Täällä on sama kuvio, mutta ajatukset käyttöjärjestelmästä on ihan toiset.Ajatustasolla ja mahdollisuuksissa mitaten, android 2.1, vie iOS4:sta kuin pässiä narussa. Oikeasti, se on tekele(2.1), siis kehitys(toimivuus) on pahasti kesken. Dildroyd olisi paras kuvaus tämän hetkiselleKauMi kirjoitti:Tässä kun on päässyt kohtalaisen paljon kokeilemaan paremman puoliskon HTC desireä niin kyllä olen aika myyty androidiin (2.1). Tuntuu oma 3GS iOS 4.0:llä aika antiikki vehkeeltä. Juuri ne widgetit ovat asia, mitkä tästä luurista tekee niin paljon mukavamman käyttää. Uskoisinpa saman olevan Galaxy S:ssä kanssa. Puhumatta sitten kun se 2.2 versio androidista tulee.
Just muuten kuuntelen desirellä musiikkia iPhonen peruskuulokkeiden kautta ja ei tässä minusta mitään vikaa ole, eikä mitään ihme häiriöääniä.
Ainakin oma iPhone menee myyntiin ja joko Galaxy S tai Desire on ostoslistalla.
iPhone 4 vs Samsung Galaxy S
-
Esa66
Re: iPhone 4 vs Samsung Galaxy S
Viesti Kirjoittaja Esa66 »
iPhone 14+
-
Rotta_
Viesti Kirjoittaja Rotta_ »
voisikohan saada jotain esimerkkejä siitä, mikä tuosta "tekeleestä" tekee niin surkean?Esa66 kirjoitti:Täällä on sama kuvio, mutta ajatukset käyttöjärjestelmästä on ihan toiset.Ajatustasolla ja mahdollisuuksissa mitaten, android 2.1, vie iOS4:sta kuin pässiä narussa. Oikeasti, se on tekele(2.1), siis kehitys(toimivuus) on pahasti kesken. Dildroyd olisi paras kuvaus tämän hetkiselleKauMi kirjoitti:Tässä kun on päässyt kohtalaisen paljon kokeilemaan paremman puoliskon HTC desireä niin kyllä olen aika myyty androidiin (2.1). Tuntuu oma 3GS iOS 4.0:llä aika antiikki vehkeeltä. Juuri ne widgetit ovat asia, mitkä tästä luurista tekee niin paljon mukavamman käyttää. Uskoisinpa saman olevan Galaxy S:ssä kanssa. Puhumatta sitten kun se 2.2 versio androidista tulee.
Just muuten kuuntelen desirellä musiikkia iPhonen peruskuulokkeiden kautta ja ei tässä minusta mitään vikaa ole, eikä mitään ihme häiriöääniä.
Ainakin oma iPhone menee myyntiin ja joko Galaxy S tai Desire on ostoslistalla.Koska se toimii ajatustasolla, muttei oikeasti ole mikään kaalimato
! Mitä tulee kuulokeliitäntään(desire), verrattuna iPhonen vastaavaan, niin se on...no, se on surkea. Tosin, en nappikuulokkeilla kuuntele mitään
Mainitaan nyt vielä jotain hyvääkin, gps on huomattavasti sutjakkaampi androidissa(mikä lienee googlemapsien kohdalla odotettua) ja puhelin on ajatusta nopeampi toiminnoissaan, niin hyvässä, ja varsinkin niissä huonoissa asioissa
-
Esa66
iPhone 14+
-
Rotta_
Viesti Kirjoittaja Rotta_ »
Niin, siis itselläni ei ole mitään käytännön kokemusta androidista. Iphone 3g:ssä ei meinaa tila riittää, joten vaihto uuteen on edessä. Hankin joko Samsungin tai iPhone 4:n, muutama päivä aikaa päättääEsa66 kirjoitti:No, en ole sitä surkeaksi sanonut. Laitoin vain tähän asti kokemani pohjalta, vertailun(mielipiteeni) käyttöjärjestelmistä(android 2.1 vs iOS4). Voit huoletta jakaa omat kokemuksesi asiasta
Eli kiinnostaa ihan oikeasti, miksi pidät sitä keskeneräisenä ja iPhonea paljon parempana. Vastakkaisia mielipiteitä olen lukenut niin paljon, että valinta on kääntymässä Samsungin puolelle. Eli myös tuonsuunaiset väitteet kiinnostavat, ja siksi haluaisinkin tietää tarkemmin, mitä tarkoitat
-
MayDay84
Viesti Kirjoittaja MayDay84 »
Sano edes se, miltä osin Android 2.1 on keskeneräinen ja iOS4 sitä edellä, koska et minkäänlaista perustetta esittänyt muutakuin, että mielestäsi asia on näin.Esa66 kirjoitti:No, en ole sitä surkeaksi sanonut. Laitoin vain tähän asti kokemani pohjalta, vertailun(mielipiteeni) käyttöjärjestelmistä(android 2.1 vs iOS4). Voit huoletta jakaa omat kokemuksesi asiasta
-
Ratva
-
MayDay84
Lite-versio, Android 2.2-päivityksessä täysi tuki. Googlekin osaa yllättävän hyvin neuvoa, kun jaksaa kysyä.Ratva kirjoitti:Toimiiko galaxyssa flash?
-
Esa66
Aika selkeästi ilmaisin tuon toimimattomuuden, en tosin yksilöinyt, vaan yleisesti lausahdin. Jos puhelin tarvitsee ohjelman varmistamaan soitettavia puheluita???<---ja oikeasti tarvitseeMayDay84 kirjoitti:Sano edes se, miltä osin Android 2.1 on keskeneräinen ja iOS4 sitä edellä, koska et minkäänlaista perustetta esittänyt muutakuin, että mielestäsi asia on näin.Esa66 kirjoitti:No, en ole sitä surkeaksi sanonut. Laitoin vain tähän asti kokemani pohjalta, vertailun(mielipiteeni) käyttöjärjestelmistä(android 2.1 vs iOS4). Voit huoletta jakaa omat kokemuksesi asiasta
........asiaa ja asian vierestä......
iPhone 14+
-
PatrikSelin
Viesti Kirjoittaja PatrikSelin »
-
MayDay84
Nyt oli melko puuroa tuo selostus, perus ympäripyöreätä, mitä täällä on tullut jo nähdyksi..Esa66 kirjoitti:Aika selkeästi ilmaisin tuon toimimattomuuden, en tosin yksilöinyt, vaan yleisesti lausahdin. Jos puhelin tarvitsee ohjelman varmistamaan soitettavia puheluita???<---ja oikeasti tarvitseeMayDay84 kirjoitti:Sano edes se, miltä osin Android 2.1 on keskeneräinen ja iOS4 sitä edellä, koska et minkäänlaista perustetta esittänyt muutakuin, että mielestäsi asia on näin.Esa66 kirjoitti:No, en ole sitä surkeaksi sanonut. Laitoin vain tähän asti kokemani pohjalta, vertailun(mielipiteeni) käyttöjärjestelmistä(android 2.1 vs iOS4). Voit huoletta jakaa omat kokemuksesi asiasta"Pienelle" kosketusnäytölle laitetaan vedettäviä juttuja liikaa ja joka sormelle jotain pikku näppärää. Puhumattakaan kaikenmaailman ilmoituksista merkkisymboolein......tulee mieleen se kummeli juttu, äijä kun lyö sormen näytölle, niin prkl se päivittää joka prkl paikkaa jotakin, siinä sitten hilaa 23sivua jotain tun viestejä "facebook on päivitetty", "anteeksi, et voi liittää kuvaa", "anteeksi,että olen syntynyt, anteeksi että olen olemassa" Saunalahdella on ollut toukokuusta asti, tiedossa heidän kyvyttömyytensä ko järjestelmällä varustettuihin puhelimiin(tilanne jatkuu).Joten ei ihme, ettei puhelimia toimiteta
ja megadesire kuitattiin lopetetuksi(myöskään sonera ei näköjään toimita kytkynä). Desireetä saa ihan kaupasta ostamalla, ihan varastotavaraa, mikseivät operaattorit sitten toimita???!!!<--- nojoo, offiksihan tuo meni! Laittaa vaan miettimään
Eihän tätä totuutta, kannata liian vakavasti ottaa
Minä, kun astun hissiin ja painan jotain kerrosta valikosta, oletan myös asian toimivan niin! Näin toimii iPhone, nimittäin se toimii lyhyellä pinnallakin
![]()
........asiaa ja asian vierestä......
Mihin sitä puhelun varmistajaa tarvitsee? Itse alkuun kokeilin, mutta poistoon meni turhana.. Mitäs kaikkea pikkunäppärää siinä oli joka sormelle? Kaikenmaailman ilmoituksia merkkisymboolein? Tämä on ihan yhtä mitäänsanomatonta perustelua kun aiempikin. Tuo FB-juttu oli ihan outoa, tuulesta temmattua. Mitähän lie yritit sillä viestiä?! Ja ei ne operaattorit kyvyttömiä ole, puhelimia ei vain tule maahan sitä tahtia kuin niitä tilataan. Tässä katkelma MuroBBSn Desire-keskustelusta tältä illalta: "Verkkokauppa.com ilmoitti tänään että HTC DESIREN uusi myyntierä saapuu heti elokuun alkupuolella. Kappalemääristä ei ollut tietoa, mutta uusi satsi olisi tulossa myyntiin. Todennäkösesti kaikki menevät vanhoihin tilauksiin.. "
Mites toi hissivertaus.. Napin painallus, eli näyttölukon aukaisu. Näkyykös siinä heti kellonaika, sää, päivämäärä tai moni muu haluamasi asia? Vai onko klikkailtava joka hommalle oma ohjelmansa käyntiin?!?
Eli faktat haltuun ennenkuin aletaan yrittämään argumentointia, muuten tekee itsestään huvittavan muiden silmissä
-
Justin Case
Viesti Kirjoittaja Justin Case »
-
mercury
Viesti Kirjoittaja mercury »
Uuu, tää meneekin sitten heti hankintaan.Justin Case kirjoitti:Desiren harmaatkin sävyt vaikuttaa pinkiltä
-
PatrikSelin
Ne saa tietääkseni pois päälleEsa66 kirjoitti:"Pienelle" kosketusnäytölle laitetaan vedettäviä juttuja liikaa ja joka sormelle jotain pikku näppärää.
Tarkoitat varmaan sosialiseen palveluita? Jos ei halua koko ajan viestiä, että joku kommentoi viestiäsi FuckBookissa tms. Voit valita milloin ohjelma etsii uusia viestäjä tai silloin kuin haluat. Se on muuten hyvä että ilmoittaa "et voi liittää kuvaa" muuten ihmettelevaan. Ohjelmat saattavat kysyä "haluatko jakaa sijainin" "haluatko push-ilmoituksen tai miten se menikään samat löytyy iPhonessa.Esa66 kirjoitti:Puhumattakaan kaikenmaailman ilmoituksista merkkisymboolein......tulee mieleen se kummeli juttu, äijä kun lyö sormen näytölle, niin prkl se päivittää joka prkl paikkaa jotakin, siinä sitten hilaa 23sivua jotain tun viestejä "facebook on päivitetty", "anteeksi, et voi liittää kuvaa", "anteeksi,että olen syntynyt, anteeksi että olen olemassa"
Kannattaa valittaa asioista, jotka saa pois halutessa pois päältä.
-
Esa66
Enhän minä valita, puhun vain siitä mitä olen kokenut noina hetkinä, kun puhelin on ollut kädessäniPatrikSelin kirjoitti:Ne saa tietääkseni pois päälleEsa66 kirjoitti:"Pienelle" kosketusnäytölle laitetaan vedettäviä juttuja liikaa ja joka sormelle jotain pikku näppärää.
Tarkoitat varmaan sosialiseen palveluita? Jos ei halua koko ajan viestiä, että joku kommentoi viestiäsi FuckBookissa tms. Voit valita milloin ohjelma etsii uusia viestäjä tai silloin kuin haluat. Se on muuten hyvä että ilmoittaa "et voi liittää kuvaa" muuten ihmettelevaan. Ohjelmat saattavat kysyä "haluatko jakaa sijainin" "haluatko push-ilmoituksen tai miten se menikään samat löytyy iPhonessa.Esa66 kirjoitti:Puhumattakaan kaikenmaailman ilmoituksista merkkisymboolein......tulee mieleen se kummeli juttu, äijä kun lyö sormen näytölle, niin prkl se päivittää joka prkl paikkaa jotakin, siinä sitten hilaa 23sivua jotain tun viestejä "facebook on päivitetty", "anteeksi, et voi liittää kuvaa", "anteeksi,että olen syntynyt, anteeksi että olen olemassa"
Kannattaa valittaa asioista, jotka saa pois halutessa pois päältä.
iPhone 14+
-
MayDay84
Tuo on yksi pikku fiba ja ilmenee vain tietyllä harmaan sävyllä, ei esim koskaan ole missään valokuvassa ilmennyt, yksi kohta missä itse olen huomannut, on Matkapuhelinforumin viestikentän taustaväri, joka näyttää ihan vähän punertavaan vivahtavalta harmaalta. Tätäkään ongelmaa ei ole uudessa SLCD-näytöllisessä versiossa.Justin Case kirjoitti:Joitakin varmaan viehättää se kun Desiren harmaatkin sävyt vaikuttaa pinkiltä ja luurilla on naisellinen nimi.
Puhut niistä, hetkistä? silti dissaat koko käyttiksen keskeneräiseksi raakileeksi, kun et siitä mitään tiennyt, etkä osannut käyttää?!?Esa66 kirjoitti:Enhän minä valita, puhun vain siitä mitä olen kokenut noina hetkinä, kun puhelin on ollut kädessäniPatrikSelin kirjoitti:Ne saa tietääkseni pois päälleEsa66 kirjoitti:"Pienelle" kosketusnäytölle laitetaan vedettäviä juttuja liikaa ja joka sormelle jotain pikku näppärää.
Kannattaa valittaa asioista, jotka saa pois halutessa pois päältä.Mistä nämä faniboy nillittäjät oikein loukkaantuvat??? Prkl, se on puhelin, ei mitään muuta, yhtä mahtavaa kuin vessapaperi(pätee myös minun iPhoneeni!)
Ei ole faniboy-touhun piirre minun mielestäni vaatia mielipiteelle järkipohjaisia perusteluja, vaan nimenomaan sen enempää tietämättään väittää olemattomia. Lopuksi homma lyödään läskiksi, että ei minun mielestäni millään näillä ole edes mitään merkitystä. Tuo nillittäjä on ilmeisesti joku Applefaniboyiden oma termi muiden merkkien omistajille, nähnyt useamman kerran viesteissä, viimeksi erään sivun uutiskommenteissa erään melko koomisen fanipojan kirjoittamana..
Tässä fanipoikatekstiä esimerkiksi kommenttina uutisesta, kun Apple taas esittelee omatekoisella videollaan Motorolan puhelimen antennitoimintaa:
"Mielenkiinnolla odotetaan N8 tuloksia. Ettei se vain olisi todellinen pommi.
Todella hyvä että kuluttajat saa näin riippumatonta ja puolueetonta tietoa eikä pelkästään PR-osastojen mainoshöpinää."
"Apple ei edelleenkään halua kännykkäasiakkaikseen persaukisia nillittäjiä ja Applen ei tarvitse kysyä keneltäkään mistään yhtään mitään. Täysin velaton yhtiö jonka kassavarat on lähes 50 miljardia taalaa ja iPhone 4 myy enemmän kuin pystytään tuottamaan."
Sitten video Applen antenniongelmasta:
"Ei vaikuta toi fake Applen myyntiin."
Tämä on fanipoikuutta.
-
PatrikSelin
Ärsyttää, että laitetta haukutaan ei mistään. Sama asia haukkua vessanpönttöä kun menee kuselle nii kaikki menee lattialle. Se kansi kannattaa nostaa ylös!Esa66 kirjoitti:Enhän minä valita, puhun vain siitä mitä olen kokenut noina hetkinä, kun puhelin on ollut kädessäniPatrikSelin kirjoitti:Ne saa tietääkseni pois päälleEsa66 kirjoitti:"Pienelle" kosketusnäytölle laitetaan vedettäviä juttuja liikaa ja joka sormelle jotain pikku näppärää.
Kannattaa valittaa asioista, jotka saa pois halutessa pois päältä.Mistä nämä faniboy nillittäjät oikein loukkaantuvat??? Prkl, se on puhelin, ei mitään muuta, yhtä mahtavaa kuin vessapaperi(pätee myös minun iPhoneeni!)
-
Repe Ruutikallo
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Ai jaa. Speksiensä mukaan nykyiset älykännykät on kylläkin kyvykkäitä pienoistietokoneita (niitä multikoita joita Yrjö Benson ennusti Macmaailmassa 90-luvulla) ja noita puhelin, ei mitään muuta -vehkeitä saa muutamalla kympillä. Tai ei saa, sillä itse asiassa pelkkiä puhelimia taitaa jo olla vaikea löytää uusina, kun riisutuimmissakin on jotain yli puhelimen. Lankaluuria matkivat vanhusmallit ehkä?Esa66 kirjoitti:Prkl, se on puhelin, ei mitään muuta
Se että iPhone, Galaxy tai Desire olisi laitteena ja ominaisuuksiltaan puhelin, ei mitään muuta on yksinkertaisesti kukkua, ja tämä on fakta eikä mielipide.
On muuten aika hassua hankkia laite, jota ei edes aio opetella käyttämään. Tai esittää käyttökokemuksia laitteesta, jota ei osaa lainkaan käyttää. Tietysti jos laite on niin vaikea että sitä ei kohtuuopiskelulla ja käyttöoppaan lukemalla opi, silloin voi jo haukkuakin. Tai jos osaa käyttää mutta ei vaan tykkää, silloinkin voi (kuten meikäläisen suhde Windows 7:ään).
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
jt.syrja
Viesti Kirjoittaja jt.syrja »
Puhelimeen oli laitettu valmiiksi sellainen animoitu merenpohjatausta -se oli virhe, koska ensimmäisenä huomasin lagaamisen sivuttailiikkeissä "työpöydällä". Taustakuvan vaihdoin ensimmäisenä staattiseen ja meno parani heti huomattavasti!
Täytyy kyllä sanoa että kun olin jonkin aikaa asetuksia räplännyt ja tajunnut hipaisunappien funktion eri ohjelmissa, niin käytin puhelinta kyllä lähes yhtä sulavasti kuin iPhoneani. Varmasti hetken käytön jälkeen täysin vastaavasti. Toiminnallisuus selaimessa, kartoissa jne oli ihan samalla tasolla iPhonen kanssa.
iPhone tarvitsee ehdottomasti yhtä muokattavan "työpöydän" widgetteineen!! Eri sivujen läpi jatkuva taustakuva oli hieno pikku lisä myös.
Hyvää kilpailua iPhonelle!
Itse olen valittanut, että tuntuu vähän jopa tyhmältä aina sanoa kaikista kilpailevista ettei tämä taaskaan päässyt lähellekään samaa käyttökokemusta -ja saada vastaukseksi jotain fanipojaksi tituleerausta sun muuta. Kehitys kehittyy onneksi!
-
sajs
Viesti Kirjoittaja sajs »
Olen yrittänyt googlettaa, mutta en ole löytänyt mitään.
iPhone 11 Pro 256GB
-
PatrikSelin
Samasta kohtteesa on vaikea löytää, mutta susosittelen vertaamaan muita kuvia.sajs kirjoitti:Löytyiskö mistään hyvää vertailua iPhone 4 ja Galaxy S kameroilla otetuista still-kuvien laadusta, missä saisi vertaila kuvia rinnakkain?
Olen yrittänyt googlettaa, mutta en ole löytänyt mitään.
Samsung Galaxy S:

iPhone 4:

Mielestäni molemmissa on ihan hyvä kuvanlaatu.
-
MayDay84
PatrikSelin kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=VMl_71dqeR8
Ei ole väliä tunnustuksella, kun iFanit on tällaisia
http://www.youtube.com/watch?v=FL7yD-0p ... r_embedded#!
-
amanita
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Repe Ruutikallo
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
nakkifakiiri
Viesti Kirjoittaja nakkifakiiri »
-
tosikko
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka