Moi HeiLei ja monoteX.
Virtual Guitarist 2.component ja Virtual Bassist.component löytyvät Audio/Plug-Ins/Components alta, eli asennus oli vienyt ne automaattisesti.
Päivitin myös Dongle-ajurin "elicenseristä", kiitti vaan Infosta.
eLC näyttää USB-keyn numeron ja Virtual Guitaristin ja Virtual Basistin (lisenssit OK).
Logicin AU-managerissa ei näy kumpaakaan Virtuaali-soitinta.
Laitoin muuten asetukset samoiksi kuin ne olivat iMACillä Logic 7:ssa, siis lähinnä tiedostot samoilla paikoilla.
Logic ei vaan löydä AU-instrumenttia (ainoastaan Toontrack ja Apple).
Eikö nämä pitäisi näkyä AU-managerissa ??
Eiko kukaan käytä AU-Plugaria "Virtual Guitarist2"
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
-
Re: Eiko kukaan käytä AU-Plugaria "Virtual Guitarist2"
Viesti Kirjoittaja Lidu »
MacPro 2x 2.66GHz Quad-Core Intel Xeon,16 Gt RAM
Mac OS X 10.5.8
Logic 9.1.5
iPad 3G 64Gt
Mac OS X 10.5.8
Logic 9.1.5
iPad 3G 64Gt
-
Viesti Kirjoittaja heilei »
Kyllä pitäisi näkyä AU-managerissa, myös siinä tapauksessa että VG-pluginit olisivat Logicin mielestä ei-standardeja. Hämärästi muistelen että mulla juuri toi AU-manager herjasi joskus jommasta kummasta VG2-plugarista (normaali tai FX), mutta toimi se siitä huolimatta. Olikos siinä AU-managerissa joku "Rescan plugins"-painike? Ootko sitä kokeillut?
Yksi vaihtoehto on asentaa jokin toinen audiosofta/DAW, joka tukee AU-plugineita, ja tsekata näkeekö se VG2:n. Itse käytän tähän Applen omaa (ilmaista) AU Lab -sovellusta. Löytyy Applen Developer-paketista: jos oot asentanut sen, sovellus on hakemistossa /Developer/Applications/Audio/AU Lab.app.
HeiLei
Yksi vaihtoehto on asentaa jokin toinen audiosofta/DAW, joka tukee AU-plugineita, ja tsekata näkeekö se VG2:n. Itse käytän tähän Applen omaa (ilmaista) AU Lab -sovellusta. Löytyy Applen Developer-paketista: jos oot asentanut sen, sovellus on hakemistossa /Developer/Applications/Audio/AU Lab.app.
HeiLei
-
Moi HeiLei, olen tehnyt "Reset & Rescan" toiminnon AU-Managerissa, mutta ei suostu näyttämään VG ja VB plugareita.heilei kirjoitti:Kyllä pitäisi näkyä AU-managerissa, myös siinä tapauksessa että VG-pluginit olisivat Logicin mielestä ei-standardeja. Hämärästi muistelen että mulla juuri toi AU-manager herjasi joskus jommasta kummasta VG2-plugarista (normaali tai FX), mutta toimi se siitä huolimatta. Olikos siinä AU-managerissa joku "Rescan plugins"-painike? Ootko sitä kokeillut?
HeiLei
AU Labin kanssa meni sormi suuhun, kun en oikein löydä mitä lataisin.
Kävin Applen sivuilla ja löysin kaikkea Developer-softaa, mutta en nyt oikein oivaltanut mistä ja mitä lataisin, sorry.
Mac OS X 10.5.8
Logic 9.1.5
iPad 3G 64Gt
Mac OS X 10.5.8
Logic 9.1.5
iPad 3G 64Gt
-
Viesti Kirjoittaja heilei »
AU Labia ei käsittääkseni saa erikseen mistään, vaan sun on asennettava koko Applen kehitysympäristö. Oikea sivu latauslinkkeineen on tämä: http://developer.apple.com/technology/tools.html ("Xcode for Mac-only Development"). Lataus vaatii rekisteröitymisen, paketti on iso (about gigan verran), asennus kestää melko kauan ja levytilaa palaa. Tämä on siis melko iso urakka yhden AU-plugarin takia, eli jos sulla on saatavilla joku toinen AU-tuellinen audiosofta, niin voisit päästä helpommalla. Varsinkin kun lopputulos voi olla se, että AU Labikaan ei löydä plugineita, ja olet takaisin lähtöruudussa...
HeiLei
HeiLei
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
Mikä versio sulla on VG2? Jos se on sama jolla huitelit L7 kanssa niin voi olla himppu nihkeää nykysysteemillä. Tuossa olisi viimeisin http://www.steinberg.net/index.php?id=930&L=1
-
Kiitti taas kerran Jone, ratkaisit pulmani. Nyt toimii VG2 ja VB, eli latasin päivitykset neuvojesi mukaan, thanks.Jone kirjoitti:Mikä versio sulla on VG2? Jos se on sama jolla huitelit L7 kanssa niin voi olla himppu nihkeää nykysysteemillä. Tuossa olisi viimeisin http://www.steinberg.net/index.php?id=930&L=1
Mulla oli myös nyt jotenkin pallo hukassa, kun en tajunnut mennä tsekkaamaan päivityksiä.
Ekassa kysymyksessänihän jo ihmettelin, että saaks VG2:n toimimaan laisinkaan OS 10.5.8:ssa.
Juutuin vain miettimään, että ei ne varmaan enää toimi uusissa käyttiksissä, tyhmä tyhmä.
Suurkiitokset myös henkilöille HeiLei ja monoteX, todella arvokkaista neuvoista.
Mac OS X 10.5.8
Logic 9.1.5
iPad 3G 64Gt
Mac OS X 10.5.8
Logic 9.1.5
iPad 3G 64Gt
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
Se on joskus sitä että mennään merta edemmäs touhuamaan ja unohdetaan se olennaisin. Olen itse lentänyt aikoinaan HKI-Vantaalta Rovaniemelle laittamaan midi-piuhan tarpeeksi syvälle laitteeseen ja lentänyt takas (asiakkaan piikkin)Lidu kirjoitti:Kiitti taas kerran Jone, ratkaisit pulmani. Nyt toimii VG2 ja VB, eli latasin päivitykset neuvojesi mukaan, thanks.Jone kirjoitti:Mikä versio sulla on VG2? Jos se on sama jolla huitelit L7 kanssa niin voi olla himppu nihkeää nykysysteemillä. Tuossa olisi viimeisin http://www.steinberg.net/index.php?id=930&L=1
Mulla oli myös nyt jotenkin pallo hukassa, kun en tajunnut mennä tsekkaamaan päivityksiä.
Ekassa kysymyksessänihän jo ihmettelin, että saaks VG2:n toimimaan laisinkaan OS 10.5.8:ssa.
Juutuin vain miettimään, että ei ne varmaan enää toimi uusissa käyttiksissä, tyhmä tyhmä.
Suurkiitokset myös henkilöille HeiLei ja monoteX, todella arvokkaista neuvoista.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mutta pääasia että nyt homma supattaa ja musat raikaa!
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka