Mietin vain, kuinka todennäköistä on että kone hajoaa normaalikäytössä parissa vuodessa? Kuulisin mielelläni jotain kokemuksia
AppleCare ja iBook
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
14 viestiä
• Sivu 1/1
-
mkko
AppleCare ja iBook
Viesti Kirjoittaja mkko »
Tuosta AppleCaresta on ollut melko paljon juttua täällä, mutta itselleni on vieläkin hieman epäselvää onko se kannattava hankinta. iBookini takuu loppuu tässä lähiaikoina ja on matkalla takuuhuoltoon (näytön vuoksi) heti kun kiire hieman hellittää.
Mietin vain, kuinka todennäköistä on että kone hajoaa normaalikäytössä parissa vuodessa? Kuulisin mielelläni jotain kokemuksia
-
tBa
Re: AppleCare ja iBook
Viesti Kirjoittaja tBa »
Onhan siitä ollut kaikenlaista juttua. Suurimpana ongelmakohtana ihmiset tuntuvat pitävän sitä, että Suomen kuluttajansuojalaki takaa samat velvollisuudet Applelle, oli applecarea tai ei. Siitä on sitten mielyttävää lähteä riitelemään eri tahojen kanssa mikä on normaalia kulumista, kauanko koneen pitäisi kestää tms. joten applecarella pääsee ainakin paljon helpommalla.
MacBook 2GHz C2D 1Gt 80GB
iPod Touch 16GB
iPod Touch 16GB
-
nandu
Viesti Kirjoittaja nandu »
Itellä on syksyllä sama homma edessä ja päädyin ostamaan If:ltä paremman kotivakuutuksen. Se kattaa kaikki elektroniset laitteet, myös sen iBookin. Niitä oli muistaakseni 3 luokkaa ja se paras niistä kattaa kaiken, oli takuut voimassa tai ei.
Macbook C2D | Cinema Display 23" | Edirol FA-66 | Logic Studio 8 | iPhone 8GB | eMac | iPod 20GB 3gen | iPod Shuffle 1GB
-
Jamac
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Olen ennenki sanonut että se rippuu siitä että onko sulla rahaa. Jos rahaa ei ole, niin hanki se Apple Care. Jos taas ylimääräistä rahaa on, niin sitten se ei ole niin tarpeellinen, koska jos sellainen harvinaislaatuinen asia sattuu että se menee rikki, niin sulla on sillon rahaa se korjata. Kukaan ei voi luotettavasti ennustaa että meneekö kone rikki. Ainut asia mitä voi tehdä on laskea mitä riskistä kannattaa maksaa, suuntaan tai toiseen.mkko kirjoitti:Tuosta AppleCaresta on ollut melko paljon juttua täällä, mutta itselleni on vieläkin hieman epäselvää onko se kannattava hankinta. iBookini takuu loppuu tässä lähiaikoina ja on matkalla takuuhuoltoon (näytön vuoksi) heti kun kiire hieman hellittää.
Niin, ja kotivakuutuksen pykälät kannattaa lukea. Voipi korvata.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
NeNithelo
Viesti Kirjoittaja NeNithelo »
Itse vastaan vielä:
Kone on nyt 15 kuukautta vanha. Eli AppleCare on nyt ollut 3kk käytössä ja vielä 19kk jäljellä. Se on jo maksanut itsensä takaisin mm. kovon vaihtona ja akkuna. Eli mulla kannatti. Harmittelin vielä viime syyskuussa kun tuli rahaa siihen hassattua, mutta nyt en voisi tyytyväisempi olla. Eli vaikka enää ei hajoaisi mitään (kop, kop), niin homma kannatti.
(Ellei siis oteta mahdollisia kotivakuutuksen/kuluttajansuojalain suomia etuisuuksia jolloin tappeluun olisi uponnut varmasti monta tuntia puhelinsoittoja yms yms..)
Kone on nyt 15 kuukautta vanha. Eli AppleCare on nyt ollut 3kk käytössä ja vielä 19kk jäljellä. Se on jo maksanut itsensä takaisin mm. kovon vaihtona ja akkuna. Eli mulla kannatti. Harmittelin vielä viime syyskuussa kun tuli rahaa siihen hassattua, mutta nyt en voisi tyytyväisempi olla. Eli vaikka enää ei hajoaisi mitään (kop, kop), niin homma kannatti.
(Ellei siis oteta mahdollisia kotivakuutuksen/kuluttajansuojalain suomia etuisuuksia jolloin tappeluun olisi uponnut varmasti monta tuntia puhelinsoittoja yms yms..)
-
mkko
Viesti Kirjoittaja mkko »
Tuo kiintolevyn hajoaminen mietyttääkin jonkin verran. Kannan konetta kuitenkin mukani koululle ja oikeastaan vähän joka paikkaan mukanani, ollaan aika erottamattomat. Jotenkin on paha aavistus sen kiintolevyn tai jonkun muun herkän osan hajoamisesta juuri tuon liikuttelemisen vuoksi.NeNithelo kirjoitti:Se on jo maksanut itsensä takaisin mm. kovon vaihtona ja akkuna. Eli mulla kannatti.
-
joonahe
Viesti Kirjoittaja joonahe »
Minulla on ollut samanlaiset pohdinnat mielessä jo jonkin aikaa.
Taidan päätyä iBookini kanssa AppleCareen, muistan eMacin ajoilta että todella vaivatonta
oli koneen korjaus. Ja nopeaa!
Taidan päätyä iBookini kanssa AppleCareen, muistan eMacin ajoilta että todella vaivatonta
oli koneen korjaus. Ja nopeaa!
-
masa
Viesti Kirjoittaja masa »
Hyvä kun muistutitte.[H]
Soitin vakuutusyhtiöön ja otin iBookille oman vakuutuksen. 43e/vuosi 200e:n omavastuulla sisältäen rikkoutumiset ja varkaudet. Enpä siis ota Applecarea...
Soitin vakuutusyhtiöön ja otin iBookille oman vakuutuksen. 43e/vuosi 200e:n omavastuulla sisältäen rikkoutumiset ja varkaudet. Enpä siis ota Applecarea...
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.
-
NeNithelo
Siis, jos jotain sattuu niin joudut heti maksamaan ~ 200€:n omavastuun? (+43€/vuosi)masa kirjoitti:Hyvä kun muistutitte.[H]
Vai olenko nyt ihan pihalla? [:S] Eipä olisi sekään mikään ylläri...
-
MacAntti
Viesti Kirjoittaja MacAntti »
Mä en kyllä voi ymmärtää miten tietokoneessa voi kovalevy hajota. Itellä on ollut 8 konetta 15 vuoden aikana (enimmäkseen kyllä pc:tä), eikä ikinä ole kovalevy hajonnut (täytyykö koputtaa päätä). Niinpä en tuota Apple Careakaan ole hommannut, joka on mun milestä vähän samanlainen kuin Gigantin oston jälkeinen ihme-takuu, joka maksaa mansikoita ,mutta josta ei käytännössä ole mitään iloa.NeNithelo kirjoitti: Kone on nyt 15 kuukautta vanha. Eli AppleCare on nyt ollut 3kk käytössä ja vielä 19kk jäljellä. Se on jo maksanut itsensä takaisin mm. kovon vaihtona ja akkuna. Eli mulla kannatti. Harmittelin vielä viime syyskuussa kun tuli rahaa siihen hassattua, mutta nyt en voisi tyytyväisempi olla. Eli vaikka enää ei hajoaisi mitään (kop, kop), niin homma kannatti.
Kyllähän tuotteissa pitää olla riittävä takuu, joka korvaa valmistusviat, vaikka ne ilmenisivätkin vasta vähän myöhemmin.
-
masa
Viesti Kirjoittaja masa »
Periaatteessa juuri näin paitsi Applen takuuta on vielä syksyyn asti. Tuskin sekään korvaa pudonnutta tai varastettua konetta. Työkäytössä kone on mulla joten otin varman päälle. Takuuhan korvaa koneen valmistusviat muttei itse aiheutettua.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.
-
NeNithelo
NeNithelo kirjoitti: Kone on nyt 15 kuukautta vanha. Eli AppleCare on nyt ollut 3kk käytössä ja vielä 19kk jäljellä. Se on jo maksanut itsensä takaisin mm. kovon vaihtona ja akkuna. Eli mulla kannatti. Harmittelin vielä viime syyskuussa kun tuli rahaa siihen hassattua, mutta nyt en voisi tyytyväisempi olla. Eli vaikka enää ei hajoaisi mitään (kop, kop), niin homma kannatti.
MacAntti kirjoitti: Mä en kyllä voi ymmärtää miten tietokoneessa voi kovalevy hajota. Itellä on ollut 8 konetta 15 vuoden aikana (enimmäkseen kyllä pc:tä), eikä ikinä ole kovalevy hajonnut (täytyykö koputtaa päätä). Niinpä en tuota Apple Careakaan ole hommannut, joka on mun milestä vähän samanlainen kuin Gigantin oston jälkeinen ihme-takuu, joka maksaa mansikoita ,mutta josta ei käytännössä ole mitään iloa.
Kyllähän tuotteissa pitää olla riittävä takuu, joka korvaa valmistusviat, vaikka ne ilmenisivätkin vasta vähän myöhemmin.
Niinpä, mutta Ingman saa maidon maistumaan.
iBookista on kovo hajonnut jo 2 kertaa ja iMacista hajosi kuukauden päästä ostosta.
Noh, eipähän ole tarvinnut yhtään tapella. Mutta kuten sanottua, seuraavan kone on todennäköisesti 12" PowerBook tai mac mini joskus parin vuoden päästä ja kumman ikinä ostankin AppleCarea en hanki. PowerBookkiinhan se maksaa lähemmäs 500 ja onhan mulla luokan 1 kotivakuutuskin.
En voi kuitenkaan sanoa, ettei AppleCarea kannattaisi hankkia. Mullahan se on jo siis maksanut itsensä takaisin (ja vakuuttaakin vielä 19 kuukautta.)
EDIT. Niin, olen itsekin koneita käytellyt siis 15-16 vuotta ja vasta iBookin kanssa on ollut erityisemmin näitä kovo-ongelmia. (iMac ostettiin jouluna 1999)
EDIT2. Niin, ja eihän se iBookin kovo nyt sentään 22 kertaa ollut poksahtanut. Vaan 2 kertaa.
-
MacAntti
Viesti Kirjoittaja MacAntti »
Huh huh. Eipä taida iBook olla meikäläisen ostoslistalla vähään aikaan...NeNithelo kirjoitti:
iBookista on kovo hajonnut jo 2 kertaa ja iMacista hajosi kuukauden päästä ostosta.
Hei. Äsken tuossa viestissä luki 22 kertaa ja nyt 2. Tuo on jo paljon inhimillisempi luku.
Taitaa olla reaaliaikainen päivitys käynnissä!
-
Tee-Rex
Viesti Kirjoittaja Tee-Rex »
Eipä sitä ymmärräkään ennenkuin napsahtaa kohdalle. Mulla on aiempien levyjen kanssa pysyneet ongelmat täysin poissa ja nyt on menossa kolmas 10kuukauden sisällä pc:ssä. Eikä ole rikottu ainakaan sillä hetkellä, se vaan lakkaa yksinkertaisesti toimimasta. No, näissä on 36kk takuu eli muutama ehtii vielä mennä jos huono tuuri jatkuu. Kopkop, toivottavasti ei.MacAntti kirjoitti: Mä en kyllä voi ymmärtää miten tietokoneessa voi kovalevy hajota. Itellä on ollut 8 konetta 15 vuoden aikana (enimmäkseen kyllä pc:tä), eikä ikinä ole kovalevy hajonnut (täytyykö koputtaa päätä).
14 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka