Itse sain syksyllä Navigonilla varsin nopsaan Sveitsissä yhteyden, kun ensin hain 3GPS-softalla korkeuden ja nopeuden. Tämän jälkeen Navigon toimikin aivan samaan tapaan kuin Suomessakin. Alkuun annoin puhelimen olla vain ja hakea yhteyttä, mut sit meni hermot ja kokeilin et saako tuo ohjelma mitään yhteyttä ja sittenhän se lähtikin toimiin varsin mainiostizuki kirjoitti:Juuri näinhän sa taitaa olla. Ulkomaan eläjien forumeilla oli juurikin tuosta ongelmasta, ettei fixiä talleneta iPhonen gps sirun toimesta mihinkään. Kokeilin keskellä suomenlahtea Navionicsin meripuolen softaa. Puhelin oli ollut pois verkosta vajaan vuorokauden, paikan löytymiseen meni tunteja.stygy kirjoitti:Väittäisin että ei talleta, ja siitä tämä ongelma johtuukin. Jos tallettaisi niin sen ekankin fiksin löytäminen olisi nopeampaa kun olisi kuitenkin suunnilleen sillä suunnalla. Näinhän se normaali käsigps:ssä esim on...Sherukka kirjoitti:Löytyykö, hyvin nukutun yön jälkeen, myös nopeasti jos edelleen on samassa kohteessa?Laza kirjoitti:Kyllä se ulkomailla löytää GPS fixin ilman dataliittymää, se vaan kestää _kauan_. Joten pistäkää luuri hyvälle paikalle ja odottakaa, kyllä se sieltä tulee. Sitten, ensimmäisen fixin jälkeen löytyykin signaali taas normaalilla nopeudella.
EDIT: Tällä haen sitä että tallentaako iPhone satelliittien sijainnin jonnekin jotta seuraavalla kerralla löytyisi helpommin?
iPhone (auto)navigaattorina
-
SamiPe
Re: iPhone (auto)navigaattorina
Viesti Kirjoittaja SamiPe »
-
Sherukka
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
-
Sherukka
EDIT: GPS Info! on ilmainen ja suomalainen mutten tiedä onko tämä sopiva ohjelma jolla hakea ensimmäinen fiksi ulkomailla?
-
Rutku
Viesti Kirjoittaja Rutku »
Kyllä tuo ainakin minulle maksaa 0.79€ kun juuri katsoin puhelimella...Sherukka kirjoitti:EDIT: GPS Info! on ilmainen ja suomalainen mutten tiedä onko tämä sopiva ohjelma jolla hakea ensimmäinen fiksi ulkomailla?
Nappaa tästä 500MB lisätilaa Dropboxiin rekisteröityessä: https://www.dropbox.com/referrals/AACRr ... 0EfR6M1QO0
-
Sherukka
Haa! Olen siis joskus säästänyt tuon verran kun olen ennättänyt ladata sen ilmaiseksi!Rutku kirjoitti:Kyllä tuo ainakin minulle maksaa 0.79€ kun juuri katsoin puhelimella...Sherukka kirjoitti:EDIT: GPS Info! on ilmainen ja suomalainen mutten tiedä onko tämä sopiva ohjelma jolla hakea ensimmäinen fiksi ulkomailla?
-
Sherukka
Muut voisivat myös lähettää? http://www.navigon.com/portal/fi/kunden ... ic=kontakt
'Kirjaudu' -nuolella pääsee eteenpäin lähettämään viestin.
-
Ilkazo
Viesti Kirjoittaja Ilkazo »
navigonin omat ohjeet signaalin parantamiseksi oli aivan moro..."tyhjää muisti jne..."
-
ramses
Viesti Kirjoittaja ramses »
mulla toimi ennen NAVIGON 1.4 päivitystä suomalaiset osoitekirjan osoitteet hienosti. Nyt ei enää tunnista jos on kadunnumeron jälkeen porraskirjain ja ovinumero esim kalevankatu 13 C 15 00100 Helsinki.
Se tunnistaa vain kadunnumeron omaavat osoitteet..
Miten muilla? Ja jos ongelma on ollut oletteko ratkaisseet sen?
R
-
stygy
Viesti Kirjoittaja stygy »
Sama ongelma mutta niin oli 1.3 versiossakin. Jos on pelkkä kadun nimi ja numero niin toimii mutta jos on rappukirjain tai rappukirjain ja numero niin ei toimi vaan ottaa pelkän postitoimipaikan mukaan...ramses kirjoitti: mulla toimi ennen NAVIGON 1.4 päivitystä suomalaiset osoitekirjan osoitteet hienosti. Nyt ei enää tunnista jos on kadunnumeron jälkeen porraskirjain ja ovinumero esim kalevankatu 13 C 15 00100 Helsinki.
-
TupeN
Viesti Kirjoittaja TupeN »
Itse tallennan osoitetietoihin tiedot niin, että ensimmäiselle osoiteriville laitan kadun nimen ja numeron. Toiselle osoiteriville sitten porrasnumeron. Näin tuntuis toimivan.stygy kirjoitti:Sama ongelma mutta niin oli 1.3 versiossakin. Jos on pelkkä kadun nimi ja numero niin toimii mutta jos on rappukirjain tai rappukirjain ja numero niin ei toimi vaan ottaa pelkän postitoimipaikan mukaan...ramses kirjoitti: mulla toimi ennen NAVIGON 1.4 päivitystä suomalaiset osoitekirjan osoitteet hienosti. Nyt ei enää tunnista jos on kadunnumeron jälkeen porraskirjain ja ovinumero esim kalevankatu 13 C 15 00100 Helsinki.
Esim:
Matinkatu 10
C11
-
K_Kolja
Viesti Kirjoittaja K_Kolja »
Samalla tavalla itse ratkaisin ongelman. Tuossa pitää vielä huomata, että rapun kirjaimen ja asunnon numeron välissä ei saa olla väliä. Siis ei C 11 vaan juuri C11.TupeN kirjoitti:stygy kirjoitti:Itse tallennan osoitetietoihin tiedot niin, että ensimmäiselle osoiteriville laitan kadun nimen ja numeron. Toiselle osoiteriville sitten porrasnumeron. Näin tuntuis toimivan.ramses kirjoitti: mulla toimi ennen NAVIGON 1.4 päivitystä suomalaiset osoitekirjan osoitteet hienosti. Nyt ei enää tunnista jos on kadunnumeron jälkeen porraskirjain ja ovinumero esim kalevankatu 13 C 15 00100 Helsinki.
Esim:
Matinkatu 10
C11
mutta ehkä siksi olen satunnaisesti
ihan siedettävä ihminen.
-Jarkko Martikainen
-
Sherukka
Sain vastauksenkin jo eli kysyin ovatko tietoisia ongelmasta ensimmäisen fiksin saamisessa ulkomailla kun ei ole a-gps:ää käytössä. Vastaus oli jotain mitä olisi voinut odottaakin eli diplomaattinen.Sherukka kirjoitti:Lähetin nyt vielä Navigonille sähköpostissa kysymyksen ja tiedot siitä että iPhonen kanssa on ongelmia saada ensimmäinen fiksi ulkomailla sitä kauempana lähtöpisteestään on. Katsotaan saanko vastauksen, en ainakaan odota siitä liikoja.![]()
Muut voisivat myös lähettää? http://www.navigon.com/portal/fi/kunden ... ic=kontakt
"Hei! Kiitos palautteestanne. Asianlaitaan pyritään tulevissa päivityksissä saamaan parannusta."
-
Rutku
Viesti Kirjoittaja Rutku »
:DD , noh itse en ole vihainen kun en ole tätä joutunut kokemaan kun on vaan skandinavia-versio (olisin ostanu europen jos ois ollu tarjoukses sillon) mutta kyllähän tuo paljon matkaavia varmasti häiritsee aika tavalla :/ .Sherukka kirjoitti:Sain vastauksenkin jo eli kysyin ovatko tietoisia ongelmasta ensimmäisen fiksin saamisessa ulkomailla kun ei ole a-gps:ää käytössä. Vastaus oli jotain mitä olisi voinut odottaakin eli diplomaattinen.Sherukka kirjoitti:Lähetin nyt vielä Navigonille sähköpostissa kysymyksen ja tiedot siitä että iPhonen kanssa on ongelmia saada ensimmäinen fiksi ulkomailla sitä kauempana lähtöpisteestään on. Katsotaan saanko vastauksen, en ainakaan odota siitä liikoja.![]()
"Hei! Kiitos palautteestanne. Asianlaitaan pyritään tulevissa päivityksissä saamaan parannusta."
Nappaa tästä 500MB lisätilaa Dropboxiin rekisteröityessä: https://www.dropbox.com/referrals/AACRr ... 0EfR6M1QO0
-
Wurthur
Viesti Kirjoittaja Wurthur »
-
zuki
Viesti Kirjoittaja zuki »
Kyllähän se siitä varmaan johtuu, koska itse testailin useallakin eri ohjelmalla samalla lopputuloksella. Eikös tuota voi demota kotonakin laittamalla iPhonen lentokonetilaan?Wurthur kirjoitti:Toi osoitekirja ongelma on tiedossa Navigonilla ja siihenkin on fixi tulossa. Onks tomtomin softassa sama ongelma ulkomailla? Mietin vaan et johtuuko lähina iPhonen a-gps:stä?
iPhone 17
Apple Watch Ultra 2
-
Sherukka
Uskon kyllä että Navigon/TomTom keskustelevat Applen kanssa ongelmasta jossain vaiheessa.zuki kirjoitti:Kyllähän se siitä varmaan johtuu, koska itse testailin useallakin eri ohjelmalla samalla lopputuloksella. Eikös tuota voi demota kotonakin laittamalla iPhonen lentokonetilaan?Wurthur kirjoitti:Toi osoitekirja ongelma on tiedossa Navigonilla ja siihenkin on fixi tulossa. Onks tomtomin softassa sama ongelma ulkomailla? Mietin vaan et johtuuko lähina iPhonen a-gps:stä?
-
sampsak
Viesti Kirjoittaja sampsak »
Nimeni on Sampsa Koskenalho ja avustan Navigonia viestinnässä. Tämä EI ole mainosviesti. :-)
http://www.navigon.com/portal/fi/uebern ... ntakt.html
Olen mielenkiinnolla seurannut tämän ketjun keskustelua Navigonin iPhone-ohjelmasta. Itse en iPhonea omista, mutta minua kiehtoo keskustelupalstojen ja (sosiaalisen median ylipäänsä) mahdollistama suora palaute valmistavalle yritykselle. Hopeisen Omenan yli 50 sivun mittainen thread Navigonin ja kilpailijoiden iPhone-ohjelmistojen vertailusta, parannusehdotuksista, kritiikistä ja positiivisesta palautteesta on osa maailmanlaajuista ilmiötä, jonka osaksi Navigon on päässyt julkaisunsa myötä. Tarkoitan siis, että suomalainen palaute on ollut melko pitkälti saman suuntaista (sekä pos että neg) ja muotoista (keskustelupalstat, videot, blogit) kuin muuallakin maailmassa.
Lukemani perusteella rohkenen väittää, että suomalainen iPhone-käyttäjäkunta on keskimäärin osaavampaa (kenties väkilukuun suhteutettuna) kuin esimerkiksi Yhdysvalloissa. Näin siis näkyvän palautteen perusteella. Osa varmaan jo tietääkin Navigonin käyttämät sosiaalisen median kanavat, listaamme ne aina kirjoittamiemme lehdistötiedotteiden loppuun. (Navigonin suomenkieliset lehdistötiedotteet löytyvät muuten täältä: http://www.cisionwire.fi/kaikki-uutiset/navigon/)
Aloin itsekseni pohtia, että mahtaisiko tältä keskustelupalstalta löytyä ihmisiä, jotka olisivat halukkaita antamaan palautetta Navigonille vielä suoremmin? Uskoisin, että täällä on monia, joiden englanninkielentaito riittää viestien kirjoittamiseen suoraan esim. Navigonin Facebook-ryhmään kolmannella kotimaisella. Toki tämä vaatii Facebook-tilin ja ymmärrän jos kaikki eivät ko. palvelua käytä. Olen myös nähnyt hienoja videoita iPhone-sovelluksen käytöstä, joita voisi käyttää replynä Navigonin YouTube-kanavalla?
Tiedän, että Navigon ohjaa viestejä sosiaalisesta mediasta säännöllisesti tuotekehitykseen ja markkinointiin, eli missään nimessä ei ole hukkaan heitettyä aikaa. Navigon myös palkitsee osallistumisesta, viimeisimpänä joulu-giveaway Facebook-kanavalla. (Arpoo 5 navigaattoria vastineeksi joulukiirekuvauksesta)
Korostan, etten ole itse tekemisissä Navigonin tuotekehityksen kanssa, toimin lähinnä viestinvälityksessä. Viestini pyrkimyksenä on lähinnä antaa suomalaisille käyttäjille lisää välineitä tavoittaa Navigon paremmin ja responsiivisemmin. Navigon on ollut Suomen markkinoilla vasta syksystä 2007, joten paljon on vielä varmasti kehitettävää, niin tuotteissa, lokalisoinnissa, palveluissa kuin viestinnässäkin. Oman näkemykseni mukaan Navigonin kuitenkin erottaa kilpailijoista panostukset tuotekehitykseen ja jatkuva kiinnostus parantaa tuotteidensa käyttökelpoisuutta.
Jos palstan lukijoilla on ehdotuksia paikallisiksi tempauksiksi, niin olen valmis osallistumaan palkitsemiseen esim. 25 euron arvoisilla Apple Store lahjakorteilla, näin joulun kunniaksi.
Navigon sosiaalisessa mediassa:
Facebook: http://www.navigon.com/facebook
YouTube: http://www.navigon.com/youtube
Twitter: http://www.navigon.com/twitter
Flickr: http://www.navigon.com/flickr
Ystävällisin terveisin,
Sampsa Koskenalho
GCI Finland
navigon(ättämerkki)gci.fi
-
Sherukka
Hieno homma joka tapauksessa ja toivottavasti ainakin joku paljon ulkomaan matkoja tekevä ilmoittautuu! Itselläni ainoastaan yksi ongelma ollut kotimaassa eli se että Navigonin softa yrittää opastaa vaikkei ole riittävän tarkkaa sijaintitietoa (liian vähän satelliittifiksejä). Voisi silloin olla hiljaa.
-
tómppu
Viesti Kirjoittaja tómppu »
Navigon on poistettu iPhonesta iTunesin synkkausta käyttäen. Tämän jälkeen puhelin on käynnistetty uudestaan, tällä välin iTunesista on poistettu Navigon kokonaan ja käynnistetty iTuneskin uudestaan. Tämän jälkeen synkronointi ilman Navigonia kummassakaan laitteessa. Sitten Navigonin uudelleen lataus App Storesta ja synkkaus iPhoneen. Ei auta. Pistin noiden Navigonin nettisivujen kautta juuri avunpyynnön. Näppärää vain kun juuri eilen suosittelin isääni ostamaan kyseisen softan ja näinhän tämä tekikin. Äsken sitten sai laittaa viestiä hälle että on tarkkana noiden osoitteiden kanssa ja tarkistaa ensin toiselta kartalta kaikki tuntemattomat paikat. Mahtaa herättää suuresti luottamusta tuon hintaista softaa kohtaan, mutta mitäpä muutakaan voin? Parempi ne navigaattorin virheet on huomata ennen kuin on ajanut jonnekin peräkorpeen.
Sinänsä kumma että tällä tavalla on alkanut temppuilemaan, kyllä nuo aiemmin on ihan oikein näkyneet. Liekö joku päivitys vetänyt solmuun tai jotain. Samapa se toisaalta, ei näin saisi mennä hommat.
-
valosasu
Viesti Kirjoittaja valosasu »
-
Nurffe
Viesti Kirjoittaja Nurffe »
Niin ja iPhoneen ei ilmeisesti jää muistiin viimeistä sijaintia ollenkaan. Tiedä sitten minkä perusteella se lähtee fixiä hakemaan..valosasu kirjoitti:Moi olen lukenu tätä palstaa ja huomannut että ihmisillä on ollu ongelmia ulkomailla näillä puhelin navigaattoreilla... Ettei ne löydä siaintia heti. Se ei ole softan vika vaan niin GPS toimii, itselläni on garminin Colorado käsi GPS laite esimerkiksi ja jos se sammuttaa ja liikkuu monia kilometrejä ni sit laittaa sen päälle ni siinä voi mennä huonolla kelillä jopa 15min ku se löytää kentän, syy on että se olettaa että se on siinä paikassa missä se sammutettiin ja ne sateliitit on muistissa mut ku ei ole ni se alkaa skaalaa uusia sateliitteja, eli kärsivällisyyttä ni kyl se aina löytää linkin sateliitteihin...
-
Lasikuutio
Viesti Kirjoittaja Lasikuutio »
-
Sherukka
Hieno setti muttei auta ulkomaan ongelmaan.Lasikuutio kirjoitti:iPhone 3G + TomTom Car Kit for iPhone + Spotify Premium + Aliph Jawbone PRIME Bluetooth Headset 8)
EDIT: Vai auttaako?
-
temb
Viesti Kirjoittaja temb »
-
Lasikuutio
Viesti Kirjoittaja Lasikuutio »
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka