Moi HeiLei ja monoteX.
Virtual Guitarist 2.component ja Virtual Bassist.component löytyvät Audio/Plug-Ins/Components alta, eli asennus oli vienyt ne automaattisesti.
Päivitin myös Dongle-ajurin "elicenseristä", kiitti vaan Infosta.
eLC näyttää USB-keyn numeron ja Virtual Guitaristin ja Virtual Basistin (lisenssit OK).
Logicin AU-managerissa ei näy kumpaakaan Virtuaali-soitinta.
Laitoin muuten asetukset samoiksi kuin ne olivat iMACillä Logic 7:ssa, siis lähinnä tiedostot samoilla paikoilla.
Logic ei vaan löydä AU-instrumenttia (ainoastaan Toontrack ja Apple).
Eikö nämä pitäisi näkyä AU-managerissa ??
Eiko kukaan käytä AU-Plugaria "Virtual Guitarist2"
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
-
Lidu
Re: Eiko kukaan käytä AU-Plugaria "Virtual Guitarist2"
Viesti Kirjoittaja Lidu »
MacPro 2x 2.66GHz Quad-Core Intel Xeon,16 Gt RAM
Mac OS X 10.5.8
Logic 9.1.5
iPad 3G 64Gt
Mac OS X 10.5.8
Logic 9.1.5
iPad 3G 64Gt
-
heilei
Viesti Kirjoittaja heilei »
Kyllä pitäisi näkyä AU-managerissa, myös siinä tapauksessa että VG-pluginit olisivat Logicin mielestä ei-standardeja. Hämärästi muistelen että mulla juuri toi AU-manager herjasi joskus jommasta kummasta VG2-plugarista (normaali tai FX), mutta toimi se siitä huolimatta. Olikos siinä AU-managerissa joku "Rescan plugins"-painike? Ootko sitä kokeillut?
Yksi vaihtoehto on asentaa jokin toinen audiosofta/DAW, joka tukee AU-plugineita, ja tsekata näkeekö se VG2:n. Itse käytän tähän Applen omaa (ilmaista) AU Lab -sovellusta. Löytyy Applen Developer-paketista: jos oot asentanut sen, sovellus on hakemistossa /Developer/Applications/Audio/AU Lab.app.
HeiLei
Yksi vaihtoehto on asentaa jokin toinen audiosofta/DAW, joka tukee AU-plugineita, ja tsekata näkeekö se VG2:n. Itse käytän tähän Applen omaa (ilmaista) AU Lab -sovellusta. Löytyy Applen Developer-paketista: jos oot asentanut sen, sovellus on hakemistossa /Developer/Applications/Audio/AU Lab.app.
HeiLei
-
Lidu
Moi HeiLei, olen tehnyt "Reset & Rescan" toiminnon AU-Managerissa, mutta ei suostu näyttämään VG ja VB plugareita.heilei kirjoitti:Kyllä pitäisi näkyä AU-managerissa, myös siinä tapauksessa että VG-pluginit olisivat Logicin mielestä ei-standardeja. Hämärästi muistelen että mulla juuri toi AU-manager herjasi joskus jommasta kummasta VG2-plugarista (normaali tai FX), mutta toimi se siitä huolimatta. Olikos siinä AU-managerissa joku "Rescan plugins"-painike? Ootko sitä kokeillut?
HeiLei
AU Labin kanssa meni sormi suuhun, kun en oikein löydä mitä lataisin.
Kävin Applen sivuilla ja löysin kaikkea Developer-softaa, mutta en nyt oikein oivaltanut mistä ja mitä lataisin, sorry.
Mac OS X 10.5.8
Logic 9.1.5
iPad 3G 64Gt
Mac OS X 10.5.8
Logic 9.1.5
iPad 3G 64Gt
-
heilei
Viesti Kirjoittaja heilei »
AU Labia ei käsittääkseni saa erikseen mistään, vaan sun on asennettava koko Applen kehitysympäristö. Oikea sivu latauslinkkeineen on tämä: http://developer.apple.com/technology/tools.html ("Xcode for Mac-only Development"). Lataus vaatii rekisteröitymisen, paketti on iso (about gigan verran), asennus kestää melko kauan ja levytilaa palaa. Tämä on siis melko iso urakka yhden AU-plugarin takia, eli jos sulla on saatavilla joku toinen AU-tuellinen audiosofta, niin voisit päästä helpommalla. Varsinkin kun lopputulos voi olla se, että AU Labikaan ei löydä plugineita, ja olet takaisin lähtöruudussa...
HeiLei
HeiLei
-
Jone
Viesti Kirjoittaja Jone »
Mikä versio sulla on VG2? Jos se on sama jolla huitelit L7 kanssa niin voi olla himppu nihkeää nykysysteemillä. Tuossa olisi viimeisin http://www.steinberg.net/index.php?id=930&L=1
-
Lidu
Kiitti taas kerran Jone, ratkaisit pulmani. Nyt toimii VG2 ja VB, eli latasin päivitykset neuvojesi mukaan, thanks.Jone kirjoitti:Mikä versio sulla on VG2? Jos se on sama jolla huitelit L7 kanssa niin voi olla himppu nihkeää nykysysteemillä. Tuossa olisi viimeisin http://www.steinberg.net/index.php?id=930&L=1
Mulla oli myös nyt jotenkin pallo hukassa, kun en tajunnut mennä tsekkaamaan päivityksiä.
Ekassa kysymyksessänihän jo ihmettelin, että saaks VG2:n toimimaan laisinkaan OS 10.5.8:ssa.
Juutuin vain miettimään, että ei ne varmaan enää toimi uusissa käyttiksissä, tyhmä tyhmä.
Suurkiitokset myös henkilöille HeiLei ja monoteX, todella arvokkaista neuvoista.
Mac OS X 10.5.8
Logic 9.1.5
iPad 3G 64Gt
Mac OS X 10.5.8
Logic 9.1.5
iPad 3G 64Gt
-
Jone
Viesti Kirjoittaja Jone »
Se on joskus sitä että mennään merta edemmäs touhuamaan ja unohdetaan se olennaisin. Olen itse lentänyt aikoinaan HKI-Vantaalta Rovaniemelle laittamaan midi-piuhan tarpeeksi syvälle laitteeseen ja lentänyt takas (asiakkaan piikkin)Lidu kirjoitti:Kiitti taas kerran Jone, ratkaisit pulmani. Nyt toimii VG2 ja VB, eli latasin päivitykset neuvojesi mukaan, thanks.Jone kirjoitti:Mikä versio sulla on VG2? Jos se on sama jolla huitelit L7 kanssa niin voi olla himppu nihkeää nykysysteemillä. Tuossa olisi viimeisin http://www.steinberg.net/index.php?id=930&L=1
Mulla oli myös nyt jotenkin pallo hukassa, kun en tajunnut mennä tsekkaamaan päivityksiä.
Ekassa kysymyksessänihän jo ihmettelin, että saaks VG2:n toimimaan laisinkaan OS 10.5.8:ssa.
Juutuin vain miettimään, että ei ne varmaan enää toimi uusissa käyttiksissä, tyhmä tyhmä.
Suurkiitokset myös henkilöille HeiLei ja monoteX, todella arvokkaista neuvoista.
Mutta pääasia että nyt homma supattaa ja musat raikaa!
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka