:Jep, tosin kikkailemalla. Luulen, että johtuu mun autostereosta. Ostin Biltemasta multimediareitittimen (5,99€), jolla sain linjatulon volume säädettyä pienemmäks ja Partco -firmasta RCA vaippavirtaerottimen (10€). Nyt on clean soundiSicMX kirjoitti:Ootko saanut vielä toimimaan kunnolla?musamäkki kirjoitti:Tänään tuli TomTomin Car Kit -autoteline postissa. Asennukset ja muut meni hyvin mut nyt on yks iso ongelma: oon vetäny telineestä lähtevästä line-out liittimestä piuhan autostereoihin ja tulee hurjat suhinat ja radiohäiriöt. Kokeilin samaa piuhaa puhelimen kuulokeliittimeen ja siitä ei tule niin kovaa häiriöääntä, mutta tulee myös jonkin verran. Osaiskohan joku auttaa, miten kannattais edetä säätöhommissa?
Poistuu, kun irroittaa audio johdon...?
No pitää laittaa tuo galvaaninen erotin, niin sillähän siitä pääsee.
-
EL5
Viesti Kirjoittaja EL5 »
-
Sherukka
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Pakko sijoittaa se puhelin järkevälle paikalle eli ylös ikkunan tasolle...
-
Wurthur
Viesti Kirjoittaja Wurthur »
-
zuki
Mulla on tuo laturi. Aiheuttaa häiriötä ainakin Audin omaan soittimeen. Myös laturin kanta jää törröttämään ärsyttävästi paikallaan ollessa.Wurthur kirjoitti:Sainpa tänään ton Navigonin telineen ja on kyllä todella jämäkkä ja laadukkaan tuntuinen teline. Mukana tulee Belkinin latausjohto http://catalog.belkin.com/IWCatProductP ... _Id=489423 joka on ehkä siistein autolaturi johto minkä oon nähnyt. Pelkästään toi johto maksaa parikyt dollaria jos erikseen menee ostamaan. Voin tehdä tos telakasta pienen videoesittelyn ku kerkeen.
iPhone 17
Apple Watch Ultra 2
-
salminec
Viesti Kirjoittaja salminec »
Selvittelin itse asiaa molempien merkkien tukien kanssa. Navigonin tuen epävirallinen vastaus oli, hänen keskusteltuaan heidän teknikon kanssa, että Tompan gps-vahvistusta Navigon pystyy hyödyntämään. Tosin pyysi kysymään asiaa Apllelta. Sain vielä tämmöisen meilin asiasta:salminec kirjoitti:Tilasin eilen Tompan car kitin ja nyt pitäisi päättää kumman navigaatio-ohjelman ostan. Onko nyt sata varma, että Navigon ohjelma pystyy käyttämään Tompan car kitin gps-vahvennusta. Haluaisin siis varmaa tietoa, esim linkin johonkin Tompan sivuille tai vastaavaa.
Ja älkää vetäkö herneitä jos vastaus löytyy jo täältä,kulutin tässä linkissä ja muilla sivuilla pari tuntia etsien vastausta.
Kiitos etukäteen!
Hei,
valitettavasti emme pysty takaamaan laitteiden yhteensopivuutta.
Toivomme tietenkin, että siitä huolimatta päädytte ostamaan Navigon-kartaston.
Ystävällisin terveisin
Eeva Vehrenkamp
Tapauksenne viitenumero on 091123-xxxxxxxx
Kiitos aiemmasta yhteydenotostanne. Minä lisäselvittelin asiaa ja en voi kyllä taata, että Iphone Car Kit edesauttaa GPS signaalin löytymisessä, jos IPhonessa ei ole TomTom sovellusta. Navigatorin sovellus, GPS ja Iphone Car Kit toimivat yhdessä ja täten en voi taata, että jonkun toisen valmistajan navigaattori sovellus toimisi yhdessä Car Kit sisäänrakennetun GPS vastaanottimen kanssa.
Mikäli teillä on lisäkysymyksiä, minä tai joku kollegoistani autamme mielellämme.
Ystävällisin terveisin
Satu
TomTom asiakaspalvelu
HALUAISIN OSTAA SEN NAVIGONIN, ELI KERTOKAA NYT JOS JOLLAIN ON FAKTAA ETTÄ TOMPAN TELINEEN GPS-VAHVENNIN TOIMII NAVIGONISSA!
-
zuki
iPhone 17
Apple Watch Ultra 2
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka