Applen ohjeiden mukaan SCF toimii eli kannattaa Stevelle huutaa.satujohm kirjoitti: Tekisi niin mieli huutaa Soneralle, SCF:lle ja Applelle kaiklle samaan aikaan. Uskomatonta vastuun pakoilua. Indikaattori on selkeästi aivan liian herkkä.

Viesti Kirjoittaja olpo »
Applen ohjeiden mukaan SCF toimii eli kannattaa Stevelle huutaa.satujohm kirjoitti: Tekisi niin mieli huutaa Soneralle, SCF:lle ja Applelle kaiklle samaan aikaan. Uskomatonta vastuun pakoilua. Indikaattori on selkeästi aivan liian herkkä.
Viesti Kirjoittaja jei »
Viesti Kirjoittaja Linkster »
Onko puhelin mistä ostettu?satujohm kirjoitti:Ompa vaihtelevaa palvelua SCF:ltä. Lähetin myösikin kuoren halkeiluin ja puhelimen sammuilun takia puhelimen (Ostettu Joulukuu 2009) huoltoon ja tänään sain vastauksen, että puhelimen kosteusindikaattori on lauennut! Siis mitä!? Käsi sydämellä voin vannoa, ettei puhelin ole uiskennellut missään. Kysäsin sitten, että mistä moinen indikaattorin laukeaminen johtuu ja vastaukseksi sain, että "Tämä on ihan tuurista kiinni, joskus yksikin pieni sade- tai hikipisara riittää laukaisemaan indikaattorin." Siis tuurista kiinni, että toimiiko 800€ puhelin normaalikäytössä!? Voi jeesus. Kysyin sitten vielä näistä kuoren halkeamista, että eikö tämä mene takuuseen kun vika on yleinen ja tiedossa. Vastaus oli, että muuten menisi, mutta kun tämä indikaattori on lauennut. Siis mitä kakka, näillä kahdella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa! Laitoin jo äsken vakuutusyhtiöön korvaushakemuksen menemään..vviksu kirjoitti:Omassa iPhone 3GS:ssä oli viikko takuuta jäljellä. Takakuoressa hiusmurtumia ja näyttö vähän vinossa. Perjantaina lähetin postilla SCF-huoltoon, keskiviikkoaamuna uusi puhelin kädessä. Ei valittamista. Kiitos SCF.
Tekisi niin mieli huutaa Soneralle, SCF:lle ja Applelle kaiklle samaan aikaan. Uskomatonta vastuun pakoilua. Indikaattori on selkeästi aivan liian herkkä.
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Meni jopa päivä. Torstaina status muuttui Lähetetyksi, illalla meni lento ja Perjantai aamuna tuli puhelinsoitto paikallisesta liikeestä.jei kirjoitti:Kauankos ihmisillä mennyt, että on saanut puhelimen käteen kun status on muuttunut "Lähetetty" tilaan? Itsellä ollut nyt pari viikkoa Lähetettynä.. :S
Viesti Kirjoittaja ap113 »
Viesti Kirjoittaja ap113 »
Viesti Kirjoittaja skip »
Viesti Kirjoittaja satujohm »
Linkster kirjoitti:Onko puhelin mistä ostettu?satujohm kirjoitti:Ompa vaihtelevaa palvelua SCF:ltä. Lähetin myösikin kuoren halkeiluin ja puhelimen sammuilun takia puhelimen (Ostettu Joulukuu 2009) huoltoon ja tänään sain vastauksen, että puhelimen kosteusindikaattori on lauennut! Siis mitä!? Käsi sydämellä voin vannoa, ettei puhelin ole uiskennellut missään. Kysäsin sitten, että mistä moinen indikaattorin laukeaminen johtuu ja vastaukseksi sain, että "Tämä on ihan tuurista kiinni, joskus yksikin pieni sade- tai hikipisara riittää laukaisemaan indikaattorin." Siis tuurista kiinni, että toimiiko 800€ puhelin normaalikäytössä!? Voi jeesus. Kysyin sitten vielä näistä kuoren halkeamista, että eikö tämä mene takuuseen kun vika on yleinen ja tiedossa. Vastaus oli, että muuten menisi, mutta kun tämä indikaattori on lauennut. Siis mitä kakka, näillä kahdella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa! Laitoin jo äsken vakuutusyhtiöön korvaushakemuksen menemään..vviksu kirjoitti:Omassa iPhone 3GS:ssä oli viikko takuuta jäljellä. Takakuoressa hiusmurtumia ja näyttö vähän vinossa. Perjantaina lähetin postilla SCF-huoltoon, keskiviikkoaamuna uusi puhelin kädessä. Ei valittamista. Kiitos SCF.
Tekisi niin mieli huutaa Soneralle, SCF:lle ja Applelle kaiklle samaan aikaan. Uskomatonta vastuun pakoilua. Indikaattori on selkeästi aivan liian herkkä.
Mikäli Soneralta ja puhelin on takuuikäinen niin myyjän tulee osoittaa kiistatta että kosteusindikaattorin laukeaminen on aiheuttanut myös kuorien halkeamisen.
Takuuseen tuo ei välttämättä mene mutta virhevastuuta se ei poista.
Eli takuu on vapaaehtoinen valmistajan myöntämä turva.
Virhevastuu tulee kuluttajasuojalaista joka koskee tuotteen myyjää/maahantuojaa.
Viesti Kirjoittaja satujohm »
Kerroppa kun saat huollosta vastauksen, että mitä olivat mieltä kuoren halkeilusta. Itselläni siis sama ongelma muutaman muun lisäksi, mutta ei kuulemma mene takuuseen kun kosteusindikaattori on lauennut.skip kirjoitti:Laitoin oman luurini huoltoon viime viikon torstaina. Tilana on ollut jo jonkin aikaa "Saapunut". Ilmeisesti Tampereelle on mennyt, kun työ on muotoa "TRE-XXXXXX-XX". Sonerakaupan myyjä kirjoitti kyllä niin epäselvän virhekuvauksen, että mietin, pitäisikö sinne SCF:lle soittaa ja selventää asiaa. Ongelmana oli takakuoren halkeilu ja se, että joskus luuri ei tunnista kuulokkeita ollenkaan tai joskus se tunnistaa Applen In-Earit normaaleina kuulokkeina, jolloin napit eivät toimi ja volume on eri (normaaleilla kuulokkeilla pidän yleensä suurempaa äänenvoimakkuutta, koska ne eivät ole yhtä herkät kuin Applen In-Earit). Vikakuvaukseen Sonerakaupan kaveri on kirjoittanut "Takakansi alkanut halkeilemaan. Kuulokeliitäntä ei toimi. Ei tunnista kuulokkeita lainkaan ja toiminta vajaavaista.".
Viesti Kirjoittaja inf »
Valitettavasti nuo Applen takuuhuolto "ehdot" firmoille ovat tuollaisia. Eriasia on sitten se, voiko koko laitteen takuu raueta jonkun indikaattorin laukeamiseen. Ja nyt kun kysymyksessä on kuorien halkeilu, joka on selkeä valmistusvirhe (näitähän on huollettu ihan kyselemättä kiltisti) niin ei sen indikaattorin pitäisi mitään merkata, ellei huolto pysty osoittamaan että puhelin kasteltu ja sen takia kuori olisi haljennut (onnea vaan sille todistusyrityksellesatujohm kirjoitti: Puhelin on Joulukuussa 2009 Soneralta ostettu.
Laitoin tosiaan vakuutusyhtiölle korvaushakemuksen siltä varalta, etten saa tätä asiaa selvitettyä edukseni SFC:n ja Soneran kanssa. Epäilyttää vaan, että mikä on vakuutusyhtiön kanta kun en osaa sanoa tarkkaa tapahtumaa, jonka seurauksena kosteusvaurio olisi voinut tapahtua, koska en edelleenkään tiedä puhelinta kastelleeni. On tämä aika järjetöntä, että kuluttaja joutuu perustelemaan ja selittelemään täysin normaalia puhelimenkäyttöään..HUH.
Jos huolto/myyjä ei pysty osoittamaan, että kuoren halkeilu johtuu kosteusvauriosta, puhelin on mielestäni sillon takuun alainen. Tämä päättely vain siksi, että olen lukenut kun ihmiset ovat lähettäneet puhelimiaan PELKÄN kuoren halkeilun takia huoltoon ja saaneet uuden puhelimen tilalle. EIHÄN ASIAKKAAT VOI OLLA ERI ARVOISIA JOS PUHELIMESSA ON SAMA VIKA??
SFC-huollosta vielä sen verran, että olen yrittänyt soittaa sinne kolme kertaa, EI VASTATA. Lähettänyt kolme sähköpostia, EI VASTAUSTA. Tämä kaikki tämän kuluvan viikon aikana. Voin sanoa, että lievästi ottaa pannuun.
Viesti Kirjoittaja abish »
Viesti Kirjoittaja Pupa »
Noi huoltoajat alkaa karkaamaan jo käsistä ja lähentelee epäinhimillisiä mittojaabish kirjoitti:Uskomaton lafka. 3GS nyt seitsemättä viikkoa "huollossa". Pistin ke mailia SCF:lle, että mikä mättää. Eilen sain viestin jossa sanottiin "odottaa varaosaa", samalla työn tila oli muuttunut "odottaa vaihtolaitetta. Piti sitten kysyä, että kuka tässä nyt odottaa ja mitä. Myös Soneralle lähti reklamaatio kätevästi Omien Sivujen kautta. Viisasta pitää palautelaatikko siellä, saa parhaiten valitukset suoraan roskakoriin.
Viesti Kirjoittaja satujohm »
Kiitos. Kunhan nyt saisi yhteyden sinne huoltoon, niin voisi selvitelläkin asioita. Aion vaatia kyllä kaikki tarvittavat selitykset SCF:stä. Luultavasti esim sposteihini ei vastata siksi, ettei kukaan oikeastaan tiedä mitä vastata ja etsivät jotain sellasta henkilöä kuka voi ottaa vastuun sanoistaan. Luulen, että tässä käy vielä ihan hyvin.inf kirjoitti:Valitettavasti nuo Applen takuuhuolto "ehdot" firmoille ovat tuollaisia. Eriasia on sitten se, voiko koko laitteen takuu raueta jonkun indikaattorin laukeamiseen. Ja nyt kun kysymyksessä on kuorien halkeilu, joka on selkeä valmistusvirhe (näitähän on huollettu ihan kyselemättä kiltisti) niin ei sen indikaattorin pitäisi mitään merkata, ellei huolto pysty osoittamaan että puhelin kasteltu ja sen takia kuori olisi haljennut (onnea vaan sille todistusyrityksellesatujohm kirjoitti: Puhelin on Joulukuussa 2009 Soneralta ostettu.
Laitoin tosiaan vakuutusyhtiölle korvaushakemuksen siltä varalta, etten saa tätä asiaa selvitettyä edukseni SFC:n ja Soneran kanssa. Epäilyttää vaan, että mikä on vakuutusyhtiön kanta kun en osaa sanoa tarkkaa tapahtumaa, jonka seurauksena kosteusvaurio olisi voinut tapahtua, koska en edelleenkään tiedä puhelinta kastelleeni. On tämä aika järjetöntä, että kuluttaja joutuu perustelemaan ja selittelemään täysin normaalia puhelimenkäyttöään..HUH.
Jos huolto/myyjä ei pysty osoittamaan, että kuoren halkeilu johtuu kosteusvauriosta, puhelin on mielestäni sillon takuun alainen. Tämä päättely vain siksi, että olen lukenut kun ihmiset ovat lähettäneet puhelimiaan PELKÄN kuoren halkeilun takia huoltoon ja saaneet uuden puhelimen tilalle. EIHÄN ASIAKKAAT VOI OLLA ERI ARVOISIA JOS PUHELIMESSA ON SAMA VIKA??
SFC-huollosta vielä sen verran, että olen yrittänyt soittaa sinne kolme kertaa, EI VASTATA. Lähettänyt kolme sähköpostia, EI VASTAUSTA. Tämä kaikki tämän kuluvan viikon aikana. Voin sanoa, että lievästi ottaa pannuun.) tähän taisi joku kuluttajaneuvojakin joskus puuttua, että indikaattorin laukeaminen ei voi riistää takuuta laitteen ulkopuolisista viosta (kuorien halkeilu esim.)
Onnea taisteluun, älä anna periksi!
Viesti Kirjoittaja olpo »
Joo no siis takuuseen et saa enää sen jälkeen mitään jos puhelin on saanut kosteutta, koska takuu raukeaa. Mutta virhevastuuseen voisi ne kuorten halkeilu mennä. Se kyllä kieltämättä on aika hassua että vaikka vika olisi ollut ennen kosteutta niin silti ne ei enää mitään takuuseen korjaan jos puhelin saa kosteutta.satujohm kirjoitti:Kiitos. Kunhan nyt saisi yhteyden sinne huoltoon, niin voisi selvitelläkin asioita. Aion vaatia kyllä kaikki tarvittavat selitykset SCF:stä. Luultavasti esim sposteihini ei vastata siksi, ettei kukaan oikeastaan tiedä mitä vastata ja etsivät jotain sellasta henkilöä kuka voi ottaa vastuun sanoistaan. Luulen, että tässä käy vielä ihan hyvin.inf kirjoitti:Valitettavasti nuo Applen takuuhuolto "ehdot" firmoille ovat tuollaisia. Eriasia on sitten se, voiko koko laitteen takuu raueta jonkun indikaattorin laukeamiseen. Ja nyt kun kysymyksessä on kuorien halkeilu, joka on selkeä valmistusvirhe (näitähän on huollettu ihan kyselemättä kiltisti) niin ei sen indikaattorin pitäisi mitään merkata, ellei huolto pysty osoittamaan että puhelin kasteltu ja sen takia kuori olisi haljennut (onnea vaan sille todistusyrityksellesatujohm kirjoitti: Puhelin on Joulukuussa 2009 Soneralta ostettu.
Laitoin tosiaan vakuutusyhtiölle korvaushakemuksen siltä varalta, etten saa tätä asiaa selvitettyä edukseni SFC:n ja Soneran kanssa. Epäilyttää vaan, että mikä on vakuutusyhtiön kanta kun en osaa sanoa tarkkaa tapahtumaa, jonka seurauksena kosteusvaurio olisi voinut tapahtua, koska en edelleenkään tiedä puhelinta kastelleeni. On tämä aika järjetöntä, että kuluttaja joutuu perustelemaan ja selittelemään täysin normaalia puhelimenkäyttöään..HUH.
Jos huolto/myyjä ei pysty osoittamaan, että kuoren halkeilu johtuu kosteusvauriosta, puhelin on mielestäni sillon takuun alainen. Tämä päättely vain siksi, että olen lukenut kun ihmiset ovat lähettäneet puhelimiaan PELKÄN kuoren halkeilun takia huoltoon ja saaneet uuden puhelimen tilalle. EIHÄN ASIAKKAAT VOI OLLA ERI ARVOISIA JOS PUHELIMESSA ON SAMA VIKA??
SFC-huollosta vielä sen verran, että olen yrittänyt soittaa sinne kolme kertaa, EI VASTATA. Lähettänyt kolme sähköpostia, EI VASTAUSTA. Tämä kaikki tämän kuluvan viikon aikana. Voin sanoa, että lievästi ottaa pannuun.) tähän taisi joku kuluttajaneuvojakin joskus puuttua, että indikaattorin laukeaminen ei voi riistää takuuta laitteen ulkopuolisista viosta (kuorien halkeilu esim.)
Onnea taisteluun, älä anna periksi!Ensinäkin kuorien halkeilu alkoi jo paljon aikaisemmin kun mikään muu ohjelmistoon liittyvä vika puhelimessani, joten tässä tapauksessa olen 100% varma, ettei koteusvauriolla ole mitään tekemistä kuorien halkeilun kanssa.
Viesti Kirjoittaja joonas »
Viesti Kirjoittaja BootedEagle »
Itselläni Helsingin toimipisteeseen viedyn puhelimen työnumero alkaa HKI.joonas kirjoitti:Onko muuten kaikkien töiden työnumero TRE -alkuinen? Oman puhelimeni piti mennä Helsinkiin, mutta työnumerossa on silti TRE (Tampere)?
Viesti Kirjoittaja visomaa »
Viesti Kirjoittaja abish »
Olis ihan pätevää kun se täti Soneralla mainitsis asiasta. Se hintahan oli jotai 20e luokkaa?visomaa kirjoitti:No jaa oma 3GS tuli muutamassa päivässä. Verkot katoili luvattoman usein -> laitevaihto.
Tosin lähetin pikätyönä
Saapunut: 30.7
Valmistunut 3.8
Viikonloppu oli välissä 8)
Jos puhelimella on niin kiire, niin kannattaa laittaa pikatyönä, maksaa hiukan mutta toimintaa on nopeaa
Viesti Kirjoittaja lassix »
Viesti Kirjoittaja abish »
Viesti Kirjoittaja feenix55 »
Viesti Kirjoittaja Veivari »
Viesti Kirjoittaja miikka »
Viesti Kirjoittaja abish »
Viesti Kirjoittaja psymbiote »
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”