Mietin vain, kuinka todennäköistä on että kone hajoaa normaalikäytössä parissa vuodessa? Kuulisin mielelläni jotain kokemuksia

Viesti Kirjoittaja mkko »
Viesti Kirjoittaja tBa »
Viesti Kirjoittaja nandu »
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Olen ennenki sanonut että se rippuu siitä että onko sulla rahaa. Jos rahaa ei ole, niin hanki se Apple Care. Jos taas ylimääräistä rahaa on, niin sitten se ei ole niin tarpeellinen, koska jos sellainen harvinaislaatuinen asia sattuu että se menee rikki, niin sulla on sillon rahaa se korjata. Kukaan ei voi luotettavasti ennustaa että meneekö kone rikki. Ainut asia mitä voi tehdä on laskea mitä riskistä kannattaa maksaa, suuntaan tai toiseen.mkko kirjoitti:Tuosta AppleCaresta on ollut melko paljon juttua täällä, mutta itselleni on vieläkin hieman epäselvää onko se kannattava hankinta. iBookini takuu loppuu tässä lähiaikoina ja on matkalla takuuhuoltoon (näytön vuoksi) heti kun kiire hieman hellittää.
Mietin vain, kuinka todennäköistä on että kone hajoaa normaalikäytössä parissa vuodessa? Kuulisin mielelläni jotain kokemuksia
Viesti Kirjoittaja NeNithelo »
Viesti Kirjoittaja mkko »
Tuo kiintolevyn hajoaminen mietyttääkin jonkin verran. Kannan konetta kuitenkin mukani koululle ja oikeastaan vähän joka paikkaan mukanani, ollaan aika erottamattomat. Jotenkin on paha aavistus sen kiintolevyn tai jonkun muun herkän osan hajoamisesta juuri tuon liikuttelemisen vuoksi.NeNithelo kirjoitti:Se on jo maksanut itsensä takaisin mm. kovon vaihtona ja akkuna. Eli mulla kannatti.
Viesti Kirjoittaja joonahe »
Viesti Kirjoittaja masa »
Siis, jos jotain sattuu niin joudut heti maksamaan ~ 200€:n omavastuun? (+43€/vuosi)masa kirjoitti:Hyvä kun muistutitte.[H]
Soitin vakuutusyhtiöön ja otin iBookille oman vakuutuksen. 43e/vuosi 200e:n omavastuulla sisältäen rikkoutumiset ja varkaudet. Enpä siis ota Applecarea...
Viesti Kirjoittaja MacAntti »
Mä en kyllä voi ymmärtää miten tietokoneessa voi kovalevy hajota. Itellä on ollut 8 konetta 15 vuoden aikana (enimmäkseen kyllä pc:tä), eikä ikinä ole kovalevy hajonnut (täytyykö koputtaa päätä). Niinpä en tuota Apple Careakaan ole hommannut, joka on mun milestä vähän samanlainen kuin Gigantin oston jälkeinen ihme-takuu, joka maksaa mansikoita ,mutta josta ei käytännössä ole mitään iloa.NeNithelo kirjoitti: Kone on nyt 15 kuukautta vanha. Eli AppleCare on nyt ollut 3kk käytössä ja vielä 19kk jäljellä. Se on jo maksanut itsensä takaisin mm. kovon vaihtona ja akkuna. Eli mulla kannatti. Harmittelin vielä viime syyskuussa kun tuli rahaa siihen hassattua, mutta nyt en voisi tyytyväisempi olla. Eli vaikka enää ei hajoaisi mitään (kop, kop), niin homma kannatti.
Viesti Kirjoittaja masa »
NeNithelo kirjoitti: Kone on nyt 15 kuukautta vanha. Eli AppleCare on nyt ollut 3kk käytössä ja vielä 19kk jäljellä. Se on jo maksanut itsensä takaisin mm. kovon vaihtona ja akkuna. Eli mulla kannatti. Harmittelin vielä viime syyskuussa kun tuli rahaa siihen hassattua, mutta nyt en voisi tyytyväisempi olla. Eli vaikka enää ei hajoaisi mitään (kop, kop), niin homma kannatti.
MacAntti kirjoitti: Mä en kyllä voi ymmärtää miten tietokoneessa voi kovalevy hajota. Itellä on ollut 8 konetta 15 vuoden aikana (enimmäkseen kyllä pc:tä), eikä ikinä ole kovalevy hajonnut (täytyykö koputtaa päätä). Niinpä en tuota Apple Careakaan ole hommannut, joka on mun milestä vähän samanlainen kuin Gigantin oston jälkeinen ihme-takuu, joka maksaa mansikoita ,mutta josta ei käytännössä ole mitään iloa.
Kyllähän tuotteissa pitää olla riittävä takuu, joka korvaa valmistusviat, vaikka ne ilmenisivätkin vasta vähän myöhemmin.
Viesti Kirjoittaja MacAntti »
Huh huh. Eipä taida iBook olla meikäläisen ostoslistalla vähään aikaan...NeNithelo kirjoitti:
iBookista on kovo hajonnut jo 2 kertaa ja iMacista hajosi kuukauden päästä ostosta.
Viesti Kirjoittaja Tee-Rex »
Eipä sitä ymmärräkään ennenkuin napsahtaa kohdalle. Mulla on aiempien levyjen kanssa pysyneet ongelmat täysin poissa ja nyt on menossa kolmas 10kuukauden sisällä pc:ssä. Eikä ole rikottu ainakaan sillä hetkellä, se vaan lakkaa yksinkertaisesti toimimasta. No, näissä on 36kk takuu eli muutama ehtii vielä mennä jos huono tuuri jatkuu. Kopkop, toivottavasti ei.MacAntti kirjoitti: Mä en kyllä voi ymmärtää miten tietokoneessa voi kovalevy hajota. Itellä on ollut 8 konetta 15 vuoden aikana (enimmäkseen kyllä pc:tä), eikä ikinä ole kovalevy hajonnut (täytyykö koputtaa päätä).
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”